Борисов и Иванов срещу непрозрачността след сигнала за Ченалова

| от |

Изпълнителната власт не може да се намесва в разглеждането на конкретни дела и работата на институциите на съдебната власт по осъществяването на правосъдието. Но, когато публичното им отразяване показва системни проблеми, изпълнителната и законодателната власт не могат да останат безучастни с оглед на конституционните си правомощия.

Това се казва в съвместната позиция на премиера Бойко Борисов и правосъдния министър Христо Иванов по повод сигнала на френския посланик за съдия Румяна Ченалова и съмненията в начина на разпределяне и администриране на дела в търговско отделение на Софийския градски съд.

След разговор между Иванов и Борисов във връзка с твърденията за нередности в откриването и разглеждането на делото за несъстоятелност на „Домейн Менада“ и „Белведере дистрибуция“, както и другите случаи, които повдигат съмнения в начина на разпределяне и администриране на дела в търговско отделение на Софийския градски съд, двамата заявяват още, че изпълнителната власт е задължена на основата на изяснените факти да вземе политическо решение дали да предлага изменения в действащото законодателство, за да се осигури реална независимост на съдебната власт и честно правосъдие. А законодателната власт се налага да прецени своята отговорност за актуалното състояние на управлението на съдебната власт, защото избира половината от членовете на Висшия съдебен съвет и може да им потърси отговорност.

В настоящия случай ситуацията е именно такава, защото казусът показва дългогодишен отказ на всички власти да решат спешни проблеми на съдебната система и има сериозно въздействие върху инвестиционния климат в страната, върху нашите отношения с важни международни партньори и съвсем не на последно място – обществените очаквания и реакцията на силно гражданско недоволство и недоверие към някои институции на съдебната власт. Всичко това се отразява и върху диалога ни с ЕК и държавите-членки на ЕС в рамките на Механизма за наблюдение в областта на правосъдието и вътрешния ред.

Изпълнителната власт и Народното събрание заявиха недвусмисленото си намерение да положат сериозни усилия за реформа на съдебната система и институциите на вътрешния ред. Тези мерки обаче няма да имат очакваното въздействие за повишаване на доверието към българското правосъдие, ако в конкретни случаи като този Висшият съдебен съвет и прокуратурата не реагират бързо и решително, така че да разсеят всякакви съмнения за търпимост към некомпетентност или криминализиране на органи на съдебна власт и да дадат ясен отговор на всички въпроси, което да доведе до понасяне на отговорност.

Затова настояваме Висшият съдебен съвет да вземе бързи и прозрачни мерки за премахване на съмненията в системата за разпределение на делата и за оповестяване на отговорите на всички въпроси за начина на администриране на търговско отделение в СГС.

За международната репутация на страната ще бъде важно и прокуратурата да изясни всички съмнения за злоупотреби както по конкретния случай, така и по останалите казуси, по които в последните дни се повдигнаха въпроси за начина на тяхното разпределение и администриране. Само нулевата толерантност към всички съмнения за злоупотреби ще даде шанс на България да избегне все по-голямото уронване на престижа и нарастването на недоверието на гражданите в правосъдието, се казва още в позицията на министъра на правосъдието и министър-председателя, разпространена от правителствената пресслужба.

БГНЕС припомня, че специализираното звено за разследване на магистрати към Софийската градска прокуратура проверява сигнал на френския посланик Ксавие Лапер дьо Кабан срещу действия на съдията от Софийския градски съд Румяна Ченалова. По случая в понеделник ще заседава и Етичната комисия за Висшия съдебен съвет.

Сигналът е заради дело за несъстоятелност на две дъщерни дружества на френската компания „Белведере груп“, гледано от съдия Ченалова.

Случаят беше оповестен вчера от посланик Дьо Кабан и от изпълнителния директор на дъщерните фирми в ефира на бТВ. По повод действията на българския съд френският дипломат каза, че в българската съдебна система има „гнили ябълки“, като се аргументира с действията на Ченалова, която от известно време е в търговското отделение на СГС, но доглежда наказателното дело срещу Алексей Петров и още няколко души.

