17 австрийски изби представят най-добрите си вина в София

| от |

Най-популярната дегустация на чуждестранни вина в България Grand Austrian Tasting се провежда за седма поредна година

Grand Austrian Tasting 2013

17 изби от всички винени региони на Австрия ще представят най-доброто от продукцията си на Grand Austrian Tasting 2014. Събитието, което за седмa пореднa годинa e най-популярната дегустация на чуждестранни вина в България, ще се проведе от 12:00 до 20:00 ч днес в бална зала “Мусала” на хотел “Хилтън”, София (бул. България 1) с вход 10 лв. Организиратори са вносителите на австрийски вина за България “Петкова и Съдружие”.

“Виното е за всички. Привърженици сме на откритото, некомплицирано отношение към виното. Виното не е напитка за сноби в костюми, то е за всички, от него няма нужда да се „разбира”, трябва само да се обича. Държим да предадем това на публиката си.”, споделя за концепцията на събитието Яна Петкова – един от организаторите на Grand Austrian Tasting.

Ето и седем причини защо австрийските вина са уникално явление във винения свят и защо не бива да пропускате най-голямата австрийска дегустация в София, представени от Австрийския винен маркетинг, организацията, отговаряща за винената индустрия на страната:

Климат – Австрия е на същата географска ширина като Бургундия, но температурните разлики са много по-изразени. Горещите лета и студените нощи създават хрупкави, ароматни вина с изящен характер. Никъде по света големите вина не са толкова освежаващи, а свежите – толкова вкусни.

География – речни долини, хълмове, езера и равнини с варовикови, вулканични, шистови и льосови почви – разнообразието на малка винена Австрия е огромно.

Сортове – Австрия има отлични условия за отглеждането както на ризлинг и совиньон блан, така и на шардоне, и пино ноар. Истинската й гордост и световен успех обаче е местният бял сорт грюнер велтлинер, считан за един от големите сортове на 21 век.

Култура - виното има над 2000 години документирана история по австрийските земи. Наред с избите от римско време и Средновековието, в Австрия днес могат да се видят ултрамодерни изби, отличавани с международни архитектурни награди.

Хората – Австрия е страна на малките семейни изби. Хората са отдадени на земята и културата си и любовта към виното се предава от поколение на поколение.

Респект към природата – 2/3 от всички изби участват в правителствената програма за минимална интервенция в лозарството; 16% от аграрните земи и 10% от лозята се гледат органично. ГМО (генетично модифицирани организми) са абсолютно забранени в Австрия.

Комбинация с храна – на Международните конгреси за китайска кухня и вино в Пекин и Сингапур грюнер велтлинер & Ко. се обявяват за едни от най-добрите партньори на азиатска кухня. За континенталната кухня това се знае отдавна.

Изложението ще предложи на посетителите възможност да опитат над 50 високооценени австрийски вина от от всички винени региони в Австрия, както и някои допълнителни селекции от по-стари реколти и вина от Австралия и Нова Зеландия.

Още от създаването си през 2008 година Grand Austrian Tasting се подчинява на идеята за обединението на различни, иначе конкуриращи се, търговци за един ден в името на обща кауза – популяризиране на австрийското вино. Създадено през 2007 г от Лияна Стоилова, Яна Петкова и Валтер Ватцин събитието се подкрепя от австрийската държава в лицето на Австрийския Винен Маркетинг. В рамките на изложението през 2014 ще вземат участие вносителите на австрийски вина са: Петкова и Съдружие (организатор), Авексим, Бибендум, Картел, Касавино, Негосиан, Трансимпорт, О & В Корп.

Бордът на Австрийския винен маркетинг със седалище във Виена е държавната институция, отговаряща за винената индустрия в Австрия. Организацията е създадена през 1986 година със стратегическата идея да подкрепя, координира и поддържа качеството и продажбите на австрийските вина. Най-голямата й цел за вътрешния пазар е повишаването на пазарния дял на качествено австрийско вино, като заедно с това се стимулира усилено и износът на висококачествено бутилирано вино за целия свят.

Повече информация за Австрийския винен маркетинг и неговата дейност може да намерите на неговия сайт www.austrianwine.com.

 
 

Внучката на Грейс Кели e готина точно колкото баба си

| от chr.bg |

През 1998 година, когато дъщерята на Грейс Кели – принцеса Стефани, роди третото си дете, Камил, нещо липсва от акта й за раждане, а именно – името на бащата. Тръгват слухове, че той е бившият бодигард на Стефани Жан-Реймонд Готлиб. Това, а и самата липса на записан баща, гарантира, че Камил няма никога да застане на трона на Монако. Полубрат й и полусестра й, Луис и Паулин Дукрет, са съответно 12-ти и 13-ти на опашката.

