shareit

Достъп до интернет имат над 50% от домакинствата у нас

| от |

20130129-083401-690x460

В България 53,7% от домакинствата притежават достъп до интернет в домовете си, като е отбелязан растеж от 2,8% спрямо 2012 година.

Същото увеличение се отчита и при относителния дял на домакинствата, използващи широколентов достъп като той достига до 53,6% за т.г. т.е. почти всички домакинства, имащи достъп до интернет, са с осигурена бърза и надеждна връзка.

Данните са от изследване, за използването на информационно-комуникационните технологии от домакинствата и отделни ползватели, на Националния статистически институт през 2013 г.

Анкетирани са 4161 домакинства и 9198 души на възраст 16-74 навършени години. Такова проучване се прави във всички държави от ЕС, съобщава БТА.

В сравнение с 2012 година в регионален аспект също се наблюдава повишаване в относителните дялове на домакинствата с интернет достъп за всички статистически райони, с изключение на Югоизточния район, където се наблюдава намаление с 3,1%.

С най-висок относителен дял на домакинствата с достъп до интернет – 64,3%, е Югозападният район,към който принадлежи и столицата. След него се нареждат Южният централен и Североизточният район, в които малко повече от половината домакинства имат достъп до интернет – съответно 52,7 и 51,5%.

От тенденцията за страната значително изостават в Северозападния район, където 42,8% от домакинствата имат достъп до интернет. Мъжете са по-активни при редовното ползване на интернет в сравнение с жените – съответно 52,6 и 50%.

Значителни са и различията за редовно използващите интернет по образование. Докато 86,1% от хората с високо образование използват редовно глобалната мрежа, то едва 19,2% от хората с основно или по-ниско образование се възползват от възможностите, които интернет предоставя.

През 2013 г. 22,6% от хората са използвали глобалната мрежа за взаимодействие с държавната администрация и местното самоуправление. Жените са значително по-активни от мъжете при използването на предлаганите онлайн услуги от публичната администрация – съответно 24,1 и 21%.

Постепенно се увеличава делът на хората, които пазаруват за лични нужди онлайн. За текущата година 12,1% от хората на възраст 16-74 навършени години са направили онлайн покупки през последните дванадесет месеца, което е с 2,9 процентни пункта повече спрямо предходната година. Няма съществени различия между мъжете и жените при онлайн пазаруването – съответно 12,3 и 12%.

 
 
Коментарите са изключени