BMW отново е световен лидер в продажбите

| от |

BMW запазва лидерската си позиция в продажбите на луксозни автомобили и през 2013, съобщава „Гардиън“. Компанията отбеляза ръст от 7,5% на годишна база, преди основните конкуренти Audi и Mercedes. Това се случва за девета поредна година.
1

Продажбите се увеличават благодарение на седанът 3-Series и кросовърът X1. Ако се добавят и продажбите на Mini и Rolls-Royce, които са собственост на BMW, резултатът на групата достига 1 963 798 автомобила, а увеличението спрямо година преди това – 6.4 на сто.

Продажбите на BMW Group през 2013 година в Европа бележат лек спад от 0.7%, достигайки 858 990 автомобила. Рекорд обаче е записан на руския пазар, където през годината са реализирани 44 871 продажби – ръст от 11.8% спрямо 2012 г.
2

Увеличение е запасано и при продажбите на компанията в Азия. През 2013 година там са продадени 576 616 автомобила от марките BMW, Mini и Rolls-Royce, което представлява ръст от 17.3%. Повече от половината продажби на континента са реализирани на пазара на Китай – 390 713, където увеличението спрямо година преди това достига 19.7%.

В Северна и Южна Америка през 2013 година BMW Group увеличава продажбите с 9.1%, а (462 891(. Сходен е ръстът и в САЩ – 8.1%, който калкулира 375 782 продажби. Най-голямо е увеличението в Бразилия, където е записан ръст от цели 69.5% и 17 011 продажби.
Най-близкият конкурент на BMW – компанията Audi, също записва ръст на продажбите през 2013 г. Увеличението е с 8.3 % и достига 1.58 млн. автомобила. Нарастването се дължи най-вече на обновеното А3, както и на кросовърите.

Третият голям производител в премиум сегмента – Mercedes-Benz, който отстъпи лидерската си позиция на BMW още през 2005 г., запазва класирането си. При производителят от Щутгарт увеличението на продажбите е най-голямо – с 11 %, като достига 1.46 млн. бройки.

 
 
Коментарите са изключени за BMW отново е световен лидер в продажбите