Близки и приятели скърбят за Пол Уокър

| от |

Една от основните теми в света на шоубизнеса е трагичната новина за смъртта на актьора Пол Уокър, който загуби живота си в ужасна катастрофа.

4
В интернет бяха публикувани последните снимки и видео на актьора и от място на катастрофата.

Около 15.30 часа местно време в Калифорния в ужасна катастрофа живота си загубил актьора Пол Уокър, той се е возел  в луксозния автомобил “ Porsche Carrer GT „, управляван от негов приятел( в дясно на снимката), Роджър Родас, който в един момент е загубил контрола на превозното средство заради несъобразена  скорост, след което се е ударил в стълб и дърво, а след това колата се е взривила.

1

2

На мястото на инцидента са пристигнали  колеги, приятели и служители, които с общи сили са опитали да загасят огъня и да се опитат да спасят актьора, за който всички казват, че светът е загубил един прекрасен човек, а един от неговите приятели  разказа какво точно се е случило на мястото на трагичното събитие.

3

Звезди и приятели изразиха съболезнования на близките на починалия.

https://twitter.com/REAL_VinDiesel/statuses/407043946746249216

https://twitter.com/REAL_VinDiesel/statuses/407086666336456704

https://twitter.com/AARONCARTER/statuses/406994519541178368

 
 

Неуспешният опит на Съветския съюз да унищожи рокендрола

| от Радослав Тодоров |

На всички е известно, че по времето на предходния режим, рок музиката е забранена и преследвана, или в най-добрите случаи – държана в полу легалност. Причините са основно, че на нея се гледа като на проводник на западно влияние, а освен това и като на вид неприлично поведение, към което търпимостта на консервативното соц общество е почти нулева.

Малко известно е обаче, че преди да се започне с арестите, стригането на коси, конфискуването на плочи и принудителния общественополезен труд в тухларните, властта в СССР първоначално пробва да намери рационално решение на проблема.

През 60-те рокендрола прескача Желязната завеса още с възникването си и се разпространява със скоростта на епидемия сред младежта на Източна Европа. След като на КПСС им става ясно, че няма как да накарат младежите да слушат валсове или естрада по купоните, баловете и концертите, се взима решение да се създаде местен алтернативен вариант на тази музика. Той трябва да е забавен, бръз, завладяващ и лесен за танцуване. Но същевременно не бива да е толкова необуздан и бунтарски колкото американския рокендрол, както и трябва да носи по-различен, „роден” привкус.

След дълго умуване накрая сътворяват въпросният поръчан „отгоре” танц. А произведението си кръщават „Ай люли“, което име идва от един типичен весел възглас в припевите на някои руски народни песни.

Колкото нелепо звучи името на това творение, толкова по-нелепо е самото то за слушане и за гледане. Крайният резултат е трудно да се опише с думи и осмисли, но най-общо като танц той наподобява микс между казачок и физзарядка, а като мелодия – на нещо като поп-туист-естрада.

6d965f2e677a0f8a126702d7b7a

 

За съвременната далеч по-разчупена и разнообразна сцена вече са характерни всевъзможни експерименти и съчетания от стилове, но за тогавашния период и конкретно между тези стилове, въпросното произведение прилича по-скоро на един прекомерно нелеп музикален Франкенщайн. Макар и в създаването му да е впрегнат цвета на съветската сцена. Първото „пилотно” парче в новосъздаденото течение е написано от знаменитата композиторка Людмила Лядова и изпълнено от най-популярната тогава естрадна певица Тамара Миансарова. А лириките са дело на поета Борис Брянский, който явно е бил инструктиран да разбули всички възможни воали и витиеватости, които поезията е способна да хвърли отвъд тези няколко куплета и посланието им да е съвсем ясно и праволинейно.

