Дербито на Манчестър преди ерата „Сър Алекс Фергюсън“

| от |

В последните две години сме свикнали градските дербита между Манчестър Сити и Манчестър Юнайтед да са под знака на борбата за шампионската титла. Не винаги е било така обаче.

В края на миналия сезон след 27 години на чело на Манчестър Юнайтед Сър Алекс Фергюсън сдаде треньорския пост. Интересно е да се върнем години назад, за да видим как е изглеждало последното дерби между Юнайтед и Сити преди ерата Фергюсън.

ThankYouSirAlex_02

Датата е 26 октомври 1986. 118-тата среща между двата отбора. Първата, която ще бъде излъчвана на живо по телевизията. Всички зрители избрали да гледат „Големият мач на живо“ по ITV след неделния си обяд са имали шанса да гледат кърваво дерби, завършило 1:1. Нещо подобно може би ще имаме шанса да видим днес, но ако заместилият Сър Алекс Фергюсън Дейвид Мойс и новият треньор на Сити Мануел Пелегрини гледат на мача като на изходна точка за шампионските амбиции на двата отбора, преди 27 години далеч не е било така. Нито сините, нито червените са били кандидати за титлата, напротив, дъното на таблицата е изглеждало странно от днешна гледна точка с Челси, Юнайтед, Нюкасъл и Сити на позициите от 19 до 22.

Скъпата селекция на Юнайтед, гонена от непрестанни контузии е загубила 6 от първите си 8 мача. Рон Аткинсън, мениджър от 1981 е под постоянно напрежение да спечели титлата, последно докосната от Юнайтед през 1967. И изпадането не е част от плана.

Сити, които за последно са били шампиони година по-късно през 1968, са в още по-тежко състояние.

Двата клуба сега може и да са сред най-богатите в света, но през 1986 са се борели да оцелеят след неразумното харчене в края на 70-те години.

Интересен момент е, че в този мач дебют за Сити прави Джон Гидман, току що привлечен от… Юнайтед. Още по-интересен е фактът, че Гидман е първият играч подписал с Юнайтед при идването на Рон Аткинсън през 1981 и последният продаден докато Аткинсън е треньор. „Не можех да повярвам, че ще дебютирам в този мач и то по телевизията…“

Друг забавен момент от тези дни е свързан с шофьора на клубния автобус на Юнайтед наричан ‘Del Boy’. След като закарва отбора на Юнайтед до стадиона, той отива и сяда на пейката на Сити, чийто фен е, а понякога е шофьор и на техния автобус. Дааа, годината е 1986. Сити – Юнайтед не е дербито, което е днес. Истинските дербите и за Сити, и за Юнайтед са с Ливърпул. А от своя страна Ливърпул е в яростна битка за титлата с градския си съперник Евертън.

Manchester United Manager Ron Atkinson

Мачът завършва 1:1. Десет дни по-късно Рон Аткинсън е уволнен, след загуба с 1:4 от Саутхямптън за Купата на Лигата. 24 часа по-късно за треньор е назначен Сър Алекс Фергюсън, останалото е в историята. Тази година Сити изпадат заедно с Астън Вила. Двата тима не печелят чаканите от 1967 и 1968 титли до края на съществуването на Първа Дивизия през 1992. Юнайтед печели обаче в първата година на Висшата лига през 1993. Сити най-накрая дочака титлата през 2011.

Чака ни вълнуващо дерби, но е хубаво да си спомняме и за онези моменти, когато въпреки липсата на джобни футболистите на гражданите и червените дяволи са създавали истинско шоу за феновете си. Защото в това е силата на футбола.

manchestercityandunited

 

 
 

Има ли смисъл от дизайнери

| от |

Дизайнерите – хората, които правят глупавата ви идея за супер успешен сайт да изглежда поне малко приемлива. 

Не всички обаче приемат тази отговорна задача насериозно и в резултат стават невероятни произведения. Дотолкова, че трябва да имат собствен жанр.

Днес събрахме няколко примера, които да разведрят почивния ви ден. Разгледайте ги, нищо че имате нещо за вършене. То може да почака.

На нас лично любимите ни дизайнерски неудачи са от сватби. Там с кича като пряк път към естестиката се злоупотребява изключително добре. Когато имате повече време, окуражаваме ви да си пуснете нечия сватба в YouTube и да я загледате. Обещаваме ви страхотно преживяване!

 
 

Какъв си ти според рекламите, които ти пускат

| от |

Рекламите са белите конци, които съшиват цялата икономика на света.

