Oтбелязваме 34-та годишнина от смъртта на Джон Ленън

| от |

Днес милиони почитатели на съвременната музика ще отбележат тъжна дата – 34-ата годишнина от смъртта на легендарния музикант и композитор, члена на групата „Бийтълс“ Джон Ленън, пише в. „Дейли стар“.

От управата на родния му град Ливърпул обявиха, че тази година ще отбелязват тази дата за последен път. През 2015 г. възпоменателната церемония в Ливърпул ще се провежда на рождената му дата, 9 октомври.

Трийсет и четири години след убийството му, Джон Ленън е легенда, на която са посветени филми и биографии, които го правят символ на епохата не само заради приноса му в музиката.Когато е прострелян с четири куршума в Ню Йорк на 8 декември 1980 г., бившият член на „Бийтълс“ вече е известен не само като музикант, но и като пацифист. Той е женен за японската художничка Йоко Оно и се е посветил на ежедневните грижи за малкия им син Шон. Тогава Джон Ленън е на 40 години. Ако беше жив, на 9 октомври щеше да навърши 70 години.

Убиецът Марк Дейвид Чапман е психически нестабилен. Той се призна за виновен, като обясни, че е искал да привлече общественото внимание. Осъден е на доживотен затвор, като трябва да излежи най-малко 20 години. Вече седем пъти му отказват условно освобождаване.

Йоко Оно се противопоставя на освобождаването на Марк Чапман, защото се страхува за живота си, както и за безопасността на сина й Шон. Той е вече на 39 години, припомня изданието.

 
 

Еротичен календар с горещи снимки на Путин стана хит

| от chronicle.bg |

Президентът на Русия явно е супер популярен в Япония, защото календар с негови полуголи снимки стана хит. Успехът му се дължи най-вече на мнозина младите японки, които наричат себе си „Фенките на Путин“. 

В календара можем да видим Владимир Владимирович в горещи кадри – да тренира джудо, да вдига тежести и да плакне полуголото си тяло в полузамръзнало езеро. Той дори изпреварва календари с местни звезди, за да стане най-горещият за 2019 година според  Japan Today.

Японската верига магазини Loft предлага разнообразие от календари с известни личности още от септември. 34-годишната кино звезда Кей Танака и 24-годишният състезател по кънки на лед Юзуру Ханя също са популярен избор. Тези с Путин обаче доминират и то във всичките магазини от веригата.

Част от хората, разбира се, купуват календара „иронично“ и на шега. Но в Япония се наблюдава и нарастване на хора самообявили се за фенове на Путин. Това са предимно млади жени, които признават обожанието си към руския лидер, наричайки го на галено Пуучин. Именно те може да увеличават продажбите на календара толкова значително.

Причината за симпатиите им самите те обясняват с чиста привързаност. 

Това не се случва за първи път. Календари с лика на Путин бяха хит и през 2015, 2016 и 2017. Някои от по-апетитните изображения представят лидера да лови риба гол до кръста, да си играе с кучета в снега и да и да гледа през бинокъл.

Loft има изключителни права върху продукта.

 
 

Винаги има време за мъже

| от chronicle.bg |

Устройство само с една функция? Защо някой би искал да притежава подобно нещо?

Колкото и да е непопулярно в днешно време човек да има “джаджа”, която върши само едно нещо, ръчните часовници (в класическия им вариант, не smart), продължават да съществуват. Нещо повече – стават все по-популярни, може би като завръщане към “доброто старо време”, когато нещата бяха прости и разбирахме колко е часа, гледайки часовника, а не телефона.

Ако е дошло време за първи път да избирате мъжки ръчен часовник за себе си или за подарък, има няколко неща, за които е важно да помислите предварително.

Механичен или Кварцов е новото Android или iOS

А дори има и автоматични… Става въпрос за механизма, който задвижва часовника, и изборът на всеки един от вариантите си има своите предимства и недостатъци.

Механични ръчни часовници, които трябва да бъдат ръчно навивани, се срещат все по-рядко. Много по-популярни са автоматичните, които се навиват от естествените движения на ръката през деня. Те притежават особеното очарование на аналоговите времена, в които човешкият контакт е това, което кара нещата да оживяват и не случайно се свързват с класа и стил. Едни от най-престижните марки ръчни часовници се фокусират именно върху производството на този тип механизъм. Механичните часовници на практика са вечни. Ако въобще можем да говорим за недостатък – той е, че няма как да бъдат калибрирани със същата точност като кварцовите и е възможно отклонение от няколко секунди.

SNIMKA 2

При кварцовите часовници механизмът е електронен и се задвижват с батерия. Те със сигурност са и по-масово разпространен избор, включително и заради достъпността, точността и издържливостта си. При тях обаче ще трябва да се грижите за смяна на батерията на всеки 18-24 месеца.

