Дидие Щосел: Подготвяме четири големи международни формата

| от |

„Като медийна група ние вече сме №1 в България. Сега целта е да задържим това лидерство и първата позиция. Често казвам на моите колеги в Нова, че да станеш №1 е важно, но по-важно и решаващо в случая е да останеш №1. Мисля, че това ще бъде битката ни с Би Ти Ви през следващите години”, разкрива главният изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп в интервю за вестник „Преса” и пояснява, че „Нова телевизия е №1 като група, защото сме лидер не само на телевизионния пазар, но и на онлайн пазара. В дигиталния сектор в България нашите конкуренти са Google и фейсбук, ние реално нямаме български конкуренти”.

- Г-н Щосел, да започнем с въпрос, който вълнува много футболните фенове. Планира ли Нова телевизия да създаде спортна програма, която срещу заплащане ще излъчва мачовете от българската Висша лига и от английската Премиершип?

– Обмисляме идеята, но нека бъда ясен още от самото начало – подобна програма няма да лиши зрителите от нещо, което вече имат. Напротив, целта е да им дадем повече. Търсим варианти за повече ефирно време в събота и неделя. Всеки уикенд се играят шест мача от българската А група, а Диема и Нова излъчват три от тях. Отделно в Премиер Лийг за пряко предаване са предвидени шест мача, а ние показваме поне четири. Нашата медийна група притежава още правата за Купата на ФА, за Чемпиъншип, за квалификациите на националните отбори. Имаме огромно количество футбол, от който по Диема и Нова Спорт успяваме да покажем може би една трета. Затова в момента мислим дали да създадем още един канал, където да излъчваме мачовете, които не успяваме да покажем. В момента преценяваме и ако решим, че си заслужава инвестицията, този канал ще заработи от следващия футболен сезон – през есента на 2015 година. Ще вземем окончателно решение през февруари. Още един път казвам, той няма да отнеме нищо от футболното съдържание, което и в момента гледате по „Диема“, „Нова Спорт“ и „Нова телевизия”.

- И през пролетта ли няма да гледаме по „Диема“ и „Нова Спорт“ английски мачове в събота от 17 часа? Не е ли това прекалено жестоко спрямо почитателите на британския футбол?

– И ние не сме щастливи от ситуацията, но такова е решението на английската Висша лига и техния опит за борбата срещу пиратството, какъвто проблем имат на Острова. Ние трябва да се съобразим с него. Така шефовете й искат да защитят местния футбол и да накарат англичаните да ходят по стадионите, а не да си купуват декодери от български или сръбски тв доставчици и да гледат през тях собствените си мачове. Не можем да им се сърдим, че са решили така, защото пълният стадион е това, което прави английския футбол световен феномен. Аз също понякога нямам възможност да гледам любимия ми отбор „Челси“ и тогава се информирам за развитието на мача чрез платформата „Гонг“.

- От рейтингите на кои предавания по Нова тази есен сте доволен и от които очаквахте повече?

– Може да се каже, че това е най-добрият ни сезон досега. Това показват данните на международната независима пийпълметрична агенция „Нилсен“ и те са категорични. Справихме се изключително добре. Очевидно повечето зрители се интересуваха от събитията във „ВИП брадър“. „А X Factor“ си е „X Factor“ и е трудно да си представиш, че това шоу може да се направи по-добре. Много сме доволни и от резултатите и на най-новото предаване, което пуснахме тази есен – „Кошмари в кухнята“. Ако трябва да бъда откровен, въпреки проучванията и анализите не бяхме сигурни дали ще се хареса на зрителите. Това си беше един експеримент от наша страна, но се получи много добре, рейтингите го показват. Риалитата, свързани с готвене и ресторантьорски бизнес изглежда не бяха много популярни в България, но сега нещата явно се променят. Разбрах, че и нашите конкуренти готвят подобен формат. Това, което мога да ви кажа, e, че планираме втори сезон на „Кошмари в кухнята“ през пролетта.

