Енчев напуска ПФ, не приема политическата измама и ксенофобията

| от |

Велизар Енчев напуска ПГ на Патриотичния фронт /ПФ/ поради тоталната подмяна и политическата измама, която се извършва от ръководството на коалицията. Велизар Енчев категорично се разграничава и от ксенофобските прояви, предаде репортер на БГНЕС.

„По време на предизборните кампании в последните 18 месеца представителите на НФСБ в нито един момент не заявиха на своите избиратели, че в Народното събрание ще се коалират с ГЕРБ и Реформаторския блок, чиито идеологически платформи нямат нищо общо с идеите и програмата на Националния фронт за спасение на България“, заявява Енчев, добавяйки, че по този начин коалицията е излъгала 240 000 български граждани, които са повярвали, че нейните идеи нямат нищо общо с тези на олигархията. За него тези действия са равносилни на „политическа измама“ от страна на Патриотичния фронт.

Според него особено тревожно е фиксирането върху етническата принадлежност на опоненти на НФСБ /част от коалицията ПФ/, което хвърля сянка върху демократичния облик на партията и дава основание за обвинения в ксенофобия.

Велизар Енчев беше единственият депутат от ПГ на Патриотичния фронт, който гласува срещу избирането на Бойко Борисов за министър-председател и неговото правителство, както и срещу избирането на Цецка Цачева за председател на Народното събрание.

„В продължение на години НФСБ остро се противопоставяше на икономическата, финансовата, социалната, вътрешната и външната политика на тези две десни формации – ГЕРБ и РБ, носещи голяма отговорност като управляващи в предишни периоди за днешното тежко състояние на държавата“, започва писмото си до председателя на НС, с което той уведомява, че напуска ПГ на Патриотичния фронт.

„Парламентарната подкрепа на Патриотичния фронт за кабинета на ГЕРБ и Реформаторския блок е недопустима подмяна на вота на нашите избиратели. Тези избиратели дадоха гласа си за НФСБ, а не за правителство на Бойко Борисов, Цветан Цветанов, Радан Кънев, Меглена Кунева, Божидар Лукарски и Корман Исмаилов. Те гласуваха за партията на патриотизма и социалната справедливост, а не за партии, които проведоха грабителска приватизация и корупционно концесиониране, които унищожиха селското стопанство, здравеопазването и социалната система и докараха пенсионерите до просешка тояга“, категоричен е Енчев.

Той припомня, че програмата и публичните послания на НФСБ определят тази формация като партия на бедните и изгубилите от четвъртвековния криминален преход, а не като коалиционна патерица на виновните за социално-икономическата катастрофа в най-бедната държава в Европейския съюз. „До голяма степен НФСБ бе създаден, за да се бори срещу порочното управление на първото правителство на Бойко Борисов, а в момента е партия, обслужваща ГЕРБ“, подчертава Велизар Енчев.

Въпреки че водеща кауза на НФСБ е отстраняването на ДПС от властта, НФСБ прие сътрудничество с партията на Касим Дал и Корман Исмаилов, която е част от Реформаторския блок, заявява той.

„В медийните си изяви преди изборите на 5 октомври т.г. лидерът на НФСБ Валери Симеонов нееднократно посочваше, че е „без значение кой ще управлява, кой ще е министър-председател, как ще се казва министърът на икономиката, министърът на транспорта или който и да било друг, а е важно да има програма, около която да има обединение за спасението на България“, припомня Велизар Енчев.

Той подчертава, че като приема парламентарното партньорство на Реформаторския блок, Валери Симеонов приема и присъствието в него на Корман Исмаилов, Симеонов еднолично реши да оспори назначаването на Орхан Исмаилов за зам.-министър на отбраната. „След като твърдеше, че имената на министрите и заместниците му нямат никакво значение, сега той прави точно обратното, което свидетелства за липса на елементарна политическа последователност. Всъщност казусът „Орхан Исмаилов“ е не причина, а следствие от порочното обвързване на НФСБ с ГЕРБ и Реформаторския блок“, категоричен е Велизар Енчев.

