13 брилянтни реклами от 2015-а

| от chronicle.bg по adweek.com |

Погледнете навън. Дори и времето да не е хубаво, може и да откриете нещо интересно. Любопитни неща дебнат от всеки ъгъл извън дома ви. Буквално.

През тази година станахме свидетели на някои страхотни рекламни кампании на открито. Дали със социална цел, или просто находчив начин да рекламираш продукта си, няколко привлякоха вниманието ни.

Представяме ви 13 реклами, които добиха популярност по целия свят със страхотните си ефекти и смислено съдържание:

13 JetBlue
Безплатни билети във формата на плакати за различни събития по спирките в Ню Йорк.

12. Sky Atlantic
Реклама на сериала Fortitude, който се развива в малък арктичен град, с пускането на изкуствена бяла мечка по улиците на Лондон.

11. McDonald’s
Рекламната агенция Cossette създаде интересна реклама за новия Egg McMuffin. Заедно със слънцето във Ванкувър, мъфинът също „изгрява”.

mcdonalds, mcmuffin

mcdonalds, mcmuffin

mcdonalds, mcmuffin

10. Изследване за рак във Великобритания
Чрез постоянно нарастваща подутина на пътя, се подтикват британците да се изследват за рак във възможно най-ранен стадий на болестта.

9. Don Giulio Salumeria
След наложеното ембарго от Русия за внос на стоки от Европейския съюз през 2014-а, един италиански магазин в Москва е намерил интересен и скрит за властите начин да се рекламира.

8. Madcom
Телевизия в Панама измисли продуктивен начин да привлече вниманието на отговорните органи за проблема с дупките по пътищата. Чрез специални „запълващи” хаштагове, всеки път, когато кола попадне в дупка, се изпраща туит до пътните власти в страната.

The Tweeting Pothole from P4 Ogilvy on Vimeo.

7. Forever 21
Инициатива, която използва уникална машина, тежаща един тон, с помощта на която хората могат да пресъздават свои снимки от Instagram, благодарение на 6 400 нишки конци.

6. Depaul
Двустранна реклама по ъглите на улиците в Лондон. Всяка от страните й има различно послание. Прочетени заедно, двете страни подканват гражданите да помагат на нуждаещите се.

4

5. Nivea
Марката измисли начин как да накара децата да използват слънцезащитен крем – като създадат кукли, които също изгарят при пряка слънчева светлина.

nivea, нивеа, реклама, слънце, изгаряне

4. Snickers
Snickers намери издънки в Ню Йорк и залепи стикери до тях, които гласят „Правиш грешки, когато си гладен”.

сникърс, реклама

сникърс, реклама

3. Apple
Страхотната рекламна кампания на iPhone 6, която използва само снимки, заснети с телефона от обикновени хора.

apple, реклама

2. Salta
Една от наистина уникалните реклами на годината. Бирата намери ръгбисти, загубили зъби в името на спорта. Не само им ги възстанови, но и им даде нещо много важно, което всеки мъж трябва да има под ръка. А защо не и в устата?

1. Woman’s Aid
Една от най-силните социални рекламни кампании през годината. Огромни билбордове, които показват жени, страдали от домашно насилие. „Само един поглед може да сложи начало на промяната”. Идеята е да се привлекат колкото се може повече погледи към този проблем, с което той да се изкорени. Интересното в кампанията е, че колкото повече хора виждат билборда, толкова повече белезите от домашното насилие избледняват.

жени, насилие, домашно насили, реклама

 
 

Новото издание на „Часовете“: лек против губене на часове е студените зимни вечери

| от chronicle.bg |

Отново се връщаме към клишето с четенето на книги в студена зимна вечер. И колкото и да не искаме да го употребяваме, когато става въпрос за „Часовете“ на Майкъл Кънингам, няма как да го пропуснем. Защото именно сега е времето да превърнете идиличната картинка в реалност с новото издание на романа, което от днес е в книжарниците у нас.

„Часовете“ (за която Кънингам получава „Пулицър“) е първото от поредицата предстоящи заглавия на Locus Publishing за 2019 г. и е част от библиотека LUX IN TENEBRIS, посветена на книгите с хитови филмови екранизации.

Почитателите на добрата литература могат да се насладят на разтърсващата история, която свързва Клариса Вон, Лора Браун и Вирджиния Улф, в брилянтния превод на Иглика Василева, която е един от най-добрите преводачи от английски език в България. В биографията й, чиято върхова точка е преводът на „Одисей“ на Джеймс Джойс, присъстват редица творби на Вирджиния Улф.

Michael-Cunningham-c-Photograph-by-Richard-Phibbs

Книгата „Часовете“ е модерна класика, а за популярността ѝ помага екранизацията от 2002 г. с участието на холивудските величия Никол Кидман (спечелила „Оскар“ за ролята си на Вирджиния Улф), Мерил Стрийп (Клариса), Джулиан Мур (Лора), Ед Харис (Ричард) и др. С 9 номинации за „Оскар“ и 7 за „Златен глобус“ лентата на режисьора Стивън Долдри определено е сред най-запомнящите се филми от началото на века.

