shareit

БНР спира „Деконструкция“ на Петър Волгин

| от chronicle.bg |

Предаването „Деконструкция“ по БНР с водещ Петър Волгин спира да се излъчва, съобщава националното радио. 

Мотивите за решението са, че водещият допуска в предаването едностранчиво представяне на фактите, има липса на обективност и многообразие на гледните точки, като при коментари изгражда позиции, без да допуска опоненти по темата, посочва БНР.

„Това е ограничаване на свободата на словото и налагане на цензура, като се отнема възможността на слушателите да изказват свое мнение. Отчита се липса на плурализъм на гледните точки при отразяване на различни убеждения и идеи. Г-н Волгин продължава системно да толерира и да насърчава подобно поведение, нарушаващо разпоредбите на ЗРТ, както и редакторите, и сътрудниците на предаването „Деконструкция“, посочват от радиото.

Многократните усилия на ръководството на радиото и на СЕМ да приближат „Деконструкция“ до нормите на истинската журналистика и изискванията на ЗРТ, за съжаление, не доведоха до успех, отбелязват от БНР.

По-рано водещият съобщи за решението на радиото в личния си профил във Facebook. „В медийния сектор нещата се развиват така – властта разпорежда на СЕМ какво да направи, СЕМ козирува и нарежда на БНР какво да направи, БНР козирува и изпълнява нарежданията. Проблемът на всичките тези хора е, че не могат да мислят самостоятелно. Ако можеха да мислят, щаха да видят, че с подобни мракобесни действия постигат цели, напълно противоположни на желаните от тях. Всеки управляващ, който посегне на медиа, слага край на кариерата си. Разбира се, лакеите на управляващите ги чака същата съдба. Изобщо екипът на „Деконструкция“ е убеден, че битката едва сега започва и че „победа будет за нами“, написа Волгин.

Управителният съвет на Българското национално радио е свалил предаването „Деконструкция“. Не се сърдя на хората там. Те …

Posted by Петър Волгин on Monday, 21 December 2015

Преди ден стана ясно, че националното радио е санкционирано от СЕМ заради предаването на Волгин. Председателят на СЕМ Георги Лозанов обясни, че БНР може да получи глоба от 3000 лв. заради предаването, което системно отказва да спазва изискването за плурализъм на мненията.

 
 
Коментарите са изключени