Дидие Щосел: Подготвяме четири големи международни формата

| от |

„Като медийна група ние вече сме №1 в България. Сега целта е да задържим това лидерство и първата позиция. Често казвам на моите колеги в Нова, че да станеш №1 е важно, но по-важно и решаващо в случая е да останеш №1. Мисля, че това ще бъде битката ни с Би Ти Ви през следващите години”, разкрива главният изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп в интервю за вестник „Преса” и пояснява, че „Нова телевизия е №1 като група, защото сме лидер не само на телевизионния пазар, но и на онлайн пазара. В дигиталния сектор в България нашите конкуренти са Google и фейсбук, ние реално нямаме български конкуренти”.

- Г-н Щосел, да започнем с въпрос, който вълнува много футболните фенове. Планира ли Нова телевизия да създаде спортна програма, която срещу заплащане ще излъчва мачовете от българската Висша лига и от английската Премиершип?

– Обмисляме идеята, но нека бъда ясен още от самото начало – подобна програма няма да лиши зрителите от нещо, което вече имат. Напротив, целта е да им дадем повече. Търсим варианти за повече ефирно време в събота и неделя. Всеки уикенд се играят шест мача от българската А група, а Диема и Нова излъчват три от тях. Отделно в Премиер Лийг за пряко предаване са предвидени шест мача, а ние показваме поне четири. Нашата медийна група притежава още правата за Купата на ФА, за Чемпиъншип, за квалификациите на националните отбори. Имаме огромно количество футбол, от който по Диема и Нова Спорт успяваме да покажем може би една трета. Затова в момента мислим дали да създадем още един канал, където да излъчваме мачовете, които не успяваме да покажем. В момента преценяваме и ако решим, че си заслужава инвестицията, този канал ще заработи от следващия футболен сезон – през есента на 2015 година. Ще вземем окончателно решение през февруари. Още един път казвам, той няма да отнеме нищо от футболното съдържание, което и в момента гледате по „Диема“, „Нова Спорт“ и „Нова телевизия”.

- И през пролетта ли няма да гледаме по „Диема“ и „Нова Спорт“ английски мачове в събота от 17 часа? Не е ли това прекалено жестоко спрямо почитателите на британския футбол?

– И ние не сме щастливи от ситуацията, но такова е решението на английската Висша лига и техния опит за борбата срещу пиратството, какъвто проблем имат на Острова. Ние трябва да се съобразим с него. Така шефовете й искат да защитят местния футбол и да накарат англичаните да ходят по стадионите, а не да си купуват декодери от български или сръбски тв доставчици и да гледат през тях собствените си мачове. Не можем да им се сърдим, че са решили така, защото пълният стадион е това, което прави английския футбол световен феномен. Аз също понякога нямам възможност да гледам любимия ми отбор „Челси“ и тогава се информирам за развитието на мача чрез платформата „Гонг“.

- От рейтингите на кои предавания по Нова тази есен сте доволен и от които очаквахте повече?

– Може да се каже, че това е най-добрият ни сезон досега. Това показват данните на международната независима пийпълметрична агенция „Нилсен“ и те са категорични. Справихме се изключително добре. Очевидно повечето зрители се интересуваха от събитията във „ВИП брадър“. „А X Factor“ си е „X Factor“ и е трудно да си представиш, че това шоу може да се направи по-добре. Много сме доволни и от резултатите и на най-новото предаване, което пуснахме тази есен – „Кошмари в кухнята“. Ако трябва да бъда откровен, въпреки проучванията и анализите не бяхме сигурни дали ще се хареса на зрителите. Това си беше един експеримент от наша страна, но се получи много добре, рейтингите го показват. Риалитата, свързани с готвене и ресторантьорски бизнес изглежда не бяха много популярни в България, но сега нещата явно се променят. Разбрах, че и нашите конкуренти готвят подобен формат. Това, което мога да ви кажа, e, че планираме втори сезон на „Кошмари в кухнята“ през пролетта.

