Най-добрите видеа в YouTube за 2017 година

| от chr.bg |

YouTube разкри кои са най-популярните видеа на платформата за 2017 година.

Сайтът направи два списъка – Топ Трендинг и Том Музика, които са направени на база гледания, харесвания, коментари, споделяния и други критерии.

Топ 10 видеа в категория Трендинг са гледани повече от 633 милиона пъти за над 40 милиона часа. Ето ги и тях:

1. Until we will become dust – Oyster Mask | THE MASK SINGER 2

 

2. ED SHEERAN – Shape Of You | Хореография от Кайл Ханагами

 

3. Трикове с пинг понг топчета 3 | Dude Perfect

 

4. Дарси Лин: 12-годишната пееща вентроложка – America’s Got Talent 2017

 

5. Ед Шийрън в Carpool Karaoke

 

6. Пълното Pepsi Zero Sugar шоу на Лейди Гага на Super Bowl | NFL

 

7. Неуспешно четене по устните – Всъпването длъжност на Доналд Тръмп

 

8. Историята на целия свят

 

9. In a Heartbeat

 

10. In a Heartbeat

 

Както казахме, YouTube разкри и най-успешните 10 музикални видеа на тази година. Начело естествено е видеото към песента „Despacito“ на Фонси, което детронира „Gangnam Style“ и 5-годишното му царуване като най-гледаното видео на платформата. Също така е любопитно да отбележим, че 6 от 10-те топ видеа идват от латиноамерикански изпълнители.

 

1. Luis Fonsi – Despacito ft. Daddy Yankee

 

2. Ed Sheeran – Shape of You

 

3. J Balvin, Willy William – Mi Gente

 

4. Maluma – Felices los 4

 

5. Bruno Mars – That’s What I Like

 

6. Chris Jeday – Ahora Dice ft. J. Balvin, Ozuna, Arcángel

 

7. El Amante – Nicky Jam

 

8. Jason Derulo – Swalla feat. Nicki Minaj & Ty Dolla $ign)

 

9. DJ Khaled – I’m the One feat. Justin Bieber, Quavo, Chance the Rapper, Lil Wayne

 

10. Enrique Iglesias – Subeme La Radio feat. Descemer Bueno, Zion & Lennox

 

 
 

Сериалите на Netflix, които всички гледат наведнъж

| от chr.bg |

Netflix ни показва списък със сериалите, които потребителита на сайта най-често са гледали на един дъх през 2017.

Има сериозен шанс да сте изпуснали номер едно, затова погледнете галерията ни.

В списъка, който е съставен от ноември 2016 до ноември 2016, има представители на всякакви жанрове, както и няколко неочаквани заглавия.

Със сигурност ще си намерите нещо чудесно за гледане. Ние препоръчваме „3%“. Много сериозно го препоръчваме!

 
 

Какво трябва да знаете преди да гледате новия сезон на „Короната“

| от chronicle.bg |

8-ми декември дойде и отмина. Преживяхме абсурдната еуфория около студентския празник, уповавайки се на събитие, което очаквахме с голямо нетърпение – премиерата на новият сезон на „Короната“. Вторият сезон на най-скъпоструващата оригинална продукция на Netflix излезе в петък(08.12) и съвсем скоро ще ви разкажем с подробности силните и слабите му страни.

Междувременно ви напомняме накратко няколко неща, които е хубаво да знаете преди да гледате новите 10 порции за живота на британското кралско семейство.

короната

Снимките започват още преди премиерата на първия сезон

През ноември миналата година първият сезон стана моментална телевизионна сензация. Малко преди премиерата създателят на сериала, Питър Морган, обяви, че снимките за втория сезон са започнали. Клеър Фой още тогава признава, че действието ще се развива през 60-те години на ХХ век.

короната

Една от сюжетните линии в сезона е за Суецката криза от края на 50-те години
Първоначално сериалът е трябвало да има три сезона. Първият за Кралицата като млада, вторият за годините в средата на управлението й и третият – в наши дни. Заради огромната популярност обаче историята е развита за шест сезона. Във втория един от фокусите е Суецката криза от 1956 година. Една от причините за това е важното историческо значение на този период за Великобритания. Според Морган, „страната вече не е била същата след тази криза“.

Принц Филип и принц Чарлз имат важно място
В първият сезон получавахме горе долу еднакви по мащаб картини върху всички персонажи от кралското семейство (с лека преднина за принцеса Маргарет) Вторият сезон обаче ще отдели специално екранно време за отношенията между принц Филип и принц Чарлс. Според Морган, персонажът на принц Филип е „душата на сезона“.

