59 футболисти ще се борят за „Златната топка“

| от chronicle.bg |

„Ел Мундо Депортиво“ твърди, че се е сдобил с 59-имата претендети за „Златната топка“.

Испанското издание публикува имената на претендентите за най-престижната индивидуална награда във футбола, сред които обаче намират място доста изненадващи играчи.

Най-големи полемики предизвика присъствието на Давид Оспина (Арсенал) и Масимо Луонго (Куинс Парк Рейнджърс).

Феновете на Ювентус пък се запитаха как ФИФА е забравила да постави сред претендентите Джанлуиджи Буфон, който помогна на „старата госпожа“ за домашния дубъл и достигането до финала на Шампионската лига през миналия сезон.

„Бианконерите“ имат шестима представители сред кандидатите за „Златната топка“, докато Барселона и Реал (Мадрид) са с най-много – по седем.

Висшата лига има най-много претенденти за наградата – 20, следвана от Примера – с 16.

Церемонията по връчване на „Златната топка“ ще се състои на 11 януари 2016 година в Цюрих.

Списък с номинираните за „Златната топка“:

Aржентина
Серхио Aгуеро (Манчестър Сити), Хавиер Maсчерано (Барселона), Лионел Меси (Барселона), Николас Отаменди (Валенсия/Манчестър Сити), Хавиер Пасторе (ПСЖ), Карлос Teвес (Ювентус/Бока Хуниорс)

Aвстралия
Масимо Луонго (КПР)

Aвстрия
Дейвид Aлаба (Байерн)

Белгия
Тибо Куртоа (Челси), Кевин де Бройне (Волфсбург/Манчестър Сити), Еден Азар (Челси)

Бразилия
Филипе Коутиньо (Ливърпул), Неймар (Барселона), Вилиан (Челси)

Колумбия
Карлос Бака (Севиля/Милан), Джаксън Maртинес (Порто/Атлетико), Давид Oспина (Aрсенал), Хамес Родригес (Реал Мадрид)

Република Корея
Сон Хюн-Мин (Леверкузен/Тотнъм)

Кот Д Ивоар
Вилфред Бони (Суонзи), Туре Яя (Манчестър Cити)

Хърватия
Лука Moдрич (Реал), Иван Ракитич (Барселона)

Франция
Карим Бензема (Реал), Антоан Гризман (Атлетико), Александре Лаказет (Лион), Пол Погба (Ювентус)

Уелс
Гарет Бейл (Реал)

Германия
Тони Kроос (Байерн), Томас Mюлер (Байерн), Мануел Нойер (Байерн)

Гана
Кристиан Aцу (Eвертън/Борнемут), Андре Aю (Maрсилия/Суонси)

Япония
Шинджи Oкaзаки (Лестър)

Англия
Хари Кейн (Toтнъм), Уейн Рууни (Манчестър Юнайтед)

Италия
Джорджо Киелини (Ювентус), Андреа Пирло (Ювентус/Ню Йорк)

Meксико
Джовани дос Сантос (Виляреал/ЛА Галакси), Андрес Гуардадо (ПСВ)

Холандия
Мемфис Депай (ПСВ/Манчестър Юнайтед), Ариен Робен (Байерн)

Перу
Паоло Гереро (Коринтианс/Фламенго)

Полша
Роберт Левандовски (Байерн)

Португалия
Кристиано Роналдо (Реал Мадрид)

Испания
Диего Коща (Челси), Давид де Хеа (Манчестър Юнайтед), Андрес Иниеста (Барселона), Алваро Мората (Ювентус), Серхио Рамос (Реал Мадрид)

Швеция
Златан Ибрахимович (ПСЖ)

Уругвай
Единсон Кавани (ПСЖ), Карлос Санчес (Ривър Плейт), Луис Суарес (Барселона)

Чили
Клаудио Браво (Барселона), Алексис Санчес (Aрсенал), Гари Meдел (Интер), Едуардо Варгас (КПР/Хофенхайм), Артуро Видал (Ювентус/Байерн)

 
 

„Дедпул 2″ оглави боксофис класацията на САЩ

| от chronicle.bg |

„Дедпул 2″ оглави боксофис класацията на САЩ с приходи от 125 милиона долара, съобщиха световните информационни агенции.

