Бъдещето на BBC: британска, смела и креативна

| от chronicle.bg |

Британският обществен оператор е изготвил стратегия за превръщането си в една по-отворена и открояваща се медия. Корпорацията декларира намерения за фундаментална промяна в политиката си. Стратегията се фокусира върху това как BBC и нейните услуги да се променят и адаптират, за да отговорят на бъдещите изисквания на аудиторията.

Генералният директор на BBC Тони Хол, заяви: „Тези предложения целят създаването на една отворена BBC, която да работи в партньорство за доброто на Великобритания у нас и в чужбина. Една отворена BBC, която да спомага за осигуряване на бъдещето на общественото радиоразпръскване и да отстоява демокрацията, както в страната, така и на международно ниво.“

„BBC трябва да се модернизира, за да запази и подобри това, което е най-добро за общественото радиоразпръскване, а също и да гарантира, че BBC ще продължи да бъде една британска, смела и креативна корпорация. Направените предложения няма да доведат до създаването на по-голяма BBC, но ще създадат по-добра, по-открояваща се BBC.“

Финансирането на BBC World Service ще трябва да бъде обсъдено с правителството, но останалата част от предложенията ще бъдат финансирани в рамките на бюджетната рамка на споразумението с правителството, без да е необходимо да се събират допълнителни средства от потребителска такса.

За да финансира плана си, BBC ще разчита изцяло на подобрена ефективност и оптимизиране на някои от разходите.

Основните предложения, изложени от BBC са:

• Ангажимент за създаване на оригинални, висококачествени британски филми и сериали, които да обогатят съдържанието, представяно на британските зрители и да стимулират творческата индустрия в страната. Това ще бъде гръбнакът на един по-отличителен подход към програмното съдържание на ВВС, което се излъчва по всички нейни канали и платформи.

• Партньорство за създаване на Ideas Service, която да предоставя на обществото най-доброто от британските идеи и култура.

• Нова онлайн услуга iPlay, ориентирана към децата – създаване на единен онлайн портал, чрез който децата да имат достъп до цялото богатството на BBC с цел да получават повече съдържание през повече платформи, по безопасен и надежден начин.

• Въвеждането на нови цифрови продукти за подобряване на онлайн търсенето на музика, което ще подпомогне аудиторията при намирането на нова музика и на най-доброто от архива на BBC. Това предложение е подкрепено от британската музикалната индустрия и цели насърчаване на най-добрите нови таланти в Обединеното Кралство.

• Радио BBC да дава на аудиторията си възможност „да персонализира програмните схеми“.

• Значителни инвестиции в BBC World Service за онези части на света, където има дефицит на демокрация и недостиг на безпристрастна журналистика. Целта е Великобритания да запази лидерското си място и да бъдат популяризирани британските ценности.

• Създаване на партньорство с местните вестници за отразяване на теми от локален интерес. Това съдържание ще бъде създавано съвместно и финансирано с приходите от потребителските такса, като по този начин ще бъде осигурено бъдещето на местните вестници и демократичната журналистика.

• Нова концепция за BBC iPlayer.

• Преосмисляне и нова визия за уебсайта на BBC, за да се гарантира неговата отличителност с по-силен акцент върху онлайн съдържанието.

• Нова концепция за BBC Newstream.

• Нови версии на нашите образователни, новинарски и развлекателни програми.

• Реализиране на финансови икономии чрез подобрена ефективност на дейността и търговски растеж, но също и чрез ограничаване на някои услуги и закриване на други.

От BBC заявиха, че вярват в необходимостта компанията да продължи да се променя и да се адаптира към промените. Корпорацията трябва да избере къде да насочи своите ресурси и творчески усилия. BBC смята, че тези предложения ще имат положително въздействие върху творческите индустрии и чрез тях общественият оператор ще доставя повече от това, което обществото иска от гледна точка на оригинално съдържание, а също така ще спомогне за демократичните процеси на местно и на международно ниво.

 
 

Най-инстаграмското пътешествие, на което можете да отидете

| от chronicle.bg |

Ако планирате следващото си пътешествие с мисъл за последователите си в Instagram и другите социални мрежи, забравете за плажове, планини и гори. Всеки може да отиде на пясък, вода, хълмове и дървета.

Това, в което трябва да инвестирате, е класически американски трип по известния Route 66.


Вижте тази публикация в Instagram.