Самият текст директно съобщава, че това е новият танц, че той едва ли не спонтанно бил възникнал в Рязан (град в околностите на Москва), че ние не сме с нищо по-лоши от другите, като тук весело танцуващият съветски младеж е оставен сам да се досети кои точно са тези други. Казва се, че може да се пристъпва, но не и да се настъпва – деликатен опит за обуздаване на агресивността на танца, след което веднага пък се споменава, че в него точни правила не са въведени и всеки може да го танцува както си иска.

Същевременно тръгва мащабна кампания по разпространяването на „Ай люли“. Разлепват се плакати, снимат се киноленти с него, издават се наредби той да се въведе в учебните и увеселителните програми, масово се обучават инструктори, които да преподават уроци по „Ай люли“. Но както с всичко друго изкуствено скалъпено и насила въведено, този феномен не успява да се наложи в обществото. Оказва се, че просто никой не желае нито да го танцува, нито да го слуша. Палките на милицията може например лесно да държат затворени устите на тези, които говорят против властта, но няма как да накарат който и да било да се радва и забавлява на тази музика. Колкото и тя да бива лансирана чрез всичките възможни лостове на пропагандната машина, в края на краищата от студентските общежития и по клубовете продължават невъзмутимо да ехтят Елвис и Бийтълс.

Image_6934958_500_0

Дори и у нас, в НРБ, където през този период буквално се копи-пействат съветските модели във всяко отношение, властта се отказва още в самото начало от опитите си да наложи този танц в страната, стигайки доста бързо до извода, че това е невъзможно.

В резултат на това, курсът на борбата със западното влияние чрез музиката, рязко загрубява в края на 60-те и през 70-те, през които рокендрола минава в нелегалност, а изпълнителите и почитателите му са преследвани и репресирани. Докато се стигне до 80-те и перестройката, когато още по-масови вълни от нововъзникнали течения на рока заливат младежта и този фронт тотално е изпуснат от държавните органи, които накрая просто вдигат ръце от него.

Мощта и влиянието на рока в случая се оказват непобедими. Поради което може да се каже, че именно той със западното си звучене и порив към бунт и към различни възгледи за живота, той е един от социалните фактори, които допринасят за краха на социалистическия строй в онези години.

 
 

Facebook дава $6 милиона за обучение на журналисти

| от chronicle.bg |

Facebook създаде фонд на стойност $6 милиона за обучението на 80 журналиста във Великобритания като част от новия „Community News Project“. Целта според ръководството на социалната мрежа е да се окуражат репортажите от малки места, които са загубили медии си. „Местните новини се споделят масово във Facebook – в страници и в групи. Тази колаборация ще помогне да достигнем до общности, които в момента нямат задълбочена новинарска система“, това каза Карин Флитинг, началник в издателство Reach PLC.

С финансите ще оперира National Council for the Training of Journalists (Национален съвет за обучение на журналисти), който ще ги раздаде да местни издатели, за да наемат стажанти. 

Финансирането идва след откриването на Facebook Journalism Project в началото на 2017 година, с което Facebook искаше да създаде „здравословна новинарска екосистема“, но по-късно беше разкритикуван, че промотира грешни или подвеждащи новини. Тогава мрежата нарече местните новини „началото на качествения журнализъм“ и изказа надежда, че промени в алгоритъма на сайта ще намалят медиите, които търсят сензационност.

Великобритания загуби около 40 по-малки местни вестника само през 2017 година, така че финансиране със сигурност е необходимо. Програмата обаче има пари само за 2 години. Самата система на малките журналистически гнезда ще трябва да претърпи промяна, ако иска да даде работа навече тренираните стажанти.

 
 

Новият Rolls-Royce Cullinan дебютира в България

| от chronicle.bg |

Само няколко месеца, след като светът надникна онлайн зад завесата на новия Cullinan, автомобилът беше представен официално за пръв път в оторизирания сервизен център Rolls-Royce Motor Cars Authorized Service Sofia.

