20 години Нова: пионер в телевизионното и онлайн пространство

| от |

Първият риалити формат, първият сутрешен блок с политически облик – такъв, какъвто го познаваме днес, първата онлайн платформа за безплатно и легално гледане на телевизионно съдържание, както и първата продукция, създадена специално и ексклузивно за онлайн излъчване – това са само малка част от примерите в 20-годишната история на Нова, които утвърждават първата частна ефирна медия като пионер както в телевизионното, така и в онлайн пространството.

Нова категорично поставя началото на риалити жанра в България. На 18 октомври 2004 г. за първи път отваря врати най-интересната и обсъждана Къща – Къщата на Big Brother. Това е и датата, на която този жанр навлиза в България. Форматът бързо се превръща в абсолютен феномен, а днес, 10 години по-късно и с 12 успешни сезона зад гърба си, Къщата и Съквартирантите в нея продължават да провокират, вълнуват и изненадват. Година по-късно, на 11 април 2005 г., отново по Нова дебютира и първото музикално риалити – Star Academy.

Първата частна ефирна медия въвежда риалити жанра в България, така както дава началото и на политическите сутрешни блокове такива, каквито ги познаваме днес. Принос за това има Милен Цветков, който през 2000 г. показва напълно нов стил на водене – именно той утвърждава политическите интервюта в сутрешните блокове, както и откритата телефонна линия със зрителите, които се включват на живо в ефир.

Медията има изключителен принос и в развитието и утвърждаването на телевизионните игри в България. Именно в ефира на Нова са двете най-дълго задържали се в ефир гейм шоута – „Стани богат” с над 10 години зад гърба си и „Сделка или не” с вече девет сезона. Нова е и първата частна ефирна телевизия, която започва масовото излъчване на латино сериали в България с поредицата „Три съдби” и поставя бума на турските сериали със заглавието „1001 нощ”.

Медията допринася изключително и за развитието на спорта – именно Diema е каналът, който успява да превърне английския футбол в професионално разработен телевизионен продукт и емблематична марка. Медийната група е пионер и с портфолиото на VIASAT каналите – VIASAT History е първият документален канал в България с историческа насоченост.

Новатор и пионер Нова е и в дигиталното пространство. Медията пуска първата видео платформа за безплатно и легално гледане на телевизионно съдържание – NovaPlay. За последната година платформата отбелязва ръст в уникалните посетители от 22 % и скок от 11 % в гледанията на видео. Доказателство за популярността на NovaPlay са и резултатите, които постигат видеата от новите сезони на ВИП Brother и X Factor, някои от които достигат до впечатляващите над 1 милион гледания.

С марка Нова е и първата продукция, създадена специално и ексклузивно за онлайн излъчване у нас – „Болница на надеждата” през 2011 г. Медията продължава да разработва тази ниша и да инвестира в създаването на ексклузивни видео продукции, подходящи за всички съвременни платформи и устройства – следват уеб риалитито „Блондинки зад волана” и „Класици” по NovaPlay. През 2012 г. Нова стартира и първата у нас онлайн спортна платена платформа, която има за цел да излъчва във високо качество някои от най-интересните спортни събития. В момента в платформата, която прие името Gong Play, се дават ексклузивно футболни мачове от Английската Висша лига, българската А Група и квалификациите за Европейското първенство по футбол през 2016 г.

20 години Нова: иновативна, отговорна, вдъхновяваща

 
 

Науката ни показва лицето на Бог, прилича на Илън Мъск

| от chronicle.bg |

Вижте ги един до друг. Не можете да кажете, че не си приличат!

Разбира се, веднага в главите ни изниква един конкретен въпрос: Как е съставен образът на Господ? Това е станало по следния начин: 511 християни са участвали в изследване, в което е трябвало да изберат снимки хора, които според тях приличат най-много на Бог, а финалният образ е съставен от изборите им.

Психолози от Университетът в Северна Каролина – Чапъл Хил накарали участниците в изследването да разгледат хиляди двойки човешки лица (избрани на случаен принцип) и да изберат кое от двете им прилича повече на божествено. Най-предпочитаните изображения след това са били комбинирани в едно чрез специален софтуер.

Може би приликата на резултата от изследването с фасона на Илън ни показва, че искаме господ да е модерен човек, гладко избръснат и с младежки вид, за разлика от класическия образ на възрастен брадат дядо в облаците. 

Изследването също така показва, че хората виждали много от себе си в образа на Бог. Младите хора виждали образа му по-млад, афро-американците го виждали като афро-американец, а хората, които се смятали за по-красиви, вярвали, че и господ е по-скоро красив.

