Борисов: За момента коалицията ни се справя чудесно

| от |

2014 г. бе краят на нестабилността и начало на нова коалиционна култура. Това обяви премиерът Бойко Борисов пред Дарик.

Пенсионните фондове не се прехвърлят, плашат ме манипулациите. Ако ми се дадат правилни доводи, никога няма да откажа да се върне старото положение. Ако видиш, че си сбъркал, няма нищо лошо да кажеш „сбъркал съм, ще се поправим“. Ще се опитаме да комуникираме по-често с колегите. Аз и вчера казах – бяхме с Радан Кънев, с Калфин, с Кунева в Брюксел, те не повдигнаха тази тема. След това синдикатите поискаха среща. След това се срещнахме и с работодателите, те поискаха по-често да се срещаме, каза премиерът. Той отново повтори, че не става дума за национализация. Национализация означава да вземеш от 1 януари парите от единия фонд и да ги вкараш в другия. Такова нещо няма. Никой не е длъжен да си прехвърли парите, каза Борисов и каза, че сега даже ще е по-добре за хората да видят какви пари има в частните фондове. Ако е лошо човек да бъде информиран къде се намират парите му и какво се прави с тях, ще върнем старото положение, каза Борисов. Да заповядат колегите да ме убедят. Но ние сме решили до 31 март да решим въпроса с пенсионната реформа, подчерта той.

Когато се говори за 20 – 30 години напред трябва да се обсъжда, каза премиерът и уточни, че Миков го е уверил, че готов да седнат да говорят, Местан също.

За социалния модел той подчерта, че трябва да се има предвид, че в страната ни има много социално слаби“. Аз като десен човек веднага бих казал тези, които изкарват много, да получават най-много, тези, които учат, да получават най-много от другите. Защото на времето майка ми ме караше да уча много, а други момчета си играеха на поляната пред нас и после – шофьори ми викат „ми ти вземаш повече, а аз взимам по-малко“. Да ама съм се трудил и докторат съм правил, и висше образование съм завършил – с една дума съгласен съм. Но за съжаление държавата е един сбор от различни битиета, от различни възможности на хората“, каза Борисов.

За проблемите в управляващата коалиция, Борсов каза, че „по различните важни закони получавахме подкрепа от различните партии. Аз им благодаря на тези, които ни подкрепиха. Най-важните бяха законът за плоският данък като и разрешенията за отчужденията, които ни дават възможност да освобождаваме терени за строителството. Какво като си тръгнат от ГЕРБ коалиционните партньори? Една седмица след като го направим и тръгнем на предсрочни избори, ще ни спрат фондовете, няма да ни пуснат едно евро. До местните избори ще има служебно правителство, после избори две в едно, пълна бъркотия, смята Борисов. Ние направихме тази коалиция в екстремна ситуация и в момента се справяме чудесно за възможностите, които имаме, заяви премиерът.

Само за една седмица абсолютно провалени спрени програми за над 7 млрд. са отпушени в момента, авансите влизат, обяви отново Борисов казаното от него още вчера пред БНТ. Това са работни места, това са доходи, поясни той. Само това да сме направили правителството, за което благодаря на министрите и парламента, е достатъчно, поясни още той.

За КТБ Борисов посочи, че основни виновници са Орешарски и Чобанов. Фаталният изход е че над 3 млрд. лв. вече сме платили. Дано намерят виновни, дано виновните си понесат отговорност, каза Борисов.

За „Южен поток“ имаме междуправителствено споразумение между България и Русия, но по него време не е имало трети пакет, а Стойнев и Орешарски не са отишли в Брюксел да обяснят.

Убедих европейските лидери, че България трябва да работи така по „Южен поток“, все едно не е спрял. По повод заявеното от руския президент Путин, че проектът е спрян Борисов отново заяви това, което бе казал пред БНТ снощи: “ Той е президент. Президентът на една държава може да прави политически изказвания – може да се е ядосал, може да иска да блъфира“. След което заяви, че не си спомня какво е говорил пред БНТ, защото е бил много изморен.