короната

Принцеса Маргарет ще се разкрепости една идея повече
Зрителите обикнаха принцеса Маргарет още през първия сезон. Видяхме и преживяхме премеждията й с капитан Таунсънд. Харизмата на персонажа очевидно е по-силна от тази на сестра й, кралицата, и това на няколко пъти изкарваше героинята на Клеър Фой извън равновесие. Във втория сезон фокусът отново е върху бохемският живот на една от най-привлекателните принцеси в кралското семейство. Щя в видим в меко казано палава светлина. Дори след като се омъжва за Антъни Армстронг Джоунс, тя продължава с обилните количества алкохол, цигари и партита. Силно се надяваме Ванеса Кирби да бъде всеобщо призната за гвоздея на този сезон.

Оливия Колман, короната
Оливия Колман, следващата Елизабет II; Снимка: Getty Images

Това е последният сезон за Клеър Фой
„Короната“ ще има шест сезона и ще обхваща период от коронацията на Елизабет II до наши дни. Естествено това означава да видим и възрастната кралица. Заради това в следващия сезон ролята й ще бъде изпълнявана от актрисата Оливия Колман, а не от Клеър Фой. А след Колман би трябвало да има и трета актриса. Коя е тя и кои ще са останалите нови попълнения в сериала, още не е ясно.

короната

Ще видим Джон и Джаки Кенеди
Съвсем естествено е, след като действието в сезон 2 се развива през 60-те години, да видим едни от знаковите световни личности за този период – Джон Кенеди и Джаки Кенеди. В ролите влизат Майкъл Хол и Джоди Балфур. Трябва да гледате сериала, за да разберете какво е мястото им в сюжета, но дори само имената на тези две личности дават достатъчно информация, насочваща към бързо променящ се свят и необходимостта на британската монархия да се адаптира към промените.

Трети сезон. Кога?
Оливия Колман е ангажирана, но не и Netflix. От компанията все още не са определили дата на премиера за третия сезон, нито е започнал снимачен процес. Това е малко притеснително за феновете, тъй като означава, че третият сезон вероятно ще излезе през 2019 година. Имайки предвид, че когато излиза първи сезон, втори вече е бил в процес на заснемане, предположението изглежда неприятно достоверно. Но не прави нашето положение на тръпнещи в очакване зрители по-лесно. Искаме си „Короната“ и я искаме догодина по същото време.

Толкова дотук. Останалото е брилянтно направено в новите десет порции на страхотния сериал. Ще се уверите сами, след като гледате.

 
 

Да спрем опростачването на нацията в няколко лесни стъпки

| от |

Вчера отец Паоло Кортези от Белене и от Италия, който приюти сирийско семейство, получило статут през март, получи награда за „Човек на годината“, връчена от Българския хелзинкски комитет (БХК). Разбира се, веднага се вдигна голяма патардия. Това ни подсети за един случай от края на миналия месец, за който може и да не сте чули. Тогава:

Николай Бареков  подаде сигнал към прокуратурата заради конкурса „Мис България“.

Ето част от това, което написа Бареков във Facebook: „Днес като част от Гражданско сдружение „Дебили“ срещу опростачването на българската нация“ внесох искане до Главния прокурор г-н Сотир Цацаров временно да бъде прекратено и забранено провеждането на всякакви конкурси, които съдържат думата „България”, с цел да бъде спряно опропастяването и злоупотребяването с името на нашата родина, включително това да важи и за политическите партии, които в не по-малка степен опропастиха и опростачиха нашето бъдеще като български граждани, до изработването на ясен регламент от Народното събрание на Р България, който да дава ясни параметри как, кой и при какви условия може да използва бранда „България“, включително и за търговски цели.

Подтикнати от всеобщата негативна обществена реакция, написахме и сигнал отново до Главна прокуратура, с който призоваваме компетентните органи да извършват незабавна проверка относно провеждането на конкурса „Мис България“ 2017 и избора на г-ца Тамара Георгиева за носител на короната.”

Нали знаете неловкото чувство, когато някой неприятен човек направи нещо адекватно. Например, колегата ви, който говори глупости и мирише, донесе понички в офиса. Това не променя много – просто си мислим „Този колко е тъп“, докато устата ти е в пудра захар.

Не за първи път Бареков го играе световен полицай и това крие известни опасности. За да отклоним вниманието му от отец Кортези, предлагаме да погледне няколко събития, които изискват немедлената намеса на прокуратурата.

Оградките на велоалеята на бул. „Дондуков“.

Имаме усещането, че за Бареков би било подходящ коледен подарък възможността да се изживее като Тръмп. Мислим, че би му отивали думи като: „Трябва да изградим стена между колоездачи и шофьори! И колоездачите да платят за нея!“ Не е ли така. Тук служителите на прокуратурата може да не се намесват, а да се присъединят към нас в публиката, откъдето заедно да се насладим на играта Барекова.

УНСС.

УНСС, помним, кани съмнителни личности да говорят пред студентите. Не незаконни личности, но със съмнителни качества и житейска философия. Предлагаме прокуратурата да се сезира, за да не продължават подобни смехории. А и когато си студент по Икономика, добре е да видиш как се сезира прокуратура. За всеки случай.

