82% от номинираните за проекта „40 до 40″ на Дарик са мъже

| от |

photo_verybig_1168918

Проектът „40 до 40″ на Дарик представя интересна статистика от публичните номинации за личности, които с иновативните си идеи вдъхновяват и променят средата, в която живеем. Номинации се събираха до 31 октомври, когато приключи първата фаза на инициативата.

От публичните номинации и предложенията на журито бяха селектирани над 150 личности, които отговарят на критериите на класацията. Близо 82% от номинираните са мъже, а 58% от номинираните са под 30 години – тези резултати показват, че в България има възможности и за най-младите да утвърждават себе си в различни области.

Най-разпространените сектори, в които се изявяват номинираните в „40 до 40″, са предприемачество (24%); икономика и финанси (14%); изкуства като кино (8%), музика (9%) и дизайн (18%). Сферата на образованието е широко застъпена (12%), както и новите технологии (11%). Номинирани са също професионалисти в областта на журналистиката и спорта. Има и необичайни номинации като ветеринарен доктор, аграрен експерт, изобретател, велосипедист и други.

В средата на месец ноември очаквайте селекция Топ 100, която ще бъде избрана от екипа на Дарик радио.

Финалистите в Топ 40, избрани от членовете на журито на проекта, ще бъдат обявени в началото на декември. Авторитетното жури се състои от професионалисти в различни сфери, което работи по критерии, утвърдени от Gallup International. Интересно е, че финално избраните 40 млади българи няма да бъдат класирани от 1 до 40, защото всеки от тях има своя обществен принос.

Номинираните 40 личности ще бъдат представени пред широка публика чрез специална визитка и гостувания в ефира на Дарик радио. Всеки финалист ще бъде посланик на проекта за една година и ще вдъхновява със своите знания и постижения ученици и студенти.

През февруари 2014 на официална церемония ще бъде представена наградата „Пръв между равни“ – един от всички 40 избрани ще стане посланик на проекта за една година, като ще бъдат отличени всички участници.

Форматът е представял много идеи на успешни хора от Канада, през САЩ, до Шри Ланка и Южна Африка. За историите от подобни класации по света можете да намерите информация в официалния сайт на „40 до 40″.

Проектът има амбицията да представи хората, които имат потенциала да водят напред българския бизнес и общество. Хора, от които всеки може да се вдъхнови, за да реализира своите иновативни идеи.

Проектът „40 до 40″ е с позитивен дух и има за цел да представи успешно реализирали се млади българи до 40 години, останали встрани от медийния интерес. Това са „следващите 40″ – креативните професионалисти, чиито истории трябва да бъдат разказани.

Актуални новини можете да следите на официалния сайт на проекта 4040.dariknews.bg

 
 

Колко дни трябва да работите за новия iPhone XS?

| от chronicle.bg, по Picodi |

Както всяка година, есента е времето за излизане на новите модели iPhone. Този месец на пазара бяха представени последните „членове“ на семейството на Apple – iPhone Xs, Xs Max и Xr. На българския пазар iPhone Xs ще се появи на 28 септември. 

Повече подробности за техническите характеристики на можете да намерите тук и тук. Новите моделите ще струват 999 дол. (Xs), 1099 дол. (Xs Max)  и 749 дол. (Xr – т.нар. бюджетен модел).

Какво означават тези цени от потребителска гледна точка? На този въпрос отговаря нова статистика, дело на Picodi, която представя цените на новия модел Xs в работни дни за различни държави по света.

Колко дни трябва да работите, за да си купите новия айфон?  Зависи къде живеете.

В Швейцария са необходими 5 работни дена, а във Филипините 156 дена. Това са двете крайности в списъка, който подрежда 46 държави според броя на работните дни, необходими за събиране на пари за новия модел. От показаните резултати става ясно, че страните от Еврозоната най-лесно могат да си позволят iPhone Xs, а към тях се добавят и САЩ и ОАЕ. В челната петица са Швейцария (5 дни), Люксембург (7), Норвегия (7.5), ОАЕ (7,6), Дания (7.7), а на дъното са Филипините (156), Украйна (136), Пакистан (88), Аржентина (60) и Индия (60).

България се нарежда веднага след Индия с необходими 56 работни дена. У нас iPhone Xs (64 GB)  ще се продава на цена от 2329 лв. 

Получените резултати се базират на средния месечен доход във всяка страна. Повече информация за статистиката можете да намерите тук.

kolko-trudodni-struva-iphone-xs

 

 
 

Краят на Инстаграм, какъвто го знаем

| от chr.bg |

Тази седмица на Кевин Систром и Майк Крийгър им дойде до гуша.

Напрежението между основателите на Инстаграм и компанията собственик Фейсбук се трупа от месеци. Въпреки, че е нормално обстановката по такива нива да е напрегната, Систром и Крийгър се справяха доста умело през последните 6 години.

Напускането на хора от високи постове – и особено във Фейсбук – се прави по определен начин и на етапи, за да се минимализира драмата. Обявява се заместник, прави се пиар план, пише се пост с новината в блога на компанията, а Зукърбърг и други хора от Фб пишат статуси с благопожелания.

Кевин и Майк напуснаха като стюардеса, която изпива бутилка водка на екс и скача от самолета с единствения парашут. Най-стряскащото беше, че след това никой не знаеше какво се случва.

И още повече: Систром използва служебния блог, където почти потвръди, че с Крийгър ще направят нова компания.

Приближен до двамата казва, че те мразят и избягват драматични прояви. Какво тогава ги е провокирало към такива резки действия? Какво ли недопустимо за тях нещо са ги накарали да правят? Най-вероятно ни предстои да видим.

