Хейтът вече не е на мода. Ето как да се носим през 2019 г.

| от Вучето |

А защо не е? То е все едно да питаш “Защо бомбърите няма да са на мода и този сезон?” А бяха. Цялата минала година. И малко от по-миналата. И особено в края на 80-те (заради Том Круз в култовата лента “Топ Гън”). Но след това бяха в немилост за цели 30 години. Кой знае, възможно е след десет години някой известен дизайнер пак да ги изтупа от прахта и да ги представи в нова светлина на дефиле по време на модната седмица в Париж или Милано.

Та същото с хейта на родно ниво. Той продължава да си е тук и да сковава мислите и сърцата ни като в капан за дребни хищници, само че в момента не е модерно да го “носим”. И затова сме си го прибрали в гардероба. Вместо това извадихме от нафталина всичко българско и родно, що любим, тачим и милеем, минахме го през една вода и сега сме се пременили като за празник.

Ето какви ще са модните тенденциите през новия сезон на българския анти-хейт.

Функционален шик за цялото християнско семейство

Мантата и тренчкотите ще бъдат в строги цветове и кройки, съобразени с канона на Православната църква. Такива са най-търсените връхни дрехи ( и най-копираните!) през последните няколко години. Подходящи са за носене преди и по време на всякакви празници от религиозния календар. Изконните християнски ценности под формата на щамповани надписи на старобългарски ще украсяват по-леките летни блейзъри и сака, с които ще дефилираме на анти-гей демонстрациите по време на София Прайд 2019. Както традицията повелява.

Цветен сексапил за модерната жена

Българската майка отдавна вече не е размъкнатата повлекана, която само тича до детската градина и обратно и хваща тромбофлебит от висене край готварската печка. Съвременната жена, която вече е родила една до две “принцеси” с екзотични чужди имена, има нужда да даде израз на променения си светоглед. След като е станала майка, тя най-после се чувства пълноценен човек, съответно жена. Затова и дизайнерите залагат на мотото “Flower power” при изработката на облекла за нея. От едри и ярки до миниатюрни и пастелни, цветята печелят първенството сред принтовете в актуалните тенденции. А и петната от повърнато по̀ не се забелязват, когато са на фона на цъфнали макове и жълти рози.

Халатът излиза на улицата

Хитът на сезона определено ще бъде халатът, който ще наложи неповторимия си силует не само при дрехите за домашна употреба, но и при официалните облекла. Разбира се, новият тренд е инспириран от успехите и международна слава на родната Кобра – боксьорът, който бие подред, но го прави винаги с името на България на уста. Ето защо халатът, извезан с канатица, е абсолютен must-have елемент в гардероба на всеки българин и не само заради асоциацията с шампиона ни в тежка категория. Съществува и чисто утилитарна причина – точно тази конкретна композиция от традиционни български шевици пази от зли сили, уроки, а както някои твърдят, и от глоби за неправилно паркиране.

Обувки за всеки пол и всяко време

За дамите любителки на елегантни чехли на висок ток и всички онези, които обичат да носят еспадрили на Баленсиага и Ферагамо и конвърски в различни цветове, настъпват недобри времена. Понеже този тип обувки са символ на упадъчното западно общество. А последното, както разбираме, освен пари, не носи нищо друго на българина-емигрант, а само много, много, много носталгия към филиите с лютеница и екзистенциална неудовлетвореност. Всички онези наши сънародници с американски паспорти, които заявяват, че биха стъпили на червения килим на “Оскарите”, само за да извикат на целия свят, че са българи, както и онези, които си тръгнаха от Швейцария и Англия, за да градят черкви по родните си родопски села, успяха да прокарат тренда на здравата унисекс обувка от телешка кожа тип “Трудът е песен”. Тя е предназначена за българите, които разочаровани от живота на Запад, се връщат в родината, за да реставрират дядовите си съборетини и сами да си правят урда и туршия от био продукти.

Екстремна хип-хоп мода за тийнейджъри (с патриотични елементи)

Понеже, както се разбрахме още в началото, това е мода за анти-хейтъри, затова през следващия сезон няма да се залага на предложения, които да заклеймяват пошлия стил на тийн изпълнителки като Сузанита, Гери-Никол и Диона. Напротив! Новите тенденции повеляват бе-ге подрастващите, точно като своите своите хип-хоп идоли, с гордост да демонстрират разкрепостеност, сексапил и липса на задръжки. Дизайнерите предлагат интересни, непредвидими и разнообразни модни предложения за възрастовата група 13 – 18. Логоманията ще продължи господството си. Освен това ще се залага на къси шорти и оувърсайз пуловери върху бюстиета на капси в комбинация с ефектни оувърсайз устни. Разбира се, класическите суичъри също са застъпени повсеместно, само че за по-голям патриотичен ефект, те са щамповани с образите на български революционери: Hristo Botev, Vasil Levski и евентуално Kiril i Metodii.

И така, да обобщим. Не само през новия есенно-зимен сезон, но и през цялата следваща година анти-хейтът ще бъде на мода. И ако нямате пари, за да си накупите дрехи по направените по-горе фешън предложения, добре преровете гардеробите у дома. Все отнякъде ще изпадне малко гордост българска. А ако не, то поне със сигурност шише ракия, скътана “за черни дни”.

 
 
Коментарите са изключени за Хейтът вече не е на мода. Ето как да се носим през 2019 г.