13 брилянтни реклами от 2015-а

| от chronicle.bg по adweek.com |

Погледнете навън. Дори и времето да не е хубаво, може и да откриете нещо интересно. Любопитни неща дебнат от всеки ъгъл извън дома ви. Буквално.

През тази година станахме свидетели на някои страхотни рекламни кампании на открито. Дали със социална цел, или просто находчив начин да рекламираш продукта си, няколко привлякоха вниманието ни.

Представяме ви 13 реклами, които добиха популярност по целия свят със страхотните си ефекти и смислено съдържание:

13 JetBlue
Безплатни билети във формата на плакати за различни събития по спирките в Ню Йорк.

12. Sky Atlantic
Реклама на сериала Fortitude, който се развива в малък арктичен град, с пускането на изкуствена бяла мечка по улиците на Лондон.

11. McDonald’s
Рекламната агенция Cossette създаде интересна реклама за новия Egg McMuffin. Заедно със слънцето във Ванкувър, мъфинът също „изгрява”.

mcdonalds, mcmuffin

mcdonalds, mcmuffin

mcdonalds, mcmuffin

10. Изследване за рак във Великобритания
Чрез постоянно нарастваща подутина на пътя, се подтикват британците да се изследват за рак във възможно най-ранен стадий на болестта.

9. Don Giulio Salumeria
След наложеното ембарго от Русия за внос на стоки от Европейския съюз през 2014-а, един италиански магазин в Москва е намерил интересен и скрит за властите начин да се рекламира.

8. Madcom
Телевизия в Панама измисли продуктивен начин да привлече вниманието на отговорните органи за проблема с дупките по пътищата. Чрез специални „запълващи” хаштагове, всеки път, когато кола попадне в дупка, се изпраща туит до пътните власти в страната.

The Tweeting Pothole from P4 Ogilvy on Vimeo.

7. Forever 21
Инициатива, която използва уникална машина, тежаща един тон, с помощта на която хората могат да пресъздават свои снимки от Instagram, благодарение на 6 400 нишки конци.

6. Depaul
Двустранна реклама по ъглите на улиците в Лондон. Всяка от страните й има различно послание. Прочетени заедно, двете страни подканват гражданите да помагат на нуждаещите се.

4

5. Nivea
Марката измисли начин как да накара децата да използват слънцезащитен крем – като създадат кукли, които също изгарят при пряка слънчева светлина.

nivea, нивеа, реклама, слънце, изгаряне

4. Snickers
Snickers намери издънки в Ню Йорк и залепи стикери до тях, които гласят „Правиш грешки, когато си гладен”.

сникърс, реклама

сникърс, реклама

3. Apple
Страхотната рекламна кампания на iPhone 6, която използва само снимки, заснети с телефона от обикновени хора.

apple, реклама

2. Salta
Една от наистина уникалните реклами на годината. Бирата намери ръгбисти, загубили зъби в името на спорта. Не само им ги възстанови, но и им даде нещо много важно, което всеки мъж трябва да има под ръка. А защо не и в устата?

1. Woman’s Aid
Една от най-силните социални рекламни кампании през годината. Огромни билбордове, които показват жени, страдали от домашно насилие. „Само един поглед може да сложи начало на промяната”. Идеята е да се привлекат колкото се може повече погледи към този проблем, с което той да се изкорени. Интересното в кампанията е, че колкото повече хора виждат билборда, толкова повече белезите от домашното насилие избледняват.

жени, насилие, домашно насили, реклама

 
 

11 книги, които трябва да прочетете през този живот

| от chronicle.bg |

Независимо дали сте от онези 53% българи, които твърдят, че „четенето не води до успех“ или сте „един от всеки четири българи“, които редовно поглъщат страници, има някои книги, които просто трябва да прочетете.

Може да не ви донесат милиони, както ще направи националната лотария, но със сигурност ще ви помогнат да се замислите как живеете и да достигнете по-лекичко до края на живота си.

В галерията сме сложили 11 от тях по наш избор. Реално не са само 10. По-скоро са 11 011. Някои от тях сигурно са скрити в прашасалите рафтове на библиотеките и чакат някой да ги преоткрие. Други окупират предните редове в книжарниците и се преиздават на всеки месец.

Това няма значение. Книгите са шорткът към чужди умове и други светове. Ползвайте го.

 
 

Новите Samsung QLED 2018 вече са в България и изглеждат страхотно

| от chronicle.bg |

Samsung QLED 2018 серията вече се предлага и в България.

От времето, в което телевизорите бяха огромни и неугледни, а картината беше детайлна колкото гоблен, мина много време, но все още се впечатляваме от достиженията, които достигат модерните телевизори.

През последните години наблюдавахме чувствителен растеж в изискванията на потребителите към размера на екрана, който от скромните 21“, днес достига до минимум 55“.

В резултат, вече възприеманият за приемлив за една стандартна всекидневна екран е с размер от 55-65“. В някои случаи потребителите споделят, че по-подходящ за домакинството им е телевизор от 75-82“. Естествено, ускореното развитие на технологиите и непрекъснатите иновации от производителите, направиха телевизорите все по-смарт.

На среща с медиите от Samsung ни показаха новия 65“ Smart QLED TV Q9F. С ръка на сърцето признаваме, че качеството на картината със 100% обем на цветовете е впечатляващо, а дизайнът на телевизора не би загрозил и дневната в Бъкингамския дворец.

Телевизорът може да се похвали с 360-градусов дизайн – т.е. вижда се от всяка страна, като бъде поставен в която и да е част на помещението. А с възможността за монтиране с No-gap Wall mount на стената, с която разстоянието между телевизора и стената е сведено до минимум, процесът на инсталация отнема не повече от 15 минути.