Казусът е в това, че две български фирми искат откриване на производство по несъстоятелност срещу дъщерните дружества на „Белведере груп“, като делото е разпределено на съдия Ченалова. Тя назначава синдика Панайот Велков – същият, който през лятото е определен – отново от Румяна Ченалова за синдик на ТВ7 и Нюз7 по друго производство. Въпреки че фирмите платили дълга си, Ченалова ги лишава от правото да управляват и да се разпореждат с имуществото си и дава това право на синдика.

Преди разгласяването в национален ефир, френският посланик е сигнализирал прокуратурата, Министерството на правосъдието, Висшия съдебен съвет и инспектората му и Европейската комисия. Същевременно съдията Румяна Ченалова също е изпратила сигнал до ВСС и прокуратурата с настояване за проверка. Ще се проверява случайното разпределение на делото, заради съмнения за нередности. Министерството на правосъдието пък ще проверява дейността на синдика Панайот Велков. /БГНЕС

 
 

Идва ли краят на „Шоуто на Елън Дедженеръс?

| от chronicle.bg |

Тя е любимка на американците. Любимка на европейците. Любимка на всички, които обичат да се смеят, имат нужда да се смеят или някога са имали нужда да се уверят, че е окей да не си окей.

Тя е Елън Дедженръс и в последните 15 години стремглаво върви към престола на „Кралицата на дневните предавания“, който Опра Уинфри освободи през 2011 г. Елън Дедженеръс е фигура, без която съвременната телевизия неминуемо би променила драстично облика си.

Затова и новините след публикуването на нейно интервю в „Ню Йорк Таймс“ преди два дена, създадоха доста шум сред милионите й фенове по света. Изглежда, че любимата на милиони зрители телевизионна водеща обмисля да сложи край на предаването си, „Шоуто на Елън Дедженеръс“, предава CNN.

В интервюто за медията тя казва, че обмисля какво да прави след като изтече настоящия й договор с телевизията през 2020 г.

Дедженеръс поднови договора си през 2016 г., но тогава е била на прага на отказване.

Към момента комедийната актриса и водеща е разкъсвана между противоположните съвети, които получава от най-близките си хора: съпругата й Порша де Роси и брат й Ванс Дедженеръс. Според него, да продължи да води такова предаване в ерата на  Тръмп, е от изключително важно значение.

„Порша се ядосва на брат ми, когато той ми казва, че не мога да спра“, казва Елън през „Ню Йорк Таймс“, цитирана от CNN. Порша е казвала, отново пред „Ню Йорк Таймс“, че според нея Елън има „други неща за вършене“.

Важно е да се уточни, че Елън е далеч от момента, в който ще се пенсиорнира. В момента очакваме да гледаме комедийната й поредица Relatable в мрежата на Netflix (18 декември), а евентуалните й планове извън шоуто включват завръщане на комедийната сцена. Преди да започне своето предаване Дедженеръс е популярна фигура в стенд-ъп комедията.

„Шоуто на Елън Дедженеръс“ е спечелило общо 57 награди „Еми“ от своя дебют през 2003 г.

 
 

Игра на „топло и студено“: открий деликатесите с Джина

| от chronicle.bg |

Декември е най-вкусният месец в годината – с аромат на печена пуйка, борови иглички и балончета от шампанско.

За да ви спестим време, разгледахме каталога на Kaufland и изпратихме тайния ни агент Джина на маратон по бързо ориентиране сред омари, скариди, шоколад, салчичон и много хамон! Мммм.

Нашият агент под прикритие имаше 20 минути, в които да напълни количката си с top of the top и creme de la creme от Kaufland.

Джина всъщност е от Солун, което означава две неща – че харесва хубавата храна и си пада по морски деликатеси.

Между другото, ако се чудите кои са дните с най-много клиенти за търговската верига, то това са 23-ти и 30-ти декември. Така че за да сте подготвени и да не ви се налага да чакате на големи опашки, направете си план. В Kaufland има 22 000 артикула, а по празниците – допълнителни над 1300 предложения.

Оказва се, че и в храната има доста мода. Хамонът от луксозната марка на Kaufland – EXQUISIT, който веригата предлага ексклузивно по празниците, бележи троен ръст в продажбите през 2018 г. в сравнение с 2017-а. В последните години нараства значително и продажбата на пуйки. До момента те са с 22% повече, отколкото за цялата 2017 г.