„За съжаление, още с първите си действия в Народното събрание, Парламентарна група „Патриотичен фронт“ подкрепи дискриминационни и недемократични стъпки. При гласуването на Правилника за работата на парламента Валери Симеонов еднолично, без съгласието на депутатите от ПФ, наложи да се съкрати времето за изказване на парламентарните групи с 5 минути, вкл. и на нашата, без да се засяга времето на ГЕРБ. Това бе неморално гласуване, което руши устоите на парламентаризма и обслужва управляващите“, заявява Велизар Енчев.

Загърбвайки общественото недоволство от отсъствието на депутати в пленарната зала по време на петъчния парламентарен контрол, съпредседателят на коалицията гласува и за премахване на кворума. Така се узакони едно беззаконие и от този момент премиерът и министрите ще се отчитат пред полупразна пленарна зала, добавя още той.

Велизар Енчев се обявява и срещу опитите на Валери Симеонов да контролира и налага собствената си воля над депутатите от ПГ на Патриотичния фронт. Заради амбициите си той е поискал от всеки депутат в групата да подпише молба до председателя на НС за напускане на парламента. Въпросната молба, в която не е посочена дата, може да бъде внесена от Симеонов в отдел „Деловодство“ на НС, ако депутатът не му е лоялен.

„Веднага се противопоставих на това незаконно искане и призовах депутатите да не се поставят в зависимост от чужда воля. За съжаление всички депутати, без мен, подписаха този документ, противоречащ на чл. 67 (2) от Конституцията, който повелява: „Народните представители действат въз основа на Конституцията и законите в съответствие със своята съвест и убеждения“, заявява Велизар Енчев.

„В разрез с демократичната практика, в парламентарната група не бе проведено обсъждане на предложенията ни за председатели в комисиите на Народното събрание. Също така повечето депутати в ПГ на ПФ научиха от медиите за изготвен от ръководството на групата списък с имена на наши кандидати за важни позиции в централната власт и областните администрации“, добавя още Енчев.

Той обвинява председателя на НФСБ, че вече открито лобира за разработване на находища на шистов газ на българска територия, с което изневерява на обещанията си към избирателите. Позицията на Валери Симеонов ще срещне решителния отпор не само на Добруджа, но и на цялата страна, още повече, че и в Европейския съюз надделяват противниците на опасната технология, подчертава Велизар Енчев.

Той отбелязва като морално падение без прецедент и изключително скандалното изказване на депутат от Патриотичния фронт, който след изчезването на т.нар. тефтерче на Филип Златанов омаловажи аферата и дори се опита да защити отговорните за нея.

„Изнесеното дотук е само малка част от непочтените и безпринципни действия на ръководството на Патриотичния фронт в Народното събрание. Оставайки верен на програмата и на нашите избиратели, аз не подкрепих кабинета на ГЕРБ. След като на 7 ноември т.г. гласувах против избора на Бойко Борисов за министър-председател, Симеонов и негови заместници в парламентарната група ме подложиха на унизителни нападки, забравяйки, че само преди месец споделяха моята позиция“, заявява Велизар Енчев.

Той отбелязва, че в нарушение на Правилника за работата на групата, след 7 ноември ръководството системно го изолира от вземането на решения за дейността ни в Народното събрание, което блокира пълноценната ми работа като депутат.

„Всичко това ме принуждава да напусна парламентарната група на Патриотичния фронт и да отстоявам интересите на избирателите като народен представител, нечленуващ в парламентарна група“, завършва писмото си Велизар Енчев. /БГНЕС

 
 

Сам Смит не харесва Майкъл Джексън… и това е непростимо?

| от chronicle.bg |

Майкъл Джексън може да има милиони фенове по света, но очевидно Сам Смит не е сред тях. И това, представете си, беше повод да бъде нападнат в последните дни…

Певецът и участник в „American Idol“ Адам Ламбърт публикува видео как той и Сам Смит си почиват на яхта. Чува се гласът на Смит, който казва, „Не харесвам Майкъл Джексън, но тази песен е добра“. В същото време песента на Джако „Human Nature“.

