Дислексията се дължи на лоша координация между мозъчни зони

| от |

Dyslexia Today

Дислексията, която се изразява в затруднения да се чете и да се разбере прочетеното, се дължи на лоша координация между мозъчни зони, сочат резултатите от изследване, цитирани от Франс прес. Те хвърлят нова светлина върху тези неврологични смущения, от които са засегнати 10 на сто от хората по света.

От десетилетия невролози и психолози приписват дислексията на неправилно умствено представяне на думи, по-специално на фонеми, заяви ръководителят на изследването, клиничният психолог Барт Бьотц от Католическия университет в Льовен, Белгия.

За да потвърдят тази хипотеза, учените изследвали с ядреномагнитен резонанс 45 студенти на възраст между 19 и 32 години, 23-има от които били засегнати от дислексия. Целта била да се получат триизмерни изображения на мозъците на участниците, докато чуват различни поредици от звуци. Участниците говорели холандски и били десноръки. Всеки от тях чул поредица звуци и трябвало да идентифицира онзи от тях, който се отличава от останалите. Според авторите на изследването изпълнението на тази задача изисква добро умствено представяне на различни фонеми. Учените заключили, че отговорите на засегнатите от дислексия и интензивността на реакцията на невроните им са сходни с тези на участниците в контролната група. Отговорите на засегнатите от дислексия обаче били с 50 на сто по-бавни.

Когато анализирали цялостната мозъчна дейност на участниците, учените констатирали, че засегнатите от дислексия имат по-слаба координация между мозъчни зони, които обработват звукови данни, и речедвигателния мозъчен център, известен като зона на Брока.

Допълнителни анализи разкриха, че колкото по-лоша е тази координация, толкова по-бавен е отговорът на участниците. Това показва, че причината за дислексия не е в лошото умствено представяне на фонеми, а в слабия достъп на звуци до мозъчни зони, които обработват звукови данни.

Резултатите от изследването са публикувани в сп. „Сайънс“.

 
 

„Spice Girls“ отменят дългоочакваното си турне

| от chr.bg |

Обещаното турне на „Спайс гърлс“, което щеше да донесе на певиците по 30 милиона британски лири, няма да се състои, съобщи Контактюмзик.

Очакваше се момичешката група да се събере отново за няколко проекта, сред които и световно турне. Макар и Виктория Бекъм да казваше, че няма да участва в турне, останалите – Мел Би, Мел Си, Ема Бънтън и Гери Хорнър, се надяваха, че мениджърът Саймън Фулър ще я убеди.

„Те имаха оферта за 150 милиона британски лири, с концерт на стадиона Уембли. При тези условия дори Мел Си, която преди това проявяваше неохота, подписа“ – каза неназован източник пред в. „Сън от сънди“.

Преди месец Мел Би обяви, че всички са подписали договори за завръщането си. Плановете обаче бързо се объркаха. Сега спайските са с усещането, че мениджърът им ги е използвал, за да се заговори отново за него.

Предишното турне на група „Спайс гърлс“ беше през 2007 г. – 2008 г. Те не са пели заедно от церемонията за закриване на Олимпийските игри в Лондон през 2012 г.

 
 

Арестуваха шефа на Audi заради „Дизелгейт“

| от chronicle.bg |

Главният изпълнителен директор на Аudi Руперт Щадлер е арестуван в Германия във връзка с „Дизелгейт“.

Към момента той е най-високопоставеният служител, задържан във връзка със скандала с вредните емисии, който беляза Volkswagen.

Шефът на луксозната марка на Volkswagen е бил задържан заради „манипулациите с показанията за отделяните газове от дизелови коли на групата“.

Прокурорите казаха, че „заповедта за арест е на база опасения за укриване на доказателства”, а от Audi потвърдиха новината за ареста и допълниха, че „г-н Стадлер е невинен до доказване на противното“.

Volkswagen Announces Financial Results For 2016

Припомняме, че през 2015 г. Volkswagen призна, че е използвала софтуер, за да манипулира резултатите на тестовете за вредни емисии на автомобили с дизелови двигатели в САЩ. Това отприщи най-голямата криза в историята на компанията и повдигна дискусии относно регулациите в автоиндустрията.

 
 

Саундтракът към филма „Най-великият шоумен“ постави рекорд

| от chr.bg |

Саундтракът към филма „Най-великият шоумен“ оглави британската класация за албуми за 19-а непоследователна седмица и постави рекорд за последните 50 години.

Предишният рекордьор – саундтракът към филма „Треска в събота вечер“, оглавяваше британската класация 18 непоследователни седмици през 1978 г.

Най-успешният албум със саундтрак в британската класация обаче е „Звукът на музиката“. Той я оглавява 50 седмици от 1965 г. до 1968 г.

Успехът на саундтрака към филма „Най-великият шоумен“ в британската поп класация обаче е за сметка на новите албуми на Джорджа Смит и „Бийч бойс“. Дебютният албум на Джорджа Смит „Lost & Found“ зае третото място. На второто е „Staying at Tamara’s“ на Джордж Езра. „Бийч бойс“ в сътрудничество с Кралския филхармоничен оркестър заеха четвъртото място. На пето е Ед Шийран с „Divide“.

В класацията на синглите Джес Глин надделя над „Клийн бандит“ и зае първото място с „I’ll Be There“. Така тя подобри рекорда си за най-много хитове на певица в британската класация – 7.

„Solo“ на „Клийн бандит“ зае второто място, а „2002“ на Ан Мари – третото. Четвърти е Джордж Езра с „Shotgun“. Пета е Ариана Гранде с „No Tears Left to Cry“.

 
 

Най-добрите филми на 2018 г. досега

| от chronicle.bg |

Юни вече е към края си и е време за традиционната равносметка на филмите през първото полугодие на 2018-та.

Като изключим редовната доза от манджата на Марвъл, която ще пренебрегнем (с едно изключение), годината дотук беше достатъчно разнообразна, така че да задоволи всеки вкус, като започнем от качествени независими филми, минем през най-доброто от европейското кино и стигнем до скъпите и комерсиални блокбъстъри на Холивуд.

Разбира се, днешната равносметка не е окончателна, тъй като знаем, че доброто кино пази най-силните си козове за есента и зимата (за да се класира за престижните награди догодина). Въпреки това могат ясно да се откроят няколко заглавия, които ще се въртят пред очите ни поне до началото на 2019-та. Тук трябва да направим уточнението, че за премиера на филмите в този случай се приема пускането им по киносалоните, а не премиери по фестивали, които за някои филми се случиха още в края на 2017 г.

Вижте в галерията горе най-добрите филми на 2018 г. досега.