Путин може по този начин да притиска всички държави по трасето да взимат решение. Борисов поясни, че е информирал лидерите на Франция, Германия и Великобритания за „менгемето, в което е поставена България“. Казах им: „Колеги аз имам да плащам след арбитража, защото предполагам, че ще бъдем осъдени“. В момента, когато сме отказали тези процедури ще бъдем осъдени, а ако не сме спрели проекта, няма да могат да ни осъдят. Сега нашите партньори знаят в какво менгеме е поставена България. Затова Камерън ще ни прати енергийния си министър, Германия и Франция – юристи и експерти, които да ни съветват да не ни се наложи отново да плащаме, а точно обратното.

Следващият проблем е, ако „Набуко“, както и „Южен поток“ не минават през България и не получаваме транзитни такси от това, да се запитаме това приемливо ли е за нас. Затова казах на нашите европейски партньори, ако това се случи, да върнем трасето на „Набуко“. Ако искаме общият енергиен съюз на Европа да се задейства, да направим пък ние такъв хъб на територията на България, каза Борисов. Ние предлагаме варианти, в които нямаме никаква зависимост, убеден е Борисов. А и Силистар, и Терес, и Хан Аспарух ще дават много суровина, смята премиерът.

Борисов отново се похвали, че „ЕК ни отпуска 2 млрд евро по ОП „Транспорт. Това са и „Хемус“ до Ловеч, и Струма в цялото трасе, и метрото и тунелът под Шипка. Всичко това сме го постигнали през последните дни и уточни, че с всички министри. „Искам да виждам как се строи в тази държава. Хората като минават под естакадата, като минават по трасето да виждат как се строи сега и да си спомнят как беше преди месеци“, разказа Борисов. /БГНЕС

 
 

Двойките, които ни изкарват акъла

| от Амелия Понд |

Нали знаете онази посредствена, но така великолепна идилия, която романтичните филми, пиеси, книги и музики, създават у нещастния незапознат с коварния живот човек, че щом срещнеш някой по-специален в живота си, всичко ще е идилия и птички ще сплитат косата ви сутрин? Е, ние няма да говорим за нея.

А нали знаете онези специални двойки, които правят специални неща само с ексклузивно специални хора? И за тях няма да говорим.

Но за сметка на това ще ви представим няколко двойки на голям екран, чиято колаборация може да ви накара да се изпуснете в гащите малко, да се скриете на тъмно и тихо и дори да кажете някоя молитва. Те са от тези уникални Тя и Той на кино, от които може да ви настръхне косата, особено, ако ви се наложи да ги срещнете в някой иначе започнал приятно следобед на тиха уличка, където никой няма да ви чуе, че викате…

 
 

Новото Volvo V60: лукс и сигурност

| от chronicle.bg |

Volvo Cars представи вчера V60 – най-новото средноразмерно комби с 5 врати.

Volvo представи новия модел в естествената му среда – на автомобилната алея пред типична семейна къща в Стокхолм. Малко автомобилни производители могат да се сравнят с Volvo, когато става въпрос за традиция и надеждност в производството на практични комби автомобили с добър дизайн.

Новото V60 споделя SPA платформата (Scalable Product Architecture), позната от новото ХС60 и серията 90 на Volvo, чиито модели са основната движеща сила за продажбите на компанията през последните няколко години. V60 на основата на SPA задава нов стандарт в класа на средноразмерните премиум комби автомобили, с луксозен интериор, свързаност, модерни системи за безопасност и технологии за подпомагане на водача.

New Volvo V60 interior

Съгласно стратегията на Volvo за електрификация на всеки нов модел от 2019 г., новото V60 ще се предлага с две опции за задвижване чрез Plug-in Hybrid технология – новият бензинов двигател T6 Twin Engine AWD с 340 к.с. комбинирана мощност и T8 Twin Engine AWD с 390 к.с. комбинирана мощност. Клиентите, които предпочитат стандартен бензинов двигател, могат да избират между агрегатите Т5 и Т6, а тези, които искат дизел – между D3 и D4.

