Да изхвърлим един скункс

| от Станислав Касчийски |

Понеделник вечер, 21:00 ч. Репортер на „Господари на ефира“ причаква директора на новините на БТВ Венелин Петков със стръв на партизанин пред фашистка мандра.

„Господин Петков, айде, бе, луната изгря, момиче не съм чакал толкова“, изскача репортерът Боби Ваклинов, докато крепи златен скункс под мишница.

След което в продължение на 15 минути се опитва да разбере колко пъти може да накара Венелин Петков да признае, че bTV Новините не са се справили с отразяването на атентатите в Париж в нощта на 13 ноември.

„Ама вие по-назад ли сте от БНТ и Нова?“

„Да не сте кабеларка?“

„Вие сте международник с такъв голям опит, завършил сте най-престижния университет в Щатите, може ли такова нещо?“

„Защо, Венелине, защо нямаше информация в 11:30? Няма да те оставя, докато не кажеш причината!“

Накрая скунксът се озовава в кофата.

Усетил рядкото щастие от „сензационния“ материал, репортерът ликува от изпълнения професионален дълг. Нищо, че секунди преди това едва не отрони сълза за „света, който е потънал в траур, защото е на прага на Трета световна война“.

Сценката изобщо не се различава от традиционния стил на „Господари на ефира“. Този път обаче предизвика възмущение – не само защото не отива на една телевизия да търси сметка на основния си конкурент, причаквайки журналисти посред нощ.

Възмущението идва заради факта, че този път „Господарите“ просто не са прави.

В петък вечер не само бТВ се изложи. Всички загубиха съревнованието – въпреки големите си претенции, че са „Свободни да виждат истината от всички гледни точки по света и у нас“.

Защото ако българският зрител разчиташе само на четирите си национални телевизии, за да научи какво става в Париж – той нямаше да научи нищо.

Целият напън на „Господари на ефира“ беше да изложат пред широката общественост факта, че бТВ пуска емисия новини в 23:30 ч., която е предварително записана.

Така е от март 2014 г., когато на мястото на традиционните късни новини се настаниха риалити формати. Въпрос на приоритети.

Така се случи и във фаталния петък 13-ти.

Първият взрив около Стад Дьо Франс се случи в 22:20 ч. българско време в петък вечер. Последваха още няколко експлозии, стрелба, заложническа криза. Около 3 ч. след полунощ атентаторите бяха неутрализирани.

Малко преди 23:00 ч. световните медии получиха първите потвърждения, че нещо се случва в Париж и то не е инцидент, а организирана терористична акция.

Как реагираха българските телевизии?

бТВ не реагира в ефир. Чак 30 минути след полунощ някой най-после се сети да пусне поне една лента с водещите новини от Париж.

„Защо, Венелине, защо“?

Защото телевизията е бавна и тромава машина, в която бързата реакция и рефлексът към новината е от жизненоважно значение.

За да се „запали“ едно студио и да предава „някакви“ новини в ефир, трябва да имате: водещ, редактор, осветител, поне един оператор на камера, режисьор на пулт, инженерен екип, звукорежисьор/озвучител, репортер/монтажист за видео-покритията, асистент за надписите, асистент за аутокю, а и не е лошо да има гримьор.

Когато телевизията съзнателно е разпуснала новинарския си екип три часа по-рано, няма как да реагира на мига. Когато новината вече е факт и мащабите й започват да стават ясни, всеки един от тях трябва да бъде повикан обратно в сградата.

Очевидно това не се е случило, а ръководството на телевизията е преценило да не прави и извънредна емисия новини. От думите на Венелин Петков пред „Господари на ефира“ оставаме с впечатлението, че те предпочитат да използват сайта си, за да информират хората.

БНТ и Нова обаче имаха емисии на живо – тоест разполагаха с новинарски екип, който разбра за събитията в Париж още в студиото.

Новините на обществената телевизия започнаха в 23:00 ч. В 23:20 ч. малко преди спортната емисия, водещият Спас Кьосев съобщава за серия от атентати в Париж.

Около 2 часа след полунощ новинарите успяват да се организират с извънредна емисия. Преди това – в разгара на терора в Париж – по БНТ1 тече френската любовчийска комедия „Играчите“.

Сменяме канала. По програма Нова телевизия е планирала късната си емисия в 23:30 ч. Въпреки това, новините закъснява. Защо? Защото тече финалът на „ВИП Брадър“.

Нещо повече – въпреки че вече знае за извънредното събитие, Нова не прекъсва програмата си.

Когато най-после тръгва късната им емисия, логично атентатите в Париж са водеща новина. Десет минути по-късно са съобщават още малко подробности, показват и снимка от атентатите.

За разлика от БНТ, обаче Нова ТВ преценява, че каквото било – било. Разпуска новинарския си екип и се отказва от по-нататъшно отразяване в ефир. Толкова за адекватната реакция.

Този петък не само бТВ показаха, че са неспособни да отразят най-големия атентат в Европа, който цяло едно поколение е виждало.

Нито една българска телевизия не успя да реагира адекватно.

Това обаче не попречи на „Господари на ефира“, външна продукция на Нова телевизия, продуцирана от Магърдич Халваджиян да се възползва и да „почерпи“ по изключително нелицеприятен начин бившите си партньори от bTV.

Конфликтът между тях съвсем не е нов и няма нищо общо с Париж. Спомнете си, че когато продуцентът се разделяше с телевизията, той го направи с шумна пресконференция и обвинения в политически натиск.