Реакцията на Смит бързо отекна в социалните мрежи. Видеото е изтрито от Instagram, но все още може да бъде намерено в Twitter.

 

Множество фенове на Джако отправиха остри критики към носителя на „Оскар“ Смит и неговото мнение. Сред тях е и певицата Стефани Милс, която твърди, че е излизала с Джексън.

„Не закачай МАЙКЪЛ ДЖАКСЪН, след като си мечтаеш да си продал толкова албуми, колкото него и да бъдеш Крал на попа, както него. Толкова съм уморена от вас, които изучавате нашата музика и артисти и твърдите, че не ги харесвате.“ пише Милс в профила си в Instagram.

Сам Смит е споменавал Уитни Хюстън и Марая Кери като изпълнители, които са му повлияли. Доколко обаче е „грешка“, че личният му вкус не отговаря на този на милиони хора по света, не се ангажираме да коментираме. Просто показваме поредното проявление на народния съд на социалните мрежи.

 
 

Анджелина Джоли постъпи в болница

| от chr.bg |

Известната холивудска актриса Анджелина Джоли е била приета в болница с хранително разстройство на психична основа, съобщава изданието „Холивуд лайф“.

В болничното заведение Джоли ще изкара около две седмици. Междувременно тя преустановява работата си във филма в който се снима – „Господарка на злото 2″.

Актрисата отново си е внушила, че страда от излишно тегло. В резултат на това тя е станала 44 килограма при ръст от 170 сантиметра. Което било най-тревожно, Джоли продължавала да слабее.

Актрисата е била приета в същата клиника, която й била помогнала да победи анорексията преди няколко години.

 
 

Алфред Хичкок: „Драмата е животът, лишен от скучните моменти.“

| от chronicle.bg |

 Той е не просто „Кралят на ужаса“, а една от най-култовите икони на популярната култура на миналия век. Дори само линията на профила е достатъчна, за да разберете, че на снимката пред вас стои един от най-влиятелните режисьори в киното – Алфред Хичкок.

Стилът му е един от най-разпознаваемите в киното. Ще го познаем по съспенса, който е във всеки кадър. По красивите жени, с които е работил – Грейс Кели, Ингрид Бергман, Типи Хедрън, Джоан Фонтейн и други. По мъжете, които винаги спасяват положението – Кари Грант, Джеймс Стюарт. По ролите му на статист в собствените му филми. И по още други редица отличителни белези, които правят Хичкок толкова известно име в киното.

Във филмите му зрителят е подтикван да се идентифицира с камерата, която се движи по начин, имитиращ нечий поглед. Хичкок манипулира чувствата на публиката, усилвайки тревогата, страха или съчувствието, и използва новаторски подход към монтажа , за да демонстрира гледната точка на героите. В използваните от него сюжети често присъстват бегълци, преследвани от правосъдието, наред с красивите жени (повечето от които, блондинки).

Думите му са пропити със сарказъм. И е удоволствие да бъдат препрочитани. В чест на рождената му дата споделяме някои от тях с вас.