Няколко факта за новата QLED серия:

SmartThings: Новата платформа на Samsung, посредством която може да се осъществи връзка между широк набор от смарт устройства – от хладилника до мобилния телефон.

Ambient mode: Благодарение на този режим, когато не гледате нищо на телевизора, можете да съживите екрана чрез използването на режими като „Декор“, „Информационен“ или да се наслаждавате на вашите любими снимки. А режимите са придружени и с фонова музика.

One Remote Control: Телевизорът се управлява с едно дистанционно, чрез което лесно и удобно може да се контролират всички свързани към него устройства.

One connect: Всички устройства се свързват към телевизора посредством One Connect кутията, независимо от стандартите които подържат. От кутията излиза само един полупрозрачен кабел, който служи както за пренос на информация, така и за захранване, и с който всеки може да постави телевизора навсякъде в дома, без досадното загрозяване от висящи и стърчащи кабели и жици.

Благодарение на Quantum dot технологията, картината е удивително реалистична и има един милиард цветове и подробни детайли. Ultra Black и Direct Full Aray характеристиките на QLED 2018 дават безкомпромисно качество на картината, дори при пряка слънчева светлина или при слаба осветеност в стаята.

Черните цветове са по-дълбоки и по-тъмни, и подчертават всеки отделен детайл. А HDR10+ технологията на Samsung осигурява широк диапазон от яркост и контраст, и дават възможност да се виждат детайли отвън сенките. На практика, всяко изображение се обработва индивидуално, кадър по кадър, за да се оптимизира визуализацията чрез поддръжката на HDR съдържание.

От тази седмица телевизорите ще имат и още едно огромно предимство – стартират множество тематични промоции, предвидени за предстоящия футболен сезон.

Ако все пак ви интересуват и цените, за момента 65-инчовият модел се предлага за 7999лв, а 55-инчовият – за 3699лв.

В случай че сте фенове на марката и на качественото телевизионно изживяване, със сигурност трябва да обърнете внимание на тези телевизори.

 
 

Стана ясно защо птиците нямат зъби

| от chronicle.bg |

Защо птиците, които са преки наследници на динозаврите, са загубили зъбите си по време на еволюцията? За да може пиленцата да се излюпят по-бързо от яйцата и да имат по-големи шансове да оцелеят, сочат резултатите от изследване, цитирани от Франс прес.

Съвременните птици имат човка без зъби, каквато са притежавали някои динозаври през мезозоя (251 млн.-65 млн. г. пр. н. е.). Бяха предложени редица хипотези, за да се обясни появата на човка без зъби у птиците. Някои учени са на мнение, че изчезването на зъбите позволило да се намали теглото на главата и да се улесни полетът.

„Това обаче не обяснява защо някои месоядни динозаври през мезозоя, които не можели да летят, нямали зъби, а човка“, заявиха учени от университета в Бон, Германия.

Най-често приеманата теза за изчезването на зъбите е свързана с промени в хранителния режим у птиците. Това улеснило оцеляването им при масовото измиране на видове преди 65 милиона години, предизвикано от падане на астероид, който променил климата на планетата.

Учените от университета в Бон предложиха нова хипотеза, свързана със стратегията за репродукция на динозаври птици и продължителността на инкубационния период на яйцата.

Новата хипотеза е базирана върху неотдавнашно изследване на американски палеонтолози, които констатираха бавния инкубационен период на динозавърски яйца.

Той продължавал няколко месеца, като този при примитивните влечуги, докато продължителността му при съвременните птици е значително по-кратка, от десетина дни до няколко седмици.

Причината за това е в зъбите – при динозаврите поникаването им отнемало около 60 процента от времето, свързано с инкубационния период.

„Ембрионът трябвало да изчака в яйцето да приключи поникването на зъбите“, поясниха учените. Яйцата са предпочитана от хищниците плячка.

Съкратеният инкубационен период, позволяващ по-бързо излюпване на пиленцата, осигурил важно еволюционно предимство.

Резултатите от изследването са публикувани в Biology Letters.

 
 

Детектив се бори с мафията в Тилбург в нов сериал

| от chronicle.bg |

Нов криминален сериал стартира в ефира на Bulgaria ON AIR от 6 юни. Всеки делничен ден в 20,30 часа зрителите ще могат да следят обратите в криминалната серийна драма „Сила“. Тя разказва историята на амбициозен детектив, който се бори срещу организираната престъпност в Тилбург, Холандия, с цената на всичко.

Тео Камп (Йерон фон Конингсбрюхе) е най-добрият детектив в отдел „Убийства“, в холандския град Тилбург. От известно време той върви по следите на ловкия престъпник Фреди фон Нуне, а амбицията му да го залови става неговата цел номер едно. Когато за пореден път Тео нарушава правилата издирвайки издирва фон Нуне, началниците му го отстраняват от случая.

За наказание Камп е изпратен в отдел „Наркотици“, където трябва да си партнира с Уилям Нийсен (Денис фон де Вен) – най-невротичният детектив в управлението, който винаги спазва правилата. Двамата разследващи са пълна противоположност, но са принудени да загърбят различнията си, за да работят заедно.

Въпреки отстраняването си от случая, Тео е решен, че няма да се откаже от разследването и ще продължи издирването на престъпника Фреди фон Нуне.

Дали отговорният и невротичен детектив Уилям ще попречи на опърничавия си колега Тео да хване престъпника и да се върне на старата позиция, предстои да разберем.