„Съдби на кръстопът“ също се оформя като един феномен в ефира. В това отношение ние отново бяхме първите, които предложихме подобно документално риалити на българския пазар. Тази есен към богатото и разнообразно портфолио от предавания и програми, които предложихме на зрителите, добавихме и българското футболно първенство, с което, смеем да твърдим, че имахме най-добрия си сезон. Както вече съм казвал, като медийна група ние вече сме №1 в България. Сега целта е да задържим това лидерство и първата позиция. Често казвам на моите колеги в Нова, че да станеш №1 е важно, но по-важно и решаващо в случая е да останеш №1. Мисля, че това ще бъде битката ни с Би Ти Ви през следващите години.

- Може ли готварските риалитита да се превърнат в новата телевизионна мода, подобно на музикалните шоута?

– Ако погледнете английския пазар, където се измислят голяма част от нещата, ще видите, че това не е възможно. Музикалните формати правят най-високите рейтинги и са пазарни лидери, защото музиката вълнува и докосва почти всички зрители. Готварските риалитита до известна степен са по-тясно специализирани и не правят такива рейтинги и следователно не е реално „Кошмари в кухнята“ да замени „Х фактор“.

Но тези предавания очевидно са интересна ниша, която със сигурност си струва да се разработи. Преди „Кошмари в кухнята“ не бях съвсем убеден в успеха, защото в предишни години подобни формати не са имали успех. Но сега виждам колко добре се приема това предаване. Шеф Манчев е изключителен, неговият избор е в основата на успеха на „Кошмари в кухнята“.

Това, което може да убие готварските риалитита прекалено рано, е, ако ефирът се пренасели с тях. Когато една телевизия следва решенията на друга, има голяма вероятност зрителят бързо да си каже: „Омръзна ми“, и да спре да гледа готварски риалитита. Ще видим.

- Какво ще има в пролетната програмна схема на Нова?

– Не сме финализирали напълно пролетната програмна схема. Това, което мога да споделя, е, че ще имаме нов сезон на „Като две капки вода“. Това е фантастично шоу, в което хората се забавляват много с комбинацията от музика и чувство за хумор. Ще предложим и изцяло нов международен формат. На този етап не мога да издам повече, само ще кажа, че става въпрос за много интересен социален експеримент, който, вярваме, зрителите ще харесат. Както вече казах, ще има нов сезон на „Кошмари в кухнята“ и още поне две изненади, които ще поднесем на нашите зрители. Така всъщност ще им предложим четири големи международни формата и вярвам, че ще се представим повече от добре през пролетния сезон. Разбира се, в програмата ще продължат да присъстват и традиционни, любими предавания, „Господари на ефира“, българският и английският футбол. С това целим да запазим лидерската си позиция и през пролетния сезон.

- Ще се завърне ли след Нова година Мартин Карбовски на екрана на Нова телевизия?

– Не. Ситуацията на тв пазара е такава, че днес много продуценти ни търсят с предложения и концепции, което е напълно нормално. Обсъждаме различни предложения, след което се случва в публичното пространство да тръгват различни слухове. Това, изглежда, също е нормално, в България сякаш непрекъснато се разпространяват разни слухове. Положението с Мартин обаче е такова, каквото току-що ви разказах.

- През лятото казахте, че при политическите предавания занапред Нова тв ще разчита все повече на собствени марки за сметка на външни продукции. Как ще продължи този процес?

– Не съм сменил решението си, това е нашата цел. Според „Нилсен“ разликата между „Новините на Нова“ в 19 часа и тези на Би Ти Ви все повече се стопява и вече такава почти няма. Новинарският ни екип се справя много добре. В него има 140 човека. Това, от една страна, означава, че с наличието на такъв екип продуцирането на най-доброто политическо предаване става все по-лесно. От друга страна, вътрешната продукция струва значително по-малко от външната. Поради тези две причини имахме дискусии с външните лица и продуцентите на политически предавания в програмата на Нова – Люба Кулезич и Сашо Диков. На тези срещи обясних, че техните предавания или трябва да станат вътрешни, или продуцентите им трябва да предложат цена като на вътрешна продукция. Все още водим разговори. Това обаче е логиката в бизнеса.

