Джет сет и мач в Монте Карло

| от Александър Николов |

Турнирът от сериите Мастърс в Монте Карло, който започва днес, е задължителна спирка преди Ролан Гарос.

Затова всички поглеждат странно, когато организаторите го наричат „Уимбълдън на Лазурния бряг“. Та наоколо, на кортовете на Monte-Carlo Country Club, наричано за кратко MCCC, няма дори тревичка. Тук там алея с цветя, която разделя искрящо синьото небе от тюркоазените води на Средиземно море. „Този празничен декор, между море и планина, го няма никъде, през цялата година“, подчертава с гордост Желко Франулович, директор на турнира. „По мое време това бе основното, което привличаше играчите, но днес тенисът е далеч по-професионален“, добавя с усмивка хърватинът, победител тук през 1970. „Сега играят по-скоро за точки за ранглистата и за наградния фонд, който тази година е 3 189 905 евро“, вметва той сякаш между другото.

И все пак сравнението с Уимбълдън си остава Тъмна Индия за присъстващите. Филип Риалан, маркетингов директор на турнира се намесва, изстрелвайки рекламния слоган на турнира:

„Монте Карло е смес от престиж, от традиция и история“.

„Също като турнира в England Club“, подсказва Желко и продължава с някои малко познати факти. Първото състезание в княжеството се провежда през 1897 и тогава е едно от десетте състезания по тенис в света. Но турнирът ще придобие авторитет години по-късно благодарение на американския меценат Джордж Бътлър, огромен фен (и може би влюбен в, добавят с намигване организаторите) на световната шампионка Сюзан Ленглен. Американецът решава да ѝ подари турнир, достоен за нея. Дотук с мачовете върху покриви на гаражи, Monte-Carlo Country Club е завършен и открит през 1928.

Photo-008

Оттогава всяка година член на кралската фамилия връчва купата на шампиона. „Връзките между клуба и семейство Грималди са изключително тесни и близки“, казва с гордост президентът на Monte-Carlo Country Club Франсис Трючи. „Принц Рение и неговата съпруга Грейс винаги са поддържали развитието на тениса, сестра му принцеса Антоанета е била президент на клуба дълги години, както и нейната дъщеря Елизабет – Ан.“

„Днес принц Албер, въпреки новите си задължения е сред най-редовните зрители на турнира, а когато програмата му позволява идва да играе тук, наред с останалите членове на клуба на възраст от 4 до 99 години.“

А членството в клуба не е за всеки. За да достигнете до него са ви необходими препоръките на поне двама члена на клуба, начална такса от 7000 евро и годишна такса от 1330 евро. Срещу всичко това можете да се наслаждавате на играта, докато хвърляте по едно око на Queen-Mary 2, плаващ край бреговете на княжеството.

Photo-010

Клубът разполага с 23 корта, 11 от тях се използват по време на турнира, а основните 3 могат да приемат до 14 000 зрители.

През годините, също както ложите на Ролан Гарос, терасата на ресторанта на Monte-Carlo Country Club се е превърнала в мястото, на което трябва да ви видят. Няма значение, че по време на обяда хрускането на брускети и шума от тапите на шампанското заглушава шума от кортовете.

Турнирът става професионален през 1968. Преди 8 години турнирът, един от най-престижните след четирите от Големия шлем, се е разминал на косъм с „понижаване на статута“. Причината е намерението на ATP да развива тениса в Азия, премахвайки Мастърс статута на няколко европейски турнира, сред които и Монте Карло от 2009. И докато организаторите са обмисляли процес срещу ATP, най-голямата защита идва от играчите. Обща пресконференция на Надал и Федерер, на която двамата протестират остро срещу тези намерения променя решението и надпреварата в Монако остава в категорията Мастърс, но вече не е задължителна.

„Играчите не са задължение да идват тук, но го правят. Например Федерер, който тази година пропусна Маями, но идва тук“ продължават организаторите.

Турнирът си намира и престижен спонсор и от няколко години се нарича Monte-Carlo Rolex Masters. Колкото до Федерер, това е един от малкото турнири, чиито трофеи все още не е печелил. Швейцарецът е притежател на рекорд, който едва ли е от тези, с които се гордее – брой загубени финали тук – 4, 3 от които срещу Рафаел Надал.

Monte-Carlo Rolex Masters е задължителна спирка преди Ролан Гарос и всяка година 8 или 9 от играчите в ТОП 10 акостират тук. Тази година го пропускат само Кей Нишикори и Анди Мъри, последният заради пресните си брачни задължения.

