Джеймс Бонд през годините

| от |

Няма нищо по-хубаво от голям, силен и непобедим мъж, който говори с британски акцент, има пленителни очи и обича жените. Именно такъв е Джеймс Бонд. Точно 62 години след излизането на първия роман за британския шпионин, ние отново си припомняме за него, защото само след седмица ще може да гледаме 24-тия филм за Агент 007.

Добре дошли в своеобразната Бонд енциклопедия на chronicle.bg. Нямаме намерение да ви занимаваме с никакви подробности и несъществени детайли от сюжета, само най-интересното и най-важното за мъжа с най-бърза кола, най-черен смокинг, най-добри умения в екшъна и шестимата актьори, които са влизали в кожата му.

Ето най-интересните факти и филмите за Джеймс Бонд.

Първият филм за Бонд се появява през 1962 година. Лентата е “Доктор Но”, макар първият роман на Флеминг да носи името „Казино Роял“, а „Доктор Но“ да е едва шестата книга, която излиза четири години преди адаптацията си. По онова време поредицата романи е станала изключително популярна. Човекът, който застава зад камерата е режисьорът Терънс Йънг, а г-н Бонд е самият сър Шон Конъри. По онова време Конъри гради кариера от близо 10 години, но играе предимно в тв филми и сериали, и всъщност това е големият му проббив. Бюджетът на филма се равнява на смешните за наши дни 1 милион долара, но за онова време и парите и ефектите са много по-различни. Тази лента дава и тласък на шпионските филми през 60-те години, прави Иън Флеминг и Шон Конъри мега звезди и именно той е решаващ за продуцентите, които след успеха му взимат решение да филмират и част от останалите книги за 007.

Само година по-късно, през 1963-а, се появява филмът “От Русия с любов”. Отново играе брилантният Шон Конъри и пак е в екип с режисьора Терънс Йънг… Естествено неимоверният успех на филма е някак предначертан, както и онова, което може да видите в него – красиви жени, пари, шпионаж, стрелби, ефекти… този път бюджетът на филма е двоен, цели 2, 500, 000 долара.

През 1964 година се появява лентата “Голдфингър”. Джеймс Бонд вече се е превърнал във важна фигура от поп-културата по света и най-вече в родната си Англия. Шон Конъри за пореден път облича смокинга и хваща пистолета, но този път на режисьорския стол сяда Гай Хамилтън, като това няма да е последната афера на режисьора с Бонд. Бюджетът този път е 3 милиона и някакви си 500 хиляди долара.

Джеймс Бонд вече е с култов статус. Следват годините 1965-а, 1967-а и 1971-а, която е и последната година, в която Шон Конъри играе известния агент. А филмите са “Тъндърбол”, “Човек живее само два пъти” и “Диаматните са вечни” – последните три филма на сър Конъри за тази поредица. Само във филма “В тайните служба на Нейно Величество” от 1969 година, Конъри е сменен с актьора Джордж Лейзънби, като основна причина за смяната според продуцентите е, че Конъри отказва ролята. Тогава режисьорът Питър Хънт пита Тимъти Далтън, който също му отказва, тъй като смята, че още е прекалено млад за ролята на Бонд, както и Роджър Мур, който тогава е зает с друг проект. В крайна сметка екипът се спира на Джордж Лейзънби, който се превръща и остава в историята първо като най-слабият актьор играл ролята на агента и най-младият такъв.

По-късно в DVD-то към филма екипът разкрива, че Лейзънби бива уволнен от следващите проекти, макар да е подписал договори за тях, тъй като се държи арогантно с всички, говори лошо за филма още преди излизането му и споделя на всеослушание, че филмът не става и той самият никога вече не би играл ролята.

Две години след злощастния опит на екипа с Лейзънби те отново се обръщат към Шон Конъри, който се завръща за последен път като 007… Филмът е „Диамантите са вечни“ и Джеймс Бонд плавно нализа в 70-те години на миналия век.

В далечната 1971-а “Тъндърбол” се превръща във филма за Бонд донесал най-голяма печалба – сумата е 924, 747, 936 долара, а бюджетът му се равнява само на някакви си 11 милиона долара.

Обратно през 70-те!