GettyImages-115096126-1200x800

„Драмата е животът, лишен от скучните моменти.“

„Дори провалите ми носят пари и се превръщат в класики година след създаването им.“

„Киното – това е животът, от който са изрязани скучните сцени.“

„Да те ударят не е толкова ужасно, само очакването е ужасно.“

„Винаги карай публиката да страда колкото е възможно повече.“

Alfred Hitchcock Aims

„Щастлив брак е този, в който мъжът разбира всяка дума на жената, която тя не е казала.“

„Жената трябва да бъде като добър филм на ужасите – колкото повече неща оставя на въображението, толкова по-добре.“

„Няма нищо по-страшно от затворената врата.“

„Човек не е беден, ако все още може да се смее.“

„Телевизията е като тостера – натискаш бутона и всеки път изскача едно и също.“

„Телевизията е направила много за психиатрията – освен че разпространява информация за нея, точно толкова добре и допринася за необходимостта от нея.“

maxresdefault

„Отмъщението е сладко и от него не се пълнее.“

„Добрият филм е тогава, когато парите за вечерята, билета и детегледачката са си стрували.“

„Да обичаш – това значи да престанеш да сравняваш.“

„Жена, която се съблича публично, ми напомня на режисьор, който в началото на филма съобщава развръзката.“

„Най-страшното нещо у злодеите е тяхната външна привлекателност. Как иначе щяха да спечелят доверието на жертвите си?“

„Единственият начин  да се отърва от страховете си е да ги заснема.“

„Не съм срещу хората. Просто съм уплашен от тях.“

 
 

Касъл рок: Лунапаркът на Стивън Кинг

| от Цветелина Вътева |

Имам една бизнес мечта: някой ден да направя гигантски тематичен лунапарк по Стивън Кинг. Представете си само: срещу някаква сума попадате в света на Краля, от канализацията стърчи червен балон, в Пущинака играят децата от „ТО“, отнякъде се появява санбернар с окървавена муцуна, а в далечината ви дебне червен плимут…

Макар и през телевизионния екран, нещо такова са постигнали Джей Джей Ейбрамс с неговата продуцентска компания Bad Robot и Warner Bros. TV, които стоят зад проекта „Касъл рок“ – най-новия ТВ продукт, построен върху творчеството на Кинг.

В последно време феновете на Краля бяхме задоволени с прекрасната екранизация на „ТО“, чието продължение очакваме през 2019г., с „Играта на Джералд“, която успя да ни потопи в психологическия ужас на една неволна затворничка в легло, както и със сериалите по „22.11.63“ и „Mister Mercedes“. Небрежно ще подминем опита за пресътворяване на екран на „Тъмната кула“, защото е лято и няма нужда от излишен негативизъм.

„Касъл Рок“ обаче е различен, и то по начин, който не ни разочарова. Сериалът не се базира на конкретна книга на Кинг. Действието е плод на работата на Джей Джей Ейбрамс, режисьорите и сценаристите, които работят с него, а ролята на самия Кинг е като съветник на продукцията.  И почеркът му е достатъчно видим.

Вероятно знаете, че Касъл Рок е измислено градче в щата Мейн, където са ситуирани романите „Мъртвата зона“, „Куджо“, „Тъмната половина“, „Рита Хейуърт, изкуплението Шоушенк“ и др.

Затворът Шоушенк е мястото, откъдето започва всичко в тази нова история, издържана в стилистиката на деликатния хорър. Онзи, в който няма черва и нагледни рязания на глави и крака, а страшното е по-скоро осезаемо, отколкото видимо: то е едно флуктуиращо зло, с което е пропита цялата сцена на действие и което се просмуква в костите ни като лепкава, ледена влага: усещане за наближаваща буря и дишаща във вратовете ни смърт.

MV5BMjM4OTE1NDc0M15BMl5BanBnXkFtZTgwNTE2MDg5NTM@._V1_SY1000_CR0,0,1499,1000_AL_

Първата серия започва с едно рядко добре измислено самоубийство: началникът на затвора „Шоушенк“, където лежа Анди Дюфрейн, обвинен в убийството на съпругата си и нейния любовник, слага край на живота си като се подсигурява с потенциално обесване, обезглавяване, пребиване и удавяне. Good choice. Няма мърдане.

