Емигрантите изпратили в България 622 млн. евро

| от |

622 млн. евро са изпратили българските емигранти на свои близки и роднини у нас за деветмесечието на 2013 г. Само през септември върнатите средства са в размер на 68,8 млн. евро, показват данни на Българската народна банка (БНБ). Най-много пари са изпратили емигрантите през май. Тогава преведената сума достига 80,7 млн. евро. През януари българите, живеещи зад граница, са изпратили на близките си 59,5 млн. евро.

Експерти припомнят, че средствата на емигрантите, върнати в България, вероятно са много повече. Причината е, че централната ни банка води статистика само за паричните преводи, направени по банков път или чрез компании за парични преводи. Според данните на БНБ за цялата минала година българите в чужбина са изпратили на роднините си у нас близо 800 млн. евро.

Любопитното е, че размерът на преките чуждестранни инвестиции у нас е близък до средствата, които емигрантите връщат в родината си. За времето от януари до септември чуждестранните вложения в страната достигат 854,4 млн. евро. През същия период на 2012 г. те са били в размер на 1,7 млрд. евро. Само през септември преките чуждестранни инвестиции в страната са 3,8 млн. евро спрямо 70,7 млн. евро през същия месец на миналата година.

 
 

Райън Рейнолдс изпрати подаръци на фен заради сайт

| от chronicle.bg |

Актьорът и продуцент от „Deadpool“ Райън Рейнолдс благодари на свой фен, който купи домейна AvengersEndgame.com и направи така, че той да води към сайта на „Once Upon a Deadpool“. „Avengers: Endgame“ излезе точно преди новата версия на „Deadpool 2″. С манипулацията сайтът на „Once Upon a Deadpool“ получи скок в трафика си и много повече внимание.

Актьорът изпрати специален подарък.

Рейнолдс е много активен в социалните мрежи и това, разбира се, не му обягна. Въпреки че се очаква да се присъедини към кино вселената на Marvel, защото Disney купи телевизионните и филмовите запаси на Fox, актьорът обича да се шегува с всеки, особено със своите.

В Twitter потребител с прекор Guy Inchair сподели, че Райън му е пратил подарък в знак на благодарност за това, което е направил (което са много в стила на Deadpool). Подаръкът е бутилка джин от марката Aviation, собственост на Рейнолдс, а също и безжични слушалки Master & Dynamic MW60, вдъхновени от слушалките на пилотите от Втората световна война, и комплект за коктейли.

„Пакетът от Рейън Рейнолдс пристигна! Уау! Това нещо е красиво!!! …И веднага го разменям за 2 билета за пермиерата на „Avengers: Endgame“. Билети някой? “

На което актьорът отговаря: „Не, че одобрявам това, което направи. Просто казвам, че те обичам“

Подаръкът струва $850 и момчето реши да си го запази, но не и преди да получи няколко оферти. Това е по-доброто решение, защото комплектът може само да вдига цена и колекционерското си значение с времето.

Marvel и някои от звездите на студиото имат специални карти за премиерата на филмите и се е случвало да взимат фенове с тях, така че въпросът с билетите още не е загубен.

 
 

„Chilling Adventures of Sabrina“ ще има 3 и 4 сезон

| от chronicle.bg |

„Chilling Adventures of Sabrina“ ще получи още два сезона. Още преди бомбастичната си премиера на Хелоуин се знаеше, че сериалът ще има и втори сезон. Той собствено ще дойде през април 2019 година.

На 14 декември Netflix пусна празничния спешъл „A Midwinter’s Tale“. Въпреки че първия сезон свърши с подписа на Сабрина в Книгата на зверовете, което прекъсва връзката й със света на смъртните, в спешъла я виждаме в старото й училище заедно с гаджето й Харви, с което скъса, и приятелките й Роз и Сюзи, които са видимо в дискомфорт от новината, че е вещица. Филмчето засяга и Диана, майката на Сабрина, и изследва чувствата на леля Зелда по отношение на смъртната съпруга на брат й.

Снимките на предстоящите сезони започва през 2019, докато сезон 2 е почти заснет. 3 и 4 все още нямат дата. Възможно е обаче да се появят около Хелоуин, защото Netflix често пуска продукциите си циклично. Същевременно феновете чакат и възмож „Riverdale“.

