shareit

Аmazon прави книжарница

| от chronicle.bg |

Amazon отваря книжарница в Сиатъл, описана като „физическо продължение” на виртуалния бизнес. В нея ще се предлагат най-популярните книги от Amazon.com, а цените ще бъдат същите, каквито са обявени в сайта.
Клиентите ще могат също да изпробват артикулите, които се продават в Amazon като Kindle и Fire TV.

Конкурентните книжарници Waterstones коментираха, че се надяват това да не се каже неудобна грешка.

Президентът на Amazon Books Дженифър Каст съобщи, че онлайн гигантът отваря „истински, дървени врати” в университетското градче в Сиатъл на 3 ноември.
Amazon Book ще бъде материализираното продължение на Amazon.com. Вече 20 години сме развивали опита си във виртуалните продажби на книги, за да създадем магазин, който да комбинира офлайн и онлайн покупката на книги”, обяснява тя.

В книжарницата ще има 5000 книги, разположени на около 510 кв. Метрово пространство. С предимство ще се зареждат книгите, които са с най-висок читателски рейтинг в продажбите, поръчките, популярността и препоръките на читателите в сайта Goodreads. Други книги ще бъдат избирани от служителите в книжарницата.
Мениджърът на конкурентните Waterstones Джеймс Даунт не бе особено впечатлен от капацитета на съперника. „Само с 5000 заглавия на място, в което Waterstones ще сложи 10 пъти по толкова ми изглежда, че Amazon само потапят палеца си в дълбоките води на книжния бизнес. Ясно е обаче, че виртуалните бестселъри са извадени от истинските книжарници и това им носи лоши последствия, много се надяваме да не е фатална грешка”.
Waterstones също заявиха, че ще спрат да продават киндълите на Amazon в магазините си.
Онлайн-офлайн

Том Тивнан, който е главен редактор на списание Bookseller е учуден защо онлайн гиантът Amazon защо е решил да експериментира с истинска „тухлена къшичка”. „Това е някак срещу първоначалната идея на Amazon да бъде един вечен магазин за книги, който е невидим и няма книги по рафтовете си”, коментира редакторът. „Не е ясно дали той ще успее да се позиционира навсякъде в САЩ. Виждам го да се разрасне в някои големи градове като Ню Йорк, може би в Лондон, но не мисля, че ще доведе до грандиозна промяна”.
Границите между онлайн и офлайн съществуването все повече се размиват. През пролетта Google създаде първия си магазин в Лондон < който предлага широка гама от продуктите Google, включително телефоните с операционна система Android и таблети, както и лаптопи Chromebook.

 
 
Коментарите са изключени