- Често споменавате „Нилсен”, но официалният доставчик на данни за аудиторията все още е агенция ГАРБ. Нова телевизия обаче не работи с нея. Не създава ли този дуализъм допълнителни затруднения на рекламния пазар?

– Ние работим с „Нилсен” от близо три месеца и без съмнение ще продължим да работим с тях и през следващата година. Основната причина, поради която сменихме доставчика, е, че искахме да работим със световен и всепризнат лидер в областта на пийпълметричните изследвания. Също така ние искахме доставчик, който да има опит и да може да измерва всички видове аудитория – както тази пред телевизионните екрани, така и тази, която е онлайн. Защото, знаете, все повече хората започват да гледат дадено предаване на телевизора, след което продължават на таблета и завършват през смартфона. Нова телевизия е №1 като група, защото сме лидер не само на телевизионния пазар, но и на онлайн пазара. Ако се замислите, дори и в световен мащаб няма много медийни групи, които да са лидери и на двата пазара. В дигиталния сектор в България нашите конкуренти са Google и Фейсбук, ние реално нямаме български конкуренти. Именно поради това казвам и на нашите партньори: „Имате истински скъпоценен камък, водеща българска технологична компания с множество отлични платформи и сайтове – abv, vbox7, gong. Подкрепете я и й помогнете, защото тя може да се съревновава със световните гиганти.“

Ако се върнем на темата за „Нилсен“ – отново бих искал да подчертая, че сме много доволни от работата си с тях. Агенцията покрива всичките ни изисквания и критерии, които многократно сме заявявали. В същото време бихме били доволни от всеки един световен лидер, който покрива тези критерии. Не бива да забравяме, че през този процес минава не само Нова, но общо 16 телевизионни канала, част от които от ранга на „Дискавъри”, „Фокс”, „Дисни”. Вярвамe, че пазарът съвсем скоро ще си даде сметка, че има нужда от такъв утвърден световен лидер, който да отговаря на всички критерии и изисквания на бизнеса.

 
 

Лятото гори с ангелите на Еманюел д’Анджело

| от chronicle.bg |

Еманюел д’Анджело е един от най-нашумелите фотографи в света на звездите и Инстаграм.

Профилът на италианеца е може би сред най-апетитните Инстаграм местенца, в които човек може да се потопи за глътка красота през лятото. Все пак, не всеки фотограф може да се похвали с това, че Емили Ратайковски и Бела Хадид са склонили да застанат пред обектива му.

Той успява да улови едни по-интимни моменти на моделите си; такива, които трудно ще видим по рекламните билбордове.

Вижте 15 от най-яките снимки в Инстаграм профила му, а ако искате, последвайте и самия профил тук.

 
 

Гола сцена на Мерилин Монро беше открита 56 години след смъртта й

| от chronicle.bg |

56 години след смъртта на Мерилин Монро, нейна гола сцена от филма на Джон Хюстън, „The Misfits“, беше открита. Сцената, която Джон Хюстън изрязва от филма, се смяташе за унищожена, предава Deadline.

Откритието е направено то Чарлз Касило, докато е събирал информация за книгата си „Marilyn Monroe: The Private Life of a Public Icon“. Книгата разказва за бурния личен живот на най-известната блондинка  в историята и по-специално, за отношенията с баща й (или липсата на такива) и многото любовници, които пресичат пътя й.

Касило разбира за оцелелия запис по време на  интервю с Къртис Тейлър, син на продуцента на „The Misfits“, Франк Тейлър. Мъжът споделя, че е пазил записа в заключена стая откакто баща му умира през 1999 г.

misfits-the-1961-010-marilyn-monroe-in-plaits-clark-gable-00m-f45-00o-hmu
С Кларк Гейбъл в „The Misfits“

Лентата съдържа любовна сцена между персонажа на Кларк Гейбъл и този на Монро. В нея тя маха чаршафа, с който е покрита, и открива голото си тяло. Ако е била включена във филма, това най-вероятно е щяла да бъде първата гола сцена на американска актриса в голяма продукция от епохата на говорещото кино.