Мръсният въздух в София.

След като падна снегът, Фандъкова е заета да чисти тротоари, за да не я закачат хората в интернет защо пред входа на блока им не е изчистено. Няма време за мръсния въздух. Преди години Калигула обяви война на Посейдон и накара армията си да отиде на плажа и да хвърля копия във водата. Защо тогава, по сигнал на Николай Бареков, прокуратурата не заведе дело срещу въздуха, че е мръсен?

Ако имате други идеи, пишете на Бареков – той ще се заеме със случая.

 
 

Не като от баба, а от баба

| от Мартина Стоименова |

По Коледа обикновено си говорим за добри дела, благотворителност и традиции. Това е златното време на корпоративната социална отговорност, на даренията и на обществените каузи.

Сега обаче ще ви разкажем за една българска компания, започнала с добрите дела много преди да падне първият сняг, а именно – в сезона на лютеницата.

В края на лятото „Филикон-97“ прави нещо, което бизнесът обикновено не прави – наема хора в пенсионна възраст, заради опита и експертизата им, които да приготвят традиционната българска лютеница във фабриката на компанията в Пловдив.

Philicon 1

Възрастните хора, участвали в създаването на едросмлените лютеници „Нашенска“ и „Балкански вкус“, са една пета от всички служители в есенната кампания на пловдивския производител. Впоследствие на постоянен щат остават 7 души между 60 и 70 години – четирима мъже и три жени. Те получават възнаграждение според изискванията на трудовото законодателство на позиции, които не изискват голямо физическо натоварване.

Всеки, който познава пазара на труда в България знае, че това не е обичайна практика. Работодателите обикновено предпочитат млади хора, дори и те да нямат богат трудов опит. Младите се адаптират по-бързо, знаят езици, справят се по-добре с технологиите.

Има сфери обаче, за които търсенето на хора от третата възраст и назначаването им на трудови договори се оказва ползотворно и за двете страни.

За възрастните това е възможност както за допълнителни доходи, така и за социализация – да се срещат с други работещи, да са извън дома си и да получават сигурни доходи към пенсиите си.

Традиционната технология на производство във фабриката за лютеница се оказва добре позната на тяхното поколение, което години наред е правило зимнина, изпробвало е рецепти и продукти, затваряло е буркани.

Това е пример за сфера от живота и пазара на труда, в която пенсионерите се вписват като характер, знания, манталитет и отношение към работата. „Филикон-97“ е наследник на държавна фабрика в плодородния тракийски район със 70-годишна традиция – за подобни предприятия връзката с миналото, когато храната е била нещо качествено, е много важна.

Социалната кампания по осигуряване на работни места за хора в пенсионна и предпенсионна възраст на пловдивския производител е нещо ново за България и е доказателство, че завръщането на възрастните хора на пазара на труда не би трябвало да бъде екзотика или сезонен компромис. Това е сериозна възможност за бизнеса на фона на емиграцията на младите, недостига на кадри, особено в индустрията, и застаряването на населението.

Пловдив е един от най-динамично развиващите се райони – само за две години заплатите са нараснали с 30%, а безработицата е „нездравословно“ ниска – около 3%. Това изправя работодателите пред тежки проблеми.

На фона на липсата на работна ръка и високата конкуренция при заплащането, професионалната етика се превръща в абсолютно ключов елемент – и тук възрастните хора определено не са за подценяване. „В нашето производство сме имали служители с над 40-годишен стаж и добре знаем какво означава преданост и лоялност, както и какво означава работата да е вторият ти дом“, коментира търговският директор на „Филикон-97“ Иван Калибацев.

Philicon 4

Според него поколението на по-възрастните се отличава с по-различни трудови навици от това на по-младите работещи: „Хората от по-възрастните поколения имат свой морал, трудова етика. Вълнуват ги и ги мотивират други неща“. За разлика от пенсионерите, хората в работоспособна възраст са много по-капризни по отношение на личното си време. Особено през лятото, в пика на производството и обирането на реколтите, е трудно да бъдат убедени да не си вземат отпуска, например.

Иван Калибацев казва, че проблемът дори не е толкова в заплащането и признава, че има технически позиции, за които буквално не се намират служители. За неквалифицираните места обаче трудът на пенсионерите е решение, при това с голяма социална стойност.

„Нашенска“ и „Балкански вкус“ се консервират в шестоъгълни бурканчета именно в периода септември-октомври, когато доматите, чушките и патладжаните са съвсем пресни. При тази лютеница „няма лъжа“, обяснява още Иван Калибацев, защото „няма как да произвеждаш точно този традиционен продукт от зеленчуци, които нямат сок“.  Затова и в случая възрастта не е толкова важна, колкото човекът да е „читав“, „лоялен“ и да разбира процеса на производство.

Друг е и въпросът, че когато лютеницата е направена от ръце, които имат опит и отношение към работата – тя е по-вкусна.

Philicon 2