Азбука на виртуалните гей запознанства

| от Вучето |

В дигиталния свят, в който живеем, е немислимо да срещнеш бъдещия си съпруг (или дори сексуален партньор), разчитайки на филмови случайности от типа на погледите-ни-се-засякоха-в-градския-транспорт или олдфешън свалка в бар oт типа на може-ли-да-те-почерпя-едно-питие. Затова повечето хора прибягват до така популярните през последните години дейтинг апове от типа на Тиндър или еквивалента му за хомосексуални запознаства Грайндър.

Доколкото мога да си извадя заключения от контактите си с гей-мъже, бих казала, че голяма част от тях са на мечопухчовския принцип “Колкото повече, толкова повече!”: повече драма, повече мускули, повече брокат, повече секс… Не че средностатистическият мъж мисли по-малко за секс или прави по-малко секс отколкото който и да било гей, просто в Тиндър жените, които биха му обърнали внимание, биха били доста по-малко отколкото останалите мъже на подобно изглеждащ хомосексуален мъж в Грайндър.

Да започнема от А и Б (или по-скоро А и П!)

П – Позиция. При хомосексуалния секс има един доста важен фактор, обусловен от сексуалната позиция. Важно е да бъде упомената предпочитаната позиция: съответно активен (топ) или пасивен (ботъм). Разбира се, какво по-голямо предимство от това да си и двете – тогава може да се самоопределиш като “версатайл”, т.е. хем риба, хем рак.

С – Снимка. Подобно на социалните и професионални мрежи, изборът на профилна снимка не е без значение. Заради естеството на приложението обаче и в резултат на ограничените разбирания на хората като цяло, както и от някои индивидуални съображения, голяма част от потребителите на подобни социалните мрежи предпочитат да не разкриват идентичността ти. Затова профилните им снимки са без глави или със скрити лица. Тези с добре поддържани тела не се свенят да покажат оформената си коремна мускулатура с фитнес-селфита. По-свенливите, или тези с недостатъчно въображение, представят себе си с пейзаж, снимка на коте, куче или патка (не собствената си, тъй като приложенията за запознанства имат строга политика по отношение на голотата).

Н – Никнейм. Малцина проявяват чак такава липса на въображение, че да сложат истинското си име като заглавие на профила си. Не е рядкост да попаднеш все пак на Алекс, Тони, Аврам. Понеже това е второто нещо след снимката, което потребителят забелязва, мнозинството са доста конкретни: представянето може да варира от креативността на нереализирал се футболист с татуировка Only God Can Judge Me и никнейм от сорта на Секс-сега, Мачо-факър, Активен-търси-пасивен, XXL…до оригиналността на реализирал се по-скоро в чалга отколкото в спортните среди футболист с псевдоним “Малко коте”.

С – стои за Сегрегация. Тази сложна дума може спокойно да се атрибутира към един голям процент на потребителите на апове за запознанства и в частност на гей такива. Политическата коректност не е застъпена във виртуалното търсене на партньор. Ето защо фрази като „без черни, араби и азиатци“ будят полемики в държави с по-чувствителна расова политика като САЩ, Франция, Германия. Генерално търсенето може да се ограничи с отбелязване на специфични характеристики: “само надарени”, “без плешиви”, “да не ми пишат стари. Имам си баща”, “не харесвам начупени”, “>22”, “<175см” и т.н.

Р – Романтикът. Това са хора, които, въпреки че са на място за преднамерени запознанства, чиято цел основно е секс, хранят надежда, че могат да срещнат любовта на живота си именно във виртуалното пространство. Те надълго и нашироко обясняват как си представят бъдещия си съпруг, с когото биха могли да сключат граждански и/или черковен брак (в цивилизованите държави!), да осиновят N брой деца или да ги придобият посредством сурогатна майка. Важно е да се отбележи обаче, че част от тези мъже не биха отклонили предложение за бърз секс, идващо от двойник на Вин Дизел.

