До къде я докарахме с Лот 2 на магистрала „Струма“ (снимки)

| от |

АМ „Струма“ е обект от национално значение и изграждането на трасето се забави достатъчно дълго. Първоначално трасето, което има за цел да свърза София и Кулата трябваше да е готово за Олимпийските игри в Атина през 2004 г., но уви и за Игрите в Лондон и тези в Сочи трасето от 150 км все още не е готово.

2

Идеята на това и на предното правителство е магистралата, която е една от най-натоварените да е готова през 2020г.

В момента се строят два лота от Магистрала „Струма“, единният е с дължина от 37,5 км и е от Дупница до Благоевград, той трябва да е готов през юни 2015 г. Лот 4 е в по-напреднала фаза, той свърза Сандански и Кулата и е с дължина 15 км., неговото строителство трябва да приключи юли 2014 г.

Към моментът строителните работи на Лот 2 на автомагистрала „Струма” се изпълняват по график, според председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура” (АПИ) инж. Стефан Чайков.

1

Според инж. Камен Пешов, председател на НС на „Главболгарстрой холдинг“ Лот 2 на „Струма“ е най сложният. Пешев направи това признание на откриването на строителството на участъка „Дупница – Благоевград“.

Цялото трасе от 37 километра има два тунела и с четири пътни възела: единият е на пътя Кюстендил – Дупница, другият пътен възел е град Бобошево, пътен възел град Кочериново – разклона за Рилски манастир и пътен възел Благоевград. Проектът се финансира от Кохезоинния фонд на Европейския съюз и от държавния бюджет в съотношение 80:20.

Изпълнител на договора за проектиране и строителство на лот 2 е Консорциум „Струма – лот 2″, в който участват: „Импреза“ АД, Италия, „ГБС Инфраструктурно строителство“ АД, България и „Пътстрой – 92″ АД, България. Стойността на договора е 358 722 000.00 лв. с ДДС. Срокът за строителство е 22 месеца, което според строителите, е голямо предизвикателство за всички компании, които са в обединението. Трябва да бъдат изградени близо 20 съоръжения – това са мостове, виадукти и др.

3
Това е първата магистрала в България, чиито избор на изпълнител става с т.нар. инженеринг, т.е. – има идеен проект, който се доразвива от строителитея

Лот 2 минава през областите Кюстендил и Благоевград, отсечката е от 322+000 до км 359+483.52.
Трасето започва с обходен път на град Дупница, западно от път Е-79, пресича река Джерман, южно от Дупница и продължава в ивицата между реката и съществуващата железопътна линия.
Предвидено е изграждането на 4 пътни възела: „Дупница-юг“ (с път II-62), „Бобошево“ (с път III-104), „Кочериново“ и „Благоевград“ (с път III-106).

8

Проектът включва и строителството на два тунела с дължина по 500 м на всеки един от тях, които са на територията на област Кюстендил. Предвидено е и изграждането на шумоизолиращи прегради в участъците, където магистралата преминава в близост до населени места, както и селскостопански подлези.

1

Благодарим на Галин Градев за снимките.