1973-а е годината, която бележи началото на най-силната ера във филмите за Джеймс Бонд – ерата на Роджър Мур. През 1973-а и 1974-а излизат два поредни филма за агента. Това се случва след двугодишно затишие и поредицата за Агент 007 се появява по кината с гръм и трясък. Роджър Мур се превръща в актьора играл най-много пъти господин 007 и най-възрастният такъв – по онова време актьорът е на 45 години. Мур влиза в тази роля цели 7 пъти, следван по петите от Шон Конъри, който го е правил само 6 пъти…

Следват годините – 1977-а, 1979-а, веднага след това Бонд влиза в 80-те. Пускат се филми през 1981-а, 1983-а и 1985-а. Не е учудващ фактът, че по онова време интервалът на отделните серии на агент за Агент 007 са от по 2 години… С времето парите стават повече, режисьорите се сменят по-често, успехът е по-голям, технологиите по-развити и съответно ефектите по-ефектни. Роджър Мур играе за последно Джеймс Бонд през 1985 година и това го прави най-известния Джеймс Бонд до момента. Никой не е успял да се задържи в смокинга толкова, колкото него.

Две години след финала на ерата „Роджър Мур в ролята на Джеймс Бонд“ през 1987-а  се появява филмът “Живите светлини”, а Джеймс Бонд вече се нарича Тимъти Далтън. Актьорът изиграва тайния агент и през 1989 година в лентата “Упълномощен да убива ”. Това всъщност е първият филм за Бонд, без той да филмира написана история от Иън Флеминг. Все пак историята отново се позовава и прави своеобразен микс от три новели на Флеминг – Live and Let Die, The Hildebrand Rarity и The Man with the Golden Gun.

След този филм следва и един по-дълъг застой за Бонд. Минават близо шест години, докато се появи нов филм за агента и Тимъти Далтън се оказва прекалено възрастен, за да го играе отново. Затова за ролята е избран Пиърс Броснан.

Година е 1995-а, а филмът “Златното око”. Пиърс Броснан, леко превзет за вкуса на част от публиката и с пове гел на косата от необходимото, заема централно място в британската киноистория като шестия Джеймс Бонд в общо четири филма, които продължават до 2002 година. Парите за първия филм са 60 милиона, печалбите два пъти повече, а самата Тина Търнър написва официалната песен към филма. И макар хитът й “The Golden eye” да няма “Оскар” или каквито и да било номинации за престижни награди, то става моментален хит и както е известно, се пее и до днес.

През 1997-а, 1999-а, 2002 година Пиърс Броснан затвърждава името си в историята на Бонд и вкарва Агент 007 в 21 век. Филмите са “Винаги ще има утре”, “Един свят не стига” и “Не умирай днес”. Последният пък е филмът, в който Холи Бери прави за втори път прословутата сцена на Урсула Андрес и оранжевия бански. За съжаление,  тези четири филма вече не са по нито един от романите или историите на Иън Флеминг. Техни автори са Майкъл Франс за “Златното око” и Реймънт Бенсън за останалите три…

През 21 век Джеймс Бонд се завръща с нова сила, под формата на Даниел Крейг като Бонд и Мартин Кемпбъл на режисьорския стол за първи филм от така наречената „нова ера за филмите за Бонд“. Освен, че през 2006-а „Казино Роял“ получава своята филмова версия, поредицата се сдобива и с едно от най-стилните си и красиви момичета – великолепната Ева Грийн. Даниел Крейг пък става първият русокос Джеймс Бонд и според критиката е и един от най-добрите актьори играли ролята от ерата на Шон Конъри насам.

След Мартин Кемпбъл режисьорския стол поема Марк Форстрър, който снима „Спектър на утеха“, а последните два филма – „Координати: Скайфол“ и „Спектър“, смятани до този момент за едни от най-добрите от поредицата са дело на Сам Мендес.

Кадри от всички филми за Джеймс Бонд може да видите в галерията ни горе.

Другият петък у нас излиза и четвъртият и последен филм с Крейг в ролята на Бонд. Ние чакаме „Спектър“, а вие? 

 
 

Артър Конан Дойл: „Дребните детайли са по-важни от всичко останало.“

| от chronicle.bg |

„Ако успее моят труд за час

момчето-полумъж да увлече,

да увлече мъжа-полумомче,

целта си скромна съм постигнал аз.“

Това е епитафията, изрязана на надгробната плоча на сър Артър Конан Дойл. Създателят на близо 60 творби, в които главни герои са най-известният детектив в света и неговият верен приятел – Шерлок Холмс и Уотсън. 

