„Der Spiegel“: Македония е пред колапс заради „Скопие 2014″

| от |

Германският вестник Der Spiegel съобщава, че  заради реализирането на проекта Скопие 2014 г. Макдеония е пред колапс. В текст се посочва, че Скопие има нов паметник на Александър Македонски, който струва 10,5 млн. евро.


„Паметникът се издига на 30 метра височина и се намира в самото сърце на града. Той е много автентичен и прилича на  Големия канал в Лас Вегас, пише немското издание. В Близост до този паметник се намират и други герои от „македонската“ история. От другата страна на Вардар, на входа на стария град, се намира паметник на Филип II, бащата на Александър. Тук има и други паметници“ , пише Der Spiegel.

Вестникът отбелязва, че сред тях има реновирани помещения на министерства, театър и музей, посветен на литературата и революционерите от XIX и XX век.

Грандиозен исторически кич

Според  вестника, македонските архитекти смятат, че декорирането на града струва стотици милиони евро, както и това, че Скопие се е превърнал в „грандиозен исторически кич“.

Докато едни твърдят, че става дума за „неокласицизъм“, управляващата ВМРО-ДПМНЕ го наричат „Скопие 2014″на стойност 207 млн. евро.

Der Spiegel отбелязват като проблем това, че паметниците в Македония  не обхващат етническото разнообразие на страната.

„Проблемът не е само в парите, но и в историята, както и древните славянски мотиви, които според някои анализатори, отразяват етническото многообразие на Македония. Много малко хора анализират и критикуват паметниците, въпреки че всичко напомня за авторитарен режим“ , посочва германският вестник.

Внимание заслужава и раздаването на поръчките – най-вероятно в пълно противоречие с действащото право. Македонските медии обаче не говорят много-много за това. „Прекомерната критика може бързо да ти коства службата. ВМРО отдавна държи медиите под контрол“, казва един журналист, който иска да остане анонимен.

Случаят „Томислав Кежаровски“ е само поредното доказателство: журналистът бе осъден на четири години лишаване от свобода, тъй като бил разкрил самоличността на един защитен свидетел в дело за убийство. Според независимите наблюдатели това е просто претекст – същинският стремеж на властите е да запушат устата на критично настроения към системата журналист. Тази присъда може да се интерпретира като ясно послание към останалите журналисти в страната, които така или иначе отдавна са наясно с опасностите, които ги грозят, ако не внимават какво пишат. В последните години много от критичните медии просто изчезнаха.

А кризата?

Като се има предвид каква е актуалната икономическа ситуация в Македония, трудно може да се намери обяснение за издигането на триумфални арки, паметници и дворци. Страната е силно засегната от кризата, всеки втори младеж е без работа, а общата безработица възлиза на цели 30 процента. Университетите са зле оборудвани, болниците – също.

Навсякъде трябват пари за саниране, но правителството очевидно има други приоритети. И гарнира гротескното преустройство на града със също толкова гротескни истории – като например тази за статуята на позлатения факлоносец. „В началото можеха да се видят не само мускулите му“, разказват младите архитекти Боро Гаджовски и Филип Дубровски. В първоначалния си вид паметникът предизвикал голямо възмущение, тъй като бил прекалено „класически“. Поради което се наложило слабините на факлоносеца да бъдат прикрити.

 
 

Мартин Скорсезе ще прави филм за Боб Дилън

| от chronicle.bg |

След високо дадена заявка с „No Direction Home: Bob Dylan“ (2005 г.) и години на слухове, преди дни вече стана ясно, че Мартин Скорсезе отново ще екранизира историята на големия Боб Дилън. 

Новият документален филм, който все още не се знае кога ще се появи на екраните, се казва „Rolling Thunder Revue: A Bob Dylan Story“  и е вторият филм на Скорсезе, в който централно място заема Дилън.

Netflix, които застават зад проекта, публикува следния синопсис:

Rolling Thunder Revue: A Bob Dylan Story“ запечатва бунтарския дух на Америка през 1975 г. и радостната музика, която Дилън изпълнява през есента на тази година. Полудокументален филм, полуконцерт, филмът е единствено по рода си преживяване от големия Мартин Скорсезе.

Самият Дилън има участие във филма със свои интервюта, което се случва изключително рядко. Предвид имената, които участват в турнето на музиканта Rolling Thunder (Алън Гинсбърг, Мик Ронсън, Джоан Байз) документалният филм вероятно ще бъде епичен разказ за американската музика и изкуство, намиращи се в повратна за културата точка на ХХ век.