М – Мачото или Фитнес-маниакът. В света на виртуалните запознанствата, където решаваме за част от секундата дали да обърнем внимание на някого или да го изпратим в дебрите на виртуалното небитие, визията е с повече от витално значение. Хипермъжествеността се заражда в гей-културата още през 70-те години на миналия век с рисунките на артиста Том ъф Филанд (Tom of Finland), представляващи напращели мъже в интимни пози. През 80-те години, с откриването на СПИН, тенденцията за здравословен имидж се превръща във фиксидея за голяма част от гей-мъжете. Днес повечето от тях работят редовно за изграждане и поддържане на солидна мускулатура, а никоя марка за спортни уреди, дрехи или хранителни добавки не пренебрегва гейовете при таргетирането на потенциалните си клиенти.

И – Интелектуалецът. В повечето случаи той компенсира липсата на мачовски качества с високо айкю и познания в области като международна политика или молекулярна биология. Както казва един приятел: Много бих искал бъдещият ми съпруг да е нобелов лауреат, но ще мисля да си намеря такъв, когато стана на 70.

Д – Девиация. В контекста на настоящата тема това са потребители със сексуални девиации, свързани с предпочитания от типа на садо-мазо, писинг, скат… За незапознатите с терминологията предлагам да направят свой собствен рисърч, който да се разпростира отвъд 50 процента сиво.

Защото, скъпи читатели, зад хоризонтите на ванилената сексуалност се крие джунгла от сексуални практики, за които отчаяната съпруга и посредствена писателка Е. Л. Джеймс даже никога не е чувала.

 
 

Изкуствен интелект пише „човешки“ текстове

| от chronicle.bg |

Компанията с нестопанска цел OpenAI създаде изкуствен интелект, който е толкова добър в писането на достоверни „човешки“ текстове, че създателите му имат сериозни притеснения от злоупотреби, ако го направят достъпен за всеки. Това е причината компанията да наруши обещанието си да публикува всичките си открития, което възмути мнозина с интерес в сектора.

OpenAI създава езиковия модел GPT-2 и го тренира да предсказва следващата дума в изречение във файл с 40 гигабайта текст. Резултатът е „алгоритъм, който може да създава свързан, дълъг текст по зададена тема“.

Компанията се притеснява, че технологията може да се използва за генериране на фалшиви новини, създаване на нереални акаунти в социалните мрежи, автоматизиране на спам и още. 

По-малка версия на технологията все пак ще бъде достъпна безплатно в интернет. Организацията обаче не е сигурна дори и в това. „Вярваме, че обществото рано или късно ще има нужда от сериозни норми на публикуване, за да не допуска фатални грешки.“

В Tуитър новината беше посрещната с известна доза гняв като OpenAI беше обвинена, че „крие“ изследванията си и така прави обратното на отворен софтуер, което е в пълен конфликт с името й. Други обаче бяха по-разбиращи като похвалиха компанията, че мисли напред за възможни проблеми. Илон Мъск, един от първоначалните инвеститори в OpenAI, беше въвлечен в неразборията, но в собствения си акаунт той поясни, че няма нищо общо с компанията от над година.

OpenAI все още не е взела окончателно решение за GPT-2. Те посъветваха правителствата по цял свят да имат готовност за създаване на политика, норми и критерии, с които да посрещнат напредъка на изкуствения интелект.

 
 

„Денят на бащата“: няма правилен отговор на въпроса „Изневерявал ли си ми?“

| от Цветелина Вътева |

Ако заглавието „Сцени от един семеен живот“ не беше вече взето от филма на Ингмар Бергман, щеше да стои съвършено на новия сериал на БНТ „Денят на бащата“.

Вече гледахме два от шестта епизода, които ще разкажат на зрителите тъжната история на разпада на едно семейство. История, в която, за жалост, почти всеки ще види нещо от и нещо за себе си.

Ако трябва да започнем позитивно, сме длъжни да кажем, че още от първия епизод стана ясно, че това е един емоционално инвестиран сериал: както от страна на създателите, така и от страна на актьорите. Лайтмотивът за гнилостта на човешките отношения, която постепенно ги изяжда, е актуален откакто съществуват киното и телевизията, а естествено и отпреди това.

Още трейлърът на сериала ни подготви за един невесел сюжет, а песента на Стефан Вълдобрев „Тази песен не е за любов“ потвърди очакваното: ще бъде тежко.

