АФП: Българският бизнес успява в специфични ниши

| от |

Икономическите перспективи пред България може да не са оптимистични, но не и за хора като производителя на велосипедите „Драг“ Драгомир Кузов.

1

Той е нов тип предприемач в най-бедната страна-членка на Европейския съюз, правещ бизнес в специфична ниша, пише Франс прес, цитирани от БГНЕС.

„Моят девиз е: „Аз вярвам“, споделя усмихнат 52-годишният енергичен бивш състезател по колоездене. „Ние, българите имаме голям шанс да успеем в нишовите сегменти. Там има евтин ръчен труд, творчество, иновации и възможност за проектиране на оригинални продукти“, добавя той.

Времената за България са тежки и в икономическо, и в политическо отношение. Преди малко повече от година правителството на Бойко Борисов и ГЕРБ подаде оставката си на фона на масови протести. Около милион българи, включително много от най-добре квалифицираните, са напуснали своята страна през последните 25 години след като падна комунизма, припомня Франс прес.

На 1 януари българите получиха пълна свобода на движение в рамките на целия Европейски съюз, след като осем страни-членки, сред които Германия , Великобритания и Франция вдигнаха всички останали ограничения.

Преките чуждестранни инвестиции в България, която има население от 7,4 милиона души, са спаднали от 6,6 милиарда евро през 2008 до едва 1,4 милиарда през 2012.

Това превръща износа в изключително важен за икономическото развитие на страната. Две трети от него се пада на Евросъюза.

По времето на комунизма /1944-1989/ България изнасяше компютри, консервирани храни и оръжия, включително автомати Калашников за целия Съветски блок, но днес тези временна отдавна са отминали.

Страната ни основно разчита на износа на петролни продукти от рафинерията „Нефтохим“, собственост на руския петролен гигант „Лукойл“, и на медодобивния комбинат в Пирдоп, собственост на германския концерн „Арубис“. Но като цяло тя остава основно износител на земеделски продукти, отбелязва Франс прес.

Според данните на Българската стопанска камера България е най-големият износител в света на зърно, използвано за производството на зърнени закуски като мюсли. Тя е и номер две в света по износ на семена от кориандър, слънчогледови семена, патешко месо и консервирани череши.

В страната се произвеждат и части за автомобили – основен доставчик на сензори за въздушни възглавници, а също така се правят ски и сноубордове.

Но като цяло това производство невинаги е много изгодно за самата България, защото тези стоки се произвеждат за чуждестранни компании, които ги продават в чужбина с много по-добра печалба за себе си.

Ние трябва да се придвижим нагоре по веригата и от производител на отделни части и компоненти да се превърнем в производител на крайни продукти, коментира пред Франс прес Веселин Илиев от БСК. Това вече се случва и заедно с предприемчивите български бизнесмени търсим възможности за превръщане на страната в лидер в износа на нишови продукти, добавя Илиев.

Наред с производителя на колела от фирмата „Драг“, в България е разположено производството на Walltopia, HRT and Composite-X, най-големият производител в света на стени за катерене.

„Ние сме много енергични и умни. Иновациите са всичко“, заяви 43-годишният Ивайло Пенчев, собственикът на фирмата за стени за катерене. Ако в някакъв момент почувстваме, че това, което правим няма да ни отведе напред, изпадаме в паника и веднага измисляме нещо ново, добави той.

И Пенчев, и Кузов посочват като голям проблем лошия имидж на българските продукти в чужбина, както и изтичането на мозъци, което прави много трудно намирането на квалифицирани млади хора – това е жизненоважно за иновациите.

„Беше трудно да се убедят швейцарци, американци, французи и германци, че нещо „Произведено в България“ би могло да бъде по-добро, отколкото техните местни марки“, каза Пенчев. Кузов добавя: „Всички наши колела носят надпис: горди сме, че е произведено в България – желаем да подобрим българския образ. Жалкото е, че администрацията невинаги ни помага“. 

 
 

Култовите персонажи от началото на телевизията до днес

| от chronicle.bg |

Когато телевизията се появява в средата на миналия век, всички медии изпадат в паника, най-вече киното. Телевизията ще ги убие. Пресата, печата като цяло, киното. Всичко вече е достъпно за обикновения човек, той може да върши няколко неща едновременно, докато гледа филм, слуша новини или музика. Може би само рекламният бизнес се радва, че ще достига до много по-голяма аудитория и ще разполага с много повече средства, предимно визуални.

То не било толкова страшно. И вестници имаме още, и книги имаме, и радио що-годе още имаме, а пък киното – то пак си е добре.

За наше щастие телевизията ни е дала едни от най-добрите художествени продукти под формата на сериали. А добрият сериал, в повечето случаи, неминуемо води до ярки герои, които оживяват отвъд екрана и частица от тях започва да живее в нас самите.

