Сцените, които ще видите във всеки холивудски блокбъстър

| от Стефан Генадиев |

Огромен мъж гледа решително в горния ъгъл на плаката. По лицето му е избила пот, по което познаваме, че му предстои среща със смъртта … в най-добрия случай. Над главата му синеок и рус мъж с перфидно изражение се усмихва и държи картечница. Сексапилна млада девойка с потник и гърди като камъни замахва с меч към обектива. Конската й опашка се развява от вятъра. Важно е да отбележим, че вятърът вее само нейната коса. Дете, което току що е избягало от лаборатория за генетични експерименти, гледа ужасено в прегръдките на майка си, която всъщност е таен агент и иска да убие мускулестия мургав мъжага със запотеното лице.

Вие гледате билборда на поредния блокбъстър, който ще оглави бокс-офиса в следващите две седмици, а след това ще потъне в забвение. След една година ще излезе продължението. Плакатът ще е същият, но вместо от огън, фонът ще бъде от лед. Промяната е, че действието вече не се развива в недрата на вулкан, а в пещера на Южния полюс. А и майката вече е любовница на главния герой.

Разбира се, блокбъстърите са най-скъпите филми и генерират най-много приходи. Един такъв вече е по нашите кина – „Небостъргачът“ с Дуейн Джонсън. В случай че искате  да го гледате и искате преди това да загреете с някой друг блокбъстър, ви предлагаме нещо по-добро от филм. А именно кратък обзор на задължителните сцени във всеки холивудски блокбъстър с многомилионен бюджет:

1. Огромен мъж с тяло на кечист прави секс с крехка жена, зърваме задника му за две секунди. В следващата сцена той се събужда, а тя е откраднала важни секретни документи, които той е оставил на масата. Преследването започва.

2. Шестима мъже стоят в изоставен склад и си говорят. Една кола разбива металната врата, от нея се подава китаец, който застрелва всички. Преди куршумът да уцели главния герой, той хвърля граната към колата. Сградата се сгромолясва. От облака прах излиза главният герой под звуците на рап музика.

3. Мъж с черен костюм се бие с полугол здравеняк с гърди омазани в машинно масло. Настрани главната героиня е вързана за стол. Полуголият застрелва костюмаря и той пада на земята. Докато отвързва жената, другият мъж се нахвърля върху него и го убива. Оказва се, че петте куршума в гърдите не са го убили, защото той носи бронежилетка, за която знае само сценаристът.

4. Мъж гледа замислено в морето. Тази вечер може да го убият. От водата излиза жена с изваяна фигура, минава покрай него и го гледа прелъстително. Вечерта отново се засичат в салона на хотела. В три през нощта е първата им целувка в басейна на хотела.

5. Мъж кара VW костенурка (открадната) като обезумял насред улиците на Ню Йорк. Колата му се преобръща 6 пъти. Размазва три автобусни спирки. Блъска 18 паркирани коли, а накрая той успява да скочи точно преди тя да гръмне и да падне в езерото на Сентрал парк. Няма ранени, нито жертви.

6. Двама мъже вървят в снежнобял коридор на 8000 метра под земята. Отиват в щабквартирата на шефа си, наркодилър на 80, който не е виждал слънчева светлина от 60 години. Звучи Енио Мориконе.

7. Двама мъже с бронежилетки и автомати охраняват изнемощял красив мъж, вързан за дървен стол. Шефът им идва и се изплюва в лицето на завързания. Следват 15 минути, в които шефът разказва  за нещастието от последните 30 години от живота му. Виновен за тях е завързаният.

8. Мръсен автомонтьор оправя стар пикап в автосервиза си. Пристига афроамериканец – агент на ЦРУ с двама охранители. Казва на автомонтьора, че е време да се завърне в бизнеса, защото светът е в опасност. След две секунди монтьорът вече е в костюм и лети над Париж и прави секс с руса стюардеса с едър бюст.

9. Жена е завързана за стол, за който е завързана бомба. Седи на средата на футболен стадион. Остават 5 секунди, докато гръмне бомбата и тогава нейният възлюбен се появява с хеликоптер във въздуха. Хвърля ножа си от 40 метра разстояние и на забавен каданс виждаме как той отрязва зеления кабел на бомбата.

