Бяла, достъпна и удобна

| от Спонсорирано съдържание |

Това да имаш пари в правилния момент винаги е добре. Независимо дали става дума за пазаруване в хранителен магазин или покупка на нова пералня. Същевременно в последните години все повече хора, особено в големите градове, се отказват от кеш разплащанията. Онлайн търговията „заразява“ всички – не само по-младите, както беше доскоро, а и по-възрастните. Именно затова е удобно човек да разполага с кредитна карта.

Получаването на такава обаче е сложен процес – одобрение, издаване, получаване на картата, инвестиране във време за посещения на офиси и накрая – плащане на какви ли не такси. Решение на именно този проблем търси Цветан Кръстев – съосновател и управител на Access Finance („Аксес Файнанс“ ООД). Самият Кръстев е завършил магистърска програма „Икономика на отбраната и сигурността“ в УНСС, а професионалният му път е преминал във водещи финансови институции, където се е занимавал с широк спектър от дейности.

При създаването на Access Finance, с колегите му работят върху иновативен продукт, който да бъде наистина от полза за потребителите. Екипът установява, че клиентите имат нужда от удобен и масов инструмент за картови разплащания. Именно вследствие на тези наблюдения се появява Бяла Карта – кредитна карта, различна от тези, които познаваме.

Защо точно бяла?

Наричат я „бяла“, защото от компанията, която предлага продукта, са открити с клиентите си през цялото време, за да са сигурни, че потребителите остават доволни от платежния инструмент.

„Още, когато създавахме нашата бизнес концепция, се фокусирахме върху това да бъдем открити към нашите клиенти, да бъдем честни в комуникацията и отношенията си с тях. Знаете, че бялото се свързва с тези качества. Затова си казахме: „Защо не Бяла Карта?“, разказва Кръстев.

На пръв поглед Бяла Карта е стандартна международна кредитна карта, но всъщност е нещо повече от това. Тя дава възможност на по-широк кръг от потребители да имат кредитни карти. Няма такса за издаване, обслужване и закриване. Освен това, за да бъде издадена, потребителят не трябва да посещава офиси, да подава документи – всичко става дистанционно – по телефона или онлайн, а картата се получава безплатно по куриер на посочен от потребителя адрес. Погасяването също е максимално улеснено – клиентите могат да си внесат дължимата по картата сума във всяка банка или на места, на които плащат сметките си за комунални услуги.

„Имаме и редица други интересни предимства, като например това, че ние покриваме вместо клиента таксите за тегления от банкомат, които всъщност са един от основните разходи при ползване на една кредитна карта, както и таксите за издаване и обслужване на картата“, казва Кръстев.

Максималната сума, от която могат да се възползват потребителите, е 3000 лева. Какъв кредитен лимит ще бъде отпуснат се определя в зависимост от извършената оценка на кредитоспособност на клиента. Този процес е в основата на принципите за отговорно кредитиране, от които се ръководи компанията. Целта е от една страна да се предостави възможност на всеки човек да получи право на достъп до финансови услуги, а от друга – предоставянето на средства да се извършва разумно, като се вземат предвид финансовите способности на клиента.

Възможност за всички

Една от основните разлики с другите кредитни карти на пазара е, че всичко става дистанционно. При интерес, клиентът заявява своето желание за карта по телефон или онлайн. След одобрение картата се получава по куриер. Но не само това. Обичайно при традиционното финансиране са налице по-рестриктивни условия за отпускане на кредитна карта, докато при Бяла Карта се търси възможност и за клиенти с по-ниски доходи, с по-нисък социален и финансов статус, както и такива, които в миналото си са имали недобра кредитна история. „Ние сме алтернатива и ново начало за тези хора. Бяла Карта е за тях – това е и основното ни послание в рекламната кампания, която се излъчваше доскоро.“ – допълва Кръстев.

Кой ползва кредитна карта

Обратно на всеобщото мнение, потребителите в България никак не са консервативни. Въпреки че пазарът по отношение на картовите продукти и разплащания е все още неразвит в сравнение с други пазари, той има много потенциал.

„В последно време се забелязва нарастване на обема на картовите разплащания. Oчевидно е, че те навлизат бързо в ежедневието на хората. Развитието на он-лайн търговията също ще допринесе  за допълнителен тласък в развитието и потреблението на този тип продукти.“, казва Кръстев. Според него не е далеч моментът, в който кредитната карта ще стане част от всекидневието у нас, подобно на развитите западни общества.