#route66 #grandcanyon #america #usa

Публикация, споделена от Dom (@goldbron) на

Пътят спечели гласуване за най-инстаграмска дестинация в анкета на компанията за автомобили под наем Hertz. Той започва от ветровития град Чикаго и приключва от другата страна на САЩ, в Лос Анджелис, като минава през най-живописни и нестандартни пейзажи. Известни забележителности са Гранд Каньонът и Калифорнийският щатски път, както и няколко творения на човека, например, вторият най-голям люлеещ се стол в света, в Мисури, и Ранчото за кадилаци в Тексас. Второто е любопитна арт инсталация на стърчащи от земята коли, покрити с графити. Вие също можете да нарисувате нещо, ако носите спрей със себе си.

 

 

 

Вижте тази публикация в Instagram.

#EveryoneLoveEveryone ☮

Публикация, споделена от Ola Duçkallari King (@ola_duckallari) на

 

 

 

 

 

 

 
 

Следващата мисия: два филма „Mission: Impossible“ един след друг

| от chronicle.bg |

Кристофър МакКуайър ще снима два поредни филма от поредицата „Mission: Impossible“ един след друг, които ще излязат съответно през 2021 и 2022 година. МакКуайър и Том Круз ще прекарат доста време заедно в близкото бъдеще, защото ще работят и по предстоящия „Top Gun: Maverick“.

Първите четири Мисии имаха все различни режисьори – Брайън Де Палма, Джон Ву, Дж. Дж. Абрамс и Брад Бърд в този ред – но сега Кристофър се установява като главен креатив на франчайза. Той режисира „Fallout“, беше съавтор и режисьор на „Rogue Nation“, а сега има и новите два проекта.

„Fallout“ получи еднакво силни и позитивни реакции както от зрителите, така и от критиката. Той беше наречен най-добрия екшън правен някога. Кристофър МакКуайър изгря с „The Usual Suspects“ от 1995, за който печели Оскар за най-добър сценарий. Други негови филми са „The Way of the Gun“ и „Jack Reacher“, където за първи път работи с Круз.

 
 

Създадоха робот, който помага на хора с болестта на Алцхаймер

| от chronicle.bg |

Робот, построен от учени в САЩ, може да помогне на възрастни хора с болестта на Алцхаймер да живеят самостоятелно.

Той работи с помощта на сензори, които се поставят в дома на болния, за да засичат къде се намира в момента, какво прави и дали имат нужда от помощ с ежедневните си задачи. Ако имат – специален робот-помощник е изпратен, за да им услужи. Той може да им представи прости инструкции как да извършат определена дейност или да ги заведе до желан предмет (като храна, лекарства).

Даян Кук, професор по електроинженерство и компютърни науки и директор на Центъра за адаптивни системи към Университета във Вашингтон, където е създаден роботът, твърди, че той може да помогне на възрастни хора да живеят самостоятелно в домовете си. „Около 90% от възрастните предпочитат да остаряват в дома си вместо в старчески дом. Искаме това да бъде опция за възможно повече хора без да се налага да наемат болногледач.“

1-wsusmarthome

Роботът е тестван от 26 студента, които трябва да изпълнят 3 задачи и след това да оценят асистенцията на робота. Повечето оценки са положителни, но системата все още е в ранен стадии на развитие.

Доктор Фиона Карагър от Alzheimer’s Society, Великобритания, казва: „Няма лек за болестта, а нови лекарства не са се появявали от повече от 15 години. Затова е важно да намерим и други начини за помощ на болните. Роботите могат да допринесат възрастните да не се чувства самотни и да са в по-добро настроение. Нищо обаче не може да замени човешките отношения.“

 
 

Стийв Карел прави комедия за Netflix с хора от „The Office“

| от chronicle.bg |

Продукцията ще е „комедия на работното място“ и ще разказва за плановете на САЩ за космоса. Стийв вече е подписал с Netflix, въпреки че сериалът „Space Force“ още няма сценарий.

Сериалът е вдъхновен директно от предложението на Доналд Тръмп през юни за шести клон на армията, който да се занимава конкретно с евентуални космически войни.

Освен да играе, Карел също ще продуцира заедно Грег Даниелс, кой е създател на американската версия на „The Office“. „Space Force“ е предложен единствено на Netflix като част от мотивацията за проекта от страна на платформата идва от чудесното представяне на „The Office“ – сериалът е най-гледаната телевизионна продукция на платформата и дори получава повече внимание, отколкотo когато го даваха по CBS.

През декември Карел отрече да има планове за продължение на култовия сериал. „Буквално трябва да имаш същите сценаристи, същите продуценти, същите режисьори, същите актьори и дори тогава може да не излезе същото нещо.“