Битката за „черното злато“

| от |

Петролът е един от основните източници на приходи на групировката „Ислямска държава“. Контролирайки малки рафинерии в Ирак и Сирия, джихадистите си осигуряват стабилен паричен поток.

Седмици наред международната коалиция нанася въздушни удари около тези стратегически за местната икономика окупирани обекти. Тяхното освобождаване обаче причинява сериозни щети на ключовата инфраструктура и това е проблем. Намерението е да се спрат приходите на пари в брой от нелегалната продажба на петрол. Международната коалиция обаче засега провежда само въздушни операции и бомбардира рафинериите под контрола на „Ислямска държава“. Саад е петролен инженер. При офанзивата на „Ислямска държава“ той напуска рафинериите. По думите му, ежедневно в Сирия се произвеждали между 400 и 600 хил. барела. При превземането на съоръженията от джихадистите, заради щети по инфраструктурата и липсата на добре подготвен персонал, сега количествата са десет пъти по-малко. Бунтът на сирийската опозиция срещу режима на Башар Асад пък накарала Саад да проектира нови рафинерии.

Противниците на Башар Асад са сключили споразумение с държавната електрическа компания за доставка на горива. В замяна, местните получавали безплатно електричество. Тази уговорка изглежда все още се спазва, въпреки, че контролът върху залежите беше поет от „Ислямска държава“. По данни на очевидци, джихадистите сега продават петрола на двойно по-висока цена. Купувачите са контрабандисти, които в последствие го внасят в Турция, Ирак или го препродават на режима на Асад.

Сега международната коалиция атакува рафинериите, но това може да причини непоправими щети по инфраструктурата, които ще имат негативен ефект както върху природата, така и върху местната икономика, която и без това в момента е почти напълно срината./ News7

 
 

Darbi College – училище за лидери

| от Спонсорирано съдържание |

Darbi College е първото английско училище / http://darbicollege.com/bg/news/in-out-and-about / за средно образование в България, лицензирано от Cambridge Assessment International Education през 2007 г. Колежът приема ученици след 8, 9 и 10 клас, през месеците септември и януари в следните програми: подготвителна година (8. клас), IGCSE (9. и 10. клас) и A Level (11. И 12. клас).

Водени от модела на английската образователна система, която има вековни традиции в образованието, ние подхождаме към академичното и личностното развитие на нашите ученици като всяко от над 9000-те училища в повече от 160 държави по света, които работят с Cambridge Assessment International Education.

Строгите критерии на външното оценяване превръщат обучението в английски колеж в сериозна академична подготовка, която логично води до прием в желаната университетска специалност. По време на академичната си подготовка учениците в Darbi College / www.darbicollege.com / разбират, че материята в учебниците съвсем не е достатъчна за добро представяне на изпитите. Усвояването на теоретичните знания е само малка част от критериите за оценяване. Тежестта в нивата IGCSE и особено A Level пада върху приложение на знанията в контекст и анализ и оценка на задачите поставени в изпитните въпроси.

Академичната подготовка в никакъв случай не е изолирана в рамките на отделния учебен предмет. Учениците постоянно работят с личните си наставници и с консултанти за висше образование, от които получават кариерни съвети на базата на професионални тестове за определяне на възприятия, стилове на учене, подходящи професии и съотв. университетски специалности. Така например ученик, който има интереси в областта на медицината още от 9 клас бива въведен в природните науки и през следващите години от обучението си в IGCSE и A Level надгражда знанията си по химия, биология и математика.

За сравнение, в края на обучението си в Darbi College (втора година A Level) ученикът освен че има натрупани знания на ниво втори курс в български университет по съотв. предмет/специалност, той/тя има практически умения за провеждане на лабораторни експерименти и четири различни нива на изучаване на математика, които включват висша математика, статистика, механика и достигат до теоретична математика (общ хорариум от 960 уч. ч. за 4 години). Повече от ясно е, че подобен бъдещ лекар или инженер, например, е много по-конкурентоспособен от всеки друг кандидат.

Въпреки че акцентът в Darbi College е обучението на висок академичен стил, ние в никакъв случай не подценяваме и личностното развитие на учениците.

