Да промениш света от бюрото си

| от chronicle.bg |

Ако имате навършени 25 години и добра идея, която е не само печеливша бизнес платформа, но и има потенциал да промени света около нас, то имате и шанс да я финансирате с награден фонд от 1 млн. долара. Инициативата на Chivas „The Venture – WIN THE RIGHT WAY“ вече набира идеи, които да се съревновават за финансовата награда, предоставена от Chivas.

Платформата е отворена за кандидатстване до 1 декември 2015 г. и очаква всеки, който има добра идея в областта на социалното предприемачество.

The Venture е мястото, където вашата идея може да бъде оценена, а впоследствие – и добре финансирана. От тази седмица, освен информация за проекта, която може да намерите на www.theventure.com и Facebook страницата на Chivas Regal Bulgaria, всеки потенциален участник разполага и с възможността да обсъди идеята си, както и да получи ценни насоки и съвети за кандидатстването на серията от менторски срещи, които се организират от локалната инициатива на The Venture.

На сайта http://www.chivasdesk.bg ви очаква информация как да кандидатствате и възможността да резервирате напълно безплатно място за среща с ментор във вашия град.

Тези срещи имат за цел да помогнат на участниците да се подготвят по правилен начин за участието си в съревнованието за 1 милион долара и да вдъхнат живот на идеите, които понякога е трудно сами да оформим като наистина печелевши и конкурентни.

Включването в менторските срещи е лесно и изисква единствено посещение на сайта http://www.chivasdesk.bg.

Преди да кандидатствате на сайта на глобалната инициатива, тази година ще имате възможността с няколко прости стъпки да участвате на среща, където ментори със световен опит ще помогнат на идеята ви да стане конкурентен проект. Срещите са напълно безплатни и изискват единствено регистрация на участниците на сайта http://www.chivasdesk.bg.

Менторската програма на Chivas предвижда по две срещи във всеки един от градовете София, Пловдив, Варна, Бургас, Стара Загора и Русе. Менторите ще бъдат на разположение от 28 октомври до 20 ноември 2015 г. Освен дискусия с тях ще има организирани и индивидуални кратки консултации с кандидатите, които да подпомогнат развиването на идеите им.

Българското жури, което ще оценява проектите след крайния срок за подаване, се състои от 7 уважавани професионалисти от различни области.

Негови членове са Елица Панайотова – изпълнителен директор „София тех парк”, Павел Езекиев – съосновател и управляващ партньор в рисковия инвестиционен фонда NEVEQ и ментор на стартъп компании от иновационните технологии, Галя Прокопиева – изпълнителен директор на „Икономедиа”, Христо Христов – изпълнителен директор на „Нетинфо“, Манол Пейков – издател и собственик на издателска къща „Жанет 45”, Боян Бенев – водещ на телевизионно предаване, продуцент и предприемач, стартирал бизнес още на 16 години и Мирослава Симова  – управляващ директор на „Pernod Ricard” за България.

Големият победителят за България ще бъде обявен до 18 февруари, а няколко седмици по-късно ще бъдат обявени финалистите от всички държави, включени в инициативата на Chivas Regal.

Всички финалисти от страните участници ще бъдат поканени на едноседмичен тренировъчен лагер в чужбина в периода март-април 2016 г. Те ще имат шанса да се срещнат и да обсъдят проектите си с водещи лидери на компании от технологичния бранш, а техни ментори ще бъдат професионални експерти.

Част от наградния фонд – 250 хил. долара, ще бъде разпределена между финалистите на база гласуване от потребителите за техния фаворит в crowd-funding платформата Indiegogo.

През юни/юли 2016 г. ще бъдaт обявени победителите в състезанието, между които ще бъде разпределена останалата част от наградния фонд – 750 хил. долара, за да подкрепят и реализират своите бизнес идеи.

През второто издание на проекта The Venture ще бъде високо оценен потенциала на бизнес идеята да може да има реален положителен социален ефект, както и това да бъде вече осъществена или наистина практична и приложима.

 
 

На крачка сме от практичен летящ костюм

| от chronicle.bg |

От години във военните среди се полагат усилия за развитие на технологиите, които да помагат на войниците, в най-разнообразни посоки. Ричард Браунинг, основател и изпълнителен директор на Gravity Industries, разходи реактивния си костюм по тренировъчната площадка на UK Royal Commando в Лимпсоун, Великобритания

Браунинг започва компанията през 2017 година. Костюмът се казва Daedalus Mark 1 и използва 6 малки реактивни двигателя – 2 на гърба и по 2 на всяка ръка – които позволяват контролиран полет.