След това нишката започва да се плете: случаен надзирател открива в подземията на затвора героя на Бил Скарсгард: едно момче без история и слово, което изрича единствено едно име: „Хенри Матю Дийвър“. Момчето е изиграно от Бил Скарсгард: смелчагата, който скочи в жълтия гащеризон на Тим Къри и изигра втория клоун Пениуайз. Той е толкова очарователно кривоглед, че ако си излекува кривогледството, това би било огромна загуба за бъдещето на американското кино. Брилянтно психарска физиономия, която напомня на тази под маската на клоуна Боб Грей.

Хенри Матю Дийвър (Aндре Холанд) е адвокатът, който ще се замеси в мистерията на безименния затворник. Той самият има мрачно минало: резки флашбеци ни вкарват в неговата история: осиновен чернокож, отраснал в Касъл Рок и познат на жителите на града като момчето, което е убило баща си. Покрай работата на Хенри Дийвър, сериалът ни представя някои от любимите теми на Кинг: етиката и реалността на смъртното наказание, моралът в затвора, демоните на миналото.

MV5BMGEyMjM5ZjctYzc2Yy00MTY2LTkzMTItOGQ4NDZhMzlkZDViXkEyXkFqcGdeQXVyNjc5Mjg0NjU@._V1_SY1000_CR0,0,1499,1000_AL_

Сериалът с бавни, но сигурни крачки навлиза в драмата на един град, обладан от злото: запазена марка на Кинг, последвана от неуспешни опити на други писатели да я пресъздадат също толкова добре (пример: Дан Симънс с „Лятото на страха“). Тук са майката на Хенри Дийвър – болната от Алцхаймер Сиси Спейсик, нейният дългогодишен любовник, Алън Пангборн (Скот Глен), агентът по недвижими имоти с разписано едно убийство в детството си Моли Стрънд (Мелани Лински, която очевидно може да бъде достоен психар не само в комедийна обстановка, както сме я гледали в „Двама мъже и половина), Джаки Торънс (Джейн Леви), чието име ви е познато от Джак Торънс („Сиянието“) – оказва се, че тя е племенница на Джак, от когото наследихме култовата реплика „All work and no play makes Jack a dull boy“ др.

MV5BMTU2NjI1OTk1M15BMl5BanBnXkFtZTgwMDA2MDg5NTM@._V1_SY1000_CR0,0,1499,1000_AL_

Актьорският състав е внимателно подбран и засега не се виждат издънки. Не присъстват и еднопластови персонажи: макар очевидно героят на Бил Скарсгард да не е от най-симпатичните и добри хора, дори неговият образ не е линеен. И все пак, до него се отнася репликата „The devil was a boy“.

Първите серии радват почитателите на добрия хорър с някои статични, но хипер въздействащи сцени, изградени изцяло върху традициите на доброто кино на ужасите: плъх в капан, катинар в близък план, човек в плюшен костюм на пума, разпльокан върху асфалт, погребано отдавна куче, аутопсия на затворник с татуирани свастики по лицето, отрязана глава в кал пр.

За разлика от филми като „Убийствен пъзел“ и „Човешка стоножка“, тук въздействието се гради не от самото действие, а от съзерцаването на последствието. Класата залага не на гнусното, а на страшното.

MV5BMjA5MzQ5NTkwNF5BMl5BanBnXkFtZTgwNjk1MDg5NTM@._V1_SY1000_CR0,0,1499,1000_AL_

Онова страшно, което караше хлапетата от моето поколение тайно да си взимат филми на ужасите от видеотеката и да ги гледат настръхнали от уюта на спалнята на родителите си. Тези филми на ужасите приветстваме. Този прочит на Кинг е правилният: защото човекът, родил Касъл Рок в главата си, не е просто болен мозък, който търси чудовищата в килерите, канализациите и под леглата.

Той знае, че чудовищата се чувстват най-добре в душите на хората, а творчеството му ни дава някои скрити знаци как да ги борим.

До момента в HBO GO има качени пет епизода на сериала. Засега от Hulu обещават един сезон с общо 10 епизода. Нещо ни подсказва обаче, че ще има и втори.