По време на медийното представяне Тим Буйсере, търговско аташе в посолството на Великобритания в София, коментира: „Луксозната индустрия в Обединеното кралство показва непрекъснато нарастващи нива на инвестиции, които спомагат за създаването на работни места във Великобритания и по света. Eмблемата Spirit of Ecstasy представлява по най-добрия начин най-доброто от британската автомобилна индустрия и ние сме щастливи да видим първия с 4×4 Rolls-Royce автомобил в София.“

„Rolls-Royce Cullinan ще премахне всяка грижа на пътя, осигурявайки на собственика си, без никакво усилие, луксозно изживяване навсякъде и при всяко едно пътуване“, каза Франк Тиман, директор „Корпоративни комуникации“ на Rolls-Royce Motor Cars за Централна и Източна Европа.

Cullinan debut in Bulgaria 3 lores

“Cullinan е еднакво перфектен навсякъде – в ежедневието, когато карате децата на училище, или пристигайки пред операта за премиера. Със стил ще ви отведе до някой самотен плаж, като в същото време без усилия ще разоре кал и чакъл, за да ви закара до любомото рибарско място, в близост до някоя българска гора“, коментира Тиман.

Кръстен на най-големия диамант откриван досега, първият високопроходим Rolls-Royce е способен да премине всички препятствия, за да достигне до желаната дестинация. Стотици тестове на пътя из цялата планета доказаха: колата е способна да се справи с груб терен с увереност. В същото време това е първата кола, която истински отговаря на „three-box”дизайна в SUV сегмента.

Новият 6.75-литров V12 Rolls-Royce двигател с туин тубро развива 563 к.с./420 kW и цели 850 нютонметра максимален въртящ момент. Изцяло нова е системата за задвижване на четирите колела.

Cullinan предлага елементи по поръчка, разработени за различните лайфстайл нужди на своите собственици. Една от опциите е Развлекателният модул. Той се намира в задното отделение на автомобила и може лесно да се отвори с натискането на бутон. Една от функциите на модула за отдих е Rolls-Royce Cullinan Viewing Suite – само с натискане на един бутон в задната част на колата се появяват два кожени стола и коктейлна маса.

Иво Божинов, управител на оторизирания сервизен център Rolls-Royce Motor Cars Authorized Service Sofia, който е част от „М Карт София“, каза: “Изключително съм развълнуван, че само няколко дни след като официално станахме единствения сервизен партньор на Rolls-Royce в България, имаме възможност да посрещнем първия 4×4 Rolls-Royce тук в София”.

Cullinan debut in Bulgaria 4 lores

 
 

Килограмът получава нова дефиниция

| от chronicle.bg |

Учените промениха начина, по който се определя какво е 1 килограм. От 1889 година до сега килограмът се определяше от тежестта на платинен блок, който се казва „Le Grand K“ и седи заключен на сигурно в Париж.

В дефиницията обаче блокът ще бъде заменен с електрически ток.

Решението бе взето на Конференцията за тежести и мерки (General Conference on Weights and Measures). „Le Grand K“ дава отклонение с около 50 части на 1 милиард, по-малко от тежестта на мигла. Това не е проблем, но ще бъде след 100 години. Затова е необходима и новата система.

Тя работи по следния начин: електромагнити създават сила. С тази сила огромни магнити, например, местят скрап гробищата за коли. Тя е пряко свързана с количеството електрически ток, преминаващ през бобините на ел. магнита. Затова има директна връзка между електричеството и тежестта.

Така учените могат да дефинират килограм (или каквото си поискат тежест) по количеството електричество необходимо за противодействие на гравитацията, която привлича тази тежест. Те дори изобретяват специална супер точна везна наречена „везната на Кибъл“, която има ел. магнити от едната страна и свободно място за тежест от другата. Електричеството през магнитите се увеличава, докато не се постигне равновесие.

По този начин 1 килограм вече е дефиниран завинаги.