Андрей Ковачев : “Южен поток” е голям шамар за българското правителство

| от |

“Южен поток” е голям шамар  за българското правителство. То си позволи да направи първа заварка, въпреки че ЕК много ясно каза през август, че това Споразумение по този начин не може да бъде толерирано на територията на ЕС не само спрямо България, а спрямо всички други страни, членки на ЕС, които са подписали до Австрия. Това каза в Шумен евродепутатът Андрей Ковачев.

“Вие разбрахте ли какви са параметрите, цифрите, транзитните такси, как се увеличи сумата с 400 млн. Проектът и всичко това е забулено в тайна, казват ни, че е търговска, но аз не съм убеден, че е в наш интерес, има ли икономически смисъл или по всяка вероятност е корупционна сделка”, каза Ковачев.
Той допълни, че големият шамар за българското правителство е, че не е координирало с ЕК действията си по “Южен поток”. “Доверието на ЕК и на комисаря Йотингер в това правителство не е голямо и нека не се оправдават с Австрия и Хърватска, защото тръбата влиза на територията на ЕС тук при нас в България, така че ако има “Южен поток” зависи от нас”, уточни Ковачев. Според него “Южен поток” е геополитически инструмент на Москва и в същото време  антиукраински инструмент, който се опитва по този начин да извива ръцете на Украйна, заобикаляйки я. “За страна като България, която е 95% зависима от Русия и руските енергийни източници е по-важно да работим за друг тип източници, за да намалим зависимостта си”, подчерта той.

kovachev

Евродепутатът заяви, че това правителство, колкото и да бъде на власт, трябва  да се съобразява с ЕК, и колкото се може по-бързо да изчисти тези моменти, а в същото време и да отговори на българското общество – има ли икономическа изгода този проект или не, и да не се оправдава с търговски тайни.

Ковачев изрази съжаление и за забавянето на страната да се възползва от европейските фондове на новата рамка. “Приетата финансовата рамка, която определя парите до 2020 г. за всички членки на ЕС сега зависи от българското правителство, колко бързо ще подпише договора с ЕК, но за съжаление ще има забавяне. Това, което ние прогнозирахме в началото на годината, че ще могат към  месец март да бъдат отворени новите оперативни програми – няма да се случи. Сега се говори за септември-октомври, затова ние казахме, че 2014 г. ще бъде нулева година по отношение на европейските фондове и няма да успеят българските бенефициенти да се възползват от европейската солидарност”, обясни евродепутатът. Той заяви, че от тази ситуация не трябва да се извличат политически дивиденти, а “да се обединим  като българи с една цел – да се възползваме от нашето членство и от възможностите на тези фондове”.

“Много е притеснително, че се стигна до затваряне на една от оперативните програми по околна среда, което показва че ЕК тръгва с една от най-острата мярка и не показва никакво доверие към сегашното българско правителство. Ние сме готови да помагаме с нашите контакти, с нашата експертиза на това правителство, независимо, че смятаме, че бързо трябва да подаде оставка и да отвори пътя към едни предсрочни парламентарни избори – и това е демократичния изход от една политическа криза в една страна”, добави Ковачев.

 
 

Създателят на „Bandersnatch“ към критиците: „Fuck off“

| от chronicle.bg |

Чарли Брукър, създателят на „Black Mirror: Bandersnatch“, каза на критиците, които не се кефят на интерактивния аспект на филма: „Fuck off“. „Bandersnatch“ излезе на Netflix в края на 2018 година и стана културен феномен. 

Това е първият пълнометражен филм по „Black Mirror“, които е и интерактивен като зрителите сами избират съдбата на главния герой Стефан Бълтър (Фион Уайтхед), а той самият… хайде, няма да издаваме. Лентата има 5 края, плюс един таен след финалните надписи. Въпреки успеха и популярността си, „Bandersnatch“ получи и известно количество критика.

В интервю за HuffPost UK, Брукър отговори с импулсивното „Fuck off“ на въпрос какво мисли за това как творението му беше прието. Първо, той изрази благодарности към позитивните коментари: „Толкова е удовлетворяващо да видиш колко хора се включиха във филма. Беше интересно да видиш различни реакции от различни хора в зависимост от това какво очакват и какво искат.“

За критиците Брукър каза: „Имаше хора, които казаха, че не искат да взимат решения и не искат да правят нищо. Еми тогава – fuck off. Правете нещо друго! Имаше и хора, които казаха ‘о, много е просто като игра’ или ‘игрите вече правиха таквоа нещо’ – филмът не е на платформа за игри, а е на Netflix. Много добре знам какво е компютърна игра, мерси.“

Подобно на „Bird Box“ на Сузане Биер, броят хора, до които стигна „Bandersnatch“, само показва значението на Netflix за кино индустрията. Без интерактивния елемент, филмът едва ли щеше да стигне до висините си.