Създателят на вселената на Холмс е роден на 22 май 1859 г. в Единбург. Първият му роман е публикуван през 1890 г.  „Етюд в червено“ е и първата творба, в която главен герой в лондончанинът от „Бейкър стрийт“ Шерлок Холмс. Дойл започва да пише романа четири години по рано под друго заглавие. Още след публикуването му авторът получава признанието, за което е копнеел от самото си пристигане си в Англия.

Още преди да измисли своя герой, Дойл се увлича по спиритуализма и пише три романа, считани за автобиографични. С идването на славата решава да се откаже от медицината, на която е посветил младините си. През последното десетилетие на 19 век пише няколко исторически романа, сред които известният „Родни Стоун“.

Авторът създава най-популярните си творби с Шерлок Холмс в края на 19-ти и началото на 20-ти век. От този период са „Знакът на четиримата“, „Приключенията на Шерлок Холмс“, „Мемоарите на Шерлок Холмс“, „Баскервилското куче“ и „Завръщането на Шерлок Холмс“. Още през 1893 г. иска да убие своя герой, но също както при Агата Кристи, и тук читателите са възмутени и той е длъжен да продължи да им дава „дозата“. През 1928 г. е публикуван последният сборник с разкази за Холмс – „Архивът на Шерлок Холмс“.

През есента на 1929 г. Артър Конан Дойл заминава на спиритуална обиколка из Холандия. Следващата година се връща в Англия и умира на 7 юли 1930 г. в градината си, хванал цвете в едната си ръка. 

Arthur Conan Doyle, creator of the famous fictional detective Sherlock Holmes

„Жената притежава сила на духа, с която не може да се сравни и най-голямата доблест на мъжа.“

„Повярвайте, няма нищо по-противоестествено от баналността.“

„Дребните детайли са по-важни от всичко останало.“

„Никога не се уморявам от работа. Безделието обаче ме изтощава напълно.“

„Хора, които се хвалят, че разбират от всичко, рядко могат да се похвалят със задълбочени познания.“

„Най-лошите призраци в нашия живот са призраците на нещата, към които сме били привързани в миналото.“

Sir Arthur Conan Doyle

„В този свят не е важно колко сте направили. Важно е да убедите хората, че сте направили много!“

„Колко ужасна е мъдростта, ако не носи тя полза на мъдрия!“

„Любовта към книгите е сред отбраните дарове на боговете.“

„Няма по-добра проверка за духовната и интелектуалната сила на човека от тази, когато изпада в ситуация, при която всички са против него.“

„Посредствеността не обръща внимание на нищо друго, освен на себе си. Талантът обаче моментално забелязва гения.“

„Светът е пълен с очевидни неща, които никой при никакви обстоятелства не забелязва.“

„Аз съм като стара топка за голф – от мен отдавна е очукана цялата ми бяла боя. Сега животът може да ме удря колкото си ще, но следа не ще остане. А рискът, млади приятелю – това е солта на живота. Само ако рискуваш, си струва да живееш.“

 
 

Вече няма „Мтел“, има „А1″

| от chronicle.bg |

„Mтeл“ ocтaнa в иcтopиятa. Пъpвият GЅМ oпepaтop в Бългapия занапред ще се нарича „А1″. Това име избра мeждyнapoднaтa гpyпa на Теlеkоm Аuѕtrіа, към кoятo пpинaдлeжи и нашият телеком.

Новината бе съобщена днес. Няма да има никакви затруднения за клиeнтитe – дoгoвopитe ocтaвaт вaлидни дo кpaйния им cpoк, нoмepaтa и ЅІМ кapтитe нямa дa бъдaт пpoмeняни, уверяват от „А1 България“.

B гpyпaтa нa „A1″ влизaт компании в още шecт дъpжaви – Aвcтpия (A1), Бeлapyc (vеlсоm), Xъpвaтия (Vірnеt), Cлoвeния (А1 Ѕlоvеnіа), Cъpбия (Vір mоbіlе) и Maкeдoния (оnе.Vір).

rptoz

Пpeз минaлaтa гoдинa стана ясно, че вcички в гpyпaтa нa Теlеkоm Аuѕtrіа щe пpeминaт към eдин бpaнд – „A1″.

 
 

Нови психотестове за шофьори: чудесно! Стига някой да ходеше на тях.

| от Георги Развигоров |

Чудесно е! Държавата се бори с агресията по пътищата! Взимат се мерки! По телевизията има репортажи! Говорят психолози! Има екшън!

