България и германските туристи

| от |

През лятото на 2013-та България е била посетена от над 450 000 германски туристи. Броят им обаче би могъл да бъде и много по-висок. На какво би трябвало да заложи България, се питат от Дойче веле.

През лятото на 2013-та година България е била посетена от 3,5 милиона чуждестранни туристи, от които над 450 000 са били германци, гласят данните на Дирекция „Маркетинг, реклама и информация в туризма“ към Министерството на икономиката и енергетиката. На пръв поглед тези цифри не изглеждат никак зле. Големи туроператори като ITS обаче забелязват отлив на германските туристи в България. „България е в групата на загубилите, защото страната отбеляза минус от 18%. Говорим обаче само за изминалия сезон“, подчертава Зьорен Хартман, президент на концерна DER Touristik и говорител на Управителния съвет. „През предишните три години страната спечели доста, особено заради кризата в Северна Африка. Тя накара много германци да изберат България като алтернатива заради добрия баланс между цена и качество. Със завръщането на Тунис като дестинация обаче броят на германските туристи в България намаля“, констатира той.

Strand-gegen-Altstadt-von-Sosopol-Suedliche-Schwarzmeerkueste-Bulgarien

За концерна DER Touristik обаче България си остава една от важните дестинации. Преди броени дни, в рамките на специално организирана туристическа борса в Дрезден, на която участваха 684 изложители от 31 страни, концернът представи новия си летен каталог. В него DER Touristik залага на класическите си дестинации Турция, Гърция, Майорка и България.

Ключът към успеха

Според Калин Сутев, управител на „Destination touristic services – България“, пазарът никога не се движи само във възходяща посока. „Спадът през изминалия сезон в никакъв случай не означава срив“, казва той и добавя, че концернът DER Touristik например сега е решил да повиши с 20% броя на гарантираните самолетни седалки за България за следващия летен сезон.

За да може България да бележи в бъдеще по-големи успехи в сферата на туризма, трябва да заложи на по-силна реклама, убеден е Калин Сутев. „Ако погледнем какви мерки вземат нашите конкуренти, бързо ни става ясно, че техните министерства за туризъм и държавните им туристически агенции са значително по-активни от българските“, изтъква той. Според експертите в бранша, за България е особено важно да умее да изтъква предимствата си пред други дестинации.

За сезон лято 2014 България предлага разнообразни туристически пакети. Туроператори като ITS и Tjaereborg залагат на страната като място за почивка на семейства с деца, а фирми като Young&Easy рекламират България като парти дестинация.

(He)желаният турист

Именно покрай нарастващия брой на младите чуждестранни туристи през последните години, за мнозина България се превърна в символ на eвтиния туризъм – с евтин алкохол, пияни младежи и парти до зори. На този фон няма как да не се запитаме дали младежите са желани туристи. „В никакъв случай не мога да кажа, че те са нежелани туристи. С тази тема доста се спекулира. Но всъщност през последните години германският пазар, а и останалите страни реализират една част от оборота си именно чрез тази младежка парти публика“, казва Калин Сутев.

146945.121013_international_bulgarien_15-576

Той добавя: „В Слънчев бряг и Златни пясъци се създадоха много добри условия за тази клиентела, но според мен е неправилно да се твърди, че има цялостна подмяна на публиката. Ние си имаме достатъчно сериозен брой семейни гости и семейства с деца.“ Калин Сутев отбелязва, че ако България е отстъпила някъде, то това е в графата „клиенти от третата възраст“. „Тях изгубихме не заради притока на повече младежи. Причините са свързани по-скоро с развитието на дестинацията и обновяването ѝ, със застрояването ѝ в периода 2000-2007 година“, изтъква Сутев.

„Младата публика не бива да бъде подценявана“, смята Зьорен Хартман. „Нaдяваме се сред младежите да спечелим нови фенове на България. Все пак те са бъдещите възрастни туристи, които биха могли след години отново да се върнат на почивка в тази страна, но този път със семействата си“, казва президентът на концерна DER Touristik. Впрочем германският концерн стартира наскоро свой пилотен проект в България. Става дума за изготвянето на съдържанието на българския каталог в България, а не в Германия, както се случва с други дестинации и както е прието в туристическия бранш изобщо. За втора поредна година туроператорът възлага подбора на информацията за каталога на ITS на свои сътрудници в България. Финалната изработка на каталога се извършва в Германия. „Причините за това решение нe са финансови. Ние искаме да се отличаваме на пазара с една особена компетентност. Искаме да сме по-близо до продуктите, които предлагаме. Точно затова съдържанието на каталога се подготвя от нашите колеги в България, които са изключително компетентни“, обяснява Анне Шмидт, говорителка на отдела на DER Touristik в Кьолн.

