Джон Кери призова за орязване на въглеродните емисии

| от |

Представители на 195 държави, които преговарят от началото на месеца в Лима, не можаха да договорят принципи за ограничаване на глобалното затопляне в установения график, предаде БНР.

Съвещанията в перуанската столица продължиха до късно през нощта местно време, макар че трябваше да приключат още вчера. Държавният секретар на САЩ Джон Кери предупреди, че светът все още е „на път към трагедия“, и призова дипломатите от развиващите се държави да се ангажират с орязване на въглеродните емисии. От своя страна, бразилският представител поиска от името на 77-те развиващи се страни по-големи ангажименти на богатите.

Целта на конференцията в Лима е постигане на принципни договорености преди срещата на върха, насрочена за идния март в Париж.

 
 

Дрехите втора ръка – да, не или само понякога

| от chr.bg |

Наскоро медиите се чудеха откъде идват дрехите втора ръка. Нека не се лъжем – целият репортажен поглед е за да се разбере тези дрехи перат ли се, не се ли перат. Перат се, естествено. И освен това не идват от Марс да ни заразят с някакъв космически тетанус. Има един куп магазини за дрехи втора ръка – ако стоката беше вредна, нямаше да има нито един.

Нека ви разкажем за тази екзотични места – разберете от първа ръка за магазините втора ръка.

Влизате вътре и то си е като магазин. Първото, което прави впечатление, когато прокарате кунката си през закачалките, е разочарованието. Голяма част от дрехите са морално остарели и захабени. Внимание: Има много неща от 80-те и 90-те години – може да пуснете сълза. 

Ако сте момиче, винаги можете да намерите т.нар. mom jeans и някой прекалено голям пуловер, който да кропнете през кръста. За дамите, също така, има повече стоки, но това е естествено.

Ако сте мъж, има по-малко неща за вас, но шансът да си намерите нещо е по-голям, защото повечето дрехи са основните и вечни: дънки, спортни или есенни якета, пуловери.

Някои магазини предлагат бельо, но тази тема няма да засягаме. Ще засегнем обаче обувките. Те са сивата размита граница между горните дрехи и бельото, между „какво бихте облекли“ и „какво никога не трябва дори да приближавате“. Можете и да намерите чифт обувки, който си заслужава, но това е страхотна рядкост.

Понякога се налага да обиколите доста, докато си намерите нещо и в това е целият кеф. То е като със свалянето на хора в бар, когато си над 30 – цялото удоволствие е в самия лов.

Ако толква държите да разберете откъде идват дрехите в магазина, отидете при тениските и вижте на какъв език са надписите на тях. Най-често ще са на немски. 

 

 
 

Нова електростанция с безплатен заряд в София

| от chronicle.bg |

Мрежата от електростанции с безплатен заряд, изградена от КИА Моторс България, се увеличава с още една локация. Гостите на модерния ресторант с италианска кухня Cinecitta в София ще имат възможност да зареждат безплатно електрическите си возила. Ресторантът, който е локализиран в района на Киноцентър Бояна, разполага с обособено за целта паркомясто.

Станцията дава възможност за заряд на 100% от предлаганите на пазара електромобили, като за 40 мин. клиентите могат да заредят 20% от капацитета на батерията си. По този начин те ще гарантират безпроблемно използване на своите електромобили в рамките на деня. За пълен заряд са необходими 5 часа.

Към момента електростанции с безплатен заряд са монтирани пред търговско-сервизния комплекс на КИА в София, Таксиметрова компания Йелоу 333, България Мол, Булстрад АД – централен офис, централния офис на Дарик радио, НДК и пред хотелите на „Виктория Груп“  в София и Пловдив.

Не само клиентите на марката, но и всички потребители на електромобили имат възможност да зареждат безплатно своите електрически превозни средства във всички търговски представителства на КИА на територията на страната.

 
 

Анди Уорхол: от рекламист до икона на културата на ХХ век

| от chronicle.bg |

Анди Уорхол е най-високоплатеният и успешен рекламен илюстратор в Ню Йорк, дълго преди работите му да влязат в най-големите световни галерии. Всеки ще го познае по творбите му – принтираните многоцветни портрети на Мерилин Монро, десетките супени консерви, сензационни статии – всичко това става синоним на течението в изкуството и културата „попарт“.

Творецът спомогнал за мултиплицирането на изкуството в САЩ тръгва от нулата, роден в емигрантско семейство на източноевропейци, и става харизматичен бохем, в чието жилище се събира американският елит, за да се отдаде на удоволствието. Той е първият, който прави от попарта изкуство, което влиза в салоните на висшето общество. Творчеството му го превръща в икона, олицетворяващата новата слава на артиста и нов вид изкуство.

В първоначалните му рекламни изображения Уорхол усвоява основните методи за манипулация на вкуса на масите. Рисунките му често са комични, изглеждат декоративно, натруфено и нямат нищо общо със студа и безличието на неговия попарт.

