Българите купуват коледни подаръци в последния момент

| от chronicle.bg |

Една пета от българите са взимали заем за коледни подаръци досега, като средният размер на сумата е 336 лв. Това показват резултатите от международно проучване на агенция IPSOS за дружествата ПРОФИ КРЕДИТ, в което са взели участие 4 000 души от Полша, Чехия, Словакия и България.

Мнозинството от анкетираните изразходват под 150 лева за подаръци за Коледа, 24% харчат между 60 и 100 лв., 20% – между 100 и 150 лв., 16% отделят между 150 и 200 лв., 14% планират между 200 и 300 лв., 13% пазаруват за над 300 лв., 3% отделят под едва 30 лв., а 2% от анкетираните не купуват коледни подаръци.

„Важно е да не се поддаваме на коледната шопинг истерия. Кредитите трябва да се взимат, за да се удовлетворяват значими потребности. Няма смисъл да задлъжняваме излишно и заради това да направим Коледата си по-пищна, да си разваляме цялата година“, предупреждава Ондржей Локвенц, глобален маркетинг директор на дружествата ПРОФИ КРЕДИТ в Европа.

Българите са най-отворени към идеята да купят коледни подаръци на разсрочено плащане. Двадесет и три процента от тях вече са го правили, а 35% споделят, че биха се възползвали от подобна услуга. Останалите 42% споделят, че по-скоро биха избегнали разсрочване на плащането за коледни подаръци. В сравнение с останалите страни, този процент е най-висок при чехите (71%), следвани от словаците (63%) и поляците (56%).

Хората в България оставят купуването на подаръците за последния момент – през декември, когато 50% от запитаните отделят време за покупка на коледни подаръци. Един от трима (33%) българи избира денят точно преди Бъдни вечер за целта. До ноември с коледните приготовления са готови само 13% от българите. Подобна е ситуацията и при поляците, като единствената разлика е, че едва 17% от тях чакат до деня преди Бъдни вечер, за да пазаруват.

В Чехия и Словакия картината изглежда по различен начин, като съответно над половината от чехите (58%) и словаците (53%) искат да избегнат коледната лудница и купуват подаръците до края на ноември.

„Процентът на българите, които пазаруват в електронни магазини не е малък – 62%, но в сравнение с другите страни, обект на проучването, е по-нисък. Най-често по интернет българите купуват играчки (44%), дрехи (41%), книги (39%) и електроника (36%)“ казва Онджрей Локвенц, глобален маркетинг директор на дружествата ПРОФИ КРЕДИТ в Европа. „В Словакия и в Полша повече от три четвърти от хората купуват подаръците за коледните празници през интернет, а Чехия е лидер, където този процент достига 84%“.

 
 

„Традиционната мъжественост“ вреди на мъжете?

| от chronicle.bg |

„Традиционната мъжественост“ вреди на мъжете, според Американската психологична асоциация (АПА), която въведе насоки за терапевтите, които работят с мъже и млади момчета. Твърдението предизвика критика от психолози, които се притесняват, че така много хора в нужда няма да потърсят помощ.

Мъжете са 4 пъти по-успешни в опитите си за самоубийство от жените, но търсят помощ от специалисти значително по-малко. В момента те са част от дебатите около движението #MeToo.

АПА решава да въведе насоки за работата при терапия на мъже още през 2005 година, но бюрократични пречки отлагат това досега. Десетте напътствия засягат всичко от съвети при създаване на връзка до адресиране на проблемите, които може да създаде отбягването на медицинска помощ. Някои от точките се отнасят специално за „въздействието на силата, привилегията и сексизма“ и сочат към по-висок риск от агресия, самоубийство и злоупотреба с алкохол и наркотици.