Какво знаем със сигурност и какви изводи можем да си направим?

Повечето материали по темата подозират стандартния път след закупуване на компания: компромисите и несъгласията между двете страни са се трупали и накрая чашата е преляла (т. нар. смърт от хиляди порязвания). Последното спорно решение е било Фейсбук да премахне брандинга на Инстаграм от споделените снимки в нюзфийда си.

Една от най-достоверните теории за напускането на Кевин Систром и Майк Крийгър е на журналистката Дийпа Ситараман: Зукърбърг е реорганизирал Инстаграм, така че сега основателите му отговарят пред Крис Кокс, продуктов мениджър и дългогодишен приятел на Марк. Това слага стена в комуникацията между Систром и Зукърбърг в момент, в които Инстаграм става все по-важен за бъдещето на Фейсбук.

В същото време Фейсбук вече години наред оставя Инстаграм да се справя сам, докато се опитва да изкара възможно повече пари от рекламите в нюзфийда. През 2016 година обаче се случи кризата на доверие в социалните мрежи около президенстските избори в САЩ, от която само Инстаграм се отърва сравнително незасегнат.

Решението на Фейсбук да премахне брандинга на споделените от IG снимки (взето по-рано тази година) е нещо много значимо за Систром. Той се бори и с желанието на Марк да сложи бутони за отваряне на Фейсбук в нюзфийда на Инстаграм. Нищо от тези решения на подобрява Инстаграм, те са просто част от цената на това ФБ да те купи.

Изглежда, че ден след ден Кевин и Майк са заливани с искания от новите им собственици и все повече и повече от времето им е минавало в чудене с какво могат да се примирят и с какво не. Въпреки, че това се очаква, може би не беше нужно всичко за тях да свършва така.

Но какво следва?

На първо време, със сигурност това е краят на Инстаграм, какъвто го знаем. Без внимателния и избирателен поглед на основателите му, ФБ може да прави каквото си иска. Въпреки, че доста от отговорните лица все пак остават, автономия вече няма.

Сега ще трябва да се решат съдбите на много функции: IGTV, например, която за малко да пропадне, защото се конкурира с Facebook Watch, или пък проекта за отделно пазарското приложение на Инстаграм, както и Instagram Direct (отделно чат приложение).

Систорм и Крийгър имат вече уговорени интервюта с „The Information“ и „Wired“, от които ще разберем повече за случващото се.

Във всеки случай са ясни две неща – и двамата напускат много преди да са приключили с Инстаграм, а каквото и да направят след това, то ще бъде наблюдавано от Зукърбърг.

 
 

Джуди Денч: „Ще изтрием ли Кевин Спейси от историята?“

| от chronicle.bg |

Докато масовата аудитория в социалните медии все още не е „простила“ на Кевин Спейси, а последният му филм спечели малко над сто долара приходи, един от стожерите на световното кино изразява своята значително по-трезва позиция по повод скандала с великия актьор. След Катрин Деньов и Глен Клоуз, Джуди Денч е поредното голямо име, което застава против криворазбраната политкоректност на Холивуд.

Преди няколко дена актрисата се изказва в защита на актьора Кевин Спейси на Международния кинофестивал „Сан Себастиан“, предава Variety.

Пред журналисти тя си спомня за времето, когато със Спейси си партнират в драмата „The Shipping News“ (2001). По това време Денч губи съпруга си и Кевин Спейси й оказва „безценна подкрепа“ на снимачната площадка. След това тя добавя, че не  е редно актьори като него да бъдат изрязвани от филмите си, заради неясните и недоказани обвинения на няколко мъже.

По никой начин не одобрявам факта, каквото и да е направил той, да го изрязват от филмите. Ще заличим ли това, което се е случило, когато го заместим с Критофър Плъмър? Ще го изтрием ли от историята? Ще се върнем ли назад и всеки, който се е държал неприлично, или е нарушил закона, или е обидил някого… всички ли ще ги отрязваме? Ще ги заличим ли от историята? Не знам.

Случаят, за който споменава актрисата е свързан с филма „Всички пари на света“. След обвиненията в сексуален тормоз режисьорът Ридли Скот уволни Кевин Спейси и на негово място дойде Кристофър Плъмър. Всички сцени с участието на Спейси е трябвало да бъдат презаснети. Плъмър беше номиниран за „Оскар“ за ролята си.

„Не знам при какви условия е станало, но въпреки това той е прекрасен актьор.“ допълни носителката на „Оскар“ и ветеран в киното и театъра.

Джуди Денч беше на „Сан Себастиан“, за да  получи най-високото отличие на фестивала – почетната награда „Доностия“. Тази година заедно с актрисата, наградени са Робърт де Ниро и Хирокадзу Корееда. 

 
 

Бри Ларсън със страхотен шамар срещу хейтърите

| от chr.bg |

Интернет може да е тъмно място и никой не е в безопасност, дори супер героите!

„Капитан Марвел“ е първият филм с главна женска роля на Marvel. Наскоро излезе трейлърът му, а след него заваляха неумесни критики от интернет троловете, че Карол Денвърс не се усмихва достатъчно. Въпреки че на трейлъра ясно се вижда как героинята пада от небето и няма спомен за нищо, някои фенове смятат, че Бри Ларсън (в ролята) трябва да си показва зъбките повече. Някои дори направиха колажи като сложиха усмивки на нейни снимки. Капитан Марвел обаче не смята да търпи такива неща и отговори като поста в коментарите картинки като тези:

DneULfgU0AA6Mas DneULfgVYAMUCzC DneULfiVsAAyzXA

Колажът на Капитан Америка бе постнат в Инстаграм акаунта на Бри!

Това е доста находчив шамар от нейна страна към хейтърите.