shareit

Дрейк и Views за най-лошите бивши

| от |

Музикалната персона Дрейк се оказва най-неприятният тип бивше гадже. Поне така може да отсъдим след като слушаме четвъртият му студиен албум „Views” , който буквално взриви пазара. 20 песни, 82 минути, 28 април и три седмици на върха на Billboard класацията, което е феномен след завръщането на Адел с албума „25”.

Албумът Views предизвика противоречиви коментари на музикалните критици, но и любопитството на женската половина от аудиторията. Защото Дрейк разказва за личния си живот. По думите му потенциалната връзка с жена е заплаха, а спомените – оръжия, които разсипват съзнанието. Песните му са адресирани към бившите му гаджета, а мишена е тяхното его. Повод за войната с бившите – смелостта им да се наслаждават на живота си без Дрейк. От край време канадския изпълнител вирее като арогантна персона в музиката си, но е неизбежно да отбележим, че се представя и като супер любовник, но и твърде неуловим. Той звъни неочаквано в 5 часа сутринта, когато мъжът ти е в командировка, в повечето случаи след солидна почерпка с компанията му. Обичайно в работен ден – вторниците са любими за купон на антуража му. Общо взето осъзнава грешките си и оценява човека до себе си твърде късно. Views звучи наранено, но и същевременно хумористично и води до заключения, че Дрейк живее в дисфункционалната среда между недоволните си любовници и собствените си емоционални противоречия. Обича да стои от страната на грешната или несподелената любов, защото това е основното му вдъхновение.

Така е и във Views, който повдигна въпроса заедно ли са Риана и Дрейк.

За горещите им отношения се говори отдавна, след няколко горещи видеоклипа, един скандал с Крис Браун в дискотека и изказването на канадския изпълнител, че барбадоската е най-важната жена в живота му след майка му.

След излизането на четвъртия студиен албум на канадеца, Views се превърна в поредния полезен ход. В него е включен пилотния сингъл “Hotline Bling” , който постави рапъра в устата на критиците заради ексцентричното му поклащане във видеото.

Заглавието на албума първоначално трябваше да бъде „View from the 6th” или поне така писаха Billboard през 2014 година. Самият Дрейк обяви в Twitter, че 6th идва от квартала, в който е израснал в Торонто. На 28 април, обаче, заглавието бе съкратено.

Виждания, визии, гледки, спомени – това е буквалният превод на албума.

В него се говори за призраците на бившите, за късните спонтанни гостувания по любов в ранни зори и за незабравянето. Микс от танцувално звучене, островитянски мотиви и меланхолични обяснения за минали събития, които е можело да се развият по различен начин. Нещо като ретроспекция на личния му живот. Повечето от парчетата са по истински случай – тоест вдъхновени от отминали любови.

В пилотния сингъл „Summer Sixteen” Дрейк сипе закани за отмъщение, които трябва да бъдат осъществени това лято. В „One Last Dance” вече е далеч по диалогичен и за един танц би заровил томахавката.

И разбира се Work с Риана, която участва не само в албума, но за нея се и пее в него. В компилацията са се включили и Кание Уест, Джей Зи и Пимп Си с бийтове и потупвания по рамото.

Прогнозно, най-големият хит от „View” се очертава реге парчето “Controlla” в колаборация с Popcaan. Лековат летен хит, в който лирическият герой лъже и мами, за да бъде с изгората си, защото умира за нея.

Първоначалните отзиви за Views бяха хладни.

Той поучи 68 от 100 възможни точки според сайта Metacritic. Като цяло мненията са благоприятни. Според Алексис Петридис от “The Guardian” , Views „предлага дълъг списък с изброени нещастия, а мрачната тематика се компенсира от хитри, еклектични звуци, носещи чувство за хумор”. Петридис е категоричен, че Views е убедително доказателство за Дрейк като най-влиятелен поп артист в момента. Въпреки това музикалният критик стига до заключението, че това не е перфектният албум – някои от песните трябвало да бъдат разумно „подрязани” , а да бъдат оставени най-лесно смилаемите.

Със сигурност, Дрейк ще ви накара да погледнете по-далеч от носа си и ще ви улучи право в сърцето, смята Джон Караманика от The New York Times. Според него Views носи лирична рязкост и показва изпълнителя като победител.

Смесени са възгледите на Евън Ритлевски, който вижда във Views стария Дрейк, правещ нещата по-добре от преди.

Хипнотизиращ за слушане наричат Views повечето музикални експерти за ужас на Анди Гийл от The Independent. Той е доста остър по отношение на канадеца и описва Views като „крайно изморителен и неубедителен албум”. Рядко мъж е способен чак толкова да стене”, коментира хапливият експерт по отношение на емоционалните неволи на Дрейк. Умерен е Грег Кот от Chicago Tribune – за него Views e „дрямка” без грам изненада.

Напук на недоволните и разочарованите, албумът на Дрейк продаде над 110 хиляди копия само в първата седмица от появата си в САЩ и Канада. За следващите три седимици Views паркира на първо място в Billboard 200 с 1,04 милиона продадени копия в цял свят, като най-интензивен интерес имало в първите 5 дни от излизането на албума.

Това е най-продаваният албум след „25” на Адел, която пласира 1.19 милиона копия в петата седмица от появата му на пазара. Вече три седмици Views e на върха, а с него може да е мери само The Rolling Deep Адел и то след дълга пауза.

А ако го чуете – не звънете на бившите си в 5, никой не обича да го будят.

Oще от Дрейк в галерията горе.

 
 
Коментарите са изключени