shareit

1999: последната добра година за киното

| от |

„Боен клуб“, „Да бъдеш Джон Малкович“, „Матрицата“ и “ Магнолия“. Те вещаеха революция в киното, която никога не се случи, пише Esquire


1999 е годината, в която започна масовото използване на новите технологии в киното в тази година се появиха филмите: Fight Club, The Matrix, American Beauty, Run Lola Run, Go, Boys Don’t Cry, The Sixth Sense, American Pie, Three Kings, Election, Being John Malkovich, Magnolia, The Blair Witch Project и Office Space. „Това, което е общо за всички тези филми е умението на нови, талантливи режисьори, да загърбят традиционната кинематография за сметка на модерни разкази и специални ефекти.“

brad pit

В интервю за „Entertainment Weekly“ през ноември 1999-та, режисьорът на Run Lola Run, Том Тиквер, заявява: „Ние виждаме филми, които са толкова перфектни, че вече не ни се налага да се свързваме с тях. Филми като “Малкович“ са покана да бъде направено нещо съвсем различно. Дори и “Матрицата“, защото те все още обслужват нашите традиционни страсти в киносалоните, но в същото време се подиграват с мозъка по много странен начин. Преди десет години, не вярвах, че хората ще са готови за това.“

movie-gross

За Esquire авторката Гарин Пирниа, прави сравнение на най-доходоносните филми през 1999-та и 2014-та. В 99-та няма нито един филм със супер-герои, а по-голямата част от филмите са с оригинален сценарий.

Тя говори за всеки от големите филми от 1999-та:

“Матрицата“, използва нови специални ефекти, които напълно променят жанра и начина, по който се снимат филмите.

„Шесто чувство“, вторият по приходи филм през 1999-та, е автентична концепция, която дава нов живот на края с обрат.

„Run Lola Run“ експериментира с формулата от видео игрите, в която момиче се опитва да спаси живота на приятеля си, но в рамките на трите действия във филма, нещо се променя, което променя и крайният изход.

„Blair Witch“ не е първият филм, който използва намерен видео запис за разказване на история, нито пък може да бъде определен, като много добър филм. Но по онова време успява да накара зрителя да трепери от страх, защото до тогава нямаше подобен филм. Зрителят не разбира дали е документален филм или е заснет по сценарий. Освен това „вещицата“ никога не се появява и това е един от първите моменти в съвременния ужас, когато не виждаме главния злодей.

„Мъжките“ филми Fight Club, American Beauty и Office Space, показаха американския мъж, който не спазва обществените правила и понякога буквално с юмруци се бори срещу консуматорството, предградията и комфорта на живота. “Боен клубе революционен филм, който може да се каже, че предсказа 11 септември и финансовата криза през 2008-ма. Тайлър Дърдън ни учи, че е по-добре да чувстваш нещо, отколкото нищо и че мъжете нямат бъдеще. Точно това го побърква.

Кевин Спейси се чувства по същия начин, но в крайна сметка успокоява живота си, но смъртта оставя белег върху него. Тези три филма, заедно с “Магнолия“, показват, че красотата може да бъде възстановена, когато най-малко очакваш и че всички ние трябва да водим живот, който има някакъв смисъл.

tumblr_mh273fjfoq1rltdu8o1_500

„През 2014-та, телевизията доминира, а промяната започна през 1999, когато “Семейство Сопрано“ се появява за първи път. Вече съществува голяма разлика в бюджетите на независимото кино и блокбастърите, а филми от средна класа почти не съществуват, какво ще бъде киното през 2019-та? Бъдещето вече е минало. 1999 дойде и си замина“, пише Пирниа.

 
 
Коментарите са изключени за 1999: последната добра година за киното