„Съдби на кръстопът“ също се оформя като един феномен в ефира. В това отношение ние отново бяхме първите, които предложихме подобно документално риалити на българския пазар. Тази есен към богатото и разнообразно портфолио от предавания и програми, които предложихме на зрителите, добавихме и българското футболно първенство, с което, смеем да твърдим, че имахме най-добрия си сезон. Както вече съм казвал, като медийна група ние вече сме №1 в България. Сега целта е да задържим това лидерство и първата позиция. Често казвам на моите колеги в Нова, че да станеш №1 е важно, но по-важно и решаващо в случая е да останеш №1. Мисля, че това ще бъде битката ни с Би Ти Ви през следващите години.

- Може ли готварските риалитита да се превърнат в новата телевизионна мода, подобно на музикалните шоута?

– Ако погледнете английския пазар, където се измислят голяма част от нещата, ще видите, че това не е възможно. Музикалните формати правят най-високите рейтинги и са пазарни лидери, защото музиката вълнува и докосва почти всички зрители. Готварските риалитита до известна степен са по-тясно специализирани и не правят такива рейтинги и следователно не е реално „Кошмари в кухнята“ да замени „Х фактор“.

Но тези предавания очевидно са интересна ниша, която със сигурност си струва да се разработи. Преди „Кошмари в кухнята“ не бях съвсем убеден в успеха, защото в предишни години подобни формати не са имали успех. Но сега виждам колко добре се приема това предаване. Шеф Манчев е изключителен, неговият избор е в основата на успеха на „Кошмари в кухнята“.

Това, което може да убие готварските риалитита прекалено рано, е, ако ефирът се пренасели с тях. Когато една телевизия следва решенията на друга, има голяма вероятност зрителят бързо да си каже: „Омръзна ми“, и да спре да гледа готварски риалитита. Ще видим.

- Какво ще има в пролетната програмна схема на Нова?

– Не сме финализирали напълно пролетната програмна схема. Това, което мога да споделя, е, че ще имаме нов сезон на „Като две капки вода“. Това е фантастично шоу, в което хората се забавляват много с комбинацията от музика и чувство за хумор. Ще предложим и изцяло нов международен формат. На този етап не мога да издам повече, само ще кажа, че става въпрос за много интересен социален експеримент, който, вярваме, зрителите ще харесат. Както вече казах, ще има нов сезон на „Кошмари в кухнята“ и още поне две изненади, които ще поднесем на нашите зрители. Така всъщност ще им предложим четири големи международни формата и вярвам, че ще се представим повече от добре през пролетния сезон. Разбира се, в програмата ще продължат да присъстват и традиционни, любими предавания, „Господари на ефира“, българският и английският футбол. С това целим да запазим лидерската си позиция и през пролетния сезон.

- Ще се завърне ли след Нова година Мартин Карбовски на екрана на Нова телевизия?

– Не. Ситуацията на тв пазара е такава, че днес много продуценти ни търсят с предложения и концепции, което е напълно нормално. Обсъждаме различни предложения, след което се случва в публичното пространство да тръгват различни слухове. Това, изглежда, също е нормално, в България сякаш непрекъснато се разпространяват разни слухове. Положението с Мартин обаче е такова, каквото току-що ви разказах.

- През лятото казахте, че при политическите предавания занапред Нова тв ще разчита все повече на собствени марки за сметка на външни продукции. Как ще продължи този процес?

– Не съм сменил решението си, това е нашата цел. Според „Нилсен“ разликата между „Новините на Нова“ в 19 часа и тези на Би Ти Ви все повече се стопява и вече такава почти няма. Новинарският ни екип се справя много добре. В него има 140 човека. Това, от една страна, означава, че с наличието на такъв екип продуцирането на най-доброто политическо предаване става все по-лесно. От друга страна, вътрешната продукция струва значително по-малко от външната. Поради тези две причини имахме дискусии с външните лица и продуцентите на политически предавания в програмата на Нова – Люба Кулезич и Сашо Диков. На тези срещи обясних, че техните предавания или трябва да станат вътрешни, или продуцентите им трябва да предложат цена като на вътрешна продукция. Все още водим разговори. Това обаче е логиката в бизнеса.

- Често споменавате „Нилсен”, но официалният доставчик на данни за аудиторията все още е агенция ГАРБ. Нова телевизия обаче не работи с нея. Не създава ли този дуализъм допълнителни затруднения на рекламния пазар?