„Часовете“ не е просто книга, вдъхновена от друга велика книга – „Госпожа Далауей“. Майкъл Кънингам отдава заслужена почит към британската писателка Вирджиния Улф и приноса ѝ към световната литература. Книгата му е наситена с директни препратки към едно от най-добрите ѝ произведения – „Госпожа Далауей“ от 1925 г. Като дори самото заглавие („Часовете“) е работният вариант на романа на Улф.

Вирджиния Улф е емблематична фигура за британската и световна модерна литература на 20 век. Като изявена феминистка тя смело прокарва ексцентричните си разбирания в едно консервативно общество. Улф оставя след себе си няколко романа, множество разкази, есета, 4000 писма, 30 тома дневници.

Chasovete_Michael Cunningham

„Часовете“ е драматична, завладяваща и дълбоко разтърсваща история на три жени: Клариса Вон, която в една нюйоркска утрин се занимава с организирането на прием в чест на любим човек; Лора Браун, която бавно започва да се задушава под тежестта на идеалния семеен уют в предградията на Лос Анджелис от петдесетте; Вирджиния Улф, която се възстановява в компанията на съпруга си в лондонското предградие и започва да пише „Мисис Далауей“. Историите на трите героини се преплитат, за да достигнат финал, болезнено изящен в своята цялост.

 
 

Най-инстаграмското пътешествие, на което можете да отидете

| от chronicle.bg |

Ако планирате следващото си пътешествие с мисъл за последователите си в Instagram и другите социални мрежи, забравете за плажове, планини и гори. Всеки може да отиде на пясък, вода, хълмове и дървета.

Това, в което трябва да инвестирате, е класически американски трип по известния Route 66.


Вижте тази публикация в Instagram.

#route66 #grandcanyon #america #usa

Публикация, споделена от Dom (@goldbron) на

Пътят спечели гласуване за най-инстаграмска дестинация в анкета на компанията за автомобили под наем Hertz. Той започва от ветровития град Чикаго и приключва от другата страна на САЩ, в Лос Анджелис, като минава през най-живописни и нестандартни пейзажи. Известни забележителности са Гранд Каньонът и Калифорнийският щатски път, както и няколко творения на човека, например, вторият най-голям люлеещ се стол в света, в Мисури, и Ранчото за кадилаци в Тексас. Второто е любопитна арт инсталация на стърчащи от земята коли, покрити с графити. Вие също можете да нарисувате нещо, ако носите спрей със себе си.

 

 

 

Вижте тази публикация в Instagram.

#EveryoneLoveEveryone ☮

Публикация, споделена от Ola Duçkallari King (@ola_duckallari) на

 

 

 

 

 

 

 
 

Кевин Харт ще играе във филма по играта Монополи

| от chronicle.bg |

Комикът и актьор (но не и водещ на Оскарите) Кевин Харт е подписал с Lionsgate за роля във филма по класическата игра Монополи, режисиран от Тим Стори. В момента Харт си партнира с Брайън Кранстън в драмата „The Upside“, която успя да детронира „Aquaman“ в боксофиса.

Монополи за първи път излиза през 1935 година и става една от най-популярните игри за всички времена с 250 милиона продадени бройки. Идеи за филм по играта се появяват още през 2008 година, когато Universal и Ридли Скот проявяват интерес към евентуален проект. Той обаче не се случва и през 2012 Lionsgate купуват правата за екранизиране и наемат Андрю Никол да напише сценарий.

Проектът този път явно е сериозен, щом имаме новина за участието на Харт в главната роля. Стори освен режисьор ще е и продуцент. Двамата не се срещат за първи път – те работят заедно по „Think Like a Man „, „Think Like a Man  Тоо“, „Ride Along“ и „Ride Along 2″. Стори, заедно с Лесли Смол, режисираха и три комедийни представления на Харт.

Историята с Оскарите изглежда не е разклатила имиджа на Кевин и той продължава да бъде търсено лице в Холивуд. Най-големият проблем остава да видим как въобще Монополи ще се превърне във филм.

 
 

Най-големият враг на Netflix е… компютърна игра

| от chronicle.bg |

Докато приходите на Netflix скачат с повече от 1/4, компанията казва, че основната й конкуренция всъщност е компютърната игра Fortnite, а не HBO. Безпрецедентният успех на Fortnite: Battle Royale е нещо, което остави всички производители на игри без възможност за отговор. Но платформите за стрийминг също са в борбата за вниманието на обществото.

Netflix изкара с $4,2 милиарда повече през последното тримесечие, отколкото за същото време миналата година. „Ние работим с времето на хората пред екрана и така се състезаваме със стотици компании. И надпеварата ни с Fortnite е по-силна, отколкото с HBO. Когато през октомври YouTube крашна за няколко минути в целия свят, посещенията на сайта ни скочиха значително. Има много компании на пазара, които искат да забавляват хората. “

Като много геймърски компании, Epic Games също не споменава колко пари изкарва от игрите си и конкретно от Fortnite. TechCrunch предполага, че е около $3 милиарда на година, а GamesIndustry.biz дава като цифра $2,4 милиарда. Fortnite е безплатна за ползване, следователно Epic Games печели от покупки вътре в играта. Нейн пряк конкурент е Battlegrounds на PlayerUnknown и въпреки, че Fortnite ги разбива, нейните приходи също се покачват – с 19%. И това не включва мобилната версия, която е супер популярна в Китай. Същото се случва и с PUBG и FIFA.