Размерът има значение

Когато сте решили какъв часовник ще подхожда на личния ви стил и индивидуалност, важно е да изберете и правилния размер. Дори и да сте запленени от часовници с огромен корпус и циферблат, важно е да не забравяте, че те ще стоят върху вашата ръка, а не върху тази на модела от снимката. Изпробвайте. Намерете часовника, който не закрива цялата горна част на китката ви, но и не се “загубва” в ръката ви.
Всичко е дизайн

Колкото и предимства да има даден мъжки часовник, все пак задължително е и да ви харесва. Изборът от модели е огромен, и след като се ориентирате какви качества трябва да има новата ви придобивка, остава да намерите и този, който ще стои като истинско бижу на китката ви.

SNIMKA 3
SNIMKA 4
Този модел на Orient е от серията Sun and Moon – впечатляващо елегантен и качествен механичен ръчен часовник с „отворено сърце“ – Semi-Skeleton. Стоманеният му корпус е обгърнат от розово злато, а стъклото от сапфир-кристал би издържало всеки опит за надраскване.

За феновете на приключения и по-екстремни преживявания има и модели, които съчетават дизайн с функционалност – спортно-елегантните модели Orient Divers. Корпусът и верижката на този модел са от неръждаема стомана, а към оранжевият циферблат е включен и допълнителен циферблат за резервно захранване за бързи проверки на мощността, както и дата на блендата. Този изключително здрав и функционален часовник издържа на дълбочина до 200 метра и се навива от движенията на ръката, за да е част от всеки ваш вълнуващ момент.

SNIMKA 5

Ако все още не сте намерили точния модел за вас, потърсете вдъхновение с изтънчения и прецизен дух на старите японски майстори, създатели на марката часовници Orient.

 
 

Най-нехаресваното видео в YouTube е на… YouTube

| от chronicle.bg |

Имиджът на  YouTube пострада тежко след като едно от собствените видеа на компанията стана най-нехаресваното видео на целия сайт. Потребителите на платформата показаха силното си недоволство от тазгодишния YouTube Rewind заради чувството на нелепост и предателство, което създава.

YouTube Rewind е видео, което сайтът пуска към края на всяка година, за да обобщи какво какво се е случило на него и какво е било популярно за последните 12 месеца. Традицията започна през 2010 като ретроспекция към най-популярните видеа на сайта за годината.

„YouTube Rewind 2018: Everyone Controls Rewind“ („YouTube Пренавиване 2018: Всеки Контролира Пренавиването“) беше пуснато на 6 декември и за една седмица получи 10 милиона нехаресвания (дислайкове). То е дълго около 8 минути и в него можем да видим звезди като Уил Смит, Джон Оливър и Тревър Ноа, както и много от най-популятните ютюбъри. Един от тях, Маркъс Браунли, в свое видео казва:

„Та YouYube Rewind се превърна в това: „Ей, вижте колко подходящи за рекламиране канали имаме, на които можете да похарчите парите си – никой от тях не псува и спокойно можете да рекламирате при тях.“

Феликс Килберг, по-известен като PewDiePie – собственика на (все още) най-големият канал на сайта, не беше включен във видеото за поредна година. Той защити тезата на Браунли в свое видео като каза, че той и другите участници в Rewind 2018 не заслужават негативността да се прехвърли върху тях. Феликс допълни и че е „почти радостен“, че не участва.

Друг супер популярен влогър, Кейси Найстат, признава, че иска да се въздържи от коментар, но казва, че видеото „не е чудесно“. „Идеята не беше да се направи 8-минутен парад на неловкостта, а да се подчертае алтруистичния характер на платформата.“

С тазгодишното си видео YouTube показва, че поставя на първо място рекламодателите, а потребителите остават на второ. Предстои на да видим дали тази бизнес философия ще се промени през 2019.

 
 

Мъж се опита да обере банка с ароматизатор

| от chronicle.bg |

Банков обирджия беше заловен след като се опита да извърши обир, използвайки флакон ароматизатор, за да заплаши служителите. 

След като търси в Google „Как да ограбя банка“, Саймън Джоунс, на 38 години, взима колата на гаджето си без нейно знание, докато тя разхожда кучето, и се опитва да извърши обира. С маска на главата, ръкавици и очила той изчаква спокойно 15 минути на опашка, за да стигне на касата. След това казва на касиерката, че във флакона има киселина и не се страхува да я използва. Тя му дава парите, които иска, но в една от пачките има проследяващо устройство.

SEI_44269876-323e-e1544776143488

Той бяга с колата на приятелката си, но ударът му е бил толкова аматьорски, че го хващат само след няколко часа. По думите на прокурора Джейн Вау: „Един от клиентите на банката казва, че човекът не е изглеждал много както трябва и затова са извикали полиция. Мениджърът на клона го пита може ли да помогне с нещо, защото преценява, че Саймън има болест на кожата.“ Саймън отговаря: „Не“. „Мениджърът на банката трябва да постъпи внимателно, защото не знае дали клиентът има проблем и ще го обиди или той ще обира банката“, продължава Вау.

Служителите, станали свидетели на събитието, са пуснати в отпуск, за да се възстановят психически. Един от тях каза: „Имах чувството, че съм в паралелна вселена и това не се случваше на мен. Имаше деца в банката, имаше и хора в инвалидни колички. Всички можехме да бъдем наранено от действията на този човек.“

Присъдата на Саймън Джоунс е 40 месеца. Флаконът е съдържал фабричната си течност, а не киселина.