Всичко това като че ли обяснява защо резултатът си прилича с Илън, който изглежда доста като средностатистически бял мъж.

Това буди въпроса: дали ако вземем снимките на 511-те човека от изследването и ги минем през същия софтуер няма да получим горе-долу същия образ?

„Склонността хората да вярват, че Бог има общи черти с тях, е в тон със стандартната егоцентричност“, казва професор Кърт Грей, автор на изследването. „Хората често проектират вярванията и чертите си върху другите. Нашият експеримент показа същото.“

В крайна сметка излиза, че лицето на господ е лицето на човешкия род.

 
 

Спирането на „Iron Fist“ е добра новина за Marvel

| от |

Когато Netflix спря “Marvel’s Iron Fist”, никой не беше изненадан, Сериалът имаше кофти история и разочарова както критици, така и фенове. Тогава никой не симпатизираше на Дани Ранд (Фин Джоунс). Но сега, след края, Дани вече има шанс да изгрее!

Най-добрият епизод с Iron Fist не е епизод на „Marvel’s Iron Fist“, a „Luke Cage“ – епизод „The Main Ingredient“ от сезон 2. В него Дани влиза във фризьорския салон и прекарва малко време с Люк (Майк Колтър), който се чувства раздвоен.

В „The Main Ingredient“ Дани не е точно сайдкик. Но истината е, че героят му не е достатъчно развит, за да износи собствен сериал. Netflix и Marvel за съжаление обаче го спряха на най-интересния момент от креативна гледна точка.

Минисериалът на Netflix „The Defenders“ от миналата година създава динамика между Дани и Люк.  Все още чакаме потвърждение за сезон 3 на „Luke Cage“, но да вкарат Дани в този сериал и да спрат неговия има доста логика. Сезон 2 свърши с това как Люк приема тъмната си страна и решава да бори криминалния подземен свят на Харлем отвътре. Ако има някой, който би му бил отличен помощник, то това е Дани.

 
 

Календарът на Hooters за 2019г., който всички искаме

| от chronicle.bg |

Все още ни делят близо два месеца и половина до новата година, но тя изглежда повече от обещаващо.

Или поне такива надежди ни дава новият календар на Hooters, който тази година включва 200 от най-сексапилните сервитьорки в САЩ.

Освен, че ще краси множество страни по света (надяваме се нито една на някой автосервиз), каузата има и благотворителна страна. 1 долар от всяка покупка ще бъде отделян за кампании за борба срещу рака на гърдата.

И тъй като снимките говорят по-добре за себе си, оставяме ви в тяхната компания. Напълно в стила на Hooters, не мислите ли?

 
 

Точно така: да драскаме, но културно!

| от chronicle.bg |

Няма вече Банкси, няма вече Майкъл Мур! Откакто някакви пичове, служители от Националната опера, надраскаха паметника в Хирошима с „Локо София“, има ново течение контракултурното изкуство!

Уволнени и низвергнати от обществото и собствения си отбор, тези мъже са герои! Ние ще последваме техният пример и ще разнесем тази гмеч, наречена „български отбор по футбол“ заедно с посланието за България, навсякъде по рохката плът на майката земя.

Без псувни и грубости, културно! Ето как и къде:

„Локо Пловдив“ на Нагасаки

Те просто така си вървят – по двойки. Нали знаете, красотата е симетрия.

„Ботев Враца“ на Статуята на свободата

Бързо, докато Валери Божинов не си е тръгнал от отбора – нека се разпише и при тази порочна мадама.

„Аре Миньоро“ на Айфеловата кула

Знаете, известна е жарката любов между град Перник и винкела като предмет. А ако съществува на тази планета паметник на винкела, то той е Айфеловата кула.

„Берое Стара Загора“ на паметника на Ким Ир Сен и Ким Чен Ир

Северна Корея и „Берое“ има едно нещо помежду си: и при двете „няма мое, няма твое…“

„Лудогорец  Разград“ на Ниагарския водопад (някъде отстрани, не върху водата)

Ниагарския водопад е може би най-посещаваната забележителност в света с над 30 милиона посетители годишно. Това би трябвало да им покаже какво е да имаш фенове.

„Само Левски“ на Стоунхендж

Хубавото е, че навсякъде около Стоунхендж има тревичка и зелено. Така там спокойно могат да пасат говеда.

„Само ЦСКА“ на Крепост Хисаря

Крепост Хисаря се намира в Ловеч. Там надписът „Само ЦСКА“ ще седи страхотно, защото където и да ходиш, където и да скиташ, най-хубаво си е вкъщи.