Историята на Димо и Калина е дълбоко реалистична. Бракът им се е скапал невидимо от тях и когато циреят избива, вече е късно за животоспасяваща операция. Отдолу има прекалено много болка, а инфекцията на отегчението и липсата на говорене, се е разпростряла в тъканите на брака им.

Както често се случва, изневярата, която се явява спусъкът на раздялата, е само върхът на айсберга. Преди да се стигне дотам, двойката е затънала в дълбоко неразбиране, а партньорите са се превърнали само в родители.

Онова, което тепърва ще гледаме, вероятно е процесът на един развод с всичките съпътстващи го емоционални травми, които дават своя неизбежен отзвук не само върху двамата съпрузи, а и върху техните родители, приятели и, най-вече, дете.

Именно детето е и в центъра на конфликта: малкият Боби (в ролята Патрик Шон Хесън) много добре представя детската драма на един развод дори само в сцената с дървото, в която детето няколко пъти повтаря на родителите си „Къде да стъпя?“.

original

Къде да стъпи едно хлапе в ситуация на развод е въпрос, с който вече се занимават доста организации, включително в България, и това е много важно, тъй като докато възрастните често имат някакъв ресурс за справяне с житейските драми, децата все още не са изградили механизми за справяне със събитие с подобен травматичен заряд. А според Европейската комисия, на всеки два брака в Европа се случва един развод: плашеща статистика, която може да демотивира всеки вярващ в идеята, че бракът е логичното продължение на любовта и неин гарант за сигурност и дълъг живот.

захари бахаров

Прави впечатление, че мъжките образи са по някакъв начин по-положителни от женските. Докато Александър Сано и Захари Бахаров категорично печелят симпатиите на зрителите си със своята мъжка откровеност към случващото се, героините на Весела Бабинова и Глория Петкова са чиста проба неприятни, макар и не лишени от реалистичност.

Калина е загубила своята идентичност някъде в брака си и сега, изправена пред загубата, губи почва под краката си и превръща детето си в оръжие в битката с бъдещия си бивш съпруг. Достатъчно тъжно е, че една сутрин човек се събужда и разбира, че онзи, който е приемал за даденост, е врагът в леглото му. А още по-тъжно е, когато дойде сблъскът с категоричността на партньора, който просто не иска повече да изпълнява тази роля.

весела бабинова

Дали това оправдава отвратителното „Ако беше мъж…“ и „Ти не си мъж на място“, манипулативното „Тати вече не ни обича“ или натоварването на детето с житейската паника на майката, е въпрос на свободна интерпретация.

„Не мога да дишам, като че ли е умрял някой“, казва Калина на майка си, с която я свързва едно и също родово „проклятие“ – това на развода. Всеки, който е преживявал тежка раздяла, знае, че в такъв момент наистина не може да се диша. Болката е физическа, усещането за загуба е всепоглъщащо и фрагментиращо личността, а мракът се материализира до степен да може да бъде докоснат.

александър сано

Връзката на приятелската двойка Кико и Милена, от които тръгва разпадът, е не по-малко интересна. Там виждаме ревнива жена и спокоен и зрял мъж, чиито отношения се озовават в рискова позиция малко „от нищото“. Поне ако приемем, че параноята на жената, че мъжът й ще последва примера на най-добрия си приятел, е „нищото“.

глория петкова

Образът на Милена ни припомня и още нещо. Момчета, няма правилен отговор на въпроса „Изневерявал ли си ми?“. Подобно на „Дебела ли съм?“, до това питане просто не трябва да се стига.

Двете връзки представят двете може би най-чести причини за разрухата на един брак: ревността в комбинация с неувереността на единия партньор, и изчерпването в съчетание с умората от Другия. Валери Петров е написал „Неделята е тъжен ден за хора, усещащи един от друг умора“. Когато не е само неделя, краят е дошъл.

Още един елемент, който допринася за тягосния реализъм на сериала, са онези жалки женски хитринки, които излизат на повърхността при всяко земетресение в една връзка. „Да го накарам да ревнува“, „Да го вържа с още едно дете“, „Да го накарам да се върне като му покажа какво губи“ пр. никога неработещи женски прийоми за задържане на мъжа, който през това време пие в бара и се оглежда за някоя мацка, правят жената да изглежда по-слабия пол.