Все още се водят дебати около принтираните изображения, които налагат на Уорхол репутацията на попарт артист в началото на 60-те години. Според някои, неговата серия Death and Disaster и многоцветните картини на Мерилин Монро са провокирани от тъгата му. Други ги виждат като първите форми на „умора от състраданието“ – загубата на способността на аудиторията да симпатизира на събития, от които се чувства премахната. Трети пък сравняват творбите му с екран, филтър между нас и ужасяващите събития.

Въпреки че ще продължи да рисува и след това, през 1965 г. се оттегля , за да се посвети на правенето на експериментални филми.  Blow Job е един  от тях и показва лицето на млад мъж, по време на орална любов. Друг от филмите му, Sleep, в продължение на часове показва спящ мъж. Филмите му са пренебрегвани дълги години, но днес той е смятан за ключова фигура в киното на тогавашната епоха и за пионер в развитието на независимото кино.

На 22 февруари 1987 г. Анди Уорхол умира след операция на жлъчката. Вижте в галерията горе най-влиятелните му творби, символизиращи американската култура, новото време и масовото производство. Те белязват и днешния свят, 50 години след създаването им.

„Винаги казват, че времето променя нещата, но всъщност ти сам трябва да ги промениш.“

„Всеки ще има своите 15 минути слава.“

„Всеки има нужда от въображение“

„Обичам Лос Анджелис, обичам и Холивуд. Те са красиви. Там всички са от пластмаса, но аз обичам пластмасата. Аз искам да бъда от пластмаса.“

„Всеки си има проблеми. Важното е да не правим проблем от своите проблеми.“

Andy Warhol

„Не обръщай внимание на това, което пишат за теб. Просто го измервай в инчове.“

„Ако човек не е красив,  пак може да има успех, стига да има подръка няколко шеги в джоба си. И много джобове.“

„Искам да нося сините си джинси, когато умра.“

„Искам да бъда машина.“

„Имам социална болест. Трябва да излизам навън всяка вечер. Ако някоя вечер си остана вкъщи, започвам да разказвам слухове на кучетата си.“

„Мисля си, че би било чудесно, ако всички хора бяха еднакви.“

Andy Warhol With Patrick Flaming Filming The Chelsea Girls

„Сексът винаги е по-вълнуващ на екрана или между страниците, отколкото между чаршафите.“

„Изкуството? Това е името на човека.“

„Щом престанеш да искаш нещо, то само идва при теб. Това е абсолютна аксиома, знам го от опит.“

„Понякога не отдаваш значение на даден момент, а после се оказва, че той е предопределил цял период от живота ти.“

„Хората трябва да се влюбват със затворени очи. Просто затвори очите си. Не гледай и магията ще се случи.“

„Целуни ме с очите си.“

 
 

NIKE представят NIKE EPIC REACT с вдъхновяващо видео с участието на Наум Шопов

| от chr.bg |

Премиерата на новия модел маратонки за бягане е на 22 февруари в Paradise Center. 

Бегачите винаги са мечтали за обувка, която може да покрие всички нужди при едно бягане: да предложи повече омекотяване, да щади стъпалото и да връща повече енергия, за да останат свежи по време на бягане. Мечтаната обувка трябва още да е лека и да не се износва, да издържа на удари и на атмосферни влияния, бягане след бягане. Иноваторите в Nike – химици, инженери и дизайнери – се обединиха, за да предложат на атлетите едно изцяло ново решение – иновативната пяна, наречена Nike React.

Naum Shopov (5)

Вдъхновени от страстта на всеки бегач в навечерието на премиерата на NIKE Epic React, от NIKE създават българско видео с главен участник Наум Шопов – актьор и бъдещ лекар,  спортуващ и амбициозен човек. За него спортът и здравословният начин на живот са от първостепенно значение, а усъвършенстването във всяко начинание – важна цел.

Naum Shopov (7)

Във видеото Наум представя бягането като страст, в която има и много житейска философия – започнеш ли да тичаш веднъж, никога няма да искаш да спреш, а бягането ще те провокира да ставаш все по-добър във всичко, което правиш в живота си.

Видеото с Наум Шопов можете да видите тук: (линк)

NIKE EPIC React са не просто усъвършенстван модел маратонки за бягане, а чисто нова концепция на подметката, зад чийто дизайн стои иновация и 4 години труд. Те са малка революция в своя сектор. Подметката е изработена от напълно новата пяна React, по-мека е и позволява на бегачите да не чувстват толкова осезаемо неравностите по пътя.

За по-голяма сигурност и още по-голямо удобство, подметката е издължена в задната част и леко в страничнитa й част. По-голямата площ на подметката от пяна предотвратява така нежеланото движение на крака в обувката по време на бягане. По този начин кракът потъва удобно в пяната, която възпира неприятното хлъзгане, а стъпалото се чувства по-уплътнено.

Премиерата на NIKE Epic React ще се състои със събитие на 22 февруари в магазин NIKE в Paradise Center.

Специален гост ще бъде  Наум Шопов.

По време на събитието всеки ще има възможност да тества своето стъпало, благодарение на специално приложение, с което специалистите на NIKE ще анализират походката, извивката на стъпалото и пронацията. В реално време на екран ще бъде показана разликата в биомеханичната ефективност при използване на различни обувки за бягане.

Naum Shopov (3)