Добра година за рекламния пазар и положителен ръст от 5% през 2015 г.

| от |

Carat – една от водещите глобални медия агенции – публикува прогноза за развитието на рекламния пазар в световен мащаб през 2015 г., заедно с най-актуалните тенденции за 2014 г. и реалните цифри за сектора през 2013 г.

Capture

Увеличение на приходите от реклама с 4,8% до 551 милиарда долара  през 2014 г. показва прогнозата получена на база на данни от 59 пазара в Северна и Южна Америка, Азиатско-тихоокеанския регион и Европа. Процентът е по-висок от предвидения в предишната прогноза, която Carat пусна през септември 2013 г. за ръст на сектора от 4,5%. Цифрата бележи и значително повишаване спрямо реалния ръст на пазара през 2013 г с 3,3%. Carat прогнозира още, че в световен мащаб през 2015 г. разходите, които рекламодателите правят за реклама, ще продължат същата възходяща тенденция и предвижда 5% ръст спрямо същия период на предходната година.

Агенцията очаква увеличение на разходите за реклама да има във всички региони, включително и в Западна Европа, чийто рекламен пазар претърпя две години на отрицателен спад. Данните на Carat подчертават, че ерата на двуцифрения спад, характерен за някои части на Западна Европа, се очаква да приключи, включително за пазари като Италия, чийто рекламни разходи паднаха с 10,3% през 2013 г. и да започне тяхното възстановяване с положителни показатели през 2015 г.

В Централна и Източна Европа прогнозата е за 5% увеличение на рекламните разходи за телевизия и дигитални медии през 2014 г. Телевизионните реклами се очаква да привлекат 6% повече приходи от рекламодатели, докато при дигиталните медии предвижданията сочат ръст от 20% на годишна база. За България прогнозата на Carat е заложила увеличение от 2,1% на рекламните разходи за 2014 г. У нас агенцията управлява медийния бюджет на клиенти като Mondelez, М-тел, General Motors, Adidas, Philips, Nokia, Софарма Трейдниг.

Проучването на Carat прогнозира 15.5% ръст на дигиталната реклама през 2014 г. в световен мащаб и тенденция този канал да надмине всички други медии по този показател. Предвижданията сочат дигиталните медии и като единствените, които имат потенциал да разширят пазарния си дял през 2014 и 2015 г. Този канал вече е номер едно по пазарен дял във Великобритания, Дания, Холандия, Норвегия и Швеция.

Годишен растеж в проценти на база текущи цени

2013

2014

2015

ГЛОБАЛНО

3.3 (3.0)

4.8 (4.5)

5.0

СЕВЕРНА АМЕРИКА

3.5 (3.1)

4.3 (3.0)

4.5

САЩ

3.5 (3.1)

4.3 (3.0)

4.6

КАНАДА

3.5 (3.4)

3.8 (3.3)

4.1

ЗАПАДНА ЕВРОПА

-1.7 (-2.3)

1.8 (1.4)

2.1

ВЕЛИКОБРИТАНИЯ

3.8 (3.6)

5.0 (5.0)

4.5

ГЕРМАНИЯ

-1.3 (-1.0)

1.0 (0.0)

1.5

ФРАНЦИЯ

-3.0 (-3.3)

0.8 (0.8)

1.0

ИТАЛИЯ

-10.3 (-11.7)

-1.3 (-1.3)

1.4

ИСПАНИЯ

-8.5 (-9.7)

2.3 (1.1)

3.4

ЦЕНТРАЛНА И ИЗТОЧНА ЕВРОПА

4.8 (5.9)

5.0 (7.4)

5.2

РУСИЯ

9.9 (11.2)

8.0 (11.0)

7.0

АЗИАТСКО-ТИХООКЕАНСКИ РЕГИОН

5.0 (4.7)

5.6 (5.2)

5.9

АВСТРАЛИЯ

0.8 (0.0)

2.1 (1.0)

1.9

КИТАЙ

7.4 (6.9)

 8.0 (7.9)

8.3

ИНДИЯ

8.1 (7.0)

8.7 (7.6)

9.8

ЯПОНИЯ

1.4 (1.3)

1.7 (1.0)

1.7

ЛАТИНСКА АМЕРИКА

9.9 (9.0)

12.8 (14.5)

12.9

БРАЗИЛИЯ

7.1 (4.6)

10.0 (12.3)

8.1

 

Данните в скоби показват предишните прогнозни данни на Carat от септември 2013 г.