Нещо, което обаче често се променя качествено с хода на времето. Месеци след раздяла мъжете, които непосредствено след нея са се гмурнали в партита, безразборен секс и изобщо всичко онова, което се разбира под „свобода“ във възрастта след 30г., често се оказват самотни и депресирани. Докато жените, които са реагирали бурно емоционално в първия момент и веднага са се потопили в необходимия траур след края на една връзка, преживяват раздялата по-пълноценно и излизат от нея наистина освободени.

Дали ще видим подобно развитие в „Денят на бащата“, предстои да разберем.

След излъчването на първия епизод, хорът, който след всеки български филм или сериал започва да пее как българските актьори театралничат и не стават, отново запя същата песен. Но ако трябва да сме честни, Захари Бахаров и Александър Сано, които отдавна са се доказали като отлични актьори, са много педантични, естествени и добри в ролите си. Актрисите сякаш са едно ниво надолу в тон с образите си, но предстоят още четири епизода, които могат да изравнят „резултата“.

Всъщност диалозите не кънтят на кухо, а като изключим някои моменти на предобряне, актьорската игра не е трън в очите на заинтересуваните от сюжета зрители.

Освен Захари Бахаров, Весела Бабинова, Александър Сано и Глория Петкова, видяхме и/или ще видим на екран Малин Кръстев, Петя Силянова, Явор Гърдев, Иван Налбантов, Лидия Инджова, Йоана Буковска-Давидова, Станка Калчева, Свежен Младенов, Ванина Кондова. Режисьор е Павел Веснаков, а оператор е Александър Станишев, известен с работата си в киното, както и с участието си в създаването на „Стъклен дом“, „Под Прикритие, „Връзки“ и др.

Сценарият е дело на Теодора Маркова, Георги Иванов, Невена Кертова („Стъклен дом“, „Дъвка за балончета“, „Под прикритие“, „Революция Z“).

Епизодите се излъчват от 22.00ч, понеделник и вторник, три поредни седмици, едновременно по БНТ 1 и БНТ 4.

 
 

Ето и няколко снимки зад кулисите от сватбата на Майли Сайръс

| от chronicle.bg |

Майли Сайръс сподели още снимки от най-щастливия ден в живота си – сватбата й с Лиам Хемсуърт. Певицата е на 26 година, а акторът – на 29. Сайръс, разбира се, сподели красиви снимки (и много) от събитието в акаунта си в Instagram.


Вижте тази публикация в Instagram.

My Valentine every single day ❤️ @liamhemsworth

Публикация, споделена от Miley Cyrus (@mileycyrus) на

 

 

 

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Thank you for always bending down to hug me … I promise I will always meet you in the middle on my tippiest toes! I love you Valentine! @liamhemsworth Публикация, споделена от Miley Cyrus (@mileycyrus) на

Сега имаме и нови снимки, които са още по… екстравагантни. Типично в стила на Майли. Нямаме какво да добавим. Честот на новоженците!


Вижте тази публикация в Instagram.

Публикация, споделена от Miley Cyrus (@mileycyrus) на

 

 

 

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

 

Публикация, споделена от Miley Cyrus (@mileycyrus) на

 
 

Почина модният дизайнер Карл Лагерфелд

| от chronicle.bg |

Карл Лагерфелд почина, предаде сайтът Le Figaro, последван от други френските медии. Според тях информацията идва от източници близки до модна къща Chanel.

Иконичният дизайнер, който е и една от най значимите, талантливи и популярни личности в модната индустрия, си  отиде на 85-годишна възраст.

Модни личности от цял свят изказаха съболезнования след печалната новина.

Лагерфелд изпълнява длъжността творчески директор на Chanel от 1983 година.

Според френското списание Closer, дизайнерът  е починал след кратко боледуване. Лагерфелд работи почти до края на живота си, като дори е дал инструкции на персонала си за предстоящата колекция есен/зима на Fendi, която трябва да бъде представена в Милано тази седмица.

Очаквайте подробности.