 
 

Дж. К. Роулинг потвърди фенска теория

| от chr.bg |

Хърмаяни Грейнджър е известна с патологичното си коригиране на останалите, най-известното от които е на заклинанието „левиОса“, а не както Рон Уизли си мислеше „левиосА“. Дълго време читателите също имаха нужда от една Хърмаяни до себе си, защото често бъркаха произношението на много от персонажите в книгата, включително и нейното. Поне докато Дж. К. Роулинг не включи параграф в „Огнения бокал“, където обяснява как точно се произнася името на малката вещица.

Туит от фен на книгите засегна отдавна съществуваща теория за този параграф. В него нашият сънародник Виктор Крум нарича Хърмаяни „Хър-май-оун“. Тя го поправя като казва „Хър-май-ъ-ни“, бавно и ясно. Магьосникът обаче повторя „Хърм-оун-нини“, на което момичето се засмива и казва „Достатъчно близо“. Джоан Роулинг отговаря на туита като потвърждава, че е написала сцената, за да научи читателите как правилно се произнася името.

„Хари Потър и Огнения бокал“ излезе през 2000 година след 3 години мъки и фрустрация относно произношения. Как да знаем, че т-то във Волдеморт е глухо?

С първия филм от серията се сложи край на всякакви артикулярни съмнение. Той също така изстреля Ема Уотсън във върховете на Холивуд. Тя игра в „Beauty and the Beast“ и „The Circle“, а скоро получи място и в „Little Women“. Роулинг пък продължава с „Fantastic Beasts And Where To Find Them“ и „Fantastic Beasts: Crimes of Grindlewald“, който предстои на 16 ноември.

 
 

Вече имаме премиерна дата за „Имението Даунтън“, филма

| от chronicle.bg |

Тазгодишният награден сезон дори не е започнал още (чакаме януари и февруари), а вече имаме причина да поглеждаме към следващия. Защото имаме първи проект за тогава, който да наблюдаваме. През юли най-накрая стана ясно, че ще има филм „Имението Даунтън“.

Днес вече е ясно и кога точно ще го видим за първи път. „Имението Даунтън“, филмът, ще излезе на 13 септември 2019 г., а дистрибутори са Focus Features.

Тази дата предполага премиера на някой от големите фестивали и потенциално кандидатиране за кинонаградите след тях.

Все още не разполагаме с никакви детайли около сюжета на бъдещия филм, но знаем, че отново ще видим на екран Хю Боневил (лорд Грантъм), Лора Крамайкъл (Лейди Грантъм), Джим Картър (Карсън), Брендан Койл (Том), Мишел Докъри (Лейди Мери Кроули), Джоан Фрогат (Изабел Кроули), Маги Смит (Вайълет Кроули) и повечето от участващите в сериала на PBS , който спечели множество награди „Еми“ и се превърна в един от най-успешните британски телевизионни продукции.

Носителят на „Оскар“ (най-добър сценарий за „Госфорд парк“) Джулиан Фелоус, който е създател на сериала, продуцира, режисира и пише сценария на новия филм. Режисьор е Майкъл Енглър.

 
 

Audi Q8: върховният SUV на марката

| от chronicle.bg |

Хайде честито – изцяло обновеният Audi Q8 вече е в България. Луксозният SUV заяви претенциите и способностите си на демонстрация в Интер Експо Център, от която стана ясно, че обновеният модел е амбициран да постави нов стандарт в сегмента на премиум класа.

Моделът има едно от най-големите купета в класа си, нова система за управление на функциите и технологии на ходовата част, както и интелигентните електронни системи за асистенция на водача.

Дизайнът: изчистени линии и силно изразени контури. Внушителна осмоъгълна версия на предната решетка Singleframe. Шест вертикални хромирани ламели, радиаторната решетка, правеща внушението за здравина и мощ. Благодарение на вратите без рамки на прозорците, типичната за спортните купета линия на покрива създава визуално впечатление за ниско преминаване по протежение на страничния силует на каросерията, завършвайки с дългия спойлер в края на автомобила. Задната част на каросерията е изпълнена в спортни компактни пропорции, с много нисък покрив и силно скосен прозорец.

Интересен елемент от колата е силовият тракт на новия Audi Q8 – той е базиран на новата mild хибридна технология (MHEV). В режим на намаляване на скоростта или пълно спиране, ремъчният стартер-алтернатор BAS преминава автоматично в режим на рекуперация, в който може да възстанови и съхрани в акумулаторната батерия до 12 кВт електроенергия. Работният режим на системата старт-стоп започва още при 22 км/ч, а в условия на реално пътно движение, технологията MHEV е в състояние да намали разхода на гориво с до 0,7 литра на 100 километра.

