shareit

Alfa се завръща

| от Маркус Петерс |

Новият брой на списание auto motor und sport Bulgaria е на пазара от тази седмица, а ние ви представяме една от историите в него.

Мислили ли сте някога, че това може да случи? Alfa Romeo получава независима платформа и задвижване на задните колела. Върховият модел на Giulia Quadrifoglio се задвижва от конструиран от Ferrari V6 турбодвигател с 510 к.с.

Всички спекулации се свеждат до един въпрос: Типична Alfa Romeo ли е Guilia? Все пак на този етап Cuore Sportivo, или спортното сърце, е само добро пожелание. Години наред моделите използваха технологични възли от по-масовите изделия на Fiat и „сърцето“ загуби спортния си характер. Според ценностната система на марката последната истинска Alfa Romeo от средния клас е 75, понеже се задвижва от задните колела – също като новата Giulia.

Шефът на Alfa Харалд Вестер има доброто намерение да продаде през следващата година 100 000 автомобила Guilia в целия свят. Новата платформа трябва стане основа и за петметров седан, два SUV модела, конкуренти на BMW X3 (в края на 2016 г.) и Х5 (по-късно), както и за наследник на Guilietta (този път и в комби версия). Освен това се планират и открит Spider, както и четириместна Guilia Coupe, а така също и купе на базата на SUV. Някои от тези новости сигурно ще причинят доста главоболия на BMW. Защото в стремежа си към унификация с Mini хората от Мюнхен точно сега се отказват от една своя черта, уникална за компактния сегмент – задното предаване.

Прекият конкурент на Guilia е BMW Серия 3, а съперник на най-мощната версия M3 трябва да стане вариантът, наречен с култовото име Quadrifoglio – четирилистната детелина върху калника. Добро решение, напълно в традициите на Alfa.

В стила на Alfa са и авангардните технически решения, като например активната аеродинамика. Сензори установяват кога водачът завива и задействат специални сервомотори. Те настройват активния преден въздушен сплитър, осигурявайки с помощта на въздушния поток повече притискане на предния мост. В тази Guilia силата се усеща още от първите километри. Някъде на границата между добрите намерения и огромното удоволствие.

Принос за това имат окачването с двойка напречни носачи на колело отпред и директното кормилно управление, които водят автомобила натам, накъдето водачът очаква. В бързите завои предните колела получават още повече сцепление, но и задните задвижващи успяват да задържат траекторията в рамките на кривата. Те разполагат с многораменно окачване, подобно на това, което използва Ferrari. В режима Natural на системата за контрол на сцеплението електронно управляваният блокируем диференциал разпределя самостоятелно въртящия момент между колелата.

V6 двигателят е разработен изцяло от Ferrari

Дори при напълно изключена ESP (режим Race) задната част на автомобила остава стабилна и трудно се заиграва. Quadrifoglio запазва неутралното си поведение и нужна доста сериозна и целенасочена промяна на натоварването, за да бъде изкарана от равновесие. Добре обученият пилот може да вкара автомобила в дрифт, без да се притеснява от неочаквани реакции. Точно такъв трябва да бъде един спортен седан от този калибър. Ето това вече е и истинска Alfa!

В Quadrifoglio човек може без ограничения да дава газ. Алуминиевият V6 мотор е със странния за такъв двигател ъгъл от 90 градуса. Обяснението е, че произхожда от агрегата на Ferrari California T, а близостта с марката от Маранело е особено ценен маркетингов коз. Подобна екзотична техника, която е далеч от серийното производство, има силно емоционални акценти. Осемцилиндровият мотор на California се е лишил от два цилиндрите си, при което работният му обем е спаднал до 2,9 литра. Благодарение на изобилието от налягане, осигурено от двете турбини, мощността достига 510 к.с. при въртящ момент от 600 Нм.

Още преди да произнесете мислено думата „турбодупка”, V6 моторът вече е захапал яко. С изобилие от мощ 1,6-тонният автомобил се изстрелва напред под съпровода на ауспуховите тромпети, които осигуряват страхотна оркестрация още при 3000 об./мин. Агрегатът демонстрира завидна еластичност и ускорява Guilia до 100 км/ч за 3,9 секунди. Без управляваща електроника това обещание на производителя изглежда доста оптимистично, още повече че въпреки късия си ход шестстепенната предавателна кутия не гарантира бързо превключване.

