Животът е прекрасен на „Авеню Q” в Столичния куклен театър

| от Дилян Ценов |

Вече почти година и половина в определени дни от месеца (най-често вторници или четвъртъци като ден от седмицата) Столичния куклен театър се превръща в машина на времето, която ще отведе всеки зрител там, където той иска да отиде.

Наближава седем, а фоайето на театъра се пълни с разнородна публиката, залата тръпне в очакване и всички започваме да ръкопляскаме още на втората песен. Кукловоди и актьори заедно изграждат тази история, напомняща на „Улица Сезам“, за да ни разкажат колко трудно, но и колко прекрасно е да бъдеш възрастен. Огромно удоволствие е и да наблюдаваш от последния ред как същата разнородна публика реагира на песни като „Ако си гей“ и „Интернетът е за порно“, защото дори само по тази реакция разбираш колко необходим за българската театрална публика е мюзикълът „Авеню Q”.

27913414_1715466258518430_1711440826351145655_o

“Авеню Q” е американски мюзикъл, поставен за първи път на Оф-Бродуей* (а месеци по-късно и на Бродуей) през 2003 г.  Музиката и стиховете на Робърт Лопес и Джеф Маркс, а либретото е дело на Джеф Уити. Една от най-дълго играните постановки на Бродуей разказва за живота на група младежи, обединени от горчивите житейски обстоятелства на общ адрес – авеню Q. Главният герой, Принстън, е току що дипломирал се студент по английска филология и му предстои да се научи как се живее, след като удобният параван на колежа или университета вече е паднал. Всеки на авеню Q има своите мечти, неслучили се фантазии, битови трудности и най-вече … цели. В тази обстановка Принстън, Кейт Монстър, Браян и Бъдни Вечер (неговата приятелка и после съпруга), Род, Ники, домоуправителят Гари Колман и прекрасната Люси Парцала се опитват да напипат вярната посока в огромното море от хора, възможности и илюзии, наречено Ню Йорк.

Българската версия на мюзикъла е дело на режисьорското дуо Уест Хайлър (САЩ) и Петър Кауков, които вземат в ръцете си тази богата и провокативна драматургия, за да я представят на родната публика, която досега не се е срещала с бродуейски мюзикъл. Комуникацията, между текст и публика, опосредствана от куклите, е хитър и добре изигран ход, който успешно предразполага зрителя.

След Петър Кауков и Уест Хайлър задължително трябва да споменем и всички замесени в музикалното оформление. Този, който е гледал български мюзикъл, който звучи повече като китския език на Дори от „Търсенето на Немо“, няма как да не оцени майсторските превод, музика и техническите умения на актьорския състав в „АвенюQ“. Точният и меко казано адекватен превод на песните е дело на Десислава Софранова, а преводът на текста е на Любов Костова. Освен тях тук е и музикалният ръководител на постановката, Роберта, а зад пианото сяда Ангел Николов. За средата се грижат Ивайло Николов (сценаография и костюми) и Димитър Димитров (кукли). Целият този труд е обединен и достига до нас благодарение на тонрежисьора Данаил Данаилов – Дидо. За тези, които не знаят какво точно прави тази фигура в театъра… грубо казано без него нищо нямаше да звучи така добре.

Всички гореспоменати създават условията тези, които ще изброим сега да спечелят награда „ИКАР“ за постижение в кукленото изкуство през март тази година. А това са Павлета Семова, Лилия Гелева,  Камен Асенов, Венцислава Асенова, Цветелин Павлов, Мила Люцканова, Георги Георгиев – Антика и Рафи Бохосян в ролята на домоуправителя Гари Колман. Удоволствие е да гледаш този сплотен екип, в който един кукловод води по няколко кукли (понякога в една и съща песен) и „превключва“ от едно на друго с непосилна лекота. Страхотна актьорска игра.

26233115_1682531865145203_4290798327321022122_o

Вече година и половина българската театрална публика имаме възможност да се откъснем от ежедневието, като посетим салона на Столичния куклен театър, когато се играе „Авеню Q”. Това е типично американски мюзикъл, с „американски финал“ и именно в това му е чарът. Уест Хайлър, Петър Кауков и целият екип на постановката ни пренасят в онези времена на първите сблъсъци със суровото ежедневие и търсенето на заветната цел в живота. Този мюзикъл ще ви разсмее и разплаче едновременно, защото истината никога не е едноцветна. Но в сградата на Гари Колман ще разберем, че всичко минава много по-леко и безпроблемно, ако просто изчакаме да мине малко време и се научим да приемаме грешките си.

Повече информация за предстоящите дати можете да намерите ТУК.  Приятно изкарване на авеню Q.