В момента костюмът изглежда като от филм на Marvel. Костюмът има и специална каска с дисплей, на който се вижда информация за горивото и други данни.

Технологията все още не е готова за ползване от армия или цивилни, но не изглежда далеч от финалния си вид. Шумът от двигателите е един от най-забележимите проблеми за изглаждане, например. Очакваме съвсем скоро подобна играчка да се появи и на „цивилния“ пазар.

 
 

Гледайте на живо номинациите за Оскар

| от chronicle.bg |

related pos=“right“]Дойде време за обявяването на номинираните на 91-те награди на Академията. Те ще бъдат обявени от Кумаил Нанджиани от „The Big Sick“ и Трейси Елис Рос от „Black-ish“ в 15:20 часа българско време.

Обявяването ще бъде предавано на живо във Facebook, Twitter и YouTube. В края на текста ще намерите официалния YouTube фийд.

Тази година очакваме сред номинираните да са „Roma“, „Green Book“, „A Star Is Born“ и „BlacKkKlansman“, както и още. Церемония ще е от две части – в първата ще бъдат обявени номинираните в категориите поддържащ актьор и актриса, костюми, монтаж, музика, кратък анимационен филм, кратък игрален филм, миксиране и специални визуални ефекти. Във втората ще бъдат обявени номинираните в останалите категории: актьор и актриса, пълнометражен анимационен филм, кинематография, режисьор, документален филм (кратък и пълнометражен), чуждоезичен филм, грим и прическа, пълнометражен игрален филм, визуални ефекти, адаптиран сценарий , оригинален сценарий, оригинална песен и дизайн на костюмите

Официалната церемония по раздаването на Оскарите ще се проведен на 24 февруари.

 
 

Мъж бори депресията с домашен алигатор

| от chronicle.bg |

Мъж, страдащ от депресия, казва, че 3-годишният му домашен любимец – алигатор на име Уоли – му помага да подобри менталното си здраве и да преодолее смъртта на приятелите си.

Джо Хеней, на 65 години, осинови животинката през 2015 година, когато тя е едва на 14 месеца и е дълга около половин метър. Сега двамата имат дълбока емоционална връзка: „Колкото повече време прекарвахме заедно, толкова повече се сближавахме. След това докторът каза, че ми помага и го задържах.“

5-0f12

Уоли в момента е метър и половина и тежи 10 килограма. Той беше дресиран в продължение на месец как да живее в човешки апартамент и как да се държи сред хора. Уоли си има и другарче, Скрапи, с което обитават малък фонтан във всекидневната на Хеней.

Алигаторът често се среща и с деца със специални нужди. Никога не се е опитал да ухапе или да атакува някого, но въпреки това Джо предупреждава, че Уоли е диво животно и около него трябва да се държим предпазливо.

„Той изглежда щастлив при мен. Получавам много подкрепа от него и виждам какво прави и за другите хора.“

 
 

Netflix инвестира още повече милиарди за оригинално съдържание през 2019

| от chronicle.bg |

Netflix влага огромни усилия в развитието на портфолиото си с авторски проекти. „Fyre: The Greatest Party That Never Happened“, „Black Mirror: Bandersnatch“ и „Tidying Up with Marie Kondo“ са само част мастодонтите на платформата. Те имат едно общо нещо помежду си – струват много пари.

Миналата година компанията имаше бюджет от $12 милиарда долара за проекти. Тази година той ще е $15 милиарда.

„Вярваме, че [Netflix] може да инвестира повече тази година с цената да забави развитието си за момент, но да спечели в дългосрочен план“, казва Бен Суинбърн от Morgan Stanley. В същата графа бюджетът на Netflix през 2017 година е $8,9 милиарда. Някой маркетолози прогнозират през 2020 той да достигне $17,8 милиарда.

„Колкото повече пари вкарваш, толкова повече хора ще намерят нещо интересно за гледане на сайта ти“, сподели Рийд Хастингс изпълнителният директор на Netflix. „Както казват – трябва да похарчиш пари, за да изкараш пари, особено с конкуренти като Disney.“

„The Umbrella Academy“, „Velvet Buzzsaw“ и „High Flying Bird“ са някои от заглавията, които очакваме следващия месец. Сънданс започва другата седмица, така че Netflix може дa пусне и още нови филми преди фестивалът да приключи.