shareit

Mercedes-Benz EQC – първият изцяло електрически Mercedes-Benz

| от chronicle.bg |

На автомобилното изложение в Париж през 2016 г. Mercedes-Benz представи своята нова марка за продукти и технологии за електромобилност. На 5 септември две години по-късно настъпи моментът за Световната премиера на първият изцяло електрически Mercedes-Benz – EQC.

По отношение на качеството, безопасността и комфорта, EQC е Mercedes-Benz сред електрическите превозни средства с наистина убедителен сбор от характеристики. Това включва и динамично представяне, благодарение на два електрически мотора на предната и задната ос с комбинирана мощност от 300 kW.

Забележителна характеристика на предната част е голямата черна повърхност на панела, обхващащ фаровете и решетката. За първи път черният панел е очертан отгоре с оптично влакно като визуална връзка между дневните светлини (DRL) с прожекторна визия, като типична характеристика на Mercedes-Benz. През нощта това създава почти непрекъсната хоризонтална светлинна лента. Вътрешните корпуси на стандартните фарове MULTIBEAM LED са в черно. Контрастиращите цветови акценти дискретно потвърждават принадлежността на модела към новото семейство EQ: сини ивици на черен фон и букви MULTIBEAM също в синьо.

Електрозадвижване:

Като първи модел на Mercedes-Benz, който ще бъде пуснат в производство, EQC разполага с изцяло нова система за задвижване с компактно електрозадвижване на всяка ос. Това дава на EQC характеристиката на отделно задвижване на всички колела.

За да се намали потреблението на енергия и да се увеличи динамиката, електрозадвижването е конфигурирано по различен начин: предният електрически двигател е оптимизиран за най-добра ефикасност в диапазона от нисък до среден товар, а задният – определя динамиката. Заедно те генерират мощност от 300 kW и максимален въртящ момент от 765 Nm.

Зареждане

Стандартно EQC е оборудван със зареждащо устройство в автомобила (OBC) с водно охлаждане, с мощност от 7,4 kW, което го прави подходящо за AC зареждане у дома или в обществени станции за зареждане.

Зареждането от Mercedes-Benz Wallbox е до три пъти по-бързо, отколкото от домашен електрически контакт. Още по-бързо е DC зареждането – което е стандартно за EQC – например чрез системи за комбинирано зареждане (CCS) в Европа и САЩ, CHAdeMO в Япония или GB/T в Китай. В зависимост от статуса на зареждане (SoC), EQC може да се зарежда с максимална мощност до 110 kW в подходяща станция за зареждане. За около 40 минути батерията може да бъде заредена от 10 – 80% SoC (предварителни данни).

Мултимедийната система

EQC разполага с иновативна мултимедийна система MBUX – Mercedes-Benz User Experience, която има многобройни специфични за EQ функции като статуса на зареждане и енергийния поток. EQ-оптимизираната навигация, режимите на управление, зареждащото напрежение и часа на тръгване могат да бъдат контролирани и зададени чрез MBUX.

Интелигентни услуги

Климатичен контрол преди влизане: Това гарантира, че вътрешността на автомобила вече е с желаната температура при тръгване. Той може да бъде програмиран директно чрез MBUX или чрез приложението Mercedes me. Сложната система с термопомпа и бустери за електрическо подгряване извършва предварителна климатизация на интериора.
EQ-оптимизираната навигация винаги базира изчислението си на най-бързия маршрут, като се отчита най-краткото време за зареждане.

Активна и пасивна безопасност

EQC е оборудван с най-новото поколение системи за помощ при управление на Mercedes-Benz. В пакета Driving Assistance те включват нови функции, като прогнозна адаптация на скоростта при приближаване до колона от автомобили: ако има колона от автомобили, Active Distance Assist DISTRONIC намалява скоростта като предпазна мярка. При движение в колона от автомобили на магистралата, системата за направляване в лентата за движение задържа автомобила извън центъра, за да остави място за аварийните екипи.

Тестване

До пускането на пазара 200 прототипа и пред-производствени EQC автомобили ще преминат изпитвания, покриващи няколко милиона километра на четири континента (Европа, Северна Америка, Азия и Африка). Програмата за изпитване включва повече от 500 индивидуални теста. Съществуват и специални тестове за електрическото задвижване, горивната клетка и взаимодействието на всички компоненти на задвижването.

Производството на EQC ще започне през 2019 г. в завода на Mercedes-Benz в Бремен.

Дотогава вижте в галерията какво знаем за него:

 

 
 
Коментарите са изключени