Камил в момента е на 19 и открито е взела носи фамилията на баща си – Готлиб. Тя отбеляза и рождения му ден със снимка в Инстаграм, на която са двамата до хаштага #TelPereTelleFille – от фрнски „Какъвто бащата, такава и дъщерята“.

 

The best part of me

Публикация, споделена от Cam (@camillerosegottlieb) на

 

The best part of me Публикация, споделена от Cam (@camillerosegottlieb) на

 

Въпреки, че има сините очи и русата коса на баба си, Камил притежава собствен стил. Тя носи татуировки по тялото си и 3 годни живее в цирка, докато майка й излиза с дресьор на слонове. Въпреки това и Камил и Грейс Кели споделят еднакво силна любов към животните.

 

Best Friends or Twins ?

Публикация, споделена от Cam (@camillerosegottlieb) на

 

Fluffy selfie

Публикация, споделена от Cam (@camillerosegottlieb) на

 

The same person but not the same pose

Публикация, споделена от Cam (@camillerosegottlieb) на

 
 

Дебора от Big Brother: в тинята, където й е мястото

| от Цветелина Вътева |

Това, че шоуто „Big Brother“ в същината си напомня „Игрите на глада“ и е способно да срине нечий живот изобщо не е новина, но въпреки това някои случки, които се разиграват в Къщата и на телевизионния екран, раздвижват обществената перисталтика.

Поредната жертва на Големия брат, е певицата Дебора – мис Видин, мис Северозападна България, фолк певица, известна с песента „Буба лази“ (според собствените й твърдения). Снощи тя бе изгонена от Къщата, след като поиска да напусне, обидена от дадения й прякор Мис Махмурлук, и в състояние на афект напсува Big Brother. А днес се появи в предаването „На кафе“ при Гала с тъмни очила, под тях – насинено око, разплакана, с твърдението, че трима души са я пребили пред дома й и признанието, че алкохолът й помага да се справи с паническите атаки, от които страда.

Цялата псевдотерапевтична среда, в която видяхме певицата – първо в изповедалнята на Big Brother, а и после и в „На кафе“, увеличава с телевизионната си лупа проблемите на една жена, които никак не са уникални. Псувнята по Големия брат може и да е безпрецедентна, но паник атаките, наливането с алкохол в опит за преодоляването им, истериите и насилието над жени са ужасно далеч от безпрецедентността. Те са ежедневие.

Ако има някакъв позитив от това, че една жена, която очевидно се нуждае от помощ и подкрепа, бе стъпкана в телевизионната кал, то това е прозрението, което може да удари някои хора, че Дебора е съвършено оформен прототип на жената-жертва на насилие.

Тя е слаба, психически неуравновесена, кастрирана от самоувереност, неспособна на самоуважение, емоционална лабилна, готова да каже „Обичам те“ на някой, когото не познава. Все неща, които карат човека да страда, и то да страда зверски. Неща, за които страдащият няма вина. И които го превръщат в лесна мишена за всички агресори, насилници и садисти, които надушват психичния дисбаланс у жените както акулите надушват кръв.

Онова, което видяхме при Гала, с изключение на самата Гала, която реагира искрено съчувствено и адекватно, е една показателна миниатюра за това с какво се сблъскват хората с чести психични проблеми у нас: пълно и тотално неразбиране, стената на Пинк от „Пинк Флойд Стената“, уж състрадателни, но всъщност укоризнени погледи. Докато певицата се изсипа емоционално и тотално се разля от рамките на приемливото поведение, коментаторите на Big Brother се държаха като набори на 90-годишен покойник на погребението му: с едно тихо, но натрапчиво внушение: „Много ми е мъчно, но повече се радвам, че не съм аз в ковчега“.

Това е и големият проблем с домашното насилие. Не насилниците и не жертвите, а третите лица: съседите, които чуват виковете, но мълчат. Минувачите, които виждат, но не се обаждат. Зрителите, които гледат и се тюхкат, но след това си лягат с онази същата мисъл: „Много ми е мъчно, но повече се радвам, че не съм аз“.

Не ме разбирайте погрешно: Дебора е на социалното дъно. Тя не се вписва в нито един шаблон на „успеха“. Тя е простовата, хистерична, невъздържана и не особено интелигентна. Но с извинение за популизма, преди да бъдем прости или софистицирани, хистерични или непоклатими, невъздържани или обрани, интелигентни или тъпи, ние сме първо хора.