Приходите са по-малко от тези на първия филм, който със 132,4 милиона постави рекорд за дебют на продукция, забранена за зрители до 18 години, но бяха достатъчни да изместят „Отмъстителите “ от челната позиция.

„Дедпул 2″ зае второ място в историята за дебют на филм, забранен за зрители под 18 години, и третото за годината след „Отмъстителите: Война без край“ и „Черната пантера“.

„Отмъстителите: Война без край“ слезе на второто място с приходи от 29 милиона долара, след като три седмици оглавяваше бокс-офис класацията на Северна Америка. Общите приходи от филма на вътрешния пазар са 595,4 милиона долара и 1,2 милиарда долара в чужбина.

Филмът вече зае петото място по приходи за всички времена в света. Третото място в бокс-офис класацията на Северна Америка с 12,3 милиона долара зае дебютният „Книга за възрастни“ с участието на Джейн Фонда, Даян Кийтън и Кандис Бъргън.

Челната петица се допълва от „Безкраен купон“ и „Проникновение“ с приходи съответно 7,5 милиона долара и 6,5 милиона долара.

 
 

Гледахме „Deadpool 2″ и е чудесен

| от chr.bg |

В събота, на 19 май, с милата ми женичка отидохме да видим „Полет над кукувиче гнездо“ в Народния театър. Беше изненадващо опростачена постановка. Много вулгарни думи се казаха, много алюзии с разнообразни сексуални изпълнения се направиха, и всичко това с много патос. Публиката окуражаваше с много смях, а и аз се засмях тук-там. На антракта обаче справедливо си тръгнахме. Бяха трудни 2 часа без малко.

„Deadpool 2″ също е циничен, но е циничен с вкус! 

В „Deadpool 2″ ще видите много прекрасни шеги. Някои от тях са вулгарни, да, но пак са поднесени симпатично и с чувство за мярка, бих казал дори мераклийски. Може би по-незадълбочените хора (от които съм и аз сигурно) искат да се чувстват по-добре и затова ходят на театър. Актьорите усещат публиката си и когато тя откликне на нещо, те засилват това нещо. И така с времето се е стигнало до „Аз ще мастурбирам тука“, „Добре, само не цапай“, цитирам смислово. Както и да е.

„Deadpool 2″ – филмът е супер як. Започва с шамар – много, много силен шамар, но ще видите. Райън Рейнолдс играе както и каквото трябва, за да може Дедпул да е мегаопасният нераним клоун, какъвто той…  не е, не и през целия филм.

Въпреки че е холивудска работа, липсват простосърдечните „вдъхновяващи глупости“ и „готини лафчета“, каквито има например в „Бързи и яростни“ (които вече разчитат само на чупене на коли, но за това – друг път). Има популярни тропи, разбира се – трудно възможната любов, стандартните благородни избори като правилното пред лесното и общото пред личното, цялото „пътешествие на героя“, с което Дедпул също се шегува, а и най-новата холивудска тропа – еднополовите отношения (Честита нова тропа!).

Филмът те забавлява, въпреки че „знаеш какво ще се случи, защото тоя филм вече си го гледал“. Знаеш какво ще се случи, но този филм не си го гледал. Има един много як сериал „Dirk Gently’s Holistic Detective Agency“, в който всичко трябва да се случва случайно и късметлийски. По характер обаче такива произведения (сериалът е по роман на Дъглас Адамс) се смятат за ниско художествени. В сериалът обаче (а може би и в книгата, кой знае) този случаен елемент е завъртян така, че всичко да е оправдано на сценарно ниво и да изглежда както трябва.

В „Deadpool 2″ сценаристите също си правят каквото искат и е голям хаос, не само заради екшън частта, ами и по принцип – все едно Дедпул е образът на някой древен бог – покровител на лудостта, която обзема творците на стари години. Нещо като Маската (с Джим Кери, да се чува и помни името му) едно време, ако помните. Но всяко късче хаос около филма е оправдано, естествено и забавно.

Откъм забавление, вторият филм надминава първия. В първият се пристъпяше леко, изследователски. Във втория се лети. Пада се, става се и пак се полита.

CHR ще ви посъветва:

Да се гледа ли? Да.