Доверието е на първо място

За Цветан Кръстев доверието е най-ценно и това си личи не само от името на Бяла Карта. Според него е важно не просто продуктът да привлича клиенти, а и те да останат доволни. Затова и Бяла Карта се стреми към коректни и дългосрочни отношения с потребителите. Всеки от тях има собствен акаунт мениджър, на когото може да се обади при нужда и да го попита за всичко, което го интересува. С цел максимално улеснение и прозрачност, към всяка Бяла карта са приложени и полезни съвети за най-ефективното й ползване.

„Клиентът трябва да знае кой стои срещу него, трябва да знае името, което стои срещу него и единственият начин за дългосрочни отношения е доверието. Утвърждаваме се като надежден партньор за потребителите, благодарение на нашия подход – винаги сме до тях, представяме детайлно параметрите на своите продукти, прилагаме професионални стандарти и норми, които съответстват на най-добрите европейски практики в тази област“, подчертава Кръстев. Може би на това се дължи успехът на компанията му до момента. Тя е на българския пазар от 2013 година и досега от продукта й са успели да се възползват вече над 40 000 клиенти. Екипът на Бяла Карта обаче не мисли да спре дотук. Наскоро са предложили и нов продукт, предназначен изцяло за студенти. От него могат да се възползват както редовно, така и задочно учещи, независимо от това кой курс са, при спазване на принципите за отговорно кредитиране.

През следващата година се планира разширяване на продуктовото портфолио на финансовата институция, като на клиентите ще се предлагат последните тенденции при електронните разплащателни инструменти в технологично отношение. В краткосрочен план от Access Finance планират да стъпят на външнипазари  в ЕС.

 Спонсорирано съдържание

 
 

„Великият укротител“ на Димитрис Папайоану за първи път в България

| от chronicle.bg |

Световноизвестният хореограф Димитрис Папайоану ще представи за първи път в  България свой спектакъл. “ВЕЛИКИЯТ УКРОТИТЕЛ“ ще бъде показан на 28, 29 и 30 септември в Дом на културата „Борис Христов“, Пловдив, от 19:30 часа, в рамките на ONE DANCE WEEK 2018.

Димитрис Папайоану е най-успешният и значим артист в областта на съвременните изпълнителски изкуства в новата история на Балканите. Мнозина също разпознават Папайоану с грандиозните церемонии за Олимпийските игри в Атина (2004) и Европейските игри в Баку (2015). Работи в духа на създателката на жанра „танцов театър“, голямата Пина Бауш. Папайоану е първият режисьор, поставил спектакъл на сцената на  Танцувалният театър Вупертал (основан от Бауш) след нейната смърт през 2009 г. „ВЕЛИКИЯТ УКРОТИТЕЛ” е новото бижу в 30-годишната впечатляваща кариера на Папайоану.

В спектакъла човешкият живот е пътешествие до скрити съкровища, откривателство на съкровеното, вътрешно археологическо проучване на смисъла. Талантливият грък жонглира с препратки от историята на изкуствата, известни европейски картини, метафори и танцови техники. Зрелищните декори, типично в стила на Папайоану, са подвижна вселена, в която подът става вълна, отварят се неочаквани врати, създават се хибридни същества, докато десетимата танцьори на сцената разголват табутата за смъртта и тялото.

Премиерата на „ВЕЛИКИЯТ УКРОТИТЕЛ“ се състоя през миналата година в Онасис Център, Атина. Спектакълът ще бъде представен на българската публика преди британската си премиера в Лондон, а вече бе показан на най-престижните фестивали и сцени на два континента – в Париж, Мадрид, Барселона, Неапол, Стокхолм, Сеул, Тайпе и други.

ВЕЛИКИЯТ УКРОТИТЕЛ“ става част от програмата на 11-тото издание на международния фестивал за съвременен танц и пърформанс ONE DANCE WEEK, който ще се проведе между 24 септември и 14 октомври в Пловдив.

 
 

Глен Клоуз за Скарлет Йохансон: „Всеки трябва да може да играе всеки“

| от chronicle.bg |

Великата Глен Клоуз получи последната си от общо шест номинации за „Оскар“ преди 5 години. Ролята й беше на жена, която се представя за мъж, за да се издигне в ирландското общество на XIX век. Актрисата се справи брилянтно с ролята си. От екипа на филма „Алберт Нобс“ още тогава заявяват, че ролята на Глен Клоуз не е на транссексуална.

По повод последните полемики в развлекателната индустрия относно това кои актьори, какви роли могат да играят, актрисата от „Опасни връзки“ коментира, че разбира напрежението, образувало се около Скарлет Йохансон. Преди седмици Йохансон получи редица критики, защото беше избрана да играе транссексуална роля. В резултат на тези критики тя беше принудена да се оттегли от проекта.

Мнението ми е, че хора, които продуцират и режисират филми на такава тематика, трябва да осигурят работа на транссексуалните актьори… но също така трябва да имат възможността да вземат най-добрия човек„, казва Глен Клоуз, цитирана от IndieWire. „Актьорството е занаят… и лично аз смятам, че всеки трябва да може да играе всеки.