10. Мъж и жена се бият на покрива на Бурж ал Араб. Всеки момент хотелът ще се срути заради 80-е тона експлозив в него. Жената зашеметява мъжа и скача от покрива на хотела точно когато той избухва в пламъци. С помощта на реактивни ботуши се приземява на безопасно разстояние от хотела. Мълчание. Тежко дишане. Всичко наоколо е в прах. Протагонистът идва, сваля си очилата, гледа лошо и казва: „Момчетата в Сан Франциско са загазили яко.“ Жената не продумва нищо, качва се в колата, двамата си пускат език и ще се срещнем с тях догодина, защото ако ти, тъпи зрителю, не си разбрал, ще има втора част.

 
 

Модата и киното: 7 задължителни филма за модния свят

| от chronicle.bg |

Киното и модата вървят ръка за ръка още от зората на седмото изкуство. Всяка една от тези две индустрии за милиони черпи от другата и двете се обогатяват.

От времето, когато Одри Хепбърн танцува с Фред Астер във „Смешно лице“ до наши дни, когато Мерил Стрийп се превърна в икона, когато говорим за персонаж от филмите, който се занимава с мода, филмите за мода гордо носят своите достойнства.

Ако са направени добре, както с горни два примера, дори имат шанс да влязат в едни от най-добрите филми на своето десетилетие. Нека не забравяме, и че филмите за мода са една от най-добрите терапии за разпускане след тежък работен ден.

В разгара на модния сезон, няма по-добро време да си припомним неангажиращите филми за модния свят.

От „The September Issue“ до „Дяволът носи Прада“, вижте 7 задължителни филма за модния свят, които освен че ви развеселят, са направени много добре.

 
 

Академията направи статуетки с Лейди Гага и Оливия Колман

| от chronicle.bg |

Академията направи статуетки с Лейди Гага и Оливия Колман. Жестът идва след вълна от подкрепа към жените в киното тази година. 

Двете са номинирана в категория Най-добра актриса – Гага за играта си в „A Star Is Born“, а Колман за „The Favourite“. Това вдъхнови и новия вид на статуетки да репрезентира точно тях.

Те бяха наредени до тази на Джанет Гейнър – първата жена, която получава Оскар.

ODEON - Osc-hers

Би ни било любопитно каква ще е речта на Оливия Колман, но Лейди Гага и „A Star Is Born“ идват с победи от Bafta, Golden Globes и Critic’s Choice Awards.

Директорът на ODEON UK, Керъл Уелч, каза: „Чудесно е да видим толкова силни и талантливи претендентки на Оскарите тази година. Видяхме чудесни филми като „The Favourite“ и „A Star is Born“ и затова номинациите на Гага и Колман не са изненада.“

На церемонията по връчването на Оскарите, статуетките ще бъдат в класическия си вид като тези няма да бъдат показани. Освен това тя ще е първата без водещ от 30 години насам след скандала с Кевин Харт. Номинациите ще се обявяват от различни звезди в бранша.

Гага ще изпълни песента „Shallow“, за която също получи номинация, а Дженифър Хъдсън – “ I’ll Fight“ от документалния „RBG“.

Церемонията тази година ще се състои на 24 февруари.

 
 

„Имаш четка, имаш цветове – нарисувай си рай“ по рецепта на Никос Казандзакис

| от chronicle.bg |

Никос Казандзакис е гръцки писател, чието творчество включва романи, есета, поеми, трагедии, пътеводители и не на последно място преводи на произведения като Дантевия „Ад“ и „Фауст“ на Гьоте. Смятан е за един от най-знаковите гръцки писатели и философи на ХХ век.

Роден на днешната дата през 1883 г. в териториите на тогавашната Османска империя, Казандзакис прекарва по-голямата част от живота си извън родната Гръция, с изключение на годините на Втората световна война.

Някои от романите му се занимават с историята и културата на собствената му страна и връзката между човека и Бога. Двете пъти е номиниран за Нобелова награда за литература, а през 1975 г. за един глас не успява да спечели и наградата е връчена на френския писател Албер Камю.