Откакто е достатъчно да засечеш някой нервен шофьор, за да ти пръснат черепа в асфалта, държавните хора започнаха да вземат поетапни мерки, с които да регулират агресивните шофьори на пътя.

Забавното в тази новина е, че или идейните двигатели на тези нови правила са напълно изпушили, или говорим за брутален опит за замазване на очите на хората, точно в периода преди всички да се качат на автомагистрала „Тракия“ и да тръгнат към морето с надеждата да стигнат живи.

Публична тайна е, че срещу 130-150лв. всеки, който трябва да мине през психотест, за да продължи да шофира, може да се сдобие директно с картончето, което му е необходимо за пред КАТ. Самият психотест е с една идея по-евтин. Нали разбирате, трябва да си или екстремно съвестен гражданин, или тотален малоумник, за да отидеш доброволно да натискаш копчета и педали и да се държиш прилично пред отегчен психолог, само за няколко десетки лева разлика.

Сивият канал за минаване на психотест е толкова претъпкан, че не знам как изобщо лабораториите, които правят въпросните тестове се издържат.

Но това е само върхът на айсберга. Институцията КАТ, която следва да стои зад шофьорите и да ги наказва, когато е необходимо, но и да им върши работа, когато това също е необходимо, е един толкова болен и нефункциониращ орган, че освен че не работи добре, заразява и всичко около себе си.

Който не се е сблъсквал с КАТ за нещо по-ексцентрично от регистриране на нов автомобил или взимане на чисто нова книжка, той не знае за каква объркана и дефектясала система говорим.

Толкова сме свикнали, че на ул. Лъчезар Станчев 4 губим времето си, кисели до зли служители ни вдигат скандали, понякога колабираме и винаги ни блъска гневен човекопоток, че сме го приели за нормално.

От около месец текат някакви крайни срокове за подаване на удостоверения за таксиметровите шофьори в София. Също от толкова време машината, която раздава номерца в КАТ не работи. Логиката е желязна, нали разбирате? Има прекалено много хора, затова системата спира да работи, вместо да работи по-бързо и да се вземат някакви адекватни мерки. За всяко гише чакат по 70-80 човека, а около машината-Бог всеки ден се тълпи една малка войска от неразбрали, които чакат тя да пусне заветния номер. Но тя не пуска.

Виси се от сутрин до вечер. Бременни припадат, деца пищят, бакшиши псуват, полицаи крещят. Сериозно. През последния месец в КАТ е като в преизподня.

Никой не може да свърши работата, за която е дошъл. И повярвайте, след цял ден в този котел на низки страсти, и най-хрисимият шофьор, обичайно кротък като кастриран бивол и вял като абитуриент след бал, ще се изнерви и ще засече някой. И то нарочно.

В същото време наистина имаме нужда от строг контрол по пътищата. Ще го потвърдят и шофьорите, и велосипедистите, и мотористите, и пешеходците. Но докато инвалидността на КАТ и корупцията при служителите на пътна полиция не се оправят, новите психотестове са само прах в очите и глътка мента, глог и валериан за обществото.

 
 

Том Харди ще бъде Хийтклиф в мини сериала „Брулени хълмове“

| от chronicle.bg |

Романтичната драма по едноименния роман на Емили Бронте ще се излъчи в ефир на 2 и 3 юни от 20 часа в ефира на Bulgaria ON AIR.

Адаптацията на романтичната драма „Брулени хълмове“ ще се излъчи в две части – на 2 и 3 юни, от 20 часа. Тя разказва за невъзможната любов между Кати Ърншоу (Шарлот Райди) и Хийтклиф (Том Харди) – подхвърляно дете, отгледано от бащата на Кати. С годините между двамата пламва любов, която по-късно помита всичко след себе си.

Младата Кати е разкъсана между чувствата си към Хийтклиф и възхищението си към богатия Едгар Линтън (Андрю Линкълн).

Хийтклиф е убеден, че любовта му към Кати е несподелена и затова напуска дома си. Години по-късно, в деня на сватбата на Кати и Едгар, Хийтклиф се завръща, вече натрупал богатство, с план за жестоко отмъщение. Но разбира, че Кати е бременна…

Режисьор: Коки Гидройк;
В ролите: Том Харди, Шарлот Райди, Андрю Линкълн, Бърн Горман.