Джихадът като рекламна война

| от |

Западът не противодейства ефективно на рекламната стратегия на „Ислямска държава“, а тя успява да се популяризира дори чрез западните медии и социалните мрежи. Къде грешим? Коментар за Дойче Веле на Торстен Бренер.

Преди дни терористите от „Ислямска държава“ разпространиха ново видео с обезглавяване на заложник: този път това беше американски доброволец. Само за минути то се появи по всички западни медии и зае челно място в емисиите на CNN и N24, на Дойче Веле и други водещи западни издания. Би трябвало да си зададем въпроса дали това е най-добрият подход, при положение, че очевидно става дума за пиар-офанзива на ислямистите с добре пресметното въздействие? Колкото и зловещ да е показаният варварски акт на обезглавяване, той все пак не заслужава да авансира до водеща световна новина, защото едно-единствено убийство не променя по никакъв начин ситуацията в Ирак и Сирия, където „Ислямска държава“ се опитва да изгради своя халифат. Даже по-лошо: превръщайки всяко съобщение за обезглавяване във водеща новина, фактически попадаме в капана, съзнателно заложен от стратезите на „Ислямска държава“.

Отмъщение, слава и отзвук

Подобно на всяка друга терористична групировка, и „Ислямска държава“ иска да постигне три основни неща: отмъщение, слава и обществен отзвук, посочва ирландската изследователка Луиз Ричардсън. Но докато за отмъщението те са способни да се погрижат и сами, за да получат слава и обществен отзвук, терористите се нуждаят и от нас. Защо в такъв случай предоставяме на „Ислямска държава“ време за безплатна реклама, тиражирайки в медиите всяка екзекуция? Ако западните медии вече не обръщат толкова голямо внимание на обезглавяванията, това ще попречи на ексремистите да преследват рекламната си стратегия.

Още по-важен е въпросът за правилната политическа реакция. За съжаление контрапродуктивните предложения на някои западни държави тук водят към погрешен път. Британският премиер Дейвид Камерън например гледа на интернет като на „дивия запад“ на джихадистите, който на всяка цена трябва да бъде поставен под тоталния контрол на правителствата. В своя реч в Бризбейн Камерън заяви, че „не бива да допускаме интернет да се превърне в неуправляемо пространство“. Новият шеф на британската служба за електронно разузнаване (GCHQ)

Робърт Ханигън дори предупреди, че Фейсбук и Туитър са се превърнали в нов „контролен център“ на терористите. Според Камерън фирмите имали „социална отговорност“ да упражняват цензура и да свалят от интернет всички екстремистки съдържания.

Ролята на социалните медии

Подобни разбирания игнорират обстоятелството, че социалните медии са и място, от което могат да се набират информации за самите терористи. Американските експерти Джеръми Шапиро и Дан Байман бяха категорични в това отношение: „Най-малкото е, че оттам тайните служби могат да научат повече за оновните начини, по които се набират нови джихадисти. А в най-добрия случай службите наистина биха могли да влязат в контакт с реални и потенциални терористи и да им подхвърлят подвеждащи информации“. Дори и само поради това ползата от установяването на плътна цензура би била доста съмнителна.

Още по-неподходящи са предложенията на шефа на британската служба за електронно разузнаване Ханигън и на директора на ФБР Джеймс Коми за установяването на още по-тясно сътрудничество между правителствата, тайните служби и големите технологични концерни. Ханигън недоволства от това, че терористите имат възможност да злоупотребяват с техните технологии. За пример той посочва методите за кодиране на електронната поща. Според Ханигън – по-рано способите за кодиране или анонимизиране на информацията са били достъпни само на най-рафинираните престъпници или на държави, докато днес те са общодостъпни, благодарение на това, че кодирането вече се предлага като стандартна услуга. Ханигън и Коми настояват за пълна забрана на кодирането на информации. Те явно забравят, че става дума за единствените достъпни за журналисти, опозиционери и граждани средства, които ги предпазват ефективно от масовото шпиониране.

 
 

Внимавайте с коледните украшения в брадата си

| от chronicle.bg |

Коледният дух ни обзема малко по малко. Хората започнаха да си слагат рога по колите и затова няма да сме никак учудени един ден човекът с брадата в офиса да дойде с украшения в нея. Нищо лошо, само трябва да се внимава.

Хирургът Кристофър Инглифилд, основател на London Bridge Plastic Surgery and Aesthetic Clinic, предупреждава, че ако преукрасим брадата си с топки и лампички, можем да си причиним алопеция – загуба на коса. „Когато продължително дърпаш косъма от кожата, това може да доведе до възпаление и увреждане на фоликулите. Това често се среща при хора, които връзват дългите си коси, за да спортуват или ако косата им е сплетена на тежки дредове. Същото важи и за брадата. Ако я дърпате и извивате достатъчно често, косъмчетата могат да паднат. “

Ако смятате да украсявате брадата си за Коледа, уверете се, че играчките/лампичките не са много тежки, както и чене ги носите прекалено дълго. „В противен случай можете да получите плешиви места по лицевото си окосмение“, предупреждава докторът.

