shareit

Докато смъртта ви раздели? Кампания срещу домашното насилие

| от chronicle.bg |

Над 1 500 случая на домашно насилие са регистрирани в България само за първата половина на годината, сочи изследване на „Алианса за защита от насилие, основано на пола“ (АЗНОП).

Домашното насилие е сред най-често срещаните престъпления у нас. Фактът, че всяка четвърта българка е жертва на вербален, физически и/или психологически тормоз остава непроменен, като три от жените не знаят къде да потърсят помощ.

За поредна година AVON започва кампания, насочена срещу домашното насилие, под наслов „Говори открито срещу домашното насилие“. Тази година кампанията набира средства за осигуряването на постоянен достъп на пострадалите от цялата страна до професионална помощ.

Посланието на кампанията към жертвите е: „Докато смъртта ви раздели? Насилието няма място в твоя дом“.

Кампанията използва крещящият образ на насилие в дома, с който да обърне вниманието на хората към темата, която специалистите определят като терор, а в същото време обществото все още не възприема като основен проблем. За да подчертае нуждата и важността насилието да бъде осъзнато от жертвата и спряно навреме, кампанията акцентира върху факта, че често жертвите с години приемат насилието у дома и отказват да признаят пред себе си и околните, че имат проблем.

Заложената крайност в избраната визия на кампанията говори и за факта, че в много случаи насилникът е човек с напълно различно лице зад стените на дома. Посланието „Насилието няма място в твоя дом!“ е призив за защита на правото на всяка жена да живее в дом без насилие.

Всеки, който иска да подкрепи каузата, може да закупи благотворителен продукт от синята серия на компанията. 100% от печалбата от всеки артикул се заделят за откриването на първата денонощна национална телефонна линия в помощ на жертви на тормоз у нас.

Артикулите „Нови възможности за жените“ – пръстен, елегантна гривна, колие и чаша – носят символа на безкрайността и силното послание за неограничените възможности, които се откриват пред жените, след като се откъснат от порочния кръг на насилието.

Набирането на средства в името на каузата е целогодишно, а крайната цел на кампанията – да сложи край на насилието в българския дом.

Телефонната линия цели да осигури непрестанен достъп на пострадали от цялата страна до професионална помощ – психолози, юристи и социални работници. Те ще консултират и ще посочват първите необходими стъпки по телефона, ще пренасочват жертвите към кризисните центрове в страната, а чрез мобилните си екипи ще осигуряват и достъп до най-отдалечени места в страната.

До момента в рамките на кампанията „Говори открито срещу домашното насилие“ на AVON са дарени 75 000 лв., с които са осъществени близо 1000 безплатни социално-психологически и юридически консултации за жертви на домашно насилие, а през 2015 г. се подпомага стартирането на дейността на първия кризисен център в Югоизточна България за жени и деца, жертви на насилие – този в Димитровград.

Благотворителните продукти от синята серия на компанията можете да поръчате на своя Представител или онлайн на WWW.AVON.BG.

 
 
Коментарите са изключени