Комиксът „Sabrina“ се превръща в сценари от Роберто Агире-Сакаса, който е и продуцент на „Riverdale“. Очакваме също така повче от Едуард Спелман, бащата на Сабрина, както и, разбира се, от Черния Лорд.

 
 

Игра на „топло и студено“: открий деликатесите с Джина

| от chronicle.bg |

Декември е най-вкусният месец в годината – с аромат на печена пуйка, борови иглички и балончета от шампанско.

За да ви спестим време, разгледахме каталога на Kaufland и изпратихме тайния ни агент Джина на маратон по бързо ориентиране сред омари, скариди, шоколад, салчичон и много хамон! Мммм.

Нашият агент под прикритие имаше 20 минути, в които да напълни количката си с top of the top и creme de la creme от Kaufland.

Джина всъщност е от Солун, което означава две неща – че харесва хубавата храна и си пада по морски деликатеси.

Между другото, ако се чудите кои са дните с най-много клиенти за търговската верига, то това са 23-ти и 30-ти декември. Така че за да сте подготвени и да не ви се налага да чакате на големи опашки, направете си план. В Kaufland има 22 000 артикула, а по празниците – допълнителни над 1300 предложения.

Оказва се, че и в храната има доста мода. Хамонът от луксозната марка на Kaufland – EXQUISIT, който веригата предлага ексклузивно по празниците, бележи троен ръст в продажбите през 2018 г. в сравнение с 2017-а. В последните години нараства значително и продажбата на пуйки. До момента те са с 22% повече, отколкото за цялата 2017 г.

Специалната задача на Джина беше да намери някои от 100-те продукта на Kaufland, които са за ценители. Селектирани от три континента – Европа, Северна и Южна Америка, те включват висококачествени месни специалитети като уругвайски говежди ростбиф, испански и италиански колбаси, сурово сушена шварцвалдска шунка, френски терини – от заек, глиган и патешко месо, пастети и деликатеси от гъши дроб.

Допълнителната празнична брошура е валидна само до 31 декември.

Джина се справи особено добре с канадския омар и маринованите белени скариди, които откри за отрицателно време.

И нещо, което ще ви е полезно да знаете преди Бъдни вечер, е, че в свежата витрина на веригата можете да намерите готови всички традиционни ястия за постната трапеза.

Освен да и пожелаем добър апетит…

1170x1753 (3)
STAR FISH – Мариновани скариди

1170x1753 (2)
ГУРМЕНИЦА – Пеперончини със сирене в олио

1170x1755 (1)
NORDIC SEA FOOD – Омар, който перфектно се допълва с пенливо вино LUNCIEN LALAPDIER

1170x1753
Коледа, изпълнена със свежест с над 120 вида плодове и зеленчуци

1170x1753 (1)

Снимки: Мирослава Дерменджиева

Грим: Росина Георгиева

Гардероб: Marc O’Polo

 
 

Плановете на Netflix за 2019 година

| от chronicle.bg |

Стрийминг гигантът Netflix иска да пусне 90 филма на година, всеки с блокбъстърски бюджет от около $200 милиона. От много време вече Netflix пуска свое съдържание и изглежда, че плановете на компанията в тази посока само ще се разрастват.

Netflix смазва кабелната телевизия и кината. 

Информацията за плановете идват от ръководителя по оригинално съдържание, Скот Стъбър, който иска да всее паника сред конкуренцията: „Смятаме да заснемем 55 авторски филма с бюджет до $200 милиона всеки. Добавяме и документални и анимационни филми към това число и то става около 90 продукции на година.“ За сравнение Universal, едно от най-изявените студия в Холивуд, прави по 30 филма годишно.

През последните няколко години Netflix успява да увеличи бюджета си за ново съдържание. Въпреки че не всичко е успешно и тази година някои проекти като „Luke Cage“, „Iron Fist“ и „Daredevil“ трябваше да бъдат свалени, компанията все още има много за гледане. Очакваме „Stranger Things“ сезон 3, с което със сигурност ще бъдат привлечени още потребители. Конкуренцията обаче идва в лицето на Hulu, Prime Video, DC Universe и предстоящия Disney Plus.