– Ние работим с „Нилсен” от близо три месеца и без съмнение ще продължим да работим с тях и през следващата година. Основната причина, поради която сменихме доставчика, е, че искахме да работим със световен и всепризнат лидер в областта на пийпълметричните изследвания. Също така ние искахме доставчик, който да има опит и да може да измерва всички видове аудитория – както тази пред телевизионните екрани, така и тази, която е онлайн. Защото, знаете, все повече хората започват да гледат дадено предаване на телевизора, след което продължават на таблета и завършват през смартфона. Нова телевизия е №1 като група, защото сме лидер не само на телевизионния пазар, но и на онлайн пазара. Ако се замислите, дори и в световен мащаб няма много медийни групи, които да са лидери и на двата пазара. В дигиталния сектор в България нашите конкуренти са Google и Фейсбук, ние реално нямаме български конкуренти. Именно поради това казвам и на нашите партньори: „Имате истински скъпоценен камък, водеща българска технологична компания с множество отлични платформи и сайтове – abv, vbox7, gong. Подкрепете я и й помогнете, защото тя може да се съревновава със световните гиганти.“

Ако се върнем на темата за „Нилсен“ – отново бих искал да подчертая, че сме много доволни от работата си с тях. Агенцията покрива всичките ни изисквания и критерии, които многократно сме заявявали. В същото време бихме били доволни от всеки един световен лидер, който покрива тези критерии. Не бива да забравяме, че през този процес минава не само Нова, но общо 16 телевизионни канала, част от които от ранга на „Дискавъри”, „Фокс”, „Дисни”. Вярвамe, че пазарът съвсем скоро ще си даде сметка, че има нужда от такъв утвърден световен лидер, който да отговаря на всички критерии и изисквания на бизнеса.

 
 

Трейлър на новия комедиен сериал „Къмпинг“, който излиза у нас тази вечер

| от chronicle.bg |

За всички градски къмпингари, на които има липсват летните месеци, HBO е подготвило нещо, което би могло да замести приятните безвремеви часове между караваните и палатките. 

Най-новата продукция на компанията, „Къмпинг“, събира на една снимачна площадка Дженифър Гарнър , Джулиет Люис  и Дейвид Тенант . Катрин (Дженифър Гарнър), Уолт (Дейвид Тенант) и няколко семейни приятели отиват на приятен уикенд сред природата за 45-ия рожден ден на Уолт.

Всичко е планирано до последния детайл от контролиращата съпруга и майка Катрин, но в природата няма план и забавната ваканция бива белязана от женски свади и изпитания, които разтърсват няколко брака.

„Къмпинг” на HBO се базира на едноименния британски телевизионен сериал от 2016-та г., създаден и режисиран от Джулия Дейвис (Nighty Night). За адаптацията HBO се доверява на тандема продуценти, познат ни от шестте сезона на „Момичета“ – Лена Дънам и Джени Конър. „Когато разбрахме, че ще адаптираме смешно-хапливия сериал на Джулия Дейвис, знаехме, че това е вдъхновяващ проект за всеки сценарист и актьор.“, споделят Лена Дънам и Джени Конър. „Толкова сме въодушевени от актьорския състав, от сюжета и от чудесната работа, която свършихме, че сме сигурни, че като изгледате сериала никога няма да искате да отидете на къмпинг.“

В актьорския състав се видим още Йон Скай, Артуро Дел Пуерто, Брет Гелман и съпругата му в живота Яница Браво.

Историята в „Къмпинг“ се развива в 8 тридесет минутни епизода, които ще излизат в поредни понеделници до 3-ти декември. Гледайте новите епизоди в HBO GO и от 22:00 часа по HBO. Вижте трейлъра:

 
 

„Безкрайната градина“: не пипай нищо и бъди готов да видиш себе си

| от Дилян Ценов |

В продължение на десетилетия вече родното кино се надпреварва как най-добре да покаже на екран тежкия живот на малкия човек от Източна Европа. Докато някои режисьори и сценаристи все още си мислят, че това е интересно за световната публика, един от най-известните български режисьори в чужбина ни дава глътка свеж въздух. Това в няколко думи представлява филмът „Безкрайната градина“, с който театралният режисьор Галин Стоев дебютира в киното. Тази година заглавието заема специално място в програмата на CineLibri.

