29 август 2014: 56 години от рождението на ненадминатия Майкъл Джаксън

| от |

Всяка стъпка в живота му е безпрецедентен успех и рекорд. Рекорд за най-продаван албум, за най-много спечелени награди „Грами” за една година, най-голяма телевизионна аудитория (изпълнението на Super Bowl XXVII през 1993 е гледано от над 133 400 000 зрители). Това е Кралят на попа Майкъл Джаксън.

Можете ли да си го представите стар, побелял, непеещ и нетанцуващ? Едва ли!  Днес Майкъл Джаксън щеше да навърши 56 години. Той си отиде от този свят пеещ и танцуващ, просто разпери ръце и отлетя. За да не се спре никога!

МайкълДжоузеф Джаксън е роден на 29 август 1958 г. в Гари, Индиана, САЩ, в бедното семейство на Джоузеф и Катрин Джаксън. Той е осмото дете в семейството. Едва ли родителите му са предполагали, че са дали живот на личност, която ще промени света на музиката завинаги. Баща му Джоузеф Джаксън работи в стоманолеярна, но участва и в групата The Falcons. Той подтиква децата си да пеят от много рано.

Michael-Jackson1

На 7 години Майкъл става солист на състава, създаден от неговите братя The Jackson Brothers, който прекръстват на The Jackson 5, a още по-късно на The Jacksons. Самият Майкъл пише много от хитовете на групата. Сред най-успешните им песни са: “I Want You Back”, “ABC”, “The Love You Save” и “I’ll Be There”. Успехът е зашеметяващ и всички те достигат до номер едно в класациите на Billboard Hot 100. Списанието “Rolling Stone” нарича Майкъл Джaксън “гений с невероятна музикална дарба”. Малкият Майкъл се превръща в един от най-известните изпълнители в САЩ. Начинът, чувството, с които пее и се носи по сцената, му печелят хиляди фенове. През 1971 г. албумите им са най-купуваните в САЩ.

Списание „Rolling Stone” нарича Майкъл  „гений с невероятна музикална дарба“. Тези години са изключително успешни, както за The Jacksons, така и за самия Майкъл Джаксън.

Някои хора са родени, за да бъдат звезди, за да бъдат в центъра на славата, за да бъдат под светлината на прожекторите. Може би няма по-автентичен пример за такъв човек от Майкъл.

The Jackson 5 Performing

1978 година се оказва повратна за кариерата навсе още невръстния Майкъл. Тогава той се превъплъщава в ролята на Плашилото във филма “The Wiz” (афро версия на „Магьосникът от Оз”), в който си партнира с легендата Даяна Рос. Тогава се запознава и с Куинси Джонс, който се съгласява да продуцира първия му солов албум “Off The Wall”. Албумът достига невероятните за него време над 20 млн. продадени копия, печели му 3 награди на American Music Awards, както и „Грами” в категорията „Най-добър R&B изпълнител”. Успехът е огромен, но недостатъчен за амбициозния изпълнител и той обещава още по-големи постижения за следващия си албум. Майкъл заявява, че иска с композирани от него песни да се превърне в „Най-голямата звезда на планетата”. Тези му амбиции са посрещнати и приети с насмешка. Никой не предполага, какво ще се случи само няколко години по-късно.

През месец декември 1982 г. е издаден и вторият солов албум на Краля на попа – „Трилър“. Едва ли някой е предполагал, че „Трилър” ще се превърне в най-успешния и най-продавания солов албум на всички времена. Феномен, останал ненадминат и до днес. „Трилър” разбива рекорд след рекорд с всяка изминаваща седмица. На 26-ата церемония по връчването на наградите „Грами“ през 1984 в Лос Анджелис, Майкъл Джаксън печели рекордните  8 награди „Грами”. „Тирлър“ се задържа се в топ 10 на Billboard 200 цели 87 седмици, като 37 от тях е на първо място. „Джаксън манията” вече е факт. Друго амбициозно начинание на младият Майкъл е т.нар. кратък филм към песента „Трилър”, който е първото видео към песен, представящо кратка история със сюжетни изненади, визуални ефекти и запомняща се хореография. Към днешна дата „Трилър” е първият и единствен музикален видеоклип, който се съхранява в Американския национален филмов архив като важна част от културното наследство на САЩ.

Michael-Jackson3

На 25 март 1983 г., Майкъл Джаксън прави първото изпълнение на живо на емблематичната си песен „Били Джийн”, по време на което изумява света. Тогава за първи път прави танцовата стъпка – лунна походка, превърнала се в негова запазена марка.