Audi_Q8_2018_1

Концепцията за управление на функциите в новия Audi Q8 не изисква почти никакви бутони, превключватели и регулатори на арматурното табло и е изцяло фокусирана върху двата сензорни екрана с висока разделителна способност.

Audi Q8 дебютира в Европа с двигател 3.0 TDI във версията Q8 50 TDI. Средният разход на гориво е между 6,8-6,6 литра на 100 км. Максималната му мощност е 210 кВт или 286 к.с, а максималният въртящ момент – 600 Нм.

Ускорението на големия SUV модел от 0 до 100 км/ч става за 6,3 секунди. Максималната скорост на Q8 e 245 км/ч. Предостатъчно за нашите пътища, а и не само. Нали знаете, повече от това – на писта.

Много е хубаво, че Q8 не е предвиден да се кара само по асфалт: благодарение на системата за постоянно двойно предаване quattro и клиренса от 254 милиметра, новото SUV Coupé може да продължи и в нивата.

Багажникът на новия SUV модел разполага серийно с минимален обем от 605 литра, което може да се увеличи с лекота до 1 755 литра със сгъване на задните облегалки. Това е предостатъчно, за да побере два напречно разположени сета за голф. В случай че не сте голф-хора, този багажник означава и че може да отидете на къмпинг с петчленно семейство, без жената да се отказва да си носи ютията и с опция всяко дете да си носи собствения надуваем басейн.

Audi_Q8_2018_3

В тези време на умни коли няма как да не обърнем внимание и на интелигентната съврзаност, когато говорим за нови коли. Q8 е оборудван серийно със системата MMI navigation plus, която използва новия стандарт LTE Advanced за мобилен трансфер на данни. Навигационната система дава интелигентни предложения за избор на дестинация въз основа на предишни пътувания и черпи от опита на системата за продължителността на шофиране и натоварването на трафика. Маршрутът се изчислява онлайн от сървърите на доставчика на картова информация и навигационни услуги HERE, използвайки данни в реално време за общата пътнотранспортна обстановка.

Audi_Q8_2018_2

Приятен гъдел е управлението на част от функциите с гласови команди с разговорни фрази. Системата обработва всички въпроси и команди от страна на водача и неговите спътници по два начина – на основата на съхраняваната на борда информация и с помощта на много по-подробните масиви от данни и изчислителни възможности в облака. Това значи, че можете да изкажете въпросите и командите си към колата съвсем свободно, а системата ще разбере изречение като „Гладен съм“ и съответно ще даде своите предложения за намиращи се наблизо ресторанти.

Моделът се предлага в 11 тоналности на външното лаково покритие, включително най-новите цветове „Dragon orange“ и „Galaxy Blue“.

Audi Q8 вече може да бъде поръчван в България, като в дилърската мрежа има осигурени и тестови автомобили. Цените на модела в България стартират от 152 461 лв. с ДДС.

 
 

Пълен трейлър на Mary Poppins Returns: любимата ни бавачка пак е тук

| от chronicle.bg |

Тази зима ще бъде една идея по-топла, защото очакваме любимата на милиони деца и възрастни бавачка отново да слезе от небето с чадъра си. Вчера излезе официалният трейлър на предстоящия „Mary Poppins Returns“, в който Емили Блънт ще играе героинята на Памела Травърз.

Филмът е продължение на класиката от 1964 г., която е сред най-известните филми на актрисата Джули Андрюс.  За ролята си на Мери Попинз тя печели „Оскар“ за най-добра женска роля.

Действието в новия филм се развива през 30-те години на миналия век, 25 години след събитията от първия филм, а Мери Попинз се завръща, за да спаси порасналите вече Джейн (Емили Мортимър) и Майкъл Банкс (Бен Уишоу), след като те преживяват семейна трагедия.

На режисьорското място застава Роб Маршал, доказал се с мюзикъли като „Чикаго“ и „Ани“. Към Емили Блънт в актьорския състав се присъединяват Лин-Манюъл Миранда, Пикси Дейвис, Джоел Доусън,  Джули Уолтърс, Колин Фърт, Анджела Лансбъри и Мерил Стрйп, която се появява за кратко като братовчедката на Мери Попинз, Топси. Дик Ван  Дайк се завръща във втората част, но в друга роля – на господин Доус. За разлика от него, екранната му партньорка от първия филм, Джули Андрюс, няма да се появи на екрана.

Премиерата на „Mary Poppins Returs“ е на 19 декември.