Mitsubishi Eclipse Cross: 90-те вече не ни липсват

| от Цветелина Вътева |

Първото, за което се сещам като чуя Mitsubishi Eclipse, е ниска спортна бегачка – кабриолет. В сребристосиво. Което говори за това, че може би донякъде живея в 90-те.

Днес обаче годината е 2018 и новото Mitsubishi Eclipse Cross представлява нещо съвсем различно. Нещо красиво, стегнато и устремено напред. Това са най-най първите впечатления от новия модел на японския бранд – една видимо сполучлива комбинация между ефектен екстериор тип “купе” и SUV черти, с характерните за Mitsubishi стилово оформление и функционалност на високо равнище.

Докато потегляме с Eclipse Cross към легендарния български град Радомир, установяваме още приятни неща: адекватна маневреност и една изненадваща пъргавина в градски условия. Предвид класа на Eclipse Cross – SUV Coupe, пъргавината е последното, което очакваме от тази кола. Компактните SUV-овете може и да са на върха на автомобилната верига в последните години, но ако има нещо, с което те обичайно не могат да се похвалят, това е гъвкавост в града.

IMG_6859

Eclipse Cross обаче е изключение. Успяваме да го паркираме на доста предизвикателно тясно място на една квартална улица, на което на пръв поглед може да влезе само Smart. Оказва се, че новият модел на Mitsubishi е много подходяща градска кола: такава, в която можеш да побереш кучето, бебето, количката на бебето, бабата, бутилките с минерална вода от Княжево за бабата, пет торби от ИКЕА и малко диванче, и да паркираш някъде спокойно.

Предвид все пак малкия й турбодвигател (1.5-литрово турбо), чудесна изненада е бързината й. Никаква мудност, никакво замисляне по светофарите. Единственият риск от това да си бърз на светофара, е че неизбежно те дразнят онези, които си правят следобедната дрямка зад волана на червен светофар. Но няма пълно щастие.

IMG_6851

Има пълно удоволствие обаче: и когато става дума за спортното (но безопасно) каране в града, то е такова с Eclipse Cross. Комфортът на извънградското шофиране също е на ниво, а причината, типично в японски стил, е съвършената комбинация на малкия турбиниран двигател с безстепенната автоматична скоростна кутия (CVT).

Разходът на бензин не е сред впечатляващите параметри на Eclipse Cross, но изживяването си заслужава допълнителните литри.

2018-Mitsubishi-Eclipse-Cross-Review-1

Управлението и волана е много леко и с нищо не загатва за размерите и теглото на този SUV, а Auto Hold функцията внася допълнителна лекота в шофирането в София, Перник, Ел Ей, Париж, Токио и където другаде в градски условия смятате да карате колата. Гъделичкащо и функционално допълнение във вътрешността са цветният дисплей над таблото, даващ информация за скорост и автопилот, както и стъкленият гръб на петата врата, който дава широка видимост назад, непостижима дори за малките хечбек автомобили.

Истинското SUV усещане е сериозно подсилено с гъвкавостта на задните седалки, чиито облегалки със 8-степенното си накланяне и 200 мм ход на регулиране, подсигуряват простор за пътниците, но могат и да претворят задната част в огромно пространство за багаж и куче (дори да не е пекинез).

IMG_6893

Екстериорът е с нов червен цвят, който от Mitsubishi са нарекли „червен диамант“, като стандартното покритие се състои от полупрозрачни червени и прозрачни безцветни слоеве.

Относно интериора: хоризонталното арматурно табло, сребристите метални рамки и едноцветното оформление в черно/сребристо те карат да се чувстваш като в „Матрицата“. Тъй като междуосието е доста голямо, пътуването за четирима души с неманекенски размери е напълно възможно.

Ако ще ходите четирима човека към Кавала или на екскурзия до Виена и се чудите дали Eclipse Cross е подходящ за тази цел, да, подходящ е.

IMG_6906

Е, вътрешните панели и бутони в купето не са изцяло нови, но може да се види, че дизайнерите са отделили повече внимание към детайли от интериора.

Имаме забележки и към мултимедийната система, която не е от най-бързите, но пък ако трябва на фона на една разумна цена да избираме между бърз автомобил и бърза мултимедийна система, е ясно кое ще предпочетем.

2018mis080001_640_18

Да, 90-те бяха прекрасни с Бритни Спиърс, аудио касетките, Алф, дъвките Turbo, триолите, „Плодчетата“, детското меню от McDonald’s, което тогава не беше вредно (?), но трябва да признаем на настоящите времена, че предлагат едни доста по-добри автомобили. И Mitsubishi Eclipse Cross спокойно се нарежда сред тях.