1519232771-5

Новото V60 ще се предлага с богат набор от стандартни системи, включително авангардни функции в помощ на водача, познати от ХС60 и серията 90. Системата за безопасност City Safety с автоматично прилагане на спирачките е единствената на автомобилния пазар, която засича пешеходци, велосипедисти и големи животни и активира автоматично спиране, за да избегне сблъсъка или да го смекчи, ако е неизбежен.

1519232771-5-1

Системата Pilot Assist, която подпомага завиването, ускорението и спирането при скорост до 130 км/ч и по пътища с добра маркировка, сега е усъвършенствана с функция, подобряваща поведението в завоите. Новото V60 включва и други функции за подпомагане на водача, като система против напускане на пътното платно Run-off Road Mitigation и система за предпазване от сблъсък с автомобил в насрещното движение – Oncoming Lane Mitigation.

New Volvo V60 exterior

Инфотейнмънт системата на Volvo Cars – Sensus, е съвместима с Apple CarPlay, Android Auto и 4G, осигурявайки свързаност на водача през цялото време. Контролът се осъществява посредством интуитивен дисплей с тъч скрийн, който съчетава функциите на автомобила, навигацията, услугите за свързаност и приложенията за забавление.

Очакваме да тестваме новото Volvo и да ви кажем дали всичко е толкова хубаво, колкото звучи.

 
 

По-малко женски образи в киното

| от chr.bg |

2017 г. бе белязана от появата на „Жената-чудо“, но според изследване, женските главни герои са намалели с 5 % в 100-те най-касови филми за годината.

Центърът за изследване на жените в телевизията и киното към университета на Сан Диего публикува годишния си доклад, според който жени са 24 % от главните образи миналата година.

За сравнение, през 2016 г. те са 29 %. Спадът е значителен, въпреки появата на филми като „Междузвездни войни: Последните джедаи“ и „Красавицата и Звяра“, които заемат първите две места в бокс-офис класацията за 2017 г.

Продукциите, в които има поне 10 актриси с реплики, са 32 %, докато филмите, в които участват поне 10 актьора с реплики, са 79 %.

Чернокожите жени обаче са повече, като са се увеличили от 14 % до 16 %, а актрисите от Латинска Америка са станали 7 %, сравнено с 3 % от предишната година.

„В наградния сезон, в който темата за жените и половото равноправие е основна, трябва да разграничим хиперболата от реалността. Числата все още не отразяват голяма промяна в киноиндустрията“, каза директорката на центъра Марта Лаузен, цитирана от БТА.

 
 

Не пътувайте на Балканите, идват обилни снеговалежи

| от chronicle.bg |

Във връзка с усложнената зимна обстановка на Балканите и очакваното влошаване на метеорологичните условия в Хърватия, Словения, Република Македония, Румъния, Босна и Херцеговина,Черна гора и Сърбия, изразяващо се в минусови температури, силни ветрове и обилни снеговалежи, Министерството на външните работи съветва всички български граждани, които имат намерение да пътуват до или през териториите на посочените държави през следващите няколко дни, да отложат своите планове до нормализиране на обстановката, съобщава на сайта си ведомството.

У нас засега няма предупреждение на НИМХ за опасни метеорологични явления.

В случай на неотложни пътувания, МВнР съветва гражданите да се осведомят подробно за актуалната метеорологична и пътна обстановка за дестинацията на пътуване, да следват стриктно инструкциите на местните вла?сти и указанията на пътните знаци и да потеглят на път напълно подготвени за придвижване в зимни условия – зимни вериги за гумите, пълен резервоар на автомобила, подходящо топло облекло и мобилни апарати с напълно заредени батерии, съветват още от министерството.

Ситуационният център на МВнР приема денонощни сигнали за бедстващи хора на телефон: 00359 2 948 2404 или на имейл: crisis@mfa.bg

Сигнали могат да бъдат подавани и на следните дежурни телефони:

Хърватия: +385 984 69 808
Словения: + 386 41 722 238
Република Македония: +389 75 280 013
Румъния: +40 21 230 21 50;
Босна и Херцеговина: +387 603 210 397
Черна гора: +382 69 143 298

Сърбия: +381 66 840 89 51