За да работят добре, им трябва детайлно дефиниран таргет. Няма смисъл да продаваш играчки, докато гледат майки. Играчките са ексклузивно таргетирани към деца и бащи. Те по-късно с фина манипулация ще убедят майката, че това е правилна покупка и че ако се цупи, е против най-доброто за семейството си. Или нещо от тоя сорт; в такива моменти традиционният страх от чувство за вина е най-често експлоатиран. Както и да е.

Ето една изключително ненаучна разбивка на рекламните публики. Към какви хора са отправени рекламите за:

Лекарства 

Предаването се гледа от най-социално екзотичната прослойка на обществото – средната класа. Само тя има пари за глупости. Бедните нямат пари за глупости, а богатите не си знаят парите. Само средната класа едновременно би имала гъбички и пари за крем против гъбички.

Кредити

Най-вече около риалити предаванията, рекламите за кредити казват: „Оо, виждаме, че се разсейвате от полуробския си живот като гледате резила на другите хора. Искате ли да се почувствате като тях за има-няма една седмица? Чудесно! Вместо да пестите и да покажете воля, отговорност и силен характер, вземете заем.“ Тези реклами са насочени предимно за хората от провинцията или както я наричат някои – Старата София.

Мобилни оператори

Публиката на тези реклами е, или поне Операторите се надяват да е, като публиката на Кредитите, само че вече изтеглила кредит.

Лотария

Лотарията на практика е  българската Коледа, когато не е Коледа – тя също взима по 1-3-5-10 лева от много и накрая ги дава на малцина. За разлика от българската Коледа обаче, лотарийните реклами не таргетират хора с добри сърца, а хора с празни джобове.

Храна

Рекламите на храна таргетират хората, за които храната е единственият лукс в живота.

Алкохол

„Хората от рекламата са на практика хората, които ние си мислим, че вие си мислите, че сте след като се напиете. Затова ви ги показваме.“ Ето защо рекламите на бира обикновено показват свободни млади хора хора сред природата. Защото бира се пие предимно след работа – след като като си бил заключен в един офис за пореден ден за поредна година. Рекламите за водка показват мъже с достойнство. Рекламите за ракия показват семейно щастие на мъжете, които не бият жените си… И така нататък.

Има страхотен шанс фирмите да ни познават по-добре от нас самите. Затова нека поиграем една забавна игра. Всеки път, когато в някоя реклама се появи човек, който някак си прилича на вас, забележете за какво е рекламата. Направете това и след една седмица ще сте много по-наясно със себе си, със своите демони и мечти. Приятно хоби само за 9.99 лв.

 
 

10 известни момичета, които харесват други момичета

| от chronicle.bg |

Да се изправиш в един свят, в която липсата на толерантност и хомофобията все още са много мощни и масови, изобщо не е лесно, дори да си популярен. Изисква доста кураж да заявиш ясно, че си жена, която харесва други жени, или мъж, който харесва други мъже, или пък бисексуален/на. Критиката идва от всички страни и може да те помете.

Въпреки това, има хора, които наистина се приемат такива, каквито са, и не се страхуват да го заявят.

В галерията сме събрали няколко известни момичета, които са показали на света не само своята хомосексуалност, а и своите партньорки. Някои от тях използват социалните мрежи, за да демонстрират колко са влюбени и щастливи.

Ами браво на тях! Вижте кои са те.

 
 

5 екранизации на книги, които очакваме през 2018 г.

| от chronicle.bg |

Отдавна известен факт е, че най-добрият източник на истории за киното е литературата. Едни от най-добрите филми на всички времена водят своето начало от хартиения лист – „Отнесени от вихъра“, „Кръстникът“, „Полет над кукувиче гнездо“… списъкът е много дълъг, а това са само три неоспорими примера.

Всяка година едни от най-добрите филми са именно екранизации на известни или не толкова известни романи, разкази или биографии. 2018-а не прави изключение.

Вече видяхме достатъчно екранизации на романи. Имаше достатъчно хубави, и предостатъчно лоши. Към първите слагаме „On Chesil Beach“, „You Were Never Really Here“, „BlackKKKlansman“ и още няколко. Във втората група само ще споменем „Red Sparrow“ и няма да ви отегчаваме повече. Днес обръщаме внимание на хубавото, което предстои да видим.

2018-а се откроява с редица очаквани и обещаващи екранизации на книги. Някои от тях вече бяха показани по кинофестивалите и спечелиха одобрението на критиците. Други ще получат присъдите си директно от киносалоните. И в двата случая ще има приятни и неприятни изненади. Но преди да сме сигурни, показваме 5 от тазгодишните екранизации на книги, които очакваме да видим. Вижте ги в галерията горе.