„Насоките на АПА могат да изпратят посланието, че да си мъж е лошо“, казва Джон Бари, професор в Университетския колеж в Лондон и автор на книгата „Male Psychology and Mental Health“ („Мъжката психология и психично здраве“). „Хората масово се фокусират върху неща като токсичната мъжественост. Когато мъжете чуят, че те държат цялата сила и привилегии, тези от тях, които имат емоционални проблеми, ще приемат, че вината за проблемите им е тяхна.“

Американската психологична асоциация иска да стимулира „позитивната мъжественост“, но какво точно е това? Мат Енглар-Карлсън, директор на Центъра за Мъже и Момчета към Университета в Калифорния, обяснява: „Ако отидете в кафе, например, и видите две жени да се гледат и да си говорят, това очевидно е форма на интимност. Но взе,ете трима мъже в един заден двор, които строят нещо от 3 часа. Това не е ли също някаква интимност? За мен, част от ‘позитивната мъжественост’ е да забележим, че всеки мъж е социализиран по различен начин да се свързва с останалите.“

 
 

Следващата мисия: два филма „Mission: Impossible“ един след друг

| от chronicle.bg |

Кристофър МакКуайър ще снима два поредни филма от поредицата „Mission: Impossible“ един след друг, които ще излязат съответно през 2021 и 2022 година. МакКуайър и Том Круз ще прекарат доста време заедно в близкото бъдеще, защото ще работят и по предстоящия „Top Gun: Maverick“.

Първите четири Мисии имаха все различни режисьори – Брайън Де Палма, Джон Ву, Дж. Дж. Абрамс и Брад Бърд в този ред – но сега Кристофър се установява като главен креатив на франчайза. Той режисира „Fallout“, беше съавтор и режисьор на „Rogue Nation“, а сега има и новите два проекта.

„Fallout“ получи еднакво силни и позитивни реакции както от зрителите, така и от критиката. Той беше наречен най-добрия екшън правен някога. Кристофър МакКуайър изгря с „The Usual Suspects“ от 1995, за който печели Оскар за най-добър сценарий. Други негови филми са „The Way of the Gun“ и „Jack Reacher“, където за първи път работи с Круз.

 
 

Принцовете на Disney са по-реални отвсякога

| от chronicle.bg |

Кой казва, че принцовете на Disney са прекалено хубави, за да са истински?

Достатъчно е да видите работата на 28-годишния финландски илюстратор Жирка Винсе и ще се убедите, че принцовете биха били също толкова прекрасни, ако ходеха сред нас.

През последните години илюстраторът се посвещава на това да направи свои живи портрети на култови анимационни герои, с които редица поколения са отраснали.

Всичко започва през 2011 г., когато мъжът предизвиква себе си да започне да работи с Photoshop за развлечение. Първата му творба е илюстрация на вещицата Урсула от „Малката русалка“. Да рисува живи версии на анимационни герои обаче, му доставя удоволствие и днес вече колекцията му прелива от множество интерпретации.

Целта на Винсе е да покаже вида на обичани и познати персонажи, ако те бяха живи хора и в същото време, да не изменя тяхната идентичност, заложена в анимациите.

За да се убедите в майсторството на Винсе и в красотата на живите версии на принцовете от анимациите, разгледайте галерията горе.

 
 

Рики Джървейс с нов комедиен сериал по Netflix

| от chronicle.bg |

Рики Джървейс ще е в центъра на нова комедийна драма от 6 серии по Netflix – „After Life“. 57-годишният комик, който скоро се самопредложи като водещ на Оскарите след отказа на Кевин Хард, ще си партнира с Кери Годлиман („Derek“), Том Басден („Plebs“) и Ашли Дженсън („Extras“) за сериала.

„After Life“ ще излезе през март.

Синопсисът е: „Тони (Рики Джървейс) има перфектен живот. Но след като съпругата му Лиса умира, Тони се променя. Той първоначално обмисля самоубийство, но впоследствие решава да поживее още, за да накаже целия свят като казва и прави каквото си иска. Тони приема това като супер сила, но се оказва, че е по-трудно, защото всички искат да спасят добряка, когото някога познаваха.“

Рики е автор, сценарист и режисьор на продукцията, в която ще участват и редица звезди като Пенелопе Уилтън, Дейвид Ърл, Джо Хартли, Ройзин Конати, Тим Пластър и Диан Морган.