7 % ръст на туристите в Пловдив през миналата година

| от |

По данни на Националния статистически институт през 2013 г. 14 261 туристи в повече са пренощували в град Пловдив, което е ръст от 7% в сравнение с предходната година.

Реализираните нощувки са се увеличили с 1% и са общо 359 964 през 2013 г. Един аналитичен прочит на данните показва по-ниска продължителност на престоя през 2013 г./1.7 дни/ в сравнение с 2012 г. /1.8 дни/, но задържане на процента заетост на легловата база от 24 % при увеличаване на броя на леглата през 2013г.

Rimski_stadion-400x252

Експертите от община Пловдив отчитат и покачване броя на индивидуалните посещения в града, което е видно и от ръста на посещенията в туристическите информационни центрове със 7%, и от увеличението на посещенията в музеите с 5%.

Дейности

2012 г.

2013 г.

Ръст/спад %

Пренощували лица

200 419

214 680

+7 %

Реализирани нощувки

357 463

359 964

+1 %

Средна продължителност на престоя

1,8 %

1,7 %

-0,2 %

Заетост на легловата база

4 000 легла 2012

4 100 легла 2013

24 %

24 %

0 %

Посещение на ТИЦ

18 586

20 032

+7 %

Посещение на музеите

192 179

202 057

+5 %

По данни на отдел „Категоризации“ към ОП „Туризъм“ през януари и февруари на 2014 г. общината бележи ръст в събираемостта на туристически данък и такси категоризации в размер на 25%.

За да се използват пълноценно наличните културно-исторически и природни ресурси на дестинация Пловдив и да се превърнат в активи за туризъм, през 2013 г. беше изработена 7-годишната стратегия за развитие на туризма в Пловдив 2014 -2020 г. Тя стъпва на обстойни маркетингови изследвания, фиксира целевите пазари и конкурентните дестинации, формулира ясни приоритети и реалистични цели. Стратегията планира конкретни мероприятия, насочени към формиране, промотиране и реализация на туристически пакети, включващи културни, бизнес, вино и гурме, събитийни, спортни и уикендови продукти. ОП „Туризъм“ вече разработи два такива пакета, които са предложени на туроператори и скоро ще бъдат на пазара.

Един добър пример за директен маркетинг на дестинацията, упражняван от общинско предприятие „Туризъм“ – Община Пловдив е Международната годишна среща на туроператорите, чието четвърто издание се подготвя за месец май 2014 г. До момента в нея вземат участие повече от 75 български и чуждестранни туристически компании. Международната среща е модел за устойчиво затвърждаване на мобилна и стегната форма на контакт между заинтересовани участници в туристическия бранш, с минимални капиталовложения за участниците и организаторите.

През 2013 година община Пловдив получи две престижни награди по време на специализираните изложения за туризъм – за най-атрактивно представяне и аранжиране на щанд на изложението за културен туризъм във Велико Търново и за най-успешна целогодишна туристическа дестинация за 2013 г. на регионалната борса в Пампорово. Туристическата 2014 г. стартира за община Пловдив с приза за Арт дестинация и принос в популяризирането на българската култура, получена на Международното туристическо изложение „Ваканция и Спа Експо“ в София.

Само преди 2 седмици Община Пловдив участва в 36-ото международно туристическо изложение IFT (International Fair of Tourism) в Белград от 27 февруари до 2 март 2014 г. Изложението е класирано като най-голямото туристическо събитие в Република Сърбия и Югоизточна Европа. Представянето на Пловдив бе организирано от Общинско предприятие „Туризъм“. Съседи на нашата община бяха представителите на Министерство на икономиката и енергетиката и на още десет общини и туристически фирми.

belgrad_borsa-291x300

Към щанда на Пловдив, който предлагаше рекламни материали за богатото културно-историческо наследство на града, бе проявен голям интерес от много чуждестранни туроператори и туристически агенти, организации и общини, туристически центрове, хотелиери. Чрез специално подготвена за форума анкета се установи, че Пловдив е познат на много от участниците и най-вече на посетителите в изложението.

Използвана бе възможността да се отправи покана към туроператори от Сърбия, Гърция, Турция, Черна гора, Унгария и Словакия за участие в Четвъртата международна среща на туроператорите, която ще се проведе в Пловдив от 14 до 18 май 2014 г.

На феноменален успех се радваха художествено изработените мартеници на пловдивската майсторка на народните занаяти Елена Драмова, с които на 1 март представителите на ОП „Туризъм“ закичиха участници и посетители на изложението.

Представянето на Пловдив като привлекателна туристическа дестинация, която предлага на всеки да се докосне до културно-историческите паметници и да отнесе със себе си частица от това наследство, бе оценено високо както от професионалистите в туристическия бранш, така и от посетителите на изложението в Белград.

 
 
Коментарите са изключени за 7 % ръст на туристите в Пловдив през миналата година