Гореспоменатите съвети за професионално развитие вървят ръка за ръка с ежеседмични срещи с личния наставник на всеки ученик, който от близо следи за неговото/нейното развитие в личен план. В началото на учебната година учениците правят професионален тест за определяне на възприятията и стиловете на учене, чийто резултати се обсъждат на среща с училищен психолог.

Профилът на всеки ученик се споделя със семейството, личния наставник и учителите, които му/й преподават. Така всички (включително и самите ученици) са сигурни, че чрез индивидуален подход полагат максимални усилия, за да постигнат оптимални резултати.

Darbi College разчита на симбиозата между академично и личностно развитие на учениците, за да създава лидерите на утрешния ден. Вижте на място каква е успешната формула. Заповядайте на ден на отворени врати в Darbi College на 18 ноември 2017 г., събота, 12:00-17:00 ч. За регистрация: +359 2 998 30 55 и www.darbicollege.com.

 
 

Великите превъплъщения на Том Ленк

| от chronicle.bg |

Том Ленк е небезизвестен актьор, разпознаваем предимно заради ролята си на Андрю Уелс в сериала „Бъфи, убийцата на вампири“.

Откакто Ленк навърши 41, стана по-креативен отвсякога и започна да пресъздава модните аутфити на знаменитостите.

Том заимства идеи за тоалетите си от премиери, фотосесии, червени килими пр. и използва единствено подръчни материали, които има у дома си, за да се въплъти във визията на някоя звезда.

В Instagram профила му публикува резултатите, а те са обезоръжаващо смешни.

Вижте ги в галерията! А ако искате да следите Ленк в новите му превъплъщения , може да го направите тук.

 
 

„Проблемът не е в цигарите“, каза той и запали фаса от земята

| от Евелина Бонева |

Ставам сутринта на 16 ноември. Влизам в хола, паля цигара и чета, че било ден против тютюнопушенето. Писна ми от тия против нещо си. Ден против алкохола, ден против секса, ден против канализационните шахти.

Никога не съм се опитвал да откажа цигарите и не мисля и да се опитвам. Знам, че са вредни, но реално не ми пречат. Доставят ми удоволствие, част са от идентичността ми, успокояват ме, дават ми самочувствие и не мисля, че ми пречат или че аз преча на някого с тях.

Оправям се за работа набързо, взимам душ, слагам храна на котката и излизам. Точно съм стигнал до първия етаж и се сещам, че не съм взел боклука, а имам някакъв страх, че няма да съм загасил някой фас, боклукът ще се подпали и котката ще изгори. Връщам се до четвъртия етаж, подпирам се на вратата и дишам две минути преди да вляза. Проклетите стълби все едно стават все по-високи и все повече, може би все пак трябва да започна да мисля за смяна на жилището с място, на което има асансьор. Събувам се, защото мразя да влизам вкъщи с обувки и всичките им бактерии, взимам проклетия боклук и отново слизам.

Тръгвам по улицата, днес съм с тролея. Виждам го отдалеч и понеже закъснявам, тичам, за да го хвана, само че явно не съм достатъчно бърз и го изпускам. Дишам тежко, паля цигара.

Пристигам в офиса, отварям си мейла. 16 непрочетени съобщения, май ще изпуша една цигара и после ще ги отварям. Отивам в кухнята, мамка му! Забравил съм си запалката. Обикалям офиса да искам от колегите запалка, но никой няма! Проклетите непушачи с тяхната претенция и снизходителна физиономия, когато казват „Нямам огънче“. Загрявам котлона в кухнята, на който колежките си топлят обедните супи, паля оттам, само че си опарвам пръста.

Налага се да сляза до аптеката да си купя лепенка, защото ме боли.

Като се връщам на бюрото, пристига шефът, който иска някакви неща. Това ме изнервя и ми се допушва, мамка му! Свършили са ми цигарите. Слизам до долу, времето никак не е готино. Вали суграшица, тротоарът е една огромна локва с кал. Взимам си цигари и се връщам в офиса. Преди да започна да бачкам, си прехвърлям цигарите в табакерата, защото гнусните, порнографски снимки с операции на бели дробове и давещи се деца ме отвращават.

Синът ми е на 3 години, а не съм забелязал да се дави от цигарения дим вкъщи. Дави се, когато е болен, което се случва през една седмица, когато ходи на детска градина. А децата там не пушат. Изводът? Проблемът е в детските градини, а не в родителите-пушачи.