Много от играчите играят тук у дома си. 12 от 50-те най-добри в ранглистата на ATP официално живеят в княжеството. Новак Джокович и Милос Раонич редовно тренират тук. Томаш Бердих, Марин Чилич, Григор Димитров също са у дома си. „Заради благоприятният средиземноморски климат, особено приятната му данъчна система“ завършва с усмивка директорът на турнира.

А на нас не ни остава нищо друго освен да следим турнира отблизо. И да стискаме палци на Григор Димитров.

 
 

Рики Джървейс с нов комедиен сериал по Netflix

| от chronicle.bg |

Рики Джървейс ще е в центъра на нова комедийна драма от 6 серии по Netflix – „After Life“. 57-годишният комик, който скоро се самопредложи като водещ на Оскарите след отказа на Кевин Хард, ще си партнира с Кери Годлиман („Derek“), Том Басден („Plebs“) и Ашли Дженсън („Extras“) за сериала.

„After Life“ ще излезе през март.

Синопсисът е: „Тони (Рики Джървейс) има перфектен живот. Но след като съпругата му Лиса умира, Тони се променя. Той първоначално обмисля самоубийство, но впоследствие решава да поживее още, за да накаже целия свят като казва и прави каквото си иска. Тони приема това като супер сила, но се оказва, че е по-трудно, защото всички искат да спасят добряка, когото някога познаваха.“

Рики е автор, сценарист и режисьор на продукцията, в която ще участват и редица звезди като Пенелопе Уилтън, Дейвид Ърл, Джо Хартли, Ройзин Конати, Тим Пластър и Диан Морган.

 
 

Принцовете на Disney са по-реални отвсякога

| от chronicle.bg |

Кой казва, че принцовете на Disney са прекалено хубави, за да са истински?

Достатъчно е да видите работата на 28-годишния финландски илюстратор Жирка Винсе и ще се убедите, че принцовете биха били също толкова прекрасни, ако ходеха сред нас.

През последните години илюстраторът се посвещава на това да направи свои живи портрети на култови анимационни герои, с които редица поколения са отраснали.

Всичко започва през 2011 г., когато мъжът предизвиква себе си да започне да работи с Photoshop за развлечение. Първата му творба е илюстрация на вещицата Урсула от „Малката русалка“. Да рисува живи версии на анимационни герои обаче, му доставя удоволствие и днес вече колекцията му прелива от множество интерпретации.

Целта на Винсе е да покаже вида на обичани и познати персонажи, ако те бяха живи хора и в същото време, да не изменя тяхната идентичност, заложена в анимациите.

За да се убедите в майсторството на Винсе и в красотата на живите версии на принцовете от анимациите, разгледайте галерията горе.

 
 

Големите актриси заслужават големи сериали

| от chronicle.bg |

Преди няколко десетилетия трансферът на един актьор от киното в телевизията е означавал само едно – потъване в забрава. Малкият екран се е смятал за поле за развитие на залязващи актьори, а продукциите са се приемали за по-некачествени от тези, които киното е създавало.

Последните пет години обаче, ситуацията драстично се промени. Днес вече редица звезди от киното правят своите първи стъпки на малкия екран и това се отразява повече от добре както на техните кариери, така и на телевизията като цяло.

За един от пионерите в това течение от последните няколко години се смята Раян Мърфи, който заедно с Брад Фалчък създаде „American Horror Story“. Сериалът позволи на Джесика Ланг да възроди кариерата си, да влезе в ново амплоа и да бъде обикната от ново поколение фенове, което иначе много трудно биха гледали великолепни филми като „Франсис“ или „Ах, този джаз“. А тя пък допринесе със своя висок статут към това сериалът да се издигне.

Редица други актьори получиха възможност да разгърнат актьорския си потенциал благодарение на телевизията. Клайв Оуен и Стивън Содърбърг в „The Knick“, Джъд Лоу в „Младият папа“, Дейвид Линч, който се завърна към телевизията с „Twin Peaks: The Return“. „Истински детектив“ даде платформа на прекрасния Матю Макконъхи, Колин Фаръл, Уди Харелсън… И въпреки че в началото, както повечето неща в Холивуд, предимно мъже се възползваха от ползите на трансфера от кино към телевизия, днес вече има значително по-голямо покритие на женски персонажи в страхотни сериали.

