Astra получи пет звезди за безопасност

| от chronicle.bg |

Euro NCAP потвърди надеждността на всеобхватната концепция за безопасност на новия Opel Astra. В най-новите резултати от тестовете за безопасност Euro NCAP отличи Astra с максималната оценка от пет звезди.

Новият компактен хечбек модел с пет врати на Opel е постигнал високи оценки във всяка от категориите на теста – защита на възрастните пътници, защита на децата в купето, защита на пешеходците и системи, подпомагащи водача за повишаване на безопасността.

Стабилната пътническа клетка на каросерията е конструирана така, че да претърпи възможно най-малки деформации и да осигури максимално жизнено пространство за водача и пътниците в случай на катастрофа. С цел неутрализиране на енергията на удара в случай на инцидент на пътя, в предната, задната и страничните части на пътническата клетка са разположени деформационни зони, които променят формата си по определен начин и осигуряват защита, поглъщайки контролирано енергията на сблъсъка.

В пътническото пространство на новата Astra се използва тристепенен подход на задействане на системата от предпазни въздушни възглавници, включваща фронтални и странични за защита в областта на таза и гръдния кош въздушни възглавници за водача и пътника до него, както и пълноразмерни странични въздушни завеси за защита на главите на водача и пътниците на първия и втория ред седалки. В съчетание с модерните устройства за притягане и ограничаване на усилието в предпазните колани, монтирани директно към каросерията, разположените на седалките механизми за притягане на колана в областта на скута и вградените в конструкцията на долната част на седалките „anti-submarining” прегради за предотвратяване на „гмуркането” на тялото под предпазния колан при внезапен сблъсък, новото поколение на Astra гарантира максимална защита на пътниците и ограничава потенциалната опасност от травми и наранявания.

Системата за предупреждение при неволно напускане на лентата за движение LDW (Lane Departure Warning) с функцията за активно подпомагане за поддържане на лентата LKA (Lane Keep Assist) не само сигнализира на водача за появата на опасност, но използва и лек тласък във волана за коригиране на траекторията в случай, че новата Astra започне да напусне лентата. Челните удари могат да бъдат предотвратени или последствията от тях намалени с помощта на режима на самостоятелно аварийно спиране AEB (Automаted Emergency Braking), функцията за увеличаване на налягането в спирачната система IBA (Integrated Brake Assist), предупреждението за потенциален сблъсък отпред FCA (Forward Collision Alert) и индикатора за дистанцията до движещото се отпред превозно средство FDI (Following Distance Indication).

Системата за предупреждение за предстоящ сблъсък е оптимирирана с помощта на редица примигващи червени LED светлини, чиято светлина се отразява върху челното стъкло в непосредственото зрително поле на водача в случаите, в които разстоянието до движещото се отпред превозно средство намалее под определена граница и е налице непосредствена опасност за сблъсък. Данните за работата на всички тези системи се осигуряват от единичната (моно) видеокамера на новата Astra, разположена в горната част на челното стъкло. Новото поколение на Astra е първият компактен модел на масов производител, използващ моно камера, както и първият автомобил в гамата на Opel, предлагащ подпомагане на спирачния процес на основата на данни, получени единствено от камерата.

Системите за активна безопасност и подпомагане на водача в новата Astra се допълват и от функцията за предупреждение за опасност в страничните „мъртви ъгли” SBSA (Side Blind Spot Alert), която използва ултразвуковите сензори на системата за паркиране Park Assist, за да предупреждава водача за скрити опасности при смяна на лентите за движение, изпреварване или при движение по завои и матричните IntelliLux LED® предни светлини. Tази авангардна светлинна технология адаптира автоматично работата на предните светлини в зависимост от актуалната пътна обстановка и предлага най-доброто възможно осветяване на пътното платно във всеки момент.

В допълнение към защитата за водача, пътниците и другите участници в движението, новото поколение на Astra предлага „петзвездна” безопасност и за свидетелството за управление, контролния талон и банковата сметка на водача. Функцията за разпознаване на пътни знаци TSA (Traffic Sign Assist) cледи непрекъснато данните, предоставени от моно видеокамерата и сравнява картината с информацията от навигацията на вградената инфоразвлекателна система Navi 900 Intellilink. След това знаците за ограничение на скоростта се показват на централния блок контролни прибори пред водача, намалявайки опасността от глоби за превишаване на позволената скорост на движение.

 
 

Принцовете на Disney са по-реални отвсякога

| от chronicle.bg |

Кой казва, че принцовете на Disney са прекалено хубави, за да са истински?

Достатъчно е да видите работата на 28-годишния финландски илюстратор Жирка Винсе и ще се убедите, че принцовете биха били също толкова прекрасни, ако ходеха сред нас.

През последните години илюстраторът се посвещава на това да направи свои живи портрети на култови анимационни герои, с които редица поколения са отраснали.

Всичко започва през 2011 г., когато мъжът предизвиква себе си да започне да работи с Photoshop за развлечение. Първата му творба е илюстрация на вещицата Урсула от „Малката русалка“. Да рисува живи версии на анимационни герои обаче, му доставя удоволствие и днес вече колекцията му прелива от множество интерпретации.

Целта на Винсе е да покаже вида на обичани и познати персонажи, ако те бяха живи хора и в същото време, да не изменя тяхната идентичност, заложена в анимациите.

За да се убедите в майсторството на Винсе и в красотата на живите версии на принцовете от анимациите, разгледайте галерията горе.