Следват четирицилиндрови агрегати

Обявената стойност за ускорение вероятно би била възможна с бъдещата осемстепенна автоматична кутия на ZF, включваща и Launch Control – обявеният по-рано вариант с два съединителя отпадна. Въпреки изключването на част от цилиндрите на двигателя при режим на частично натоварване и старт-стоп технологията, обявеният от производителя среден разход от 8,5 л/100 км може да бъде постигнат само от версиите с четирицилиндрови мотори. На 24 юни в гамата на модела освен варианта Quadrifoglio ще се добави и 2,2-литров турбодизел мощност 150 или 180 к.с., а по-късно и със 136 к.с. Към края на годината се очаква и двулитров четирицилиндров бензинов мотор с 200 и 280 к.с.

Как изглеждат нещата от позицията на водача? Последният разполага с отлична ергономия и страхотни спортни седалки, воланът и лостът за превключване са разположени удобно, а достъпът до елементите за управление е изключително лесен. Най-важното – стартовият бутон – е на волана. С помощта на регулатора с въртене и натискане се настройват режимът на движение и инфо-развлекателните функции.

Впечатляващ факт е, че покривът, както и капакът на двигателя и на багажника са изработени от усилени с въглеродни влакна полимери, а вратите и калниците са от алуминий. Един скъп микс от материали, който значително отличава Quadrifoglio от по-масовите версии. Дали това е типична Alfa? Ехо!

Разбира се, че това е Alfa!

Забравете старите модели, използващи компоненти на Fiat и предно предаване! С Guilia най-после Alfa отново си е Alfa. При това със задно предаване. И това ще е така при различните производни, които ще включват както компактни машини, така и SUV модели. Ползи от новата платформа ще има и за Maserati. Данке, хер Вестер.

В актуалния юнски брой на водещото месечно автомобилно списание в България ще откриете:

  • BMW M4, Chevrolet Corvette, Mercedes-AMG GT и Porsche 911 – Цял изпитателен център и три дни време на разположение, две коренно различни тестови трасета и четири великолепни спортни модела – понякога пълното щастие не е толкова далеч…
  • Alfa Romeo Giulia – Първа среща с един автомобил, който още с появата си на бял свят може да бъде определен като класика в жанра на спортните модели.
  • Ssangyong Tivoli – Първи километри зад волана на новото попълнение в гамата на корейския производител.
  • Нов план за бъдещето на VW – Maрката VW започва мoделна офанзива и сериозно преструктуриране с цел да възвърне позициите си след дизеловия скандал. Спасителният план има значителни шансове, но крие и реални рискове.
  • MINI Cabrio VW срещу Beetle Cabrio – Някъде винаги е лято, ако не навън, то в нашите сърца – и без съмнение в новото открито Mini и VW Beetle Cabrio. Тъй че нека да свалим покрива и да поканим слънцето!
  • Hyundai i20 Coupe – Новият трицилиндров бензинов турбомотор е интересно ново попълнение в гамата на атрактивния малък модел.
  • Jaguar F-Pace – F-Pace e първият SUV в историята на благородната британска марка и е амбициран да се превърне в сериозен конкурент на утвърдените играчи в сегмента. Тест на версията с дизелов V6 двигател.
  • BMW M1 и Mercedes-Benz C 111 – Суперспортните автомобили на Германия от 70-те години се борят за короната на шедьоври на инженерното изкуство.
  • Opel Astra TCR – Пистов тест на един забележителен състезател от Рюселсхайм.
  • Системи за обработка на газовете – В предстоящата поредица ще ви разкажем за това какво се случва в химическия реактор, наречен двигател с вътрешно горене, и за еволюцията на системите за очистване на газовете.
  • Дизеловият скандал – Обобщенията и анализите на резултатите от измерванията, които Германското федерално министерство на транспорта нареди след разкриването на неправомерния софтуер на VW, отнеха доста време, но доведоха до ясен резултат.
  • Lancia Rallye 037 – Среща с една от най-големите легенди в историята на рали спорта.
 
 
Коментарите са изключени