Към момента няма достатъчно информация относно проекта. Вероятно той ще излезе едва след The Irishmen – настоящият проект на Скорсезе за Netflix, насрочен за тази година. Според Variety, можем да се надяваме за премиерна дата през тази есен.

 
 

Кадри от новия „Spider-Man: Far From Home“

| от chronicle.bg |

Sony и Marvel пуснаха първия трейлър за продължението на „Spider-Man: Homecoming“ от 2017 година – „Spider-Man: Far From Home“. Филмът ни показва приключенията на Питър Паркър и някои от съучениците му в Лондон. 

Sony Pictures също така показва и първия постер на филма малко преди да излезе трейлъра:

Филмът е част от цяла поредица за супергероя и е вторият от разширената вселена на Marvel. Sony притежава правата за Super-Man от дълго време – още от преди филма с Тоби Магуайър. По-късно компанията го възроди с нова история и нов актьор – Андрю Гарфийлд – за „Amazing Spider-Man“ и „Amazing Spider-Man 2″, които получиха смесени мнения от критици и публика.

През 2015 година обаче Sony и Marvel Studios постигнаха споразумение помежду си и включиха героя в „Captain America: Civil War“. Тогава, както и сега, ролята се играе от Том Холанд. От тогава Спайдърмен се е появявал в собствен филм, както и в „Avengers: Infinity War“.

Холанд казва, че ще има трилогия. Очакваме премиера на 5 юли. Ето и трейлъра:

 
 

Принцовете на Disney са по-реални отвсякога

| от chronicle.bg |

Кой казва, че принцовете на Disney са прекалено хубави, за да са истински?

Достатъчно е да видите работата на 28-годишния финландски илюстратор Жирка Винсе и ще се убедите, че принцовете биха били също толкова прекрасни, ако ходеха сред нас.

През последните години илюстраторът се посвещава на това да направи свои живи портрети на култови анимационни герои, с които редица поколения са отраснали.

Всичко започва през 2011 г., когато мъжът предизвиква себе си да започне да работи с Photoshop за развлечение. Първата му творба е илюстрация на вещицата Урсула от „Малката русалка“. Да рисува живи версии на анимационни герои обаче, му доставя удоволствие и днес вече колекцията му прелива от множество интерпретации.

Целта на Винсе е да покаже вида на обичани и познати персонажи, ако те бяха живи хора и в същото време, да не изменя тяхната идентичност, заложена в анимациите.

За да се убедите в майсторството на Винсе и в красотата на живите версии на принцовете от анимациите, разгледайте галерията горе.

 
 

Еди Мърфи се завръща за „Coming to America 2″

| от chronicle.bg |

Paramount започва снимките на „Coming to America 2″ с Еди Мърфи.

„Coming to America“ излезе през 1988 година и в него, както добре помним, Един игра африкански принц, който отива в САЩ, за да намери любовта. Режисьор е Джон Ландис, а печалбите от филма в боксофиса са около $275 милиона днешни пари.

Още през 2017 се появяват слухове за планирането на продължение, но Paramount потвържди новината чак през 2018, на CinemaCon. Сега вече имаме потвърждение и от самия Мърфи за завръщането му като принц Аким. Режисьор ще е Крейг Брюър („Hustle and Flow“).

Крейг и Еди ще работят за втори път заедно след като снимаха биографията на Руди Рей Мур „Dolemite is My Name“ за Netflix.

„Coming to America 2″ ще разказва за това как Аким научава, че има син и се завръща в САЩ, за да го намери. Продуцентите искат да върнат актьорите от първия филм – Арсенио Хал (Семи, най-добрият приятел на Аким), Шари Хедли (Лиса Макдауъл, романтичният интерес на Аким), Джон Амос (Клео Макдауъл, предприемач) и Джеймс Ърл Джоунс (Джафи Джофър, бащата на Аким и крал на Замунда).

Освен Аким и Семи, Мърфи и Хал играят още няколко роли (разбира се, след усърден грим). Предстои да видим дали това ще се повтори и във втория филм. Мърфи често играе по няколко роли във филмите си, така че това никак не е изключено.

Освен всичко останало, комедията като жанр доста се промени от края на 80-те години. Политическата ситуация също. Paramount са прави да наемат Кеня Барис („Black-ish“) за сценарист, защото той има съвременен поглед върху това какво е смешно.