 

Джери Булман, главен изпълнителен директор на Dentsu Aegis Network, част от който е и Carat, коментира прогнозата така: „Динамиката на дигиталните медии – това е истинската новина за рекламния пазар. Ръстът им се е увеличил тройно спрямо общия растеж на рекламни приходи и сеизмичния тренд при тях причинява медийни революции при останалите. Развитието на технологиите, достъпът до информация и повишаването на доверието на потребителите ще доведе до  поне 50% ръст през 2014 г. при социалните, мобилните и видео медиите. Докато плодовитите спортни събития като Зимните олимпийски игри в Сочи и световното първенство в Бразилия ще продължат да управлява ТВ-разходите за реклама през 2014 г., носителите на златен медали в крайна сметка ще останат дигиталните медии.“

 
 

МОТИВ: ЗИМЕН ПЪТ – камерна вечер за ценители в ново арт пространство

| от chr.bg |

На 24 ноември в „Къщата на София“, ул. „Миджур“ 12, българската публика за първи път ще има възможността да чуе на живо класически романтизъм в изпълнение на баритона Айвън Лъдлоу, акомпаниран от пианиста Даниел Тонг в първия за сезона концерт МОТИВ: ЗИМЕН ПЪТ от известния, вече 3 годишен, цикъл за камерна музика, който тази година стартира с нова артистична концепция.

Музикантите ще разгърнат красотата на чувствата в едно от най-забележителните произведения на Франц Шуберт – “Зимен път”, композирано по стиховете на Вилхелм Мюлер. Романтичното настроение ще пренесе зрителите в епоха, в която чувствата са били музика, а думите – страст.

Самият  Шуберт е твърдял, че тези песни са го завладявали повече от всичко, което е написал, защото напълно се е сливал с поетичните образи.

Ivan-Ludlow

Айвън Лъдлоу солира на едни от най-престижните европейски оперни сцени като Неапол, Сполето, Париж, Лион, Атина, Тулуза, Уелска Национална Опера, Страсбург, Марсилия, Бордо, Лозана и много други. Роден в Лондон, но израсъл в Брюксел, той е възпитаник на Гилдхол Скуул и Националното оперно студио. Айвън е изнасял рецитали из цяла Европа и САЩ, като често си партнира с Даниел Тонг – пианист на Лондонския Бридж ансамбъл.

DanielTong

Събитието в „Къщата на София“ е само първият от шестте камерни концерта от цикъла МОТИВ 2018. Всеки месец българската публика ще има щастието да преживее по едно събитие с изпълнители, наградени от престижни европейски и световна конкурси, които концертират на легендарни световни сцени. Неподражаемите по рода си камерни вечери ще дадат нов облик на музикалната сцена – изпълнителите ще представят изкуството си пред камината, в артистичната среда на елитната галерия, в непосредствено общуване с публиката по особено емоционален начин. Местата в залата ще бъдат не повече от 50, а организаторите ще допълнят специалната атмосфера на вечерта с комплимент за всеки гост.

Kashtata-na-Sofia

Билети: на касите на Eventim в страната, онлайн на www.eventim.bg или преди събитието в „Къщата на София“, ако има останали свободни места.

 
 

Райън Джонсън с подробности около новата трилогия на „Star Wars“

| от |

Райън Джонсън, режисьорът на „Последните джедаи“, разкри подробности за плануваната четвърта трилогия на поредицата „Междузвездни войни“ на среща с фенове в Мексико, съобщи Контактмюзик.

От студио „Дисни“ потвърдиха в началото на месеца, че Джонсън ще режисира още три филма от поредицата в следващите години, които ще бъдат отделени от сюжетната линия за историята на семейство Скайуокър и ще въведат нови герои.

„В самото начало съм на осмислянето каква ще бъде новата трилогия“, каза Райън Джонсън пред почитателите на поредицата.

Четвъртата трилогия ще проследи събитията след оригиналните филми на Джордж Лукас от 1977 г. до 1983 г., предисторията с продукциите от 1999 г. до 2005 г. и настоящата трилогия от седми, осми и девети епизод.
Очакваният осми епизод „Междузвездни войни: Последните джедаи“ ще излезе в средата на декември, а премиерата на деветия филм е планирана за лятото на 2019 г.