 Цял свят е луд по Майкъл Джаксън. Всеки носи емблематичното яке от краткия филм към „Трилър”, деца и възрастни имитират движенията на Майкъл.

През 1987 година, Майкъл показва, че няма намерение да се осланя на стари успехи и реализира третия си солов албум – „BAD”. Не успява да надмине успеха, поставен с „Трилър”, но албумът му ражда едни от най-великите му хитове като „I Just Can’t Stop Loving You“, „Bad“, „The Way You Make Me Feel“, „Man in the Mirror“ и „Dirty Diana“. На 29 юни същата година, мениджърът на Майкъл – Франк Дилео съобщава намеренията на изпълнителя да реализира своето първо световно турне. Първите концерти от “BAD World Tour” са в Япония с начална дата 12 септември 1987. Първите девет концерта са продадени буквално за няколко часа. В резултат на огромния интерес, Джаксън и екипът му решават да добавят още пет концерта.

ARCHIVES: MICHAEL JACKSON

Когато Майкъл пристига на летището в Токио е посрещнат от над 600 журналисти, оператори и фенове.

Съвсем закономерно рекордите продължават. По време на  турнето Майкъл изнася общо 123 концерта пред над 4,4 млн. публика, а общите приходи от обиколката са 125,000,000 долара (239,340,000$ – 2014) – постижение, записано моментално в Гинес. В книгата на рекордите влиза и уникалната цифра от 504 хиляди посетители на едва 7 спектакъла на стадион „Уембли“ в Лондон, при заявено желание на над 1,5 милиона фенове. Това означава, че е можел да напълни „Уембли” цели 20 пъти. На третия от 7-те концерта на „Уембли” (на 16 юли), специални гости са Принцеса Даяна и Принц Чарлз.

Последният концерт  от европейската част на “BAD World Tour” е в Ливърпул (11.09.1988). Концертът е посетен от 125 000 души.

Michael-Jackson5

Успехите на Майкъл продължават и в следващото десетилетие. Феновете тръпнат в очакване да се появи на телевизионния екран, да посети държавата им, за да го зърнат поне за миг.

На 29 август 1997г., по време на концерт, част от третото световно турне на Джаксън “HIStory World Tour”, в Копенхаген, Германия, Майкъл отбелязва 39-ия си рожден ден заедно 50 000 фенове.

Майкъл Джаксън не беше просто изпълнител. Той умееше да обединява хората, да ги учи как да бъдат по-добри.

„…Музиката му притежаваше допълнителен слой от необяснима магия, която не просто събуждаше у хората желание да танцуват, а ги караше да вярват, че могат да летят, да се осмелят да мечтаят, да бъдат всичко, което поискат. Така правят героите. А Майкъл Джаксън беше герой. Той пълнеше стадиони по цял свят, продаваше стотици милиони копия от албумите си, вечеряше с премиери и президенти…”

Из речта на Мадона – Наградите на MTV 2009

Освен уникален изпълнител и най-големият дарител сред известните личности, преди всичко Майкъл беше обикновено човешко същество. Освен, че промени света на музиката завинаги, Майкъл научи света да обича повече, научи всеки един от своите милиони фенове да бъдат по-добри, да дръзнат да мечтаят от сърце и да дават всичко, за да сбъдват мечтите си. Посланията, които той влагаше във всяка от песните си, и до днес карат света да затаява дъх, когато ги слуша и да се замисля за малките, но тъй съществени неща в живота.

Майкъл Джаксън е човекът, научил света как да обича! Музиката му е урок за по-добър живот! Жалко е, че си отиде толкова рано! Имаше какво още да ни покаже, имаше на какво още да ни научи, но МАЙКЪЛ ДЖАКСЪН ще си отиде от този свят едва когато аплодисментите спрат, тоест когато светът спре да съществува!

Честит рожден ден, Майкъл! Обичаме те!

 
 

„Формата на водата“ триумфира и на Producers Guild Awards

| от chronicle.bg, по БТА |

„Формата на водата“ на режисьора Гийермо дел Торо получи наградата за най-добър филм на Гилдията на продуцентите, съобщиха световните информационни агенции.
„Формата на водата“ спечели надпреварата с „Дюнкерк“, „Три билборда извън града“, „Лейди Бърд“, „Призови ме с твоето име“, „Бягай!“, „Вестник на властта“, „Болест от любов“, „Аз, Тоня“, „Играта на Моли“ и „Жената чудо“.