Специалната задача на Джина беше да намери някои от 100-те продукта на Kaufland, които са за ценители. Селектирани от три континента – Европа, Северна и Южна Америка, те включват висококачествени месни специалитети като уругвайски говежди ростбиф, испански и италиански колбаси, сурово сушена шварцвалдска шунка, френски терини – от заек, глиган и патешко месо, пастети и деликатеси от гъши дроб.

Допълнителната празнична брошура е валидна само до 31 декември.

Джина се справи особено добре с канадския омар и маринованите белени скариди, които откри за отрицателно време.

И нещо, което ще ви е полезно да знаете преди Бъдни вечер, е, че в свежата витрина на веригата можете да намерите готови всички традиционни ястия за постната трапеза.

Освен да и пожелаем добър апетит…

1170x1753 (3)
STAR FISH – Мариновани скариди

1170x1753 (2)
ГУРМЕНИЦА – Пеперончини със сирене в олио

1170x1755 (1)
NORDIC SEA FOOD – Омар, който перфектно се допълва с пенливо вино LUNCIEN LALAPDIER

1170x1753
Коледа, изпълнена със свежест с над 120 вида плодове и зеленчуци

1170x1753 (1)

Снимки: Мирослава Дерменджиева

Грим: Росина Георгиева

Гардероб: Marc O’Polo

 
 

„Star Trek: Discovery“ сезон 2, трейлър: феновете да затегнат коланите

| от chronicle.bg |

Любителите на екранните пътешествия през далечни потенциално съществуващи галактики е добре да затегнат коланите  и да се приготвят за следващата година.

CBS All Access пусна нов трейлър на предстоящия втори сезон на „Star Trek: Discovery“, чието действие започва да се развива от момента, в който приключи първия сезон.

Екипът на кораба се събира за нова мисия, а Майкъл Бърнам и Филипа Георгиу посрещат новодошлите образи капитан Кристофър Пайк и Спок. Трейлърът предлага нещо специално и за феновете на Сару, когото също виждаме във видеото.

Премиерата на новия сезон ще бъде на 17 януари.

За тези, които не могат да чакат, CBS All Access ще пусне „Short Treks“ – кратки серии с истории от далечния край на веселената на сериала.

Вижте новия трейлър и приятно чакане.

 
 

Най-нехаресваното видео в YouTube е на… YouTube

| от chronicle.bg |

Имиджът на  YouTube пострада тежко след като едно от собствените видеа на компанията стана най-нехаресваното видео на целия сайт. Потребителите на платформата показаха силното си недоволство от тазгодишния YouTube Rewind заради чувството на нелепост и предателство, което създава.

YouTube Rewind е видео, което сайтът пуска към края на всяка година, за да обобщи какво какво се е случило на него и какво е било популярно за последните 12 месеца. Традицията започна през 2010 като ретроспекция към най-популярните видеа на сайта за годината.

„YouTube Rewind 2018: Everyone Controls Rewind“ („YouTube Пренавиване 2018: Всеки Контролира Пренавиването“) беше пуснато на 6 декември и за една седмица получи 10 милиона нехаресвания (дислайкове). То е дълго около 8 минути и в него можем да видим звезди като Уил Смит, Джон Оливър и Тревър Ноа, както и много от най-популятните ютюбъри. Един от тях, Маркъс Браунли, в свое видео казва:

„Та YouYube Rewind се превърна в това: „Ей, вижте колко подходящи за рекламиране канали имаме, на които можете да похарчите парите си – никой от тях не псува и спокойно можете да рекламирате при тях.“

Феликс Килберг, по-известен като PewDiePie – собственика на (все още) най-големият канал на сайта, не беше включен във видеото за поредна година. Той защити тезата на Браунли в свое видео като каза, че той и другите участници в Rewind 2018 не заслужават негативността да се прехвърли върху тях. Феликс допълни и че е „почти радостен“, че не участва.

Друг супер популярен влогър, Кейси Найстат, признава, че иска да се въздържи от коментар, но казва, че видеото „не е чудесно“. „Идеята не беше да се направи 8-минутен парад на неловкостта, а да се подчертае алтруистичния характер на платформата.“

С тазгодишното си видео YouTube показва, че поставя на първо място рекламодателите, а потребителите остават на второ. Предстои на да видим дали тази бизнес философия ще се промени през 2019.