„Поздрави на вашите колеги, които са ме изпратили тук. Поименно мога да ви кажа кои са,“ казва Венелин Петков, докато камерата го следи по улицата.

В крайна сметка вместо съревнование на български медии по професионализъм, получихме имиджови борби и вендети между хърбели и щърбели. Благодарим ви.

 
 

Калифорнийската мечта на Хайди Клум

| от chronicle.bg |

Хайди Клум е една от любимите ни жени. На 44 и майка на четири деца, германският топ модел продължава да бъде в изумителна форма.

Обичаме Клум още повече и заради факта, че не пази красотата си само за себе си, а често ни радва с нея със съблазнителни снимки в Instagram.

На последната такава моделката написа, озаглавена „California Dreaming”, Клум събира лъчи под жаркото слънце напълно гола.

Е, ако досега сте нямали причина да й завиждате, какво ще кажете за разликата във времето навън и калифорнийското слънце?

Хайди не само е във форма, но е и в серия. Преди няколко дни пусна видео от банята, на което прави сърце по запотената врата на душ кабината.

Склонността на Клум към голотата обаче си има много ясно обяснение.

„Израснах по нудистки плажове с родителите си и самата аз съм нудист. Нямам проблем с голотата. Свободна съм. Обичам да ходя на отдалечени плажове, на които няма много хора, и обичам да се разкарвам по монокини“, разказа преди известно време моделката пред известно списание.

Вижте повече в галерията.

I ❤️my new @heidiklumintimates #heidiklumintimates #heidiklumswim

Публикация, споделена от Heidi Klum (@heidiklum) на

 
 

Мег Райън: малкото, голямо момиче на американското кино

| от chronicle.bg |

Маргарет Мери Емили Ан Хира или Мег Райън, е (родена на 19 ноември 1961 година във Феърфилд, Кънектикът, САЩ), е американска филмова актриса, която става любимка на няколко поколения.

Мег Райън е дъщеря на Сюзън Хира Джордан (по баща Райън), бивша актриса, кастинг директор и учителка по английски, и Хари Хира, учител по математика. Тя има две сестри, Дана и Ани, и брат, който е музикант – Андрю Хира. Роднините на семейство Хира са от Канада.

Райън е католичка и е завършила начално училище във Феърфилд, където майка ѝ ѝ преподава до шести клас. Там на Мег е дадено първо причастие и е избрано името ѝ Ан. Майка ѝ се появява в телевизионна реклама и по-късно за кратко време е кастинг директор в Ню Йорк. Тя подкрепя и окуражава дъщеря си да учи актьорско майсторство.

На 18-годишна възраст, благодарение на връзките на майка си, Райън записва своята първа телевизионна реклама, в която се смее, за да популяризира дезодоранта „Тикъл“.

След роля в „Богати и известни“, Райън играе ролята на Бетси Стюърт в сериала „Докато свят светува“ от 1982 до 1984. Следват няколко телевизионни продукции и малки филмови роли, включително и в „Обещана земя“, за която тя получава своята първа номинация.

През 1986 тя играе Каръл Брадшоу във филма „Топ гън“ и Лидия Максуел във „Вътрешно пространство“, където също участва бившият ѝ съпруг Денис Куейд. След това Райън се появява и в трилъра „D.O.A.“ и екшъна „Президио“.

Нейният първи напълно оформен филмов образ е ролята ѝ в романтичната комедия „Когато Хари срещна Сали“, където тя си партнира с Били Кристъл. Нейното изпълнение на Сали Оулбрайт, което ѝ донася номинация за Златен глобус е незабравимо, заради театрално симулирания оргазъм в Манхатън.

По случай рождения й ден, ви предлагаме галерия с любимите ни нейни роли.

 
 

Сватбената торта на Доналд Тръмп и Мелания бе продадена за над 2000 долара

| от chronicle.bg, БТА |

Торта от сватбата на Доналд Тръмп и Мелания през 2005 г. бе продадена за 2240 долара на търг на „Джулианс окшънс“ в Лос Анджелис.

Началната цена на съхранената до наши дни шоколадова торта с бяла глазура и с украса от бяла роза бе 250 долара. Не се съобщава кой е купувачът на лакомството, което бе продадено в картонена опаковка с инициали „МДТ“.

За сватбата на Доналд Тръмп и Мелания бе приготвена гигантска седеметажна торта с тегло 90,7 кг. Сладкарите трябвало да поставят толкова голяма конструкция във вътрешността на лакомството, че впоследствие било решено то да не се поднася на гостите. Вместо него били предложени малки торти с украса от рози, една от които бе продадена на търга.

 
 

Вдовицата на Джон Ленън осъди собственици на бар заради името му

| от chronicle.bg по БТА |

Вдовицата на Джон Ленън Йоко Оно спечели делото срещу собственика на хамбургския бар, който го кръсти „Йоко Моно“ заради сходство с нейното име.

Собственикът на заведението Нима Гару-Пур не скри своето разочарование от решението на съда. „Надявахме се да запазим името си и малко ми е тъжно, че го изгубихме. Това някой от друг континент да може да даде на съд някакъв малък бар е просто абсурд!“ заяви изгубилият делото.

На 12 юли съдът в Хамбург излезе с предварително решение за забрана за използването на названието „Йоко Моно“. Гару-Пур се подчини на магистратите и преименува заведението си, като го преобрази на „Скоч Моно“.

Собственикът ще обжалва решението в законния срок и ще се опита да възстанови изцяло предишното име на бара.