По случай рождената дата на автора на романи като „Алексис Зорбас“, „Капитан Михалис“ и „Последното изкушение“ събираме тук малка част от необятното му творчество. 

nikos-kazantzakis

„Почувствах още веднъж колко простичко и достъпно нещо е щастието: чаша вино, печен кестен, звуците на морето. Нищо повече.“

„Истинските учители са тези, които използват себе си като мостове и канят учениците им да минат по тях.“

„Имаш четка, имаш цветове – нарисувай си рай.“

„Идеалният пътешественик винаги си създава идеална страна, към която да пътува.“

„Единственият начин да служиш на себе си е да служиш на другите. Или да се опитваш да ги спасиш – това е достатъчно.“

„Ако бях огън, щях да горя. Ако бях дървосекач, щях да сека. Но съм сърце и затова обичам.“

kazantzakis-thumb-large

„Само една жена съществува в този живот – една жена с безброй лица.“

„Идваме от тъмната бездна и свършваме в тъмната бездна. Краткият период, в който има светлина, наричаме живот.“

„Човек има нужда от малко лудост, в противен случай никога няма да се осмели да среже въжето и да бъде свободен.“

„Красотата е безмилостна. Ти не я гледаш. Тя гледа в теб и не прощава.“

„Горчива е бавната раздяла с хората, които обичаш, по-добре да отрежеш изведнъж като с нож и да останеш отново сам в естествения климат на човека – самотата.“

„Тъй като нямам договор с определен срок с живота си, отпускам спирачката, когато стигна при най-опасната стръмнина. Животът на всеки човек е една железопътна линия, с нагорнища и надолнища, и всеки разумен човек пътува по нея със спирачка.“

Kazantzakis-Tribute-1140X530_show_inner

„Всичко, което е необходимо, за да се чувствате, че тук и сега е щастието, е просто и скромно сърце.“

„На врата на глухия можеш да чукаш цяла вечност.“

„Бог сменя образа си всеки миг. Благословен е човекът, който може да го познае във всичките му образи.“

„Какво е любовта? Не е състрадание, нито доброта. Добротата са двама души – един, когото го боли и един, който лекува. В добротата са двама – този, който дава и този, който получава. Но в любовта е един. Смесват се двамата и стават един човек. Не се открояват. Егото се заличава. Любовта ще ги уеднакви, за да станат едно…“

 
 

Отиде си морякът от популярната снимка „V-J Day in Times Square“

| от chronicle.bg |

Американският моряк, който целува непознато момиче на Таймс Скуеър в Ню Йорк, празнувайки края на Втората световна война в популярната снимка V-J Day in Times Square, почина на 95 години.

Джордж Мендоса целува 21-годишната Грета Цимер Фридман на VJ Day (Victory over Japan Day – Денят на победата над Япония, от англ. ез.), а изображението им става иконично за този период от историята на Съединените щати.

Кадърът е снет от Алфред Айзенщад за списание Life. Самият той си отива през 2016 година, на 92.

Дъщерята на Мендоса, Шарън Молюр, каза, че баща й получава гърч след като пада в старческия си дом в Мидълтаун, Роудд Айлънд.

Фотографът разказва как вижда моряк, който тича сред тълпата на 14 август 1945 година и хваща всеки, който му попадне. „Аз тичах пред него с моята Leica и се опитвах да хвана хубав кадър, но все не успявах. В един момент обаче, неочаквано, видях, че хвана нещо бяло, обърнах се и ги щракнах. Ако мединската сестра беше с тъмни дрехи, никога нямаше да мога да направя снимката.“

Грета Фридман, работи като асистентка в зъболекарски кабинет, казва, че разбра за фотографията чак през 60-те години. „Не беше кой знае каква целувка. Някой просто празнуваше, нямаше нищо романтично.“

Не всеки обаче вижда снимката като нещо положително. Въпреки че тя е всеприета като момент на искрена радост, в модерните времена тя може да се счете за, както пише списание Time: „документиран акт на публичен сексуален тормоз.“