Феновете разбират какво е да мислиш за доктор Хаус, часове, дни, месеци след като сезонът е приключил. Или какво е да откриваш прилики между The X-Files и реалния живот. Или когато си бил дете, и си гледал за първи път „Спасители на плажа“, а след това си мечтал да срещнеш я Дейвид Хаселхоф, я Памела Андерсън на плажа в Несебър. Или пък баба ти, която се възмущава от Стефани Форестър и въздиша по Рич… Хубави времена бяха.

Днес е световният ден на телевизията. Тя е всеобхватно поле. Благодарни сме й за хиляди неща. За детството, за информацията. Дразним й се, че ни манипулира и все говорим как „не гледаме телевизия“. Е не е точно така! Сериали гледате все пак.

На световния ден на телевизията си припомняме малка част от любимите ни телевизионни персонажи. С тях отраснахме, с тях се смяхме и дори днес се усмихваме, когато се сещаме как бързахме да се приберем, за да ги гледаме. Чувствайте се свободни да добавите и вашите предложения като коментари. Ще ги включим след това в нашата галерията.

 
 

Бионсе е най-високоплатената певица за годината

| от chronicle.bg, по БТА |

Списание „Форбс“ обяви Бионсе за най-високоплатената жена в света на музиката за 2017 г. със 105 милиона щатски долара, благодарение на хитовия албум „Lemonade“ и световното турне.

Според изданието певицата е изкарала 105 милиона долара за една година, от юни 2016 г. до юни тази година. Доходите на Бионсе се увеличиха благодарение на миналогодишното й световно турне, което според „Форбс“ й е донесло 250 милиона долара.

На второ място е Адел с 69 милиона долара. Нейният албум „25“ подобри рекорда за продажби през дебютната седмица в САЩ. Тази година тя завърши и първото си голямо турне след 2011 г.

Тейлър Суифт, която миналата година оглавяваше класацията със 170 милиона долара, тази година е трета с 44 милиона долара. Очаква се нейните приходи значително да се увеличат през следващите 12 месеца благодарение на новия й албум „Reputation“ и предстоящото турне.
Четвърта е Селин Дион с 42 милиона долара.

„Форбс“ съставя класацията за 12-те месеца от юни 2016 г до юни 2017 г. по доходите на звездите, преди да бъдат обложени с данъци.

 
 

Най-мокрите модели на бански от Instagram

| от chronicle.bg |

Навън вече е студено, гадно, мокро (в лошия смисъл), хората са намръщени, а на всичкото отгоре скоро ще завали и сняг. И така в следващите в няколко месеца. Изминалото и следващото лято изглеждат все по-далечни. Лятото обаче, дори в идните месеци, може да бъде една идея по близо, ако следваме най-секси моделите на бански… в Instagram. Какво по-лесно (и приятно) от това?

Тези жени никога не пътуват само с един бански в сака. Защото това облекло им стои нечовешки секси. И разбира се, защото изкарват пари от това.  За нас е повече от приятно да ги виждаме в различни бански костюми. Именно те са инфлуенсърите, които откриват следващото модерно облекло за лятото.

В случай, че искате да помечтаете за лятото, банските, плажа, морето и хубавата плът, сме подбрали най-секси моделите на бански в Instgram. Едва ли ще навреди на някого да ги последва – на нас със сигурност не ни навреди. Вижте в галерията горе жените, които превърнаха ваканциите си в печеливш бизнес.

 
 

Червените коси на Холивуд, които обожаваме: Част 2

| от chronicle.bg |

Преди време ви показахме любимите ни червенокоски от киното. Червеното ни е любимо, затова продължаваме. 

Естествено, че когато става въпрос за женската коса, всички цветове са хубави. Е да, но червеното (във всички негови нюанси) си е най-хубаво. Наречете го банално, тривиално или както искате, то си е нашият любим цвят. Защото е секси, защото е рядко срещано, защото когато й отива, е най-подходящият цвят за нея. Всъщност това е единственият цвят, при който не ни пука дали е естествена или не. Ако й отива червено, може да се боядисва колкото си иска.

Днес сме на червена вълна. Ей така, без повод. Понеделнишки. Защото те превземат екрана. Тази година, миналата, всяка година.

Имаме Кейт Мара в House of Cards, Чесика Частейн в The Death and Life of John F. Donovan (излиза в началото на 2018 г.), Ейми Адамс в „Лигата на справедливостта“, Ема Стоун, където се сетите и още много. Вижте червената галерия горе, в която сме събрали още от най-яките червенокоси актриси от днес… и вчера (защото едно време си бяха добри).