Най-представителният пример за това е сериалът „Големите малки лъжи“, в който Никол Кидман, Рийз Уидърспуун, Зоуи Кравиц и редица други актриси успяха да се откроят. Как обаче се стига до тук?

В открита дискусия наскоро Никол Кидман обяснява откъде тя и Рийз Уидърспуун са се вдъхновили да поемат пътя на изпълнителни продуценти на този сериал. Всичко започва отчасти с Джейн Кампиън и минисериалът „Top of the Lake“.

„По това време имаше само „Истински детектив“, в който главните роли бяха мъжки, а ние искахме да направим нещо с жени в главните роли и действието да се развива в Америка.“ казва Кидман, цитирана от W Magazine, и допълва, че сериалът на BBC Top of the Lake е бил финалният ритник, който ги е накарал да оформят желаната цел и да тръгнат към нея. „Не ни предлагаха достатъчно сложни роли и това породи желание сами да създаден възможност за нас и нашите приятелки.“

Според думите на Кидман – а и според тези на Елизабет Мос („Top of the Lake“, „Историята на прислужницата“) – телевизията все още е мястото, където един актьор или актриса може да отиде, когато киното го забрави. Разликата е там, че днес това може да бъде обърнато в полза на актьора, заради увеличените му правомощия над продукцията. В много случаи става така че някои от големите звезди са и изпълнителни продуценти на сериалите.

Другата причина е възможността на телевизията да развие и разкаже подробно сложни и вълнуващи истории, да включи в тях контрастиращи си персонажи, които също да бъдат развити. И публиката разбира това – „Големите малки лъжи“ бяха абсолютен хит, а в момента очакваме втория сезон. Фактът, че Мерил Стрийп влиза в него е достатъчно показателен. „Историята на прислужницата“ се превърна в цяло културно явление, което вдъхнови редица протести по света.

Това, което привлича все повече актьори към телевизията, е възможността да развият даден персонаж до неговия максимум и да разплетат историята му. Според Никол Кидман именно малкият екран е мястото за хубави женски роли в момента.

Към думите на Кидман се присъединява и Джесика Ланг, в свое интервю за списание AARP. В него актрисата говори за отношението на Холивуд към възрастните актриси. „Там няма равенство. Мисля си колко прекрасни актриси от моето поколение все още правят стойностна и важна работа в киното. Отиват в телевизията. Отиват на сцената. Това е желанието да правиш нещо смело. Да се предизвикаш.“

И за повечето актриси, без оглед на репутация или статут, телевизията е мястото, където това предизвикателство може да се случи.

 
 

Toyota възражда легендарната Supra

| от chronicle.bg |

Toyota отново иска да спечели шофьорите, които искат нещо повече от просто да отидат на работа. Поглеждайки назад към миналото си, компанията обяви завръщането на легендарния спортен модел Toyota Supra. Това стана на Detroit Auto Show.

Новият модел е разработен съвместно с BMW и тестван от самия изпълнителен директор Акио Тойода на няколко състезателни писти по света (включително, разбира се, и Нюрбургринг).

maxresdefault

Моделът Supra стана нарицателно за улични състезания и дрифтове през 70-те години. Четвъртото поколение в момента се счита за най-търсено като скоро една кола беше продадена за $120 000 на сайта за класически автомобили BringaTrailer.com.

Освен скорост и возия, феновете харесват Supra и заради това, че лесно носи на тунинг. Подходящи ръце могат да извадят астрономична мощност от 6-те цилиндъра на двигателя. Това й отреди място и в автомобилния кино франчайз „The Fast and Furious“.

171030131232-1969-toyota-2000gt-exlarge-169

Вдъхновението за Supra идва от Celica, както и от Toyota 2000GT (от края на 60-те години, на снимката), която днес може да достигне цена от над $1 милион по аукционите.

Новата Supra технически е доста подобна на BMW Z4. Тя има 335 конски сили от 6-те си цилиндъра, разработен от BМW, и 8-степенна автоматична скоростна кутия (без опция за ръчна). Максималната скорост е 250 км/ч, а от Toyota твърдят, че колата ще достига 100 км/ч за малко над 4 секунди.

BMW Z4 пък ще излезе през март с две опции – 255 коня от 4 цилиндъра и 382 коня от 6 цилиндъра.

Ще можем да си купим новата Supra официално чак през лятото за скромните $50 000. Първия брой от вече беше създаден и продаден на аукцион като парите отиват за благотворителност.