Beard baubbles. http://beardbaubles.tictail.com/product/beard-baubles

Брадата е вашата гордост и удоволствие, трябва да се грижите за нея със съответните продукти. Не, че коледната украса по брадата ви ще я съсипе веднага моментално и завинаги. Но човек трябва да полага грижи и да помисли предварително. Ползвайте само по-мънички топчета и не ги дръжте в брадата си часове наред. В крайна сметка винаги можете да ползвате бляскав прах вместо украшения.

5654d537c2814469008b53a6-750-563

Специалистът по трансплантация на коса д-р Бесам Фарио казва, че не трябва да се паникьосваме от еднократната употреба на какъвто и да е аксесоар за брада. „Ако носите нещо тежко на брадата си със седмици и месеца, тогава може и да започнете да се притеснявате от алопеция“, казва Бесам.

 
 

Falcon 9 на SpaceX падна в морето

| от chronicle.bg |

За първи път от пускането на Falcon Heavy през февруари, SpaceX не успява успешно да приземи една от ракетите си на земята. Вместо това Falcon се приземи в морето. Има видео на инцидента, което е споделено от в Туитър от самият изпълнителен директор на космическата компания Илон Мъск.

„Изглежда, че няма много щети и продължава да предава данни. Изпратихме кораб.“ Въпреки че не успя да се върне до мястото за кацане, ракетата явно беше достатъчно умна, за да се стабилизира преди да удари водата. Това е предотвратило сериозни повреди при удар с повърхността.    

„Една от помпите на мрежестите перки е блокирала и затова Falcon се приземи в морето. Не е счупена и продължава да предава информация. Изпратихме кораб да я вземе.“

Ракетата трябваше да достави капсула с багаж до Международната космическа станция. Тази й цел беше изпълнена успешно. SpaceX има договор за $1,08 милиарда долара с НАСА за подобни доставки до МКС.

 
 

DC прави филм за Plastic Man

| от chronicle.bg |

В момента DC имат доста проекти – над 20. Не всички ще видят бял свят, разбира се, но въпреки това (а може би и заради това) нови и нови проекти се добавят към сисъка. Последният такъв е Plastic Man.

Warner Bros и сценаристката Аманда Идоко в момента развиват филма, който се описава от студиото като „комедиен приключенски екшън“. Все ощя няма никакви детайли за самата история, както и установен режисьор.

Това не е първия път, в който се правят планове за игрален филм за този супергерой. През 90-те  години братя Уашовски пишат сценарий и дори 10 години по-късно, през 2009 година, смятаха да го снимат с Киану Рийвс в главната роля. Плановете обаче се провалят.

Plastic Man за първи път се появява през 1941 година в серия комикси, а DC го купуват през 1956. Ийл О’Браян е дребен престъпник, който влиза в досег с неизвестна химична течност и така получава силите си – разтягане на тялото, забавено стареене, регенерира и още. Героят обаче е уязвим на много високи и много ниски температури, както и на някои химикали.

По характер той е комичен персонаж, но това не му пречи да е един от най-силните, заради което е и член на Лигата на справедливостта. Появявал се е във филмите „Batman: The Brave and the Bold“, „Young Justice“ и „Justice League Action“.

Портфолиото на Аманда Идоко включва сериала „The Mayor“, а филмът „Breaking News in Yuba County“, за който пише първият си пълнометражен игрален сценарий, излиза скоро.

Следим новините около проекта, но на такъв ранен етап предполагаме, че ще идват бавно.

 
 

Защо Aston Martin прави старите си коли електрически

| от chronicle.bg |

Aston Martin използва носталгията, за да бутне на клиентите към електрическите коли. Последната програма на британската автомобилна компания е „Heritage EV“ и предлага собствениците на ретро автомобили на марката да ги преработят в електрически.

Но няма ли да е това едно кощунство! Всъщност не. Прогарамата е стартирана по една специална причина. Все повече градове по света и особено в Европа явно забраняват колите с двигатели с вътрешно горене, които са преминали определена възраст. И това е само част от цялостното настроение в полза на електрическите автомобили. Така, че съществува опасност, ако си купим класически Aston, да не можем да си го караме.

Технологията, която се използва за преработването, е базирана на модела Rapide E – напълно електрически, лимитиран спортен автомобил, който пристига догодина. Той има 800-волтова, 65kWh батерия, с която може да измине 321 километра и да вдигне 100 км/ч за под 4 секунди като максималната му скорост е 250 км/ч. От модела ще бъдат направени само 155 бройки, които вече са продадени.

Компанията казва, че първият модел, който ще може да конвертира, ще е DB6 MkII Volante от 1970 година. Специални „касети“ ще се поставят на мястото на двигателя и скоростната кутия и дори ще се занитват по същия начин. Колата ще получава и екран и това е. Това означава, че ако собствениците имат желанието и парите, лесно ще могат да я върнат обратно в оригинален вариант.

Подобна практика вече има от известно време като и компаниите, и клиентите се фокусират предимно върху ретро колите – Porsche, Range Rover и VW, както и върху автобусите. Скоро Jaguar обяви, че смята да пусне на пазара изцяло електрическа версия на легендарния E-Type от 1960 година. С времето очакваме още марки да се присъединят.