Режисьорът Джон Хюстън отказва да остави сцената във финалния вариант, защото според него не е била необходима на историята. Но продуцентът Франк Тейлър е осъзнавал важността на записа и го е съхранил. „The Misfits“ е заснет през 1961 г., а сценарият е на тогавашния съпруг на Мерилин Монро, Артър Милър. Той разказва историята на трима каубои, които се състезават за вниманието на красива жена. Това е последният филм на Монро.

Къртис Тейлър казва още, че не е решено какво ще се случи със записа.

 
 

Хоро на Седемте рилски езера? Това е само началото!

| от |

Най-голямото планинско хоро се изви днес край Бъбрека – петото от Седемте рилски езера. В него участваха над 400 танцьори, както и много граждани и с него ще кандидатстват за рекорд на Гинес. Ми много добре, но… защо да спираме дотук?

След като мозъците ни напуснаха държавата, ще трябва да крепим това БВП и бюджета с телата си! Най-голямото хоро в планина в историята на човешкия род вече е взет рекорд.

Имаме още няколко предложения за рекорди. С тях ще кандидатстваме по европейски програми и ще видим дали няма и някой лев в тая работа.

Прескачане на Дунава

Това е следващият и най-патриотичен рекорд! Събираме се най-отбраните мъже на родината в Русе, засилваме се хубаво и се опитваме да прескочим до Гюргево. Неуспелите се връщат по Дунав мост и пробват пак. Успелите да продължават нагоре по Германия, Великобритания, Испания…

Така ще продължим примера на Левски, който не е във всеотдаен труд в полза на другите в обществото, а е в скокове. То не може само с татуировки на Апостола, трябват и дела. И за да ни е максимална националната гордност, скачаме през Дунава а’ла Стефка Костадинова.

Варене на буркани в Марица

Събираме се в Пловдив и си носим чушкопеците. Kойто няма, да си купи от OLX или от сергиите отпред. Продават се и чушкопеци-магнитчета за хладилник, както и тениски с надпис „Аз съм много (чушко) печен“. По пладне всички палим чушкопеците и ги хвърляме в реката. Когато водата заври под тяхната мощ, слагаме бурканите и варим. Сварените буркани отиват за благотворителност към бедните студенти в столицата.

Игрите на глада

Събираме се на Националния стадион – трибуна и паметник на гордостта. Разделяме се на три отбора: мутри, жени и народ. Самите игри се състоят в това мутрите да бият жените, а народът да няма какво да яде. След като подобрим рекорда по най-дълго продължили 90-те години, всеки вади собственото си копие на Истанбулската конвенция и го пали. Или го изяжда. Или го сгъва на руло и допребива жена си. Доведете и децата!

 
 

Недоволство срещу кампанията „Вилнюс: G-точката на Европа“

| от chr.bg |

Туристическата рекламна кампания на Вилнюс, столицата на Литва, която е силно сексуализирана, беше разкритикувана от Католическата църква. Папа Франциск предстои да посети държавата следващия месец. Неговата прибалтийска обиколка започва с Литва, където католиците са религиозното мнозинство.

Местната преса изрази колебания дали подхода на рекламата няма да създаде грешни впечатления за града с население 540 000 души. По-рано правителството помоли Вилнюс да отложи кампанията за след папската визита. Въпреки че премиерът Саулиус Сквернелис не я намира за неподходяща, той призна, че пускането й в настоящия момент е „малко странно“.

Инга Романовскене, мениджърът на туристическата агенция Go Vilnius, която седи зад кампанията, определи визитата на Папата като „много важно събитие“, но допълни и че „гардът има нужда да привлече нови посетители“.

„Що се отнася до привличането на туристи в града, имаме сериозна конкуренция с останалите градове и държави в Европа, които инвестират силно в маркетинга си“, допълни тя.