И когато някой човек страда, не е ли здравата, първосигнална реакция да изпитаме емпатия? Явно не.

Шоуто си гледа рейтинга и това е нормално: разбира се, че Big Brother ще покаже Дебора как пие чаша след чаша вино, разбира се, че ще й даде прякор „Мис Махмурлук“. Всяка пукнатина в някой от съквартирантите, през която може да влезе провокация на кукловода, трябва да се използва. И това не е подсъдимо (дори морално), защото това е същината на това риалити и всеки, който влиза в него трябва да е наясно с рискове, които поема.

Голямата драма с Дебора не е в Big Brother, а в това, че нейният случай бързо надникна в мозъка на обществеността и през коментарите във Facebook и заглавията на жълтите медии стана ясно каква свинщина е вътре. Какъв примитивизъм, удобно заключен в позицията „Тя си е виновна, мани я тая пияница“.

Много обичаме да си чешем езиците за това колко е важно да се ограничи домашното насилие, колко е разпространено сексуалното насилие, и как хората не бива да бъдат стигматизирани заради временни психични разстройва, през които минават. Но ето че на ТВ екрана излезе една Дебора, с всичката си простота и антипатичност, и бързо ни показа, че можем само да си чешем езиците.

Но когато пред нас се появи жертва на насилие и на психичен проблем, всичко, което можем да направим е словесно да я смачкаме в тинята. Където й е мястото, нали.

 
 

Джерард Бътлър осинови българско бездомно куче

| от chronicle.bg |

Актьорът Джерад Бътлър е осиновил кученце от България. Той пусна снимка с новия си любимец във Facebook.

„Благодарен съм за новото малко кученце в живота ми. Тя беше бездомна и я видях, докато снимах на планина в България. Открадна сърцето ми“, пише актьорът в социалната мрежа.

Актьорът е бил няколко пъти в България и е споделял, че много харесва страната ни.

 Бътлър е известен с ролите си в „300“, „Фантомът от операта“, „Код: Олимп“ и др., а все още може да го гледате по кината в апокалиптичната лента „Геобуря“.
 
 

МОТИВ: ЗИМЕН ПЪТ – камерна вечер за ценители в ново арт пространство

| от chr.bg |

На 24 ноември в „Къщата на София“, ул. „Миджур“ 12, българската публика за първи път ще има възможността да чуе на живо класически романтизъм в изпълнение на баритона Айвън Лъдлоу, акомпаниран от пианиста Даниел Тонг в първия за сезона концерт МОТИВ: ЗИМЕН ПЪТ от известния, вече 3 годишен, цикъл за камерна музика, който тази година стартира с нова артистична концепция.

Музикантите ще разгърнат красотата на чувствата в едно от най-забележителните произведения на Франц Шуберт – “Зимен път”, композирано по стиховете на Вилхелм Мюлер. Романтичното настроение ще пренесе зрителите в епоха, в която чувствата са били музика, а думите – страст.

Самият  Шуберт е твърдял, че тези песни са го завладявали повече от всичко, което е написал, защото напълно се е сливал с поетичните образи.

Ivan-Ludlow

Айвън Лъдлоу солира на едни от най-престижните европейски оперни сцени като Неапол, Сполето, Париж, Лион, Атина, Тулуза, Уелска Национална Опера, Страсбург, Марсилия, Бордо, Лозана и много други. Роден в Лондон, но израсъл в Брюксел, той е възпитаник на Гилдхол Скуул и Националното оперно студио. Айвън е изнасял рецитали из цяла Европа и САЩ, като често си партнира с Даниел Тонг – пианист на Лондонския Бридж ансамбъл.

DanielTong

Събитието в „Къщата на София“ е само първият от шестте камерни концерта от цикъла МОТИВ 2018. Всеки месец българската публика ще има щастието да преживее по едно събитие с изпълнители, наградени от престижни европейски и световна конкурси, които концертират на легендарни световни сцени. Неподражаемите по рода си камерни вечери ще дадат нов облик на музикалната сцена – изпълнителите ще представят изкуството си пред камината, в артистичната среда на елитната галерия, в непосредствено общуване с публиката по особено емоционален начин. Местата в залата ще бъдат не повече от 50, а организаторите ще допълнят специалната атмосфера на вечерта с комплимент за всеки гост.

Kashtata-na-Sofia

Билети: на касите на Eventim в страната, онлайн на www.eventim.bg или преди събитието в „Къщата на София“, ако има останали свободни места.