IMG_6902

 
 

Проблемът не е в котките, а във вас

| от chronicle.bg |

Ако смятате котките за антисоциални, по-вероятно вие се държите гадно.

Изследователи от Университета в Орегон откриват, че котките всъщност искат да си взаимодействат с хората и особено с тези, които обичат да ги галят. „Забелязахме, че котките прекарват двойно повече време с хората, които им обръщат внимание и си играят с тях, отколкото към тези, които не проявяват интерес“, казва Кристин Витали, докторант по поведение на животните.

В едно от предишните си изследвания Витали открива, че котките ще предпочетат взаимодействие с хора, пред храна или играчки. 

„От експериментите установихме, че котките просто се нуждаят от свободата да си тръгнат, когато искат.“

В изследването бяха използвани 23 домашни котки и 23 от приюти и учените забелязаха, че котките от приюти много повече търсят човешкото внимание, което може би показва, че в приютите животинките са пренебрегвани. Джон Брадшоу, биолог от Университета в Бристол, който изследва котешкото поведени от дълго време, казва, че не трябва да се съсредоточаваме много върху разликите между двете групи, защото само домашните котки са били на своя територия по време на изследването. „Котките се държат много различни в зависимост дали познават мястото или не.“

Той добавя също, че до голяма степен котките са като хората – някои са сдържани, но повечето са приятелски настроени. 

 
 

Twitter ще пести батерия с нова тема

| от chronicle.bg |

Изпълнителният директор на Twitter Джак Дорси обеща на потребителите на социалната мрежа тъмна тема, която ще бъде по-лека за очите и ще пести батерия.

Сегашната тъмна тема е по-скоро синя, отколкото истински черна. Това е важно разграничение, защото много от днешните телефони, включително и iPhone XS, имат OLED екрани, които могат да изключват пикселите си напълно, когато показват нещо черно. Това спестява енергия.

Приложения от трети страни вече имат подобни теми, а както видяхме през 2018 година, това вече нещо като тренд и мода. 

Синята тема на Twitter излиза за първи път през 2016 година, а от тогава редица сайтове, приложения и операционни системи също получават своите тъмни версии. Все повече телефони имат OLED екрани и това кара все повече компании да се ориентират към тъмния дизайн. Все още не знаем кога точно Twitter ще получи своя.

 
 

Снимки от сета на новия „Men in Black“

| от chronicle.bg |

„Men In Black: International“ пуснаха нови снимки от снимачната площадка, на които можем да видим и извънземни агенти.

Първият „MIB“ излиза през 1997 година с Уил Смит и Томи Лий Джоунс в главните роли. Този филм обаче се води от Крис Хемсуърт (агент H) и Теса Томпсън (ageнт M). Разбура се, извънземните свинаги са били в центъра на франчайза. Първия филм ни запозна с навика им да „приемат човешка форма“ по особено нелицеприятен начин. Те обаче могат да бъдат и агенти.

1233076 - MEN IN BLACK: INTERNATIONAL

Новите снимки, които можете да разгледате в галерията, ни показват Томпсън и Хемсуърт в традиционните черни костюми на агенти и в най-различни ситуации.

Лиъм Нийсън се присъеди към актьорския състав през май 2018 като началника на Мъжете в черно в Лондон. Ребека Фъргюсън също участва, но нейната роля все още не е известна. Ема Томпсън е агент О, роля от „Men In Black 3″.

Досега франчайзът се е развивал основно в Америка, но с оглед на думата „International“ в заглавието, сега изглежда, че агентите ще си попътуват.

 
 

Кристиано Роналдо се призна за виновен в укриване на данъци

| от chronicle.bg |

Кристиано Роналдо пледира виновен по обвиненията в данъчна измама и получи 23-месечна условна присъда и глоба от 16,5 милиона евро от съда в Испания. Нападателят на Ювентус заедно с приятелката си Джорджина Родригес трябваше да влезе през главния вход след като му беше отказана възможността на пристигне с кола на делото или да се яви чрез видео връзка.

33-годишният футболист беше обвинен в укриване на данъци от приходи в размер на 12 милиона британски лири, които е получил за права върху снимки. Той е прекарал парите през компании, регистрирани в държави с ниски данъчни облагания. Адвокатите на Роналдо първоначално твърдяха, че е станало недоразумение и отричаха целенасочени действия за избягване на данъци от негова страна.

Роналдо изглеждаше доволен от така развилите се обстоятелства, когато напусна съда, и дори раздаде автографи на фенове. Пред репортери той беше лаконичен: „Всичко е идеално“.

Съдебните драми на Кристиано обаче не приключват. Полицията в Лас Вегас иска ДНК проба от звездата заради обвинение в изнасилване през 2009 година.