Миналия месец стана ясно, че Йохансон ще играе известният Данте „Текс“ Гил във филма „Rub & Tug“ – реална личност, която живее през 70-те години на миналия век, държи  масажистки салон и таен публичен дом. След това редица транссексуални актьори критикуваха избора на хетеросексуална актриса за ролята на транссексуален персонаж. След малко повече от седмица Скарлет Йохансон се оттегли от филма, а все още не е избран неин заместник за ролята.

На този фон продължават да се чуват гласове, които настояват ролите на хомосексуални и транссексуални да бъдат играни само от такива актьори. Такъв е случаят с Руби Роуз отпреди няколко дена. Актрисата, която се определя като „gender fluid“ беше избрана да играе Batwoman, чийто персонаж е на еврейка лесбийка. Руби Роуз беше заклеймена в социалните мрежи,  а настояванията са за ролята на еврейка лесбийка да бъде избрана актриса еврейка и лесбийка. В резултат Роуз изтри профила си в Twitter.

В същото време някои актриси, като Глен Клоуз, с подобни изказвания доказват, че все още има трезви умове в развлекателната индустрия, които разбират същността на истинското актьорско майсторство.

 
 

Итън Пек ще бъде новият Спок в в „Стар трек: Дискавъри“

| от chronicle.bg |

Итън Пек беше избран за ролята на Спок във втория сезон на сериала „Стар трек: Дискавъри“, съобщи АФП.

Внукът на легендарния Грегъри Пек, който е на 32 години, наследява Закари Куинто и Ленард Нимой в ролята на фантастичния Спок със смесена кръв, получил от майка си човешките емоции, а от баща си – извънземната логика.

Излъчването на втория сезон на „Стар трек: Дискавъри“ трябва да започне в началото на 2019 г.

Итън Пек има роли в няколко филма и редица сериали, сред които „Шеметни години“, „10 неща, които мразя у теб“, „Чиракът на магьосника“, „Клюкарката“, „Дилъри на време“, „Проклятието на спящата красавица“, „I Ship It“.

6ee08d45f7a94d4c6fda9ee84833054a687ddf77

 
 

Respect, Арета

| от chronicle.bg, по The New York Times |

Един малък момент, който ще отеква десетилетия напред. На 24 януари 1967 г. Арета Франклин записва песента „I Never Loved a Man (The Way I Love You)“. Това е първият й проект за звукозаписната компания „Atlantic“ след няколко години работа за „Columbia“. Песента се превръща в първия й номер 1 R&B хит. „Просто се случи“. казва тя по-късно. „Просто се появихме и това стана много бързо.“

Това е началото. Краят няма да дойде скоро. Преди повече от пет десетилетия, Арета Франклин става символ на поп музиката, на женската освободеност и движението за граждански права. Провъзгласена за Кралица на соул музиката още през 1967 г., тази жена променя популярната световната култура. Притежава един от най-мощните гласове в музиката. Такъв, който се движи от съблазнителен блус до мощно госпъл звучене. Музикалният й репертоар тръгва от ранни хитове като „I Never Loved a Man“ и „Think“ през бъдещи събития в музиката като „Sisters Are Doin’ it for Themselves“ в колаборация с Eurythmics.

Повече то 100 нейни сингли попадат в класациите на Billboard, 17 от тях влизат в Топ 10, а 20 стават номер 1 в R&B жанра. Печели 18 награди „Грами“ и една награда за цялостно творчество през 1994 г. Тя е първата жена, включена в „Залата на славата на рок едн рола“ (през 1987 г.). Пее на церемонията по встъпването в длъжност на Барак Обама и на погребението на Мартин Лутер Кинг през 1968 г.

Арета Франклин расте сред госпъл музиката в баптистките църкви, където баща й е пастор и известен певец. Започва да пее в хора на църквата на баща си и скоро става водещ солист там. Пеенето в хор оформя гласа й и по това време се научава да свири на пиано.

Но Франклин е повече от един титаничен глас, който без усилие преминава през попа, джаза, R&B, госпъла и диското. Позната на феновете си просто като „Арета“, тя е звезда, която трудно може да бъде сложена в рамки.

Aretha_Franklin

Арета Луиз Франклин е родена в Мемфис на 25 март 1942 г. Майка й е била госпъл певец и пианист. Когато е на 6 години, родителите й се разделят и тя остава при баща си. Четири години по-късно майка й умира от инфаркт.

В дома на семейство Франклин постоянно звучи музика. Господин Франклин обича да посреща там гостуващи певци и музиканти, които пеят в църквата. Работата му като пастор го отвежда от Мемфис в Детройт, където той се присъединява към поредната баптистка църква. Речите му се записват и разпространяват из страната и той става известен като „мъжът със златния глас“.