Действието във „Формата на водата“ се развива през 60-те години на миналия век. Описана е историята на няма жена, която работи в секретна лаборатория, влюбва се в задържания там човек амфибия и решава да го освободи.

Филмът донесе на Дел Торо приза „Златен лъв“ от кинофестивала във Венеция, отличието „Златен глобус“ за най-добър режисьор и получи 12 номинации за наградите БРИТ, които ще бъдат връчени през февруари.
53-годишният Дел Торо не присъства на церемонията, за да получи лично наградата, тъй като се грижи за болния си баща в Мексико.

С награди на Гилдията на продуцентите бяха отличени също телевизионната драма „Историята на прислужницата“, анимацията „Тайната на Коко“, документалият филм „Джейн“, сериалът на Амазон „Удивителната г-жа Мейзъл“.

Гилдията на продуцентите се ползва с репутацията, че отличените от нея от филми няколко седмици по-късно триумфират на церемонията за „Оскар“-ите.

 
 

Български филм е селектиран за „Берлинале“ за първи път от 29 г.

| от chronicle.bg |

Филмът „Ага“ на режисьора Милко Лазаров е селектиран в основната програма на 68-ото издание на кинофестивала „Берлинале“.

„Ага“ е в копродукция с Българската национална телевизия и е първият български филм в основната официална програма на филмовия фестивал в Берлин от 29 години насам след участието на филма „Иван и Александра“ на режисьора Иван Ничев.

„Ага“ ще закрие основната конкурсна програма на „Берлинале“. За първи път филм на български режисьор закрива основна програма на голям фестивал. В България през март „Ага“ ще открие 22-рото издание на София филм фест.

Сюжетът разказва история за сблъсъка на цивилизациите през призмата на любовта и човешките взаимоотношения. Двамата главни герои са ескимоси и мечтаят да съберат семейството си отново.

Продуцент на филма е Веселка Кирякова, продуцент на „Отчуждение“ и копродуцент на „Слава“. Отговорен оператор на филма е Калоян Божилов, също познат от „Отчуждение“.

„Ага“ е реализиран в копродукция с Франция и Германия и е заснет в Република Якутия в Руската федерация.

 
 

Чашата като портрет на личността

| от Мила Янева |

Има теория, че на човек може да му бъде направен доста точен и обективен психологически портрет според малките битови предмети, които ползва ежедневно. Тази теория се ползва в криминалистиката, но и без да сме специалисти, ние можем да разберем важни неща за един човек, когато попаднем в дома му и опознаем част от вещите му. Не нужно да си психолог, например, за да се ориентираш в настроението и духа на някого, когато видиш чашите, които ползва вкъщи. Почти всичките ни приятели, някога емигрирали на хиляди километри от България, имат в новите си домове там някъде поне една керамична, битова чаша от родината, в която пият сутрешното си кафе. Няма съмнение, че това е проява на носталгия и стремеж да си близо до корените си, защото в родината битовите сервизи са запазена марка предимно на механите и народните кръчми.

Попадала съм на вечеря, където нямаше нито една чаша в комплект с друга. Цялата маса пиеше от останки от семейни сервизи през последните четиридесет години, като това не беше нарочен дизайн на вечерта, а обикновена проява на домакинска немарливост. Със сигурност не съм единствената, пила скъпи питиета в спукани, очукани, наръбени, нащърбени и отдавна загубили блясъка си чаши. Хващам се на бас, че и вие като мен сте пили вина, коктейли, кафета и безалкохолни в де-що има съд с наподобяващи чаша размери и функции – стъклено бурканче от лютеница или детско пюре, метална или пластмасова чаша от термос, отрязана наполовина бутилка от минерална вода, капачка от лак за коса…

