shareit

12 седмици до Super Bowl: Любимите реклами на Ася Методиева

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-то издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Тази седмица продължаваме с любимите реклами на Ася Методиева – журналист, в момента докторант в Централноевропейския университет, където работи по тема свързана с тероризма, любител фотограф.
Ето какво ни сподели тя за любимите си реклами.

Ще призная, че задачата да подбера любими реклами съвсем ми се понрави. Почти не помня натоварен период в живота си, в който да не съм търсила „бягство” в рекламите. Изпитни сесии, насред протяжна пресконференция или денонощен монтаж в телевизията, а и сега с докторантурата, която подхванах.. как да не си откраднеш няколко минути „рекламна пауза” и да се посмееш?

Първият ми „склад” за смях си направих докато следвах журналистика и живеех в Студентски град. Имах огромна папка в компютъра си и понякога прекарвах часове между „История на българската журналистика” и Funniest Banned Commercials! Най-забавната реклама на презервативи от онова време, която си пазя, е френска.

И като казах Banned Commercials, тази реклама на езикови курсове винаги ме вкарва в неволен размисъл за хора, които биха имали нужда от тях. Пък си тананикат и правят политика..и какво ли още не!

«Дневната доза драма» на TNT също е сред сполучливите рекламни клипове, който вече доста ме напряга, предвид че действието се развива на тих белгийски площад. Иначе винаги като гледам това видео, си задавам един и същи въпрос – зрителите или по-скоро телевизионерите си представят новините по-този начин?

Следващият клип е от съседна Македония. За да видите, че креативността в рекламата броди и по нашите географски ширини. Всъщност прекрасна поредица, която можете да изгледате в YouTube. И си мислете за Слънчев бряг.

Креативните политически клипове винаги правят впечатление. Понеже страшно отсъстват. Европейският парламент обаче се справя нелошо, като дойде време за избори.

Като извадим политиците, големите послания не липсват. Големите компании все по-често дават пари за смислени и силни послания. И в този ред на мисли имам няколко въздестващи реклами в листа си: „Фенът” на Германското БДЖ и разбира се, дядото от EDEKA, който успява да събере семейството си за Коледа със съобщение, че вече не е сред живите. Послание до един баща космонавт и човек, нает от кока-кола, за да се смее истински в метрото. Толкова живо и естествено, че да ви събуди от хипнозата, в която ви държи собственият ви смартфон.

Това е само кратка разходка из линковете с реклами, които обичам да отварям. Дано да ви е станало весело. Cheers.

Очаквайте следващите ни предложения след седмица, а ако имате своя любима реклама – посочете ни я в коментарите. На финала ще направим специална селекция от читателите на Chronicle.

 
 
Коментарите са изключени