Всичко започва от пиесата на Яна Борисова „Приятнострашно“, която Галин Стоев поставя в Театър 199. В сценичната версия участват Радена Вълканова, Стефан Вълдобрев, Вежен Велчовски, Сженина Петрова и Владимир Пенев. Девет театрални сезона след премиерата на пиесата се появява и филмът по нейни мотиви. Режисьорът не взима нито един актьор от спектакъла. Тук всичките са млади актьори или натуршчици – Мартин Димитров, Димитър Николов, Глория Петкова, Елица Матева. Контрапункт на тази свежа група от млади хора е покойният Никола Анастасов, за когото това е последна роля в киното. Сценарият е дело на Яна Борисова и Галин Стоев. С кинематографията се захващат други двама майстори: Борис Мисирков и Георги Богданов.

maxresdefault (1)

За любителите на синопсисите, в които А среща Б, а В прави нещо трето, ще кажем, че историята разказва за двама братя, Виктор (Димитър Николов) и Филип (Мартин Димитров), които все още се справят с последствията от преживяна в миналото трагедия. Виктор работи в цветарница заедно с младата Ема (Елиза Матева), Филип е пиар на кмета на София и е обвързан със Соня (Глория Петкова) – успял мъж, който се опитва да помогне на брат си. В цветарницата, където Виктор работи обаче, има нещо специално – в задната част на помещението, скрита от околните, се крие тайната градина на Ема. И от тук започва всичко…

Най-прекрасното в „Безкрайната градина“ е неговата противоречива природа. По много параграфи не можем да наречем това добър филм – той има няколко основни недостатъка, които биха спънали всеки материал за киното. И въпреки това, той е натоварен с очарование и заряд, които нямат общо със сантименталността, или още по-малко със сляпото възхищение (което трябва да признаем, че върлува у нас) към режисьора, който идва от Франция и затова трябва да го хвалим. Не. Галин Стоев се справя добре с дебюта си в киното, просто защото е добър режисьор. И защото независимо от контекста или средствата, може да извади заспалото у нас.

4d21Infinite-Garden-filmstill-Color-01

Най-силната черта на филма е неговият образ. Картината. Това, което винаги е било най-важно в киното. Мисирков и Богданов успяват майсторски да представят всичките думи на Яна Борисова в картини. Тук не можем да не споменем и работата на Юлиян Табаков като художник и на сценаристите (Яна Борисова и Галин Стоев), които трансфомират всички условности в театъра и ги превръщат в конкретика, за да може добрият театрален продукт да се превърне в кино. В „Безкрайната градина“ декор, камера и режисьор са в перфектно взаимодействие, за да получи зрителят картина, която говори като персонаж. Няма да бъде пресилено да кажем, че някои кратки откъси във филма напомнят на филм на Уес Андерсън – контрастът, симетрията (или асиметрията), цветовете. За всичко това „Безкрайната градина“ може да бъде пример за добро българско кино, каквото от много време не бяхме виждали по екраните. Именно този ярък образ влияе на зрителя и работи в услуга на персонажите – показва ги по-добре, разкрива част от характера им. Доразказва вече намекнатото.

А намекнатото тук е прекалено много. Прекалено намекнато и недоизказано. Това е и моментът, в който „Безкрайната градина“ се препъва. Прекалено много образи, недостатъчно действие. Няма как да бъде казано по-кратко. Прекалено много хора с проблеми, но какво се променя като следствие на тези проблеми, не става ясно, освен при един от героите.

42426821_1382097705226170_6462877232934158336_n

Има и друг аспект на този въпрос обаче. Европейското кино (и особено френското) отдавна са доказали, че е възможно филм извън класическата драматургична рамка да бъде добър. Не е необходимо да има конфликт, действие, събития и всичко останало. Зависи от публиката. „Безкрайнта градина“ изисква друга настройка. Това е. Изисква отваряне на сетивата за красивото. Само тогава зрителят, заедно с актьорите, може да потърси убежище в някоя тайна градина. Да се спаси от демоните и от света, който е неприветлив. Просто трябва да бъдем готови да видим себе си там, да не пипаме нищо и да не бягаме, защото ще се събудим… И още няколко правила, с които ви съветваме да се запознаете като гледате.