* Оф-Бродуей (Off-Broadway) квартал в Ню Йорк, в който са разположени театри с по-малък капацитет от тези на Бродуей, където се реализират и по-евтини и  по-некомерсиални постановки

 
 

Тийзър и плакат на „John Wick 3″, очакваме пълен трейлър

| от chronicle.bg |

Lionsgate пусна тийзър и плакат на „John Wick: Chapter 3 – Parabellum“. Заглавието идва от сентенцията „Si vis pacem, para bellum” или „Ако искаш мир, готви се за война“.

Сценарист е Дерек Колстад, а режисьор – Чад Стахелски (същите, които направиха и първите два филма). Събитията продължават малко след тези в края на втора част. Това можем да видим и от кадрите по-долу. Предстои и пълен трейлър малко преди „John Wick 3″ да дебютира заедно с дългоочаквания „Glass“ този уикенд.

Виждаме, че и тройката ще има характерната естетика от първите два филма. Филмът ще задълбае повече тях, защото ще ни представи директорът на High Table (Анджелика Хюстън) и други личности на високи позиции в сенчестия свят. Дано обаче това не стане за сметка на елементите, които направиха франчайза толкова мощен.

 
 

Кевин Харт ще играе във филма по играта Монополи

| от chronicle.bg |

Комикът и актьор (но не и водещ на Оскарите) Кевин Харт е подписал с Lionsgate за роля във филма по класическата игра Монополи, режисиран от Тим Стори. В момента Харт си партнира с Брайън Кранстън в драмата „The Upside“, която успя да детронира „Aquaman“ в боксофиса.

Монополи за първи път излиза през 1935 година и става една от най-популярните игри за всички времена с 250 милиона продадени бройки. Идеи за филм по играта се появяват още през 2008 година, когато Universal и Ридли Скот проявяват интерес към евентуален проект. Той обаче не се случва и през 2012 Lionsgate купуват правата за екранизиране и наемат Андрю Никол да напише сценарий.

Проектът този път явно е сериозен, щом имаме новина за участието на Харт в главната роля. Стори освен режисьор ще е и продуцент. Двамата не се срещат за първи път – те работят заедно по „Think Like a Man „, „Think Like a Man  Тоо“, „Ride Along“ и „Ride Along 2″. Стори, заедно с Лесли Смол, режисираха и три комедийни представления на Харт.

Историята с Оскарите изглежда не е разклатила имиджа на Кевин и той продължава да бъде търсено лице в Холивуд. Най-големият проблем остава да видим как въобще Монополи ще се превърне във филм.

 
 

Гръмотевицата на Хари Потър не е точно гръмотевица

| от chronicle.bg |

Последната книга за хари Потър излезе преди 12 години. От тогава би трябвало да сме наясно с всички малки факти и фактчета около вселената на малкия магьосник. Но не е така.

Оказва се, че звестният белег на челото на Хари, който е под формата на гръмотевица, всъщност не е точно гръмотевица. 

Той само е с такава форма, но не символизира гръм. Тя прозихожда от самото заклинание Авада Кедавра. Когато хари е още бебе, през 1981 година, Лорд Волдемор идва в къщата на родителите му в Годрик Холоу, за да ги убие. След като приключва с баща му, Джеймс, той се отправя към майка му, Лили, и самия Хари. Тя успява да го спаси като жертва собствения си живот и след като смъртоносното заклинание се връща към Волдемор, Хари остава невредим освен блега му.

Той е под формата на гръмотевица, защото такова е движението с магическата пръчка, при изпълнение на заклинанието Авада Кедавра.

Може би Хърмаянитата сред Потър феновете вече знаеха този факт, но той със сигурност не е популярен. И честно казано предпочитаме такива неща да идват от Pottermore вместо новини като тези от миналата седмица.

 
 

Стийв Карел прави комедия за Netflix с хора от „The Office“

| от chronicle.bg |

Продукцията ще е „комедия на работното място“ и ще разказва за плановете на САЩ за космоса. Стийв вече е подписал с Netflix, въпреки че сериалът „Space Force“ още няма сценарий.

Сериалът е вдъхновен директно от предложението на Доналд Тръмп през юни за шести клон на армията, който да се занимава конкретно с евентуални космически войни.

Освен да играе, Карел също ще продуцира заедно Грег Даниелс, кой е създател на американската версия на „The Office“. „Space Force“ е предложен единствено на Netflix като част от мотивацията за проекта от страна на платформата идва от чудесното представяне на „The Office“ – сериалът е най-гледаната телевизионна продукция на платформата и дори получава повече внимание, отколкотo когато го даваха по CBS.

През декември Карел отрече да има планове за продължение на култовия сериал. „Буквално трябва да имаш същите сценаристи, същите продуценти, същите режисьори, същите актьори и дори тогава може да не излезе същото нещо.“