 
 

Риана съди баща си за злоупотреба

| от chronicle.bg |

Риана съди баща, защото е използвал нейната запазена марка Fenty по измамен начин и без нейно разрешение, за да добие материални облаги в размер на милиони. Тя е подала иск срещу баща си, Роналд Фенти, още един мъж, Моузес Перкинс, и компанията Fenty Entertainment.

В документите тя твърди, че двамата мъже са действали незаконно като нейни агенти. Те дори са уговаряли участия от нейно име на обща стойност $400 000 и турне в Латинска Америка за $15 милиона. Роналд твърди, че е говорил с лейбъла й Roc Nation, но негови представители отричат да са водени подобни разговори.

В документите пише още, че Роналд е направил няколко неуспешни опита да регистрира „Fenty“ като търговска марка „с надеждата да се възползва от името и известността на Риана“. Тя се е опитала да уреди въпроса извън съда, но той игнорирал опитите й.

Певицата им турболентна връзка с баща си. Тя твърди, че в миналото той е биел майка й и е бил пристрастен към кокаин.

През 2008 година заради лошо поведение в автобуса, с който дъщеря му пътува на турнета, той е бил отстранен от екипа, а през 2013 дъщеря му плаща за рехабилитация.

Въпреки отношенията им, те продължават да са в контакт като певицата често поства снимки и видеа с Роналд в социалните мрежи. За последно те бяха забелязани заедно през ноември, когато отпразнуваха 90-ия рожден ден на дядо й в Барбадос.

 
 

Кадри от новия „Spider-Man: Far From Home“

| от chronicle.bg |

Sony и Marvel пуснаха първия трейлър за продължението на „Spider-Man: Homecoming“ от 2017 година – „Spider-Man: Far From Home“. Филмът ни показва приключенията на Питър Паркър и някои от съучениците му в Лондон. 

Sony Pictures също така показва и първия постер на филма малко преди да излезе трейлъра:

Филмът е част от цяла поредица за супергероя и е вторият от разширената вселена на Marvel. Sony притежава правата за Super-Man от дълго време – още от преди филма с Тоби Магуайър. По-късно компанията го възроди с нова история и нов актьор – Андрю Гарфийлд – за „Amazing Spider-Man“ и „Amazing Spider-Man 2″, които получиха смесени мнения от критици и публика.

През 2015 година обаче Sony и Marvel Studios постигнаха споразумение помежду си и включиха героя в „Captain America: Civil War“. Тогава, както и сега, ролята се играе от Том Холанд. От тогава Спайдърмен се е появявал в собствен филм, както и в „Avengers: Infinity War“.

Холанд казва, че ще има трилогия. Очакваме премиера на 5 юли. Ето и трейлъра:

 
 

„The Social Network“ може да има продължение

| от chronicle.bg |

Почти 10 години след премиерата на „The Social Network“, филмът е с една стъпка по-близо до продължение. Аарън Соркин, който спечели Оскар за най-добър адаптиран сценарии за работата си по лентата, каза пред Associated Press, че вече има достатъчно събития около Facebook, за да започне сценарий за продължение. Продуцентът Скот Рудин също е навит.

„Знам доста повече за Facebook от 2005, отколкото за Facebook в днешно време, но съм сигурен, че има достатъчно нови събития за втори филм“, каза Соркин. „Случиха се много интересни драматични неща, откакто нашият филм свърши с делото на близнаците Уинкълвос и Едуардо Саверин…. Получавал съм повече от един мейл от Рудин с някаква статия за социалната мрежа и въпрос не е ли време за продължение.“

„The Social Network“ беше представен през есента на 2010 година и получи 8 номинации за Оскар и $240 милиона в световния боксофис. И Соркин, и режисьорът Дейвид Финчър бяха похвалени за работата си като и двамата се подготвяха за нов проект – „Steve Jobs“. Финчър обаче се отказа след като преговорите със Sony за заплащането му не завършиха с общо съгласие. Финчър не е режисирал филм от „Gone Girl“ през 2014 година. В момента той работи по новия сезон на „Mindhunter“ за Netflix.