Малката Арета започва сама да се учи да свири на пиано още преди да навърши 10 години. По същото време се качва на стол в църквата и започва да дава първите си солови изпълнения. „Ухото й беше безупречно“ казва брат й, твърдейки, че за нея е било достатъчно да чуе една песен веднъж и веднага е могла да я изпее. Когато е на 12, придружава баща си на турне с известни госпъл певци. Записите, на които тя пее в църквите са разпространени през 1956 г. – гласът й вече е впечатляващ. Но младата госпожица Франклин забременява, напуска училище и ражда първото си дете два месеца преди 13-ия си рожден ден. Скоро след това забременява отново от друг мъж. Двамата синове са Кларънс и Едуард Франклин, а по-късно се раждат Тед Уайт и Кикалф Франклин.

В края на 50-те Арета решава да започне да гради кариера като солов артист. Оставя децата си при семейството в Детройт и се мести в Ню Йорк. Изпълнителният продуцент на „Columbia“, който стои зад Били Холидей, а по-късно зад Боб Дилън и Брус Спрингстийн, подписва договор с 18-годишната Франклин през 1960 г. Първият й албум, „Арета“ излиза година по-късно и две песни от него попадат в Топ 10 на класациите за R&B. Обявяват я за новата женска музикална звезда на годината. По това време тя среща Тед Уайт и двамата се женят, а той става неин мениджър. Три години по-късно, през 1963 г., се ражда синът им, Тед Уайт Младши, а след редица проблеми в брака, Арета и Тед Старши се развеждат през 1969 г.

Стратегията, която Уайт има, е Арета да пее в няколко стила, за да достигне до максимално повече слушатели. Резултатът обаче е объркана аудитория и договорът й с „Columbia“ изтича през 1966 г. Следва договор със звукозаписната компания „Atlantic“. Ангажират я да пее с хора „Muscle Shoals“, но заради творчески разминавания те записват само една песен. „“I Never Loved a Man (the Way I Love You)“ става абсолютен хит и от него се продават 1 млн. копия. Едноименният албум й спечелва титлата, с която е позната и до днес.

Следващата песен се казва „Respect“ и е пусната през април 1967 г. Песента предава посланията, от които Америка има отчайваща нужда в този момент. Равноправие между половете, възможност за жените да живеят извън дома, нацията иска те да работят. Сингълът й донася първите две награди „Грами“ – за най-добър R&B сингъл и най-добра R&B певица. Следващите години от колаборацията й с „Atlantic“ се раждат песните „Think„, „I Say a Little Prayer„, „Baby I Love You„, „Chain of Fools„.

Именно някои от тези песни загатват за клатещия се личен живот по това време. Конфликтите със съпруга и мениджър Уайт се задълбочават. Преди да се разведат тя го „уволнява“ и в последствие си издейства ограничителна заповед. По това време минава през тежка зависимост от алкохола, от която се възстановява през 70-те. Жени се повторно през 1978 г. за актьора Глин Търман и двамата се развеждат през 1984 г. като запазват приятелски отношения. Известността й е засегната от ярката диско ера, но през 1980 г. се появява за кратко във филма „The Blues Brothers„. Играе сервитьорка и пее песента „Think“ и доказва, че няма намерение да слиза от сцената.

През 1979 г. бащата на Арета е застрелян и изпада в кома. Умира 5 години по-късно без да се събуди. Тъй като бракът на Арета с Глин върви към край, през 1982 г. тя се мести в Детрой за постоянно. Същата година песента „Jump to It“ я връща в класациите за хитове, но на върха я поставя албумът „Who’s Zoomin’ Who?“ По това време тя работи със сестрите си Каролин и Ерма, Елтън Джон, Уитни Хюстън.

След поредния относително слаб период в средата на 90-те, Арета Франклин прави впечатляващо участие на церемонията на наградите „Грами“ през 1998 г. Пее с Лучано Павароти  „Nessun dorma„.

С напредването на възрастта амбициите й не изчезват. Тя продължава да издава албуми – сред тях са „So Damn Happy„, „Aretha: A Woman Falling Out of Love“ и коледния „This Christmas„. Процесът, който е започнал през 60-те вече е към своя финал, а резултатът е една жива легенда.

арета франклин

Арета Франклин почина вчера. В дома си в Детройт. Заобиколена от близките си. Обичана от милиони хора по света. Арета Франклин е творец, който не преследва модата. Тя следва публиката. Публиката пък й отвръща с безрезервна обич. Тя е гласът на САЩ. Тя ще остане гласът на САЩ и един от най-великите певци в историята.