Кино или по другия начин? Ако можете – кино. Ако не – няма значение.

Кога? След работа, вкъщи, по домашни дрехи.

Храна и напитки? Да.

Бележки: Задължително го гледайте с приятели. Някак си е по-смешно така.

 

Една забележка към IMAX-а: много самореклама преди филма – обяснения, чудеса. Пуснете един диктор да каже „Това е IMAX“, някакви ефекти да демонстрирате звука и картината и това е. Не ми обяснявайте за IMAX все едно аз ще го пилотирам. Това е все едно да заведа някого вкъщи и точно пред входната врата да го спра и да му заобяснявам колко е хубаво вътре.

 
 

История на една от най-престижните кинонагради – „Златна палма“

| от chr.bg |

Знаковата награда „Златна палма“ за най-добър филм на Международния кинофестивал в Кан, Франция, е помогнала на неизвестни режисьори да намерят своето място на глобалната филмова карта, тласнала е напред кариерите на утвърдени кинодейци и е превърнала филмови продукции в класики. По повод 71-вото издание на кинофестивала в Кан, ви предлагаме кратка история на престижното отличие.

Първата награда „Златна палма“ през 1955 г. печели американският режисьор Делбърт Ман за романтичната си драма „Марти“. През въпросната година отличието заменя фестивалната Голяма награда, присъждана в периода между 1939 и 1954 г.

Оттогава някои от най-известните филми в света са отличавани със „Златна палма“ – „Шофьор на такси“ на Мартин Скорсезе, „Апокалипсис сега“ на Франсис Форд Копола, „Човекът от желязо“ на Анджей Вайда, „Секс, лъжи и видео“ на Стивън Содърбърг, „Гепардът“ на Лукино Висконти.

Считана за една от най-престижните награди в света на киното, „Златна палма“ обикновено се присъжда за цялостната работа на даден кинодеец или за филм, откриващ нови киноперспективи.

Спечелването на „Златна палма“ не гарантира непременно касов успех, но определено е крачка напред към номинация за „Оскар“ – най-престижната филмова награда в света, както е добре известно на режисьори като Терънс Малик, Михаел Ханеке, Роман Полански, Джейн Кемпиън.

Новозеландката Джей Кемпиън заема специално място в историята на Кан – тя е единствената жена режисьор, печелила „Златна палма“.

Само девет кинодейци членуват в друг ексклузивен фестивален клуб – на двукратните носители на „Златна палма“.

Миналата година Рубен Йостлунд стана първият шведски режисьор, удостоен със „Златна палма“, откакто отличието се връчва от 1955 г.

Миналогодишният трофей беше инкрустиран със 167 диаманта по случай 70-годишнината на кинофестивала в Кан, припомня агенцията.

Тази година 21 филма ще се съревновават за наградата „Златна палма“. Фестивалът ще започне на 8 май, а носителят на топ отличието, избран от жури с председател актрисата Кейт Бланшет, ще стане известен на 19 май.

 
 

Любопитни факти за сандвичите!

| от chr.bg |

По случай текущата Британска седмица на сандвича в. „Дейли експрес“ предлага няколко любопитни факта за едно от любимите изделия на жителите на Острова:

– Освен домашно приготвените изделия от този тип, британците купуват над 3,5 милиарда сандвича годишно.

– Над 300 000 души във Великобритания работят в бизнеса със сандвичи.

– Около 31 процента от всички продавани в страната сандвичи включват пилешко. Следващата най-популярна съставка сред британците е сиренето.

– Сандвичите са кръстени на Джон Монтагю, четвърти граф на Сандвич (Сандуич) (1718 – 1792) – запален картоиграч, който поръчвал да му бъдат сервирани парчета студено говеждо месо между две филии хляб.

– Най-ранната документирана употреба на думата „сандвич“ в този смисъл датира от 1762 г. Преди това с нея са били назовавани вид шнур от 15-и век и птицата гривеста рибарка, кръстени на град Сандуич.

– Американецът Джоуи Честнът, известен с прякора Челюстите, държи няколко рекорда за бързо ядене на сандвичи. Сред тях е поглъщането на 47 грил сандвича със сирене за 10 минути.

– През 2011 г. от данъчни съображения щатът Ню Йорк постановява, че ястието бурито е сандвич.