 
 

Теленор призовава бизнеса в България да работи активно с хората с увреждания

| от chronicle.bg |

Теленор призова бизнеса в България да работи по-активно с хората с увреждания, като сподели с представители на социално-ангажирани компании своя ценен опит от работата си по програмата Open Mind, както в България, така и на централно ниво. Представители на телекома разказаха за това какви са стъпките, които една организация трябва да направи, за да бъде успешна за всички заинтересовани страни подобна инициатива, какви са спецификите при адаптирането на сградата, подбора на служителите, работата с тях и развитието им като личности и професионалисти.

Инициативата Open Mind дава възможност на хора с увреждания да повишат квалификацията и конкурентоспособността си чрез работа. Теленор обяви старта на третото издание на програмата, в което тази година трима нови служители ще се присъединят към екипа на телекома. Днес те бяха представени от главния изпълнителен директор на компанията Оле Бьорн Шулстъд и бяха приветствани от колегите си в звена „Клиентски жалби“, „Обслужване на клиенти“, „Устойчиво развитие“. Те ще работят по конкретен проект за период от две години, а Теленор ще им осигури отворена и достъпна работна среда и съответното за заеманата позиция финансово възнаграждение. През този период участниците ще могат да обогатят знанията и уменията си, да се учат от най-добрите професионалисти в Теленор и да натрупат опит и увереност. След приключване на участието си, те ще получат възможност да останат на постоянна работа или подкрепа за професионална реализация извън компанията.

Програмата за хора с увреждания се провежда ежегодно като част от дългосрочната стратегия по корпоративна отговорност на Теленор и глобалната инициатива на Теленор Груп Open Mind. През 2015 година компанията посрещна първите петима участници в програмата, които работиха в дирекциите „Управление на процеси“, „Правни отношения“, „Финанси“, „Технологии“ и „Грижа за клиента“, а през 2016 следващата вълна от участници – отново петима на брой се присъединиха към екипите на „Човешки ресурси“, „Грижа за клиента“, „Маркетинг“.

 
 

Теленор призовава бизнеса в България да работи с хората с увреждания

| от chr.bg |

Теленор призова бизнеса в България да работи по-активно с хората с увреждания, като сподели с представители на социално-ангажирани компании своя ценен опит от работата си по програмата Open Mind, както в България, така и на централно ниво. Представители на телекома разказаха за това какви са стъпките, които една организация трябва да направи, за да бъде успешна за всички заинтересовани страни подобна инициатива, какви са спецификите при адаптирането на сградата, подбора на служителите, работата с тях и развитието им като личности и професионалисти.

Инициативата Open Mind дава възможност на хора с увреждания да повишат квалификацията и конкурентоспособността си чрез работа. Теленор обяви старта на третото издание на програмата, в което тази година трима нови служители ще се присъединят към екипа на телекома. Днес те бяха представени от главния изпълнителен директор на компанията Оле Бьорн Шулстъд и бяха приветствани от колегите си в звена „Клиентски жалби“, „Обслужване на клиенти“, „Устойчиво развитие“. Те ще работят по конкретен проект за период от две години, а Теленор ще им осигури отворена и достъпна работна среда и съответното за заеманата позиция финансово възнаграждение. През този период участниците ще могат да обогатят знанията и уменията си, да се учат от най-добрите професионалисти в Теленор и да натрупат опит и увереност. След приключване на участието си, те ще получат възможност да останат на постоянна работа или подкрепа за професионална реализация извън компанията.

Telenor Open Mind_1

Програмата за хора с увреждания се провежда ежегодно като част от дългосрочната стратегия по корпоративна отговорност на Теленор и глобалната инициатива на Теленор Груп Open Mind. През 2015 година компанията посрещна първите петима участници в програмата, които работиха в дирекциите „Управление на процеси“, „Правни отношения“, „Финанси“, „Технологии“ и „Грижа за клиента“, а през 2016 следващата вълна от участници – отново петима на брой се присъединиха към екипите на „Човешки ресурси“, „Грижа за клиента“, „Маркетинг“.

Telenor Open Mind_2