Фейсбук е пълен с призиви да не се пуши днес, защото е ден против тютюнопушенето. Майка им стара, все едно светът няма по-големи проблеми и точно цигарите са най-голямата драма. Или все едно непушачите не умират от рак. Дядо ми пушеше като комин, а живя до 88. Брат му също пушеше и умря от рак на 49. Изводът? Все едно е.

Следобед имаме оперативка и когато се опитвам да взема думата, се задавям и кашлям 20 минути. Докато се съвзема, оперативката е свършила и всички най-досадни задачи са делегирани на мен. Никаква колегиалност.

Краят на работното време е близо, довечера съм на парти. Сипвам си едно малко уиски, паля цигара и е време да тръгвам.

Жена ми идва да ме вземе с колата, мрънка, че като вляза, колата се усмърдява на цигари. То и нейният дъх не е много готин сутрин, ама нищо не казвам.

Партито е в няк’ъв салон за „ивенти“, където не се пуши. Липсват ми старите времена, когато се пушеше навсякъде. Жена ми казва, че тогава е трябвало да си пере дрехите, с които е била на заведение същата вечер и да си мие косата, защото й вони възглавницата. На мен никога нищо не ми е воняло, аман от претенции.

Излизам навън да пуша, а времето вече съвсем се е скапало, вали сняг и е сигурно -30 градуса. Умирам от студ, освен това няма кой да ми прави компания. Здравословното стана модерно. И какво? Да не би хората да са станали по-здрави?

Вече съм подпийнал малко, тръгваме си и вървим към таксито. По пътя си изпускам фаса, а ми е последен. Срам не срам, вдигам го от земята и си го допушвам.

„Добре бе, не влизаш в обувки вкъщи, защото има бактерии, переш хавлиените кърпи през ден, а пушиш фас от земята, не разбирам“, мрънка жена ми.

„Не разбираш, защото не си пушач, затова не разбираш“.

Малко ме изнервя. Май ще спрем на някоя бензиностанция да си взема цигари за вкъщи.

Лягам си малко кисел. Жена ми е спряла да се цупи и май се опитва да ме прелъстява, само че съм ужасно изморен. Тя обаче настоява. Изпълнявам съпружеските си задължения, само че се изморявам драматично, а тя не иска да е отгоре. Женският егоизъм няма край. Имам чувството, че ще умра всеки момент. Може би мъжете след 30 трябва да са по-внимателни със секса, реално това е много сериозна физическа активност, която води до задух и сърцебиене.

Когато сърцето ми възвръща нормалния си ритъм, заспивам веднага. Чувал съм, че хората, които са отказали цигарите, често сънуват, че пушат. А аз сънувам, че съм на онзи плаж с надвесена над хамак палма, който сте виждали на всички картички и уолпейпъри. Лежа на хамака, гледам небето и пия коктейл от кокосов орех. Добре е , че нямам намерение да спирам да пуша.

 
 

Fisker създава електрическа кола, която ще се зарежда за 1 минута

| от chronicle.bg |

Луксозният бранд Fisker Automotive, основана и развита от бившия консултант на Tesla Хенрик Фискер, обяви, че от компанията са направили сериозен пробив, който ще задмине Tesla като лидер в производството на луксозните електромобили.

Сега Fisker внесе патенти за нова технология за батерии, която може да осигури заряд за над 500 мили (над 800 км) пробег за една минута. Според компанията, такива електромобили може да се движат по пътищата още през 2024 г.

Компанията не беше много обстоятелствена в изявлението си, но разкри някои детайли относно измеренията на новите ѝ изобретения и открития. Новата технология за съхраняване на електроенергия ще позволи създаването на полупроводникови (статични) батерии, които ще имат много повече повърхност, отколкото съществуващите плоски тънкослойни полупроводници. Новата технология ще прави възможна по-голямата проводимост и така батериите могат да работят по-добре в студено време и да се зареждат значително по-бързо.

Въвеждането на новата технология на пазара е сложно поради трудното изграждане на вериги за доставка на някои суровини и създаване мерки за контрол на качеството, така че от Fisker казаха, че е малко вероятно изобретението им да влезе в употреба за коли и камиони по-рано от  2024 г.