Не е нужно да си специалист по етикет или дизайн, за да разбираш удоволствието от това да пиеш напитките си от подходящите за тях чаши. Едно хубаво бяло вино, макар и поднесено точно изстудено, губи много от качествата си, ако е сервирано в чаша без столче например. Не само, защото така напитката не стои красиво, но и защото докато държите чашата, ще я стоплите с пръстите си, а така и виното ви бързо ще се прости с освежаващата си студенина. Същото е и с кафето – ако предпочитате да го пиете в стъклена чаша, задължително е тя да е с двойни стени или с дръжка, за да не си изгорите пръстите, докато го пиете топло. Останките от чаши, които ползваме в домовете си, белязват историите ни и ни напомнят моменти от живота ни, но и често могат да ни поставят в неудобно положение. Сетете се само за онзи неприятен момент, в който установявате, че имате само четири останали еднакви чаши за нещо си, а очаквате осем човека, на които да сервирате. И се започва едно преразпределяне на грозните или единични чаши на членовете на фамилията или най-близките приятели, което задължително трябва и някак да се обясни на всички гости – „извинявайте, че нямаме останали здрави, еднакви чаши, ама….“…

VIVO-BILLA_coffee (1)

 

В името на своевременното подновяване на домашния парк от чаши за всякакви поводи и защото има значение в какво пиеш питиетата и напитките си, ви представяме една полезна и изгодна акция на BILLA – VIVO Стъклено съвършенство. До 14 март тази година на всеки 10 лв от вашата сметка в който и да е от магазините на веригата, ще се прибавя по една промо точка. Можете да я получите и при покупка на някой от специално обозначените продукти в рекламна брошура и/или в магазините BILLA. При покупка на стойност 10 лв., която включва и специално обозначен продукт, промо точките са две. Срещу 5 събрани промо точки можете да се сдобиете с комплект от две еднакви чаши с различно предназначение, които да купите с до 75% отстъпка. Това е истинско вложение, защото става дума за висококласни и скъпи чаши Vivo на световноизвестната немска марка Villeroy & Boch Group. Te съчетаваt традиционното качество на Villeroy & Boch с функционален дизайн за ежедневна употреба без компромис във визията. В програмата се предлагат шест вида чаши – многофункционални (за безалкохолни или концентрати), двустенни за кафе, капучино или чай и студена напитка и чаши за бяло и червено вино. Всички те са изработени от специално кристално стъкло, което издържа на високи и ниски температури, остава кристално прозрачно и не се замъглява с времето. Двойните комплекти чаши, разбира се, могат да бъдат купени и самостоятелно, на редовна продажна цена без промо точки. В този случай обаче плащате нормалната за този клас посуда висока стойност. С промоточки на специална цена може да бъде закупен и стъклен чайник на същата марка с вместимост 1.4 литра. Имайте предвид, че без промоточки в магазина той струва 94.99лв, но в рамките на програмата на BILLA ще е ваш само за 39.99 лв.

Целият пакет от събрани промо точки може да бъде използван в срок до 21.03.2018 г. или до изчерпване на количествата. Помислете си обаче, че срещу сметка от 150 лв в магазина (което си е пазар за един купон или седмична храна на четиричленно семейство) можете да се сдобиете с пълен сет от качествени и висококласни стъклени чаши на изключително приятна цена. Ако пазарувате по-редовно, за тези два месеца ще сте в състояние ненатоварващо за семейния бюджет да подмените целия си домашен парк от чаши. Така най-после ще можете да се разделите с всички останали по милост и необходимост самотни, стъклени „войници“, с които ви се е налагало да правите компромиси в едно от най-приятните и достъпни човешки удоволствия – насладата от любимо питие в чашата, която то, а и вие заслужавате.VIVO-BILLA_tea-teapot

 
 

Opel Insignia е “лек автомобил на годината 2018” в България

| от chronicle.bg |

Новият Opel Insignia бе избран за “Лек автомобил на годината 2018” за България и стана носител на наградата в най-популярния клас – този на леките автомобили.

Жури съставено от 33 автомобилни журналисти от Прес Авто Клуб България отличи новата Insignia с общо 119,5 точки срещу 117,5 за Ford Fiesta и 96 точки за BMW 5-та серия. Новата Insignia бе излъчена за победител от пет финалиста в конкурса, като първоначалните кандидати бяха повече от 20 нови модела автомобили.

Както първото поколение Insignia впечатли журито на конкурса за 2010-та година, така и второто поколение на флагмана на Opel беше изключително високо оценено. Новата Insignia се предлага и с типичната за Opel първокласна свързаност с интеграция на смартфон, както и личния „ангел хранител“ OnStar. Като цяло, новата Insignia впечатлява с високи динамични качества в завой и прецизност на управлението, повече пространство и изключително добро съотношение между предлаганите качества и цената. Всичко това я превръща в предизвикателство и съперник на значително по-скъпи модели на премиум марки.

Нашето ревю за Insignia може да прочетете тук.