„Безкрайната градина“ е хубав филм. Далеч не най-добрият, но определено най-обнадеждаващият от последните години. А нали това всъщност е смисъла на изкуството? Да излезеш променен, да събуди в теб дремещи усещания, лица, демони. „Безкрайната градина“ може да го направи. Това е хубав филм, след който виждаш света по различен начин. Някак по-плътен и по-смислен.

Информация за прожекциите на „Безкрайната градина“ на CineLibri 2018, вижте тук

 
 

Точно така: да драскаме, но културно!

| от chronicle.bg |

Няма вече Банкси, няма вече Майкъл Мур! Откакто някакви пичове, служители от Националната опера, надраскаха паметника в Хирошима с „Локо София“, има ново течение контракултурното изкуство!

Уволнени и низвергнати от обществото и собствения си отбор, тези мъже са герои! Ние ще последваме техният пример и ще разнесем тази гмеч, наречена „български отбор по футбол“ заедно с посланието за България, навсякъде по рохката плът на майката земя.

Без псувни и грубости, културно! Ето как и къде:

„Локо Пловдив“ на Нагасаки

Те просто така си вървят – по двойки. Нали знаете, красотата е симетрия.

„Ботев Враца“ на Статуята на свободата

Бързо, докато Валери Божинов не си е тръгнал от отбора – нека се разпише и при тази порочна мадама.

„Аре Миньоро“ на Айфеловата кула

Знаете, известна е жарката любов между град Перник и винкела като предмет. А ако съществува на тази планета паметник на винкела, то той е Айфеловата кула.

„Берое Стара Загора“ на паметника на Ким Ир Сен и Ким Чен Ир

Северна Корея и „Берое“ има едно нещо помежду си: и при двете „няма мое, няма твое…“

„Лудогорец  Разград“ на Ниагарския водопад (някъде отстрани, не върху водата)

Ниагарския водопад е може би най-посещаваната забележителност в света с над 30 милиона посетители годишно. Това би трябвало да им покаже какво е да имаш фенове.

„Само Левски“ на Стоунхендж

Хубавото е, че навсякъде около Стоунхендж има тревичка и зелено. Така там спокойно могат да пасат говеда.

„Само ЦСКА“ на Крепост Хисаря

Крепост Хисаря се намира в Ловеч. Там надписът „Само ЦСКА“ ще седи страхотно, защото където и да ходиш, където и да скиташ, най-хубаво си е вкъщи.

 
 

Ролята, за която Никол Кидман се промени до неузнаваемост

| от chronicle.bg |

Напук на всички, които изпращаха кариерата на Никол Кидман в някоя черна дупка и подиграваха актрисата за не дотам сполучливите хирургически намеси, тази прекрасна жена показва, че няма намерение да слезе от екран.

За това свидетелства не само филма „Boy Erased“, който очакваме да излезе, но и следващият й филм, „Destroyer“. В него Кидман е неузнаваема и претърпява трансформация почти колкото тази в „Часовете“, където влиза в ролята на Вирджиния Улф.

Първия трейлър на „Destroyer“ ни запознава с Ерин Бел, детектив от полицейския отдел на LA, която е преследвана от спомен за неразрешен случай с престъпна банда от Калифорнийската пустиня. Операцията е завършила трагично, а днес, години по-късно, лидерът й отново е готов за действие. А това означава Ерин да се изправи срещу всички демони от миналото.

Режисьор на филма е Карин Кусама, а сценарият е на Фил Хей и Мат Манфреди. Освен Кидман, във филма ще видим и Себастиан Стан, Татяна Маслани, Брадли Уитфорд и Тоби Кебъл.

Първото показване на „Destroyer“ беше тази година на Telluride Film Festival  и до този момент критиците се изказват повече от хвалебствено за изпълнението на Никол Кидман.

Световната премиера на филма по кината ще бъде на 25 декември. А ето и трейлъра: