Бразилия харчи, ФИФА печели

| от |

За Бразилия равносметката от Световното първенство е болезнена не само в спортно отношение. Държавата инвестира милиарди, а гигантските приходи от реклами и търговски права прибра ФИФА. За бразилците остава бедността, пише Дойче веле.

0,,17782967_303,00

По-рано Мария да Пеня Фонсека имала малко заведение за бързо хранене и живеела под наем в центъра на Бело Оризонте. Всичко вървяло добре, докато през 2010 не дошли багерите, за да разширят стадиона за целите на Световното първенство. След това вече нямало никакво място за Мария останалите около 150 улични търговци, на които не било разрешено да продават стоките си в двукилометровата „забранителна“ зона около стадиона. „ФИФА не е инвестирала и цент в строителството на съоръженията, но въпреки това определя правилата и прибира печалбите“, възмущава се Мария.

От близо четири години насам тя живее в предградията на Бело Оризонте, при свой приятел, който й отстъпил част от жилището си. „По-рано тук имаше къщи, които бяха разрушени, за да се построи новата автогара“, разказва Мария и допълва: „Първенството беше добър предлог за прогонването на хората“.

Макар че Бразилия е в икономически подем и милиони хора успяват да се издигнат в социално отношение, благосъстоянието е разпределено много неравномерно. Социалното напрежение е значително. Навсякъде се строи: нови пътища, летища, търговски центрове. Гигантът Бразилия се пробужда, но и помита мнозина, които не успват да вървят в крак с бурните промени. Аргемиро Алмейда, лидер на протестното движение срещу Световното първенство, смята, че към 250 000 души в Бразилия са пряко или косвено потърпевши от шампионата. И докато ФИФА и нейните спонсори трупат печалби, загубите се прехвърлят на онези, които и без това се борят за оцеляване, посочва Алмейда и обобщава: „Световното първенство е за сметка на най-бедните“.

Затова протестират и съмишлениците на Алмейда: Не срещу първенството или срещу футбола, а срещу комерсиализирания модел на шампионата, наложен от ФИФА. „При това се ограничава суверенитетът на Бразилия, а правата на хората се потъпкват“, твърди Алмейда. Той признава, че в началото е бил въодушевен от това, че родината му ще е домакин на Световното първенство, по-късно обаче му станало ясно, колко неоправдано висока е цената за това. Все повече хора трябвало да опразнят домовете си заради строителството на стадиони и инфраструктурни обекти. Бездомниците и уличните търговци все по-често ставали жертва на полицейско насилие. „Та нали центровете на градовете трябваше да бъдат прочистени за туристите от цял свят“, обяснява Алмейда.

Обществени контрасти

Тенденциите на обществено разслоение съществували и преди, но с първенството всичко се влошило още повече. Диалог между политиците и социалните движения така и не е имало, дори ръководителят на бразилската президентска канцелария Жилберто Карвальо призна наскоро: „Не информирахме населението по съответния начин и не го включихме достатъчно в плановете около първенството“. Всичко това породило негативни настроения.

Бразилският шампионат е най-скъпият за всички времена – близо три пъти по-скъп от проведеното през 2006 година първенство на света в Германия. Противниците на първенството като Алмейда са убедени, че тези осем милиарда евро, вложени в строителството на стадионите и прилежащата инфраструктура, бихи били много по-необходими за здравеопазването или образованието.

Или за изграждането на социални жилища, тъй като в Бразилия има остра нужда от жилища. Както разказва Мария да Пеня Фонсека – много бедни, които преди живеели върху някое парче свободна земя или между сградите в големите градове, междувременно са били прогонени от полицията. Основната цел: парцелите с добро разположение да се използват за изграждането на луксозни имоти.

Законите на страната принципно позволяват преселването на хора. Но засегнатите би трябвало да бъдат своевременно информирани за причините, налагащи подобна мярка, а и да им бъде предложено финансово обезщетение или жилище на друго място. Именно бедното население, което не е наясно с правата си, е най-често потърпевшо и се стига до принудителни изселвания.

Бившият маркетингов директор на ФИФА Гуидо Тоньони на свой ред посочва пред „Дойчландфунк“, че финансовата помощ, която се предоставя по линия на ФИФА на държавата-домакин, е „микроскопична“. В полза на държавата-домакин остава единствено „психологическият ефект“, но катастрофалната футболна загуба на бразилците до голяма степен го неутрализира. Тоньони е убеден, че и равносметката в икономически план ще е болезнена: държавата направи инвестиции за милиарди, които едва ли ще се изплатят някога. ФИФА обаче не се интересува от подобни неща.

 

 
 

Теленор призовава бизнеса в България да работи с хората с увреждания

| от chr.bg |

Теленор призова бизнеса в България да работи по-активно с хората с увреждания, като сподели с представители на социално-ангажирани компании своя ценен опит от работата си по програмата Open Mind, както в България, така и на централно ниво. Представители на телекома разказаха за това какви са стъпките, които една организация трябва да направи, за да бъде успешна за всички заинтересовани страни подобна инициатива, какви са спецификите при адаптирането на сградата, подбора на служителите, работата с тях и развитието им като личности и професионалисти.

Инициативата Open Mind дава възможност на хора с увреждания да повишат квалификацията и конкурентоспособността си чрез работа. Теленор обяви старта на третото издание на програмата, в което тази година трима нови служители ще се присъединят към екипа на телекома. Днес те бяха представени от главния изпълнителен директор на компанията Оле Бьорн Шулстъд и бяха приветствани от колегите си в звена „Клиентски жалби“, „Обслужване на клиенти“, „Устойчиво развитие“. Те ще работят по конкретен проект за период от две години, а Теленор ще им осигури отворена и достъпна работна среда и съответното за заеманата позиция финансово възнаграждение. През този период участниците ще могат да обогатят знанията и уменията си, да се учат от най-добрите професионалисти в Теленор и да натрупат опит и увереност. След приключване на участието си, те ще получат възможност да останат на постоянна работа или подкрепа за професионална реализация извън компанията.

Telenor Open Mind_1

Програмата за хора с увреждания се провежда ежегодно като част от дългосрочната стратегия по корпоративна отговорност на Теленор и глобалната инициатива на Теленор Груп Open Mind. През 2015 година компанията посрещна първите петима участници в програмата, които работиха в дирекциите „Управление на процеси“, „Правни отношения“, „Финанси“, „Технологии“ и „Грижа за клиента“, а през 2016 следващата вълна от участници – отново петима на брой се присъединиха към екипите на „Човешки ресурси“, „Грижа за клиента“, „Маркетинг“.

Telenor Open Mind_2

 
 

Джерард Бътлър осинови българско бездомно куче

| от chronicle.bg |

Актьорът Джерад Бътлър е осиновил кученце от България. Той пусна снимка с новия си любимец във Facebook.

„Благодарен съм за новото малко кученце в живота ми. Тя беше бездомна и я видях, докато снимах на планина в България. Открадна сърцето ми“, пише актьорът в социалната мрежа.

Актьорът е бил няколко пъти в България и е споделял, че много харесва страната ни.

 Бътлър е известен с ролите си в „300“, „Фантомът от операта“, „Код: Олимп“ и др., а все още може да го гледате по кината в апокалиптичната лента „Геобуря“.
 
 

Air France с нов полет: Париж – Найроби

| от chronicle.bg |

От 25 март 2018 г., клиентите на Air France ще могат да летят от Париж-Шарл де Гол до Найроби (Кения) с 3 нови седмични честоти. Полетът ще се изпълнява от най-новото поколение Boeing 787, в който са на разположение 30 места в бизнес, 21 места в Premium икономична и 225 места в икономична класи.

Разписание на полетите (местно време):

AF814: излита от Париж-Шарл де Гол в 20:50 ч., каца в Найроби в 6:00 часа на следващия ден.
Полетите ще се извършват в сряда, събота и неделя.
AF815: излита от Найроби в 8:20 ч., каца в Париж-Шарл де Гол в 15:50 часа.
Полетите ще са в понеделник, четвъртък и неделя.
Тези полети ще се бъдат споделени и ще се извършват с партньора Kenya Airways. Така клиентите ще се възползват от 10 седмични честоти между Париж и Найроби, като 3 полета ще се извършват от Air France и 7 от Kenya Airways. Освен това, като продължение на Найроби, клиентите на Air France ще могат да пътуват до 23 регионални дестинации *.

Тази нова услуга на Air France е в допълнение към ежедневния полет на KLM, между Амстердам-Схипхол и Найроби.

Най-доброто от Air France до Найроби

На борда на последното поколение Boeing 787 на Air France, клиентите ще се насладят на комфортно пътуване:
• Най-новите салони на Air France за дълги разстояния – върхови постижения в небето в бизнес класата (30 места), комфорт за всички в новата Premium икономична (21 места) и обновена икономична (225 места) класи;
• Използване на WiFi мрежа, адаптирана към нуждите на клиентите (от 20MB до 200MB на цени между € 5 и € 30);
• Осветление, което се адаптира към различните фази на полета;
• Люк, който е с около 30% по-голям от този в подобни самолети и оборудван с електронна система за затъмняване;
• Подобреня във въздушното налягане и влажността правят пътуването още по-комфортно.

Няколко думи за Найроби

maxresdefault

Найроби е най-големият град в Кения и вход към многобройните природни паркове в страната, която е известна с богатата си дива природа. Кенийската столица е популярна дестинация за градски екскурзии, включващи музея „Карън Бликсен“, който трябва непременно да се посети и известния колоритен закрит градски пазар, където африканските деликатеси са в изобилие.

*Кисуму и Момбаса в Кения, Ентебе в Уганда, Буюмбура в Бурунди, Лусака, Ндола, Ливингстън и водопадите Виктория в Замбия, Хартум в Судан, Джаоджи в Майот, Морони на Коморските острови, Лилонгве в Малави, Дар ес Салам, Килиманджаро и Занзибар в Танзания, Кигали в Руанда, Адис Абеба в Етиопия, Мапуто и Нампула в Мозамбик, Хараре в Зимбабве, Лубубаши в Демократична република Конго, Джибути и Сейшелите.

 
 

Филмовият клуб на Jameson Irish Whiskey представя „Боен клуб“

| от |

Петото издание на легендарния Jameson Cult Film Club ще потопи щастливците, сдобили се с покана в неповторимата атмосфера на „Боен клуб“ – филмът на Дейвид Финчър, който разтърси цяло едно поколение. Спиращата дъха прожекция е една от най-атрактивните кино инициативи в България, превърнала се в истински мит на столичния ъндърграунд.

На 24 ноември от 20:00 ч. в пространството на Underpool Arena зрителите ще попаднат в сърцето на бойния клуб – там, където истината е забулена в мистерия, лицата са безименни, а за случилото се не се говори. В духа на инициативата мястото ще бъде преобразено до неузнаваемост, за да посрещне едва 800 щастливци, сдобили се с пропуск за дългоочакваното зрелище. Всеки желаещ да стане част от събитието може да го направи с регистрация на www.jame.sn/JCFC-Guest и да получи шанса да бъде след спечелилите специални покани за зрелището.

Незабравимата история на „Боен клуб“ остава актуална и до днес. Филмът се превръща в легенда заради своята безпощадна дисекция на консуматорското общество и изобличаването на насилието като основен двигател на меркантилната съвременна действителност. Приет трудно от критиката, филмът се сблъсква с неочаквани трудности по пътя към своя култов статус. Цели 10 години след премиерата „Ню Йорк Таймс“ публикува статията на Денис Лим, в която „Боен клуб“ е наречен „по всяка вероятност определящ култов филм на нашето време“. Днес лентата е в класацията на най-добрите 250 филма за всички времена на IMDB, а общественият отзвук продължава да е актуален. Много от феновете определят продукцията като пророческа. Доказателствата са налице.

Култовият филмов клуб на Jameson e едно от най-атрактивните и очаквани събития в календара на всеки истински киноман. Образът на магнетичния Тайлър Дърдън, в изпълнение на любимите ни Брад Пит и Едуард Нортън ще оживее буквално пред зрителите в избрани сцени, които ще бъдат претворени от популярни български актьори и десетки статисти на метри от публиката.

Сцените оживяват в синхрон със случващото се на екрана, а комбинацията от уникални декори и невъобразима сценография обещават незабравимо изживяване за гостите на събитието. Чувството е неописуемо – представете си саундтрака, неизбледняващите образи и авангардната философия, вплетена във всеки ред от сценария. А сега си представете, че сте на снимачната полощадка на любимия ви „Боен клуб“. Това е само върхът на айсберга в Jameson Cult Film Club.

Да изживееш Jameson Cult Film Club е много повече от спомен. Култовата прожекция е безапелационна в своята отдаденост на епохата и атмосферата на избрания филм. През миналия сезон култовият филмов клуб на Jameson представи „Мълчанието на агнетата“ в студиата на NU BOYANA и още десетки образи бяха пресъздадени от млади български актьори с шеметна хореография и визуално разтърсваща сценография.

Незабравими за феновете ще останат и култовите прожекции на „Криминале“ и „ГЕПИ“. Нека ви припомним малко повечве за началото на Jameson Cult Film Club, за да ви подготвим за предстоящия спектакъл:

Прожекциите на Jameson Cult film Club се реализират на няколко екрана, а взаимодействието на статистите и актьорите със зрителите е запазена марка на инициативата. Предстоящата прожекция на „Боен клуб“ обещава много изненади за посетителите и гарантира пътуване както във времето, така и в пространството, а всеки гост би могъл да бъде въвлечен в случващото се на метри от него и да се почувства герой в легендарната продукция на култовия Дейвид Финчър.

Очаквайте информация за актьорския състав, както и допълнителни детайли за прожекцията. Всичко с времето си. А до тогава, тихо, защото за Jameson Cult Film Club не се говори.