 
 

Еди Мърфи се завръща за „Coming to America 2″

| от chronicle.bg |

Paramount започва снимките на „Coming to America 2″ с Еди Мърфи.

„Coming to America“ излезе през 1988 година и в него, както добре помним, Един игра африкански принц, който отива в САЩ, за да намери любовта. Режисьор е Джон Ландис, а печалбите от филма в боксофиса са около $275 милиона днешни пари.

Още през 2017 се появяват слухове за планирането на продължение, но Paramount потвържди новината чак през 2018, на CinemaCon. Сега вече имаме потвърждение и от самия Мърфи за завръщането му като принц Аким. Режисьор ще е Крейг Брюър („Hustle and Flow“).

Крейг и Еди ще работят за втори път заедно след като снимаха биографията на Руди Рей Мур „Dolemite is My Name“ за Netflix.

„Coming to America 2″ ще разказва за това как Аким научава, че има син и се завръща в САЩ, за да го намери. Продуцентите искат да върнат актьорите от първия филм – Арсенио Хал (Семи, най-добрият приятел на Аким), Шари Хедли (Лиса Макдауъл, романтичният интерес на Аким), Джон Амос (Клео Макдауъл, предприемач) и Джеймс Ърл Джоунс (Джафи Джофър, бащата на Аким и крал на Замунда).

Освен Аким и Семи, Мърфи и Хал играят още няколко роли (разбира се, след усърден грим). Предстои да видим дали това ще се повтори и във втория филм. Мърфи често играе по няколко роли във филмите си, така че това никак не е изключено.

Освен всичко останало, комедията като жанр доста се промени от края на 80-те години. Политическата ситуация също. Paramount са прави да наемат Кеня Барис („Black-ish“) за сценарист, защото той има съвременен поглед върху това какво е смешно.

 
 

Да погребеш кучето си за 4 000 паунда

| от chronicle.bg |

Стопанка на починало куче го изпрати с щедро погребение, защото смята, че то е било член на семейството му. 

Капитан, 11-годишният бултериер, почина на Коледа от сърдечен удар. Саша Смаджич, на 37, каза, че не е яла цяла седмица след смъртта на любимеца си. За погребението му тя дава точно 4 249 британски паунда (9,337 лева), в които влизат кошница с бели гълъби, които са пуснати по време на церемонията, за 225 паунда и още 620 паунда, за да изпишат името на Капитан с цветя.

sei_47479678-3aeb sei_47479583-4997

Саша казва: „Не мисля, че някога ще празнувам Коледа отново. Не мисля, че някога ще имам силата да го направя, когато част от мен вече я няма.“

Тялото на Капитан беше взето от ветеринарната клиника и пренесено на карета до парка, където е бил извеждан на разходка. Ковчегът му след това беше качен на катафалка и закаран на гробището. Собственикът на гробището, Маурийн Бийч, прочете поема до гроба на кучето, а след това 11 гълъба – по един за всяка от годините на Капитан – бяха пуснати на свобода.

sei_47479666-e07e

След церемонията Саша отиде в местна кръчма, където поръча порция пиле с пържени картофи, защото „това би хапвал той“. Саша казва още: „Капитан заслужава специално изпращане. За някои хора той беше росто куче, но за мен той беше бебето ми – той беше всичко за мен и винаги ще бъде“.

sei_47479664-9571

„Не мисля, че трябва да правим разлика [мнежду хора и животни]. Ако имаш домашен любимец, имаш нов член на семейството си и трябва да го третираш като човек.“

Саша осиновява Капитан от приют за бездомни кучета, когато той е на 7 месеца. Кученцето скоро се научава да се доверява на стопанката си. Според служителите на приюта, той е участвал в боеве с кучета.

„Спомените от погребението ми помагат. Гледам снимките и не изпитвам никакво съжаление за това как го изпратих – той заслужаваше всичко това и още!“

 
 

Риана съди баща си за злоупотреба

| от chronicle.bg |

Риана съди баща, защото е използвал нейната запазена марка Fenty по измамен начин и без нейно разрешение, за да добие материални облаги в размер на милиони. Тя е подала иск срещу баща си, Роналд Фенти, още един мъж, Моузес Перкинс, и компанията Fenty Entertainment.

В документите тя твърди, че двамата мъже са действали незаконно като нейни агенти. Те дори са уговаряли участия от нейно име на обща стойност $400 000 и турне в Латинска Америка за $15 милиона. Роналд твърди, че е говорил с лейбъла й Roc Nation, но негови представители отричат да са водени подобни разговори.

В документите пише още, че Роналд е направил няколко неуспешни опита да регистрира „Fenty“ като търговска марка „с надеждата да се възползва от името и известността на Риана“. Тя се е опитала да уреди въпроса извън съда, но той игнорирал опитите й.

Певицата им турболентна връзка с баща си. Тя твърди, че в миналото той е биел майка й и е бил пристрастен към кокаин.

През 2008 година заради лошо поведение в автобуса, с който дъщеря му пътува на турнета, той е бил отстранен от екипа, а през 2013 дъщеря му плаща за рехабилитация.

Въпреки отношенията им, те продължават да са в контакт като певицата често поства снимки и видеа с Роналд в социалните мрежи. За последно те бяха забелязани заедно